Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til tilbud på fluesæt

 Besvar Besvar
Forfatter
jesper greiffenberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mogand Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til tilbud på fluesæt
    Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:16
Hej, Jeg vil sammen med en kammersjuk igang med at fluefiske. Vi vil gerne finde et sæt til mellem 500 og 1000 kr, at starte på. Er der nogle der kender et tilbud lige nu, da jeg vil bestille på nettet idag eller imorgen.
Det skal være 7/8 og 9 eller 10 fod og skal være et sæt med både hjul og stang.
Jeg har set nedenstående, kunne det være noget, og hvad er den store forskel på sættene
 
 
 
Jeg ved godt det er "billige" sæt, men det burde vel være ok for at kunne komme igang, og så senere opgradere hvis vi bliver fanget af "fluerne"
 
PFT
 
jesper
 
 
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bjarne1525

Tilmeldt:: 21 Nov 2008
Geografisk: syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjarne1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:46
køb noget brugt - det vil du have meget mere ud af - du kan sagtens finde en brugt fx loop stang til 500 kr købe en billig hjul og dertil bruge lidt penge på en line - det vil du sagtens kunne gøre for en tusse og så har du noget grej der fungere.
Til top
Esben Brohus Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
E.Brohus Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér E.Brohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 12:48

Hvis det var mig så vil jeg købe det her sæt 9´6/7#. Jeg har selv sådan et hjul og jeg prøvet og kaste med stangen og den er ganske udmærket.

 


Redigeret af E.Brohus - 21 Dec 2010 kl. 12:53
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 15:12
Jeg vil anbefale at du holder dig til en 9fod da 10fod hurtig bliver trættende at kaste med på kysten.
 
L;inen der følger med er en af de bedre fra RT så tag den med og køb så en bedre når du er kommet i gang.
 
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 15:43
Hvis du kunne "nøjes" med en #6 ville jeg nok kikke på dette sæt:
 
Hvad er årsagen til at det skal være #7/8?
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 16:10
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 16:46
Tror ikkke det kan gøres meget bedre end dette, til pengene.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 17:12
Best value,, må bero på pengepungen :-)
det rt sæt er faktisk ok,
Til top
jesper greiffenberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mogand Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 17:20
Hej. tak for svarene. Jeg snakkede med en kammersjuk som nævnte 7/8, men er absolut ikke noget jeg lægger mig fast på. Det vil primært være til fiskeri i sø og å, og derfor sp nok kun 6/7, så vidt jeg nu har kunne læse mig frem til
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 17:31
Hej Jesper
 
Jeg ville selv gå med et #5/6 sæt, det passer efter min mening bedst til det meste fiskeri i søer, åer og P&T, med mindre du går efter gedder, så ville jeg kikke #7/8.
Hvis det er lidt begge dele, jamen så er #6/7 jo en god ide.
 
Martin
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
jesper greiffenberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mogand Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2010
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 17:34
Jamen så lyder lidt som 6/7, da det er begge dele. Vi fisker også ofte i en god privat geddesø.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 20:10
Og så lige et råd på vejen, tålmodighed og eventuelt en der kan hjælpe med kastet, det er en dejlig hobby, men frustrerende hvis man ikke kommer rigtig ind på den.
Michael
GOD FIKEHJUL og godt NY TÅR


Redigeret af santa - 21 Dec 2010 kl. 21:29
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2010 kl. 22:47
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/brugtmarked_kontakt.asp?menu=Brugtmarked&ID=41303
Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:21
her er et rigtig godt begyndersæt jeg vil anbefale at i evt køber klasse 7/8 da den er mest allround lan både bruges på kyst put and tak osv
og ron thompson er et ganske udemærket mærke
http://www.fluer.dk/produkter-fiskegrej/196-gave-ideer/2056-fluesaet-scierrart-inkl-2-liner/
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 13:39
Citat: bjarne1525

køb noget brugt - det vil du have meget mere ud af - du kan sagtens finde en brugt fx loop stang til 500 kr købe en billig hjul og dertil bruge lidt penge på en line - det vil du sagtens kunne gøre for en tusse og så har du noget grej der fungere.
 
Enig, det andet er noget bras..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres