Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rør til Bombarda

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rør til Bombarda
    Sendt: 16 Dec 2010 kl. 13:34
Hej alle sider inde med et lille problem.
 
Min farvorit bombarda er Ron Thompson 25 og 30 gr, da de kører som en wobler og tiltrækker mange fisk.
 
Disse Bombarda har bare et stort problem og det er at pinden ikke kan tåle og blive bøjet, da de så får et hvidt punkt og knækker.
 
Det er pisse træls at den bombarda man er total glad for skal ligge inde med sådan en skavank.
 
Jeg har nok 30 stk. til og ligge hvor pinden er knækket.
 
Har prøvet rørfluerør, men det er ikke nogen sykse da bombardaen pga. det bløde rør går for vildt i selv sving og det føles træls og fiske med.
 
Så er der nogen af jer der ved hvor man kan købe et alternetiv, helst i stift klar plast Hører jeg gerne fra jer.
 
Mvh. Michael
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 14:15
Hejsa
 
Jeg tror umiddelbart ikke der er nogen bombardaer der kan tåle, at du bøjer pinden. Hvorfor gør du også det?? Det er meget vigtigt at pinden er helt lige, da du ellers får alverdens problemer ved kast og indspinning.
 
Milo Bubo fungerer glimrende, og det gør de modeller, der fyldes med vand ved at hele pinden trykkes ud, også. Patriots skal fiskes med bombastick, ellers hægter forfanget da det fanger de små låg hvor vandet fyldes i (i hvert fald når jeg bruger dem...)
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 14:29
karpe fisker bruger også rør de er stiver  og man kan købe dem flere steder ener de er billiger end rørflue prøv og søg efter drennan rør fåes i en klar udgave
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 17:41
jeg kan heller ikke se fidusen i at bøje disse rør. Men hvis det ikke kan være anderledes, så brug en lighter når du bukker plastik.
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 21:47
Det her løser dit problem, det bar med at kigge rundt her på siden (oppe).
Manden drejer nærmest pinden i 90 grader...

Her
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 22:32
Jeg har klippet røret af mine bombarda der kan fyldes med vand, da jeg ikke bruger dem... Og bruger så milo bombarda og disse rør fra de vandopfyldende bombardaer. Og de fungere rigtig godt, overvejer faktisk at købe de bombardaer bare for at få rørene :P men det bliver jo nok lidt dyrt i sidste ende
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 22:57
Ved ikke om du kan bruge dette i dit specifikke tilfælde, men kan du evt. bruge det plastrør der holder blækket i en alm. kuglepen.
Jeg klipper dem og bruger det som alm. bombardastick under bombardaflådet for at mindske linekludder.

Glasnost
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Dec 2010 kl. 23:39

 I brugte  plastic rengøring  sprøteflasker findes  tynde rør ,hvis du heldig passer tykkelse også   let bøjligt

max
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 14:00
Tak for de gode forslag.
 
Vi prøver ikke på og bøje rørene, det er under figthen af en fisk eller hvis vores tasker får et tryk på en eller anden dum måde at rørene bliver bøjet.
 
Har pinden først fået det hvide punkt knækker det tit der hvor du stopper bombardaen inden den rammer vandet.
 
Det med at bombardaen går som en vobler er dens fasong den dråbeformede krop gør at når den fiskes ind i ryk ter den sig lidt som en kystwobler og det viser sig i at vi tit har fisk der prøver og æde bombardan og har fisken bombardaen inde i munden og vi giver et hårdt tilslag, bliver røret straks bøjet og knækker.
 
Og ja vi har prøvet med en trekrog efter bombardaen, men der vil de ikke røre den med en ildtang. Wink
 
Det med rørene fra drennan lyder spændende og skal undersøges nærmere.
 
Det er nemelig vigtig for os ikke og have for korte rør, da jo kortere røret er jo højere går Bombardaen i vandet og når man så fisker vildt hurtigt kører det bare oppe i overfladen.
 
Bombardaen skal kun en gang i mellem bryde overfladen og dette fanger tit fiskenes opmærksomhed.
 
 


Redigeret af fiskefidusen.dk - 17 Dec 2010 kl. 14:05
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 14:21
Har aldrig bøjet et rør under en fight, men det kan da sikkert lade sig gøre. Ellers er svaret: http://www.stefs-lystfiskergrej.dk/Shop/info.htm?catid=116&articleid=Flaadroer
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 14:23
...og forresten, hvis man vil undgå at flåddet går i overfladen, så klares det nemt ved at stikke stangspidsen under vand :-)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 16:06

Hej Keis.

 
Den med plastrøret til opbevaring af flod er genial.
 
Vi er altid mellem 2-5 mand afsted og uheld sker tit når tingene bliver pakket ind i en bil.
 
Så skulle man lave opbevaringsrøret  i rustfrit stål eller pvc rør.
 
Det kunne nu også være lidt smart.
 
Nogen der er igang med og lave dem. SmileWinkBig smile
 
Lige som vores stangrør med en fin gylden prop i toppen og en flot frakke på røret, som vi kan bruge til vores Bombarda Flod.
 
Det Kunne være for fedt og få lavet sådan et rør, jeg vil godt købe en eller 2.
 
Hvad angår stangspidsen under vandet er det fint, men så kan du ikke fiske din bombarda for vildt og du har ingen føling med det du står og laver.
 
Det bliver bare et mærkeligt hug og ups jeg har fisk på.
 
Vi har det lidt mere som det her.
 
vi ved du er der og vi skal nok få dig !!!!!!!!!!!!!!!!!!SÅ HAR JEG EN. Thumbs Up
 
Ups det var ikke den, men vi troede lige et kort øjeblik. Big smile
 
 
 
 


Redigeret af fiskefidusen.dk - 18 Dec 2010 kl. 12:55
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 17:21
Personligt har jeg gennem flere år altid medbragt bombarda + et par andre typer flåd i et plastrør - ikke lige det jeg linker til, men princippet er det samme, dog har mit låg i begge ender. Der er lige plads til 4 bombardaer, hvis de vel at mærke ligger hver sin vej 2/2. Har aldrig beskadiget nogen ved uheld, og de kan bæres i vest, taske eller bare kyles i bagagerummet. Røret er bare skåret til, så det akkurat kan rumme det længste flåd.
Til top
Rønn Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rønn

Tilmeldt:: 10 Maj 2010
Geografisk: Ringe
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rønn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 19:12
Røret fra vatpinde..
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 19:26
Hvad er diameteren?
 
Morten
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 07:40
Morten: Hvis det er mit flådrør du spørger til (?), så har jeg netop målt diameteren til 4,7 cm.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 12:51
Hej morten.
 
Jeg mener det er 3.0 mm rør, hvis vi snakker om røret til Bombardaen.
 
Fiskekammyen tjækker lige røret med en skydelærer når han kommer hjem, så skriver jeg lige den korekte mm.
 


Redigeret af fiskefidusen.dk - 18 Dec 2010 kl. 12:57
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:13
Hvad med at prøve en anden bombarda og så kassere de knækkede. Jeg har aldrig haft de problemer med Lawson eller Milo og dem hugger fiskene også efterTongue. Ron Thompson som du bruger har jeg samme erfaringer med. Knækkede rør eller at de flækker nemt ved det mindste slag, dem køber jeg ikke mere.


Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:38
Hej lars.
 
Ja jeg ved det godt, men har ikke lyst til og slippe dem de funger for mig.
 
Jeg kan stå med hvilketsomhelst bombarda uden og fange noget og puf skifter man til den man kender og !!!!!!!!så har jeg en. Thumbs Up
 
Har fisket med bombarda siden de allerførste Flod ramte danmark
 
De første vi fik var gennemsigtig grøn og gennemsigtig kobolt blå, begge i 30 gr.
 
Kammyen og jeg har vel små 4000 Havørreder store som små på samvitigheden siden da på bombarda og flue.
 
Så forstå mig ret, jeg er meget kræsen med hvad jeg fisker med og hvordan det ter sig i vandet.
 
I kender det alle, føles det ikke rigtigt tror man ikke på det og man fisker helt forkert.
 
 
 
Du ved hvad jeg mener
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 14:29
Ja vi ved godt at 4000 Havøreder lyder af meget, det er vel også nermere 5000 havørreder, men hvem holder tal. Wink
 
Vi kan bare det der gylle og det kan samtlige af vores fiskevenner skrive under på.
 
Dette er ikke et blærrerøvs tillæg, men en konklution af og lære dine omgivelser og kende, Hvor du lige nøjagtigt ved hvor du skal være på det rette sted og det rette tidspunkt på den pågældende dag.
 
vejr og vind er alfa og omega for det sted du har tænkt dig og fiske den pågældende dag, jo mere vind ind på stedet jo bedre.
 
Fiskene er mindre sky og du har støre chanse for og få fisken i hug.
 
Dette kan forhøje din fangst stastestik med 100%.
 
Med Garanti.
 
Mener i  stadig vi bare er et par blærerøve, så tjæk vores fangst statestik ud her på dette link.
 
 
Vi startede først sidste år med siden.
 
 


Redigeret af fiskefidusen.dk - 18 Dec 2010 kl. 14:48
Til top
morten bundgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Morten Bundgaard Avatar

Tilmeldt:: 03 Nov 2004
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Bundgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 15:21

Det som jeg nok ville gå efter hvis man døjede med styrke, samt at røret altid skal være snore lige ville helt klart være Carbon rør. Man anvender det meget i RC biler, fly m.m. og en lille meter koster ca. 60 kr. Dyb enden i 5 min epoxy og man har et en fin afrundet kant.

 
Bare hvad jeg ville gøre hvis jeg fiskede bombarda :-)
 
Morten  
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 11:21
Hej Morten.
 
De rør ser ud til og kunne være en løsning, vil lige købe et stykke og tæste det, for og se hvordan Bombardaen ter sig med et helt stift stykke rør.
 
kan se det fås i en 3mm så det er bare Kanont.
 
Tak for tippet .
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen.dk

Tilmeldt:: 14 Nov 2010
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen.dk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Dec 2010 kl. 13:33
 
Hej Morten.
 
Knæk og Bræk i det nye år og må du fange mange flere fisk. Wink
 
Mvh Michael og Donald


Redigeret af fiskefidusen.dk - 19 Dec 2010 kl. 13:45
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres