Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPressemedelelse Grejbiksen

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Pressemedelelse Grejbiksen
    Sendt: 25 Dec 2010 kl. 23:18
Det er med stor forundring jeg læser en pressemedelelse fra Grejbiksen. Her kan jeg se, at man forsat fremkommer med usande oplysninger, fremstiller en dom i uddrag og end ikke vil bringe de udtalelser, jeg er blevet dømt for at skulle være injurie. Dette er der naturligvis nogle gode grunde til.
 
Da sagen startede i sin tid var injurie for mig lig med usandheder. Men som det vil fremgå, når Grejbiksen oplyser sætningerne, at dette ikke er tilfældet. Jeg er således ikke dømt for en eneste sætning skulle være usand - man anvender udtrykket ubeføjet.
 
Sætningerne har den karakter, at der blot er tale om en sagsfremstilling. Det er således ubeføjet, når man skriver man har indgivet politianmeldelse. Det er også ubeføjet, når jeg skriver netop for at få en ordentlig tone i debatten, at jeg end ikke har kaldt sagsøger for idiot. Alt sammen er sandt.
 
Jeg var således ikke klar over, at sande udtryk kunne være ubeføjet og jeg kendte slet ikke udtrykket, da sagen startede.
 
Det er også væsentlig at bemærke, at de tråde Grejbiksen henviser til, er tråde Grejbiksen oprettede på diverse internetsider og således ikke mig. Min advarsel stod vist kun i 2 timer , blev læst af 4 som jeg husker og herefter tog Grejbiksen over med at foranledige tråde oprettet - dels med usand sagsfremstilling og tilsvining af mig.
 
Det er fuldstændig korrekt, at Grejbiksen og indehaveren har anset mine udtalelser for ubeføjede. Derfor har Grejbiksen da også anvist mig at indgive politianmeldelse, udsende advarsel og grinede højlydt i telefonen, da jeg sagde, at det ville jeg så gøre. Derfor har jeg da heller aldrig talt med indehaveren, da han anså mine udtalelser så ubeføjede, at han end ikke gad tale med mig - selv om jeg kunne henvise til, at Grejbiksens krav var ulovlige og forbrugerrådets jurist havde anvist mig, at gå til politet.
 
Man svarede af samme grund heller ikke på mine breve, hvor jeg bekræftede, at der således ville blive indgivet politianmeldelse og udsendt advarsel.
 
Således startede sagen - men det ændrer ikke det faktum, at min sagsfremstilling var korrekt. Så hvad man forstår ved ubeføjet, må man selv afgøre. Men at det er ubeføjet, at oplyse, at man har indgivet politianmelse, ja det er jo sandt osv.
 
Det er en direkte fordrejning, når man nu påberåber sig, at man ikke har udtalt sig offentlig i sagen. Man glemmer og fortælle, at det havde man folk til. Det var således med henvisning til en henvendelse fra Grejbiksen, at trådene blev oprettet og endda med så stærke udtryk, at Grejbiksen havde dokumentation i sagen.
 
Kæden springer helt af, når der skrives, at dette ville ekskalere sagen, hvilket ikke var i Grejbiksens interesse. Hvorfor får man så trådene oprettet og hvorfor ville man ikke medvirke til at få dem fjernet.
 
Det var jo netop Grejbiksens tråde der ekskalerede sagen og ikke min korrekte advarsel, der jo nærmest straks blev slettet.
 
Advokat Grønborg Pedersen fortalte mig dengang, at man ikke ville fjerne trådene man havde fået oprettet, fordi sagen var korrekt oplyst samt debatten passede Grejbiksen fint. Jeg måtte bare ikke forsvare mig mod trådene og angrebene deri.
 
Det var således advokat Grønborg Perdersen der fik sagen til at ekskalere, da jeg naturligvis ville forsvare mig mod direkte usandheder og grove provokationer endda på flere internetsider.
 
Det er således uforståeligt, at samme advokat nu kan skrive, at man ønskede ikke sagen skulle ekskalere.
 
Hvorfor besvarede man ikke mine breve før politianmeldelse, advarsel m.v. Hvorfor foranlediger man oprettet tråde på internettet, hvor man kommer med usand sagsfremstilling, kalder mig forskellige ting, hvorfor kalder man mig kværulant m.v.
 
Det er da netop for at få en sag til at ekskalere.
 
Det er således Grejbiksen der starter med grove provokationer, usandheder og ærekrænkelse og ikke mig. Det er vigtigt at slå fast.
 
Jan
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 23:26
Kære Jan
Kom nu videre i din tilværelse, jeg tror vi er mange der er godt trætte af "din sag",
Vi bliver mere og mere irreterede over dine evindelige indlæg.
Du har tabt mange penge på dette (og tid), lær dog af det
Michael
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2010 kl. 23:42
vil sige at begge er taber i denne sag jeg holder ikke med nogen men mener det er åndsvag at det gået så langt som det er det er, en træls sag for begge de har tabt på hver ders måde
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 00:10
Lad nu den sag hvile, eller tag det slagsmål hvor det hører hjemme. I retsalen. Vi fået 2 sider af sagen og nu en 3. Domstolen. Jeg bliver ikke klogere af at hører samme historie igen og igen.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 00:10
Hej Jan, læs lige i ordbogen, iflg. den så betyder en ubeføjet påstand, at du har fremsat en uberettiget påstand, hvor du har angrebet og beklikket en anden persons hæderlighed, og det er sådan set bare et pænt ord for, at du har udspredt en løgn.

Injurie betyder nøjagtig det samme, det er blot et latinsk fremmedord, og derfor bruges det ikke i retsplejen. Det er mest i aviser, og i talesproget dette begreb anvendes.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 01:02
Citat: JH

Det er en direkte fordrejning, når man nu påberåber sig, at man ikke har udtalt sig offentlig i sagen. Man glemmer og fortælle, at det havde man folk til. Det var således med henvisning til en henvendelse fra Grejbiksen, at trådene blev oprettet og endda med så stærke udtryk, at Grejbiksen havde dokumentation i sagen.
 
Kæden springer helt af, når der skrives, at dette ville ekskalere sagen, hvilket ikke var i Grejbiksens interesse. Hvorfor får man så trådene oprettet og hvorfor ville man ikke medvirke til at få dem fjernet.
 
Det var jo netop Grejbiksens tråde der ekskalerede sagen og ikke min korrekte advarsel, der jo nærmest straks blev slettet.
 
Advokat Grønborg Pedersen fortalte mig dengang, at man ikke ville fjerne trådene man havde fået oprettet, fordi sagen var korrekt oplyst samt debatten passede Grejbiksen fint. Jeg måtte bare ikke forsvare mig mod trådene og angrebene deri.
 
Det var således advokat Grønborg Perdersen der fik sagen til at ekskalere, da jeg naturligvis ville forsvare mig mod direkte usandheder og grove provokationer endda på flere internetsider.
 
Det er således uforståeligt, at samme advokat nu kan skrive, at man ønskede ikke sagen skulle ekskalere.
 
Hvorfor besvarede man ikke mine breve før politianmeldelse, advarsel m.v. Hvorfor foranlediger man oprettet tråde på internettet, hvor man kommer med usand sagsfremstilling, kalder mig forskellige ting, hvorfor kalder man mig kværulant m.v.
 
Det er da netop for at få en sag til at ekskalere.
 
Det er således Grejbiksen der starter med grove provokationer, usandheder og ærekrænkelse og ikke mig. Det er vigtigt at slå fast.
 
Jan
 Som jeg ser sagen, så er der en rigtig god mulighed for at søge om fri proces til at køre sagen ved landsretten, da den har principel karakter. Herudover, så vil jeg umiddelbart vurdere, at man ville kunne gøre nogle af de personer, som oprettede trådene og udøvede tilsvining af dig i sin tid erstatningsansvarlige, da de jo i høj grad har medvirket til sagens eskalering.
Herudover, så finder jeg det besynderligt, at dommeren tilsyneladende ukritisk har tilladt brugen af debatindlæg taget ud af deres sammenhæng.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 02:34
[/QUOTE]
 Som jeg ser sagen, så er der en rigtig god mulighed for at søge om fri proces til at køre sagen ved landsretten, da den har principel karakter. Herudover, så vil jeg umiddelbart vurdere, at man ville kunne gøre nogle af de personer, som oprettede trådene og udøvede tilsvining af dig i sin tid erstatningsansvarlige, da de jo i høj grad har medvirket til sagens eskalering.
Herudover, så finder jeg det besynderligt, at dommeren tilsyneladende ukritisk har tilladt brugen af debatindlæg taget ud af deres sammenhæng.
[/QUOTE]
 
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl Steen.
Det virker lidt på mig som om du mener nu at Jan havde en god sag, men var det ikke dig han ville sagssøge for at kalde ham Citat " Pendantiske FJOLS"
 
Jeg tror dog at de 20 indlæg der er brugt, har en rimelig sammenhæng, ellers ville de nok have været afvist i retten.
Husk at bilagsmængde var over 10 cm høj. Jeg mener at jeg læste noget med 500+ bilag.
Til top
Anders Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Anders Jørgensen

Tilmeldt:: 08 Sep 2005
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 24
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 02:48

Dead



Redigeret af Anders Jørgensen - 26 Dec 2010 kl. 03:02
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 07:38
Kære alle,
 
Jeg sidder her tidligt 2. juledag og prøver at holde mig oprejst, efter at jeg  kl. 16.00 Juleaften mistede min elskede mor på Vejle Sygehus. Hun blev 75.
 
Da jeg for få minutter siden tændte min computer, kunne jeg se, at Jan Hagen havde taget til genmæle, mod den af Grejbiksen udsendte pressemeddelse. Jeg har læst hans fremstilling nøje, og når frem til at han er en mand med stor retfærdighedssans og kampgejst - to værdier, jeg også personligt sætter meget højt. Udover dette, har Jan, i den grad, ordet i sin magt. Stor respekt for det.
 
Jeg ønsker ikke at tage part i sagen, men forstår egentlig godt at Jan Hagen kæmper videre. Når det er sagt, så vil jeg i lyset at det første jeg skrev i dette indlæg, gerne sige, at nogen gange skal man give slip, også selvom det strider mod alt, hvad man står for. Principper er fine at have, men de må aldrig blive overtaget drevet af bitterhed. Det føre ikke god karma med sig at blive ved med at kæmpe, hvis der ikke for enden af tunnelen er et begrundet håb om lys.
 
Så mit råd til Jan og til Grejbiksen er følgende. Start en værdig dialog udenfor pressedækning. Få det hele på bordet, og gå ind i dialogen med et åbent sind. Stædighed er godt, men det skal tjene et andet formål, end blot at få ret. I er nødt til at mødes på et sted cirka midt i åen. Fjern jeres advokater, og få i stedet fat i en neutral mægler, der kender kunsten at få mennesker til at enes. Alt er muligt, hvis man vil det.
 
Glædelig jul og godt nytår.
Henrik
 
 
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 08:08
Citat: Creekking

Kære alle,
 
Jeg sidder her tidligt 2. juledag og prøver at holde mig oprejst, efter at jeg  kl. 16.00 Juleaften mistede min elskede mor på Vejle Sygehus. Hun blev 75.
 
Da jeg for få minutter siden tændte min computer, kunne jeg se, at Jan Hagen havde taget til genmæle, mod den af Grejbiksen udsendte pressemeddelse. Jeg har læst hans fremstilling nøje, og når frem til at han er en mand med stor retfærdighedssans og kampgejst - to værdier, jeg også personligt sætter meget højt. Udover dette, har Jan, i den grad, ordet i sin magt. Stor respekt for det.
 
Jeg ønsker ikke at tage part i sagen, men forstår egentlig godt at Jan Hagen kæmper videre. Når det er sagt, så vil jeg i lyset at det første jeg skrev i dette indlæg, gerne sige, at nogen gange skal man give slip, også selvom det strider mod alt, hvad man står for. Principper er fine at have, men de må aldrig blive overtaget drevet af bitterhed. Det føre ikke god karma med sig at blive ved med at kæmpe, hvis der ikke for enden af tunnelen er et begrundet håb om lys.
 
Så mit råd til Jan og til Grejbiksen er følgende. Start en værdig dialog udenfor pressedækning. Få det hele på bordet, og gå ind i dialogen med et åbent sind. Stædighed er godt, men det skal tjene et andet formål, end blot at få ret. I er nødt til at mødes på et sted cirka midt i åen. Fjern jeres advokater, og få i stedet fat i en neutral mægler, der kender kunsten at få mennesker til at enes. Alt er muligt, hvis man vil det.
 
Glædelig jul og godt nytår.
Henrik
 
 


ClapClapClap helt enie
Clap
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 08:35
Enig med Henrik....
Bliver bare så træt af kommentarer som "Han passede min baby, da hun var lille, så sådan noget, kunne han (derfor) aldrig finde på", "jeg har osse engang fået fortalt, han ikke genudsatte en undermåler" etc. etc.
Ovenstående kan sagtens passe, men....med mindre sådanne udsagn bruges helt bevidst i forsøg på at miskreditere en person, synes jeg de er irrelevante.
Foretrækker en debat, hvor der argumenteres for/imod en hændelse/handling, og ikke at en person eller forretning bliver miskrediteret, fordi han/den var rødhåret, overvægtig og brugte briller.
Glæder mig sgu til isen bryder :P
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 09:21
Citat: Stone05

Som jeg ser sagen, så er der en rigtig god mulighed for at søge om fri proces til at køre sagen ved landsretten, da den har principel karakter. Herudover, så vil jeg umiddelbart vurdere, at man ville kunne gøre nogle af de personer, som oprettede trådene og udøvede tilsvining af dig i sin tid erstatningsansvarlige, da de jo i høj grad har medvirket til sagens eskalering.
Herudover, så finder jeg det besynderligt, at dommeren tilsyneladende ukritisk har tilladt brugen af debatindlæg taget ud af deres sammenhæng.
Nej, nej og atter nej.
 
Der er intet som helst principielt i denne sag, der findes et hav af lignende civile sager, som i lighed med denne aldrig burde været kommet så langt.
 
Der skal i øvrigt rigtig meget til, før en sag som denne får bevilget fri proces ved landsretten.
Medvirken til sagens eskalering i forhold til andre debattører ville aldrig komme på tale, det ville kræve en bevisførelse der ikke ville stå mål med sagens størrelse.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 09:52
Citat: Hoigaard

 
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl Steen.
Det virker lidt på mig som om du mener nu at Jan havde en god sag, men var det ikke dig han ville sagssøge for at kalde ham Citat " Pendantiske FJOLS"
 
Jeg tror dog at de 20 indlæg der er brugt, har en rimelig sammenhæng, ellers ville de nok have været afvist i retten.
Husk at bilagsmængde var over 10 cm høj. Jeg mener at jeg læste noget med 500+ bilag.
Jeg skal da gerne være så venlig at rette dig; nej!, jeg er ikke den person, som evt. skulle sagsøges og har ikke kaldt Jan H. noget nedladende, da jeg ikke ytre mig på en sådan måde, medmindre modparten har angrebet mig først. 
 
Når Jan H. kan blive dømt for "ubeføjede" udtalelser i div. debatindlæg, så vil jeg umiddelbart i forlængelse af dommen vurdere, at Jan H. har en rigtig god sag, hvis han lagde sag an mod de personer, som dels startede trådene i sin tid og i særdeleshed mod de personer, som kom med "ubeføjede" udtalelser af nedladende/ringeagtsmæssig karakter om ham.
 
Til top
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:47
Hej Alle
 
Kære Jan H
 
Tag nu din straf som en voksen mand istedet for at blive ved med at køre i den samme rille, om at den lille mand bliver holdt nede af de store virksomheder.
 
Du har i mine øjne selv ladet denne sag køre af sporet fra starten af hvor du og grejbiksen kunne ordne tingene indbyrdes, men du skulle starte en smædekampange om butikken.
 
Du har formået at få en del sympati for dine synspunkter men sådan er det jo i vores kære land man føler med den lille mand, for han kan da ikke tage fejl og den store stygge butik skal ned med nakken, for det eneste de vil er at tjene penge og så er de ellers ligeglade med med deres kunder.
 
Du har fået en dom så tag den dog som mand, istedet for disse ynkværdige forsøg på at retfærdiggøre dig selv.
 
Hilsen
Jimmi  
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 10:59
Citat: Hoigaard

[/QUOTE]
 Som jeg ser sagen, så er der en rigtig god mulighed for at søge om fri proces til at køre sagen ved landsretten, da den har principel karakter. Herudover, så vil jeg umiddelbart vurdere, at man ville kunne gøre nogle af de personer, som oprettede trådene og udøvede tilsvining af dig i sin tid erstatningsansvarlige, da de jo i høj grad har medvirket til sagens eskalering.
Herudover, så finder jeg det besynderligt, at dommeren tilsyneladende ukritisk har tilladt brugen af debatindlæg taget ud af deres sammenhæng.
[/QUOTE]
 
Ret mig venligst hvis jeg tager fejl Steen.
Det virker lidt på mig som om du mener nu at Jan havde en god sag, men var det ikke dig han ville sagssøge for at kalde ham Citat " Pendantiske FJOLS"
 
Jeg tror dog at de 20 indlæg der er brugt, har en rimelig sammenhæng, ellers ville de nok have været afvist i retten.
Husk at bilagsmængde var over 10 cm høj. Jeg mener at jeg læste noget med 500+ bilag.
[/QUOTE]
 
Nej, retten blander sig som hovedregel ikke i hvilket processtof parterne bruger. I dansk ret er det parterne der oplyser sagen og på baggrund af det fremlagte træffer domstolene deres afgørelse. Kun i helt særlige tilfælde vil domstolen opfordre parterne til at fremlægge yderligere materiale (domstolens materielle procesledelse). Det har ikke nødvendigvis konsekvenser at en part ikke efterkommer domstolens ønske men det kan tillægges processuel skadevirkning.
 
/M
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:01
Citat: Rådhede

Citat: Stone05

Som jeg ser sagen, så er der en rigtig god mulighed for at søge om fri proces til at køre sagen ved landsretten, da den har principel karakter. Herudover, så vil jeg umiddelbart vurdere, at man ville kunne gøre nogle af de personer, som oprettede trådene og udøvede tilsvining af dig i sin tid erstatningsansvarlige, da de jo i høj grad har medvirket til sagens eskalering.
Herudover, så finder jeg det besynderligt, at dommeren tilsyneladende ukritisk har tilladt brugen af debatindlæg taget ud af deres sammenhæng.
Nej, nej og atter nej.
 
Der er intet som helst principielt i denne sag, der findes et hav af lignende civile sager, som i lighed med denne aldrig burde været kommet så langt.
 
Der skal i øvrigt rigtig meget til, før en sag som denne får bevilget fri proces ved landsretten.
Medvirken til sagens eskalering i forhold til andre debattører ville aldrig komme på tale, det ville kræve en bevisførelse der ikke ville stå mål med sagens størrelse.
 
Ikke enig, der findes et hav af sager der ikke burde være kommet for domstolene. Der findes også et hav af civile sager om mangler ved leverede ydelser. Men der findes ikke et hav af injuriesager vedrørende ytringer på offentlige fora..
 
/M
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:11
Nu må sgu da stoppe dette her uendelige skriveri stolpe op stolpe ned, om 3 sølle flueliner. Der er truffet en retslig afgørelse, og hvis man ikke vil respektere denne må man anke afgørelsen. Hvem der har den største fejl idenne sag skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er da klart at begge parter forsøger at save benene af den anden! Men det er ikke vores pligt at retfærdiggøre hverken de ene eller anden part i denne ulidelige sag. Så jeg håber da webmasteren lukker denne tråd ret så ekspedit!
Per Hansen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kjeld Willerlev

Tilmeldt:: 24 Dec 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 4
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:19

Tag dog for pokker ud med de flueliner, og brug dem til det, de er indkøbt til - Clap

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:20
Citat: map

[
 
Ikke enig, der findes et hav af sager der ikke burde være kommet for domstolene. Der findes også et hav af civile sager om mangler ved leverede ydelser. Men der findes ikke et hav af injuriesager vedrørende ytringer på offentlige fora..
 
/M
Fint nok at du ikke er enig - prøv at læse nogle afgørelser i civile sager, UfR - Ugeskrift for Retsvæsen vil være et godt udgangspunkt.
 
Der skal i dag rigtig meget til, før en sag vurderes til at være af principiel karakter, der er talrige eksempler, hvor man helt klart ville sige ja, den er principiel, men det er den så bare ikke alligevel.
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:34
Hvad laver hele denne sag egentligt på et lystfiskerforum, og hvad vedkommer det os andre hvad Grejbiksen og Jan Hagen har af udenstående, og hvad forventer de 2 parter af os andre brugere... ????

Jeg ville da stadig handle i Grejbiksen hvis jeg gjorde det i forvejen, og jeg ville da stadig hilse på Hr. Jan Hagen hvis jeg mødte ham ved vandet... så igen hvad er hele grunden til offentligørelse herinde ????????
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:38
http://www.youtube.com/watch?v=SzfiBMRDc5Y&feature=related

The next part I do not think you like....

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 11:40

Sad lige og kom til at tænke på.

Hvordan kan man vide, eller være sikker på, at den omtalte pressemeddelelse, virkelig kommer fra Grejbiksen (den i Silkeborg) eller forretningens advokat?
 
Mvh
Henning
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 12:03
Hej Jesper
Hvor har du ret.
Glædelig jul og rigtig godt nytår der oppe ved fyret.
Per Hanse
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 12:15
Citat: Taonga

Nu må sgu da stoppe dette her uendelige skriveri stolpe op stolpe ned, om 3 sølle flueliner. Der er truffet en retslig afgørelse, og hvis man ikke vil respektere denne må man anke afgørelsen. Hvem der har den største fejl idenne sag skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er da klart at begge parter forsøger at save benene af den anden! Men det er ikke vores pligt at retfærdiggøre hverken de ene eller anden part i denne ulidelige sag. Så jeg håber da webmasteren lukker denne tråd ret så ekspedit!
Per Hansen


Hvis du ikke ønsker at del tage i Debaten Kan du jo bare lade være med at læse den og brug din kostbare tid på noget andet
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 12:53
Nu har vi fået udsagn fra begge parter..

Var det ikke lettere, ganske enkelt at offentliggøre retsudskriften - så kan vi vel hver især læse os frem til hvorfor afgørelse blev som den blev.

At en advokat kommer med et udsagn, og Jan H. ligeså, det giver jo ikke rigtig noget.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 13:04
Citat: Rådhede

[QUOTE=map][
 
Ikke enig, der findes et hav af sager der ikke burde være kommet for domstolene. Der findes også et hav af civile sager om mangler ved leverede ydelser. Men der findes ikke et hav af injuriesager vedrørende ytringer på offentlige fora..
 
/M
Fint nok at du ikke er enig - prøv at læse nogle afgørelser i civile sager, UfR - Ugeskrift for Retsvæsen vil være et godt udgangspunkt.
 
Der skal i dag rigtig meget til, før en sag vurderes til at være af principiel karakter, der er talrige eksempler, hvor man helt klart ville sige ja, den er principiel, men det er den så bare ikke alligevel.
[/QUOTE
 
I do so for a living ((-:
 
Forholder mig ikke til om det er principielt men til om der findes et "hav af afgørelser"
 
/M
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 14:19
Citat: Taonga

Nu må sgu da stoppe dette her uendelige skriveri stolpe op stolpe ned, om 3 sølle flueliner. Der er truffet en retslig afgørelse, og hvis man ikke vil respektere denne må man anke afgørelsen. Hvem der har den største fejl idenne sag skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er da klart at begge parter forsøger at save benene af den anden! Men det er ikke vores pligt at retfærdiggøre hverken de ene eller anden part i denne ulidelige sag. Så jeg håber da webmasteren lukker denne tråd ret så ekspedit!
Per Hansen
 
Hvorfor læser du de emner omhandlende Grejbiksen vs Jan Hagen?
Der er vist ingen der prøver at retfærdiggøre noget, men debatten går vel pt mest på hvorfor Jan Hagen bliver ved med sine skriverier og sagen.
Han har tabt sagen, og det er der umiddelbart ikke noget at gøre ved for hans vedkomne. Mener han at der er begået en fejl, så må han anke den.
 
Mit råd er til dig, hvis ikke du gider læse om sagen, så spring emnerne over.
At opfordre webmaster til at lukke tråden fordi den ikke passer dig, er jo direkte latterligt.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 15:22
Hej Frank
Det er da godt at du har denne tråd og den anden der kører om den omtalte sag, så har du da i det mindste noget at give dig til her i juledagene....ikk.
Rigtig god jul
Per Hansen
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 15:28


Redigeret af ajk - 26 Dec 2010 kl. 15:34
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 15:30
Ja det er rart.
Det er dog synd at der ikke er nogen emner som du interessere dig for lige pt, så du ikke blev nødt til at skrive i en for dig intet sigende tråd, bare for at få tiden til at gå.
 
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 15:33
SmileSmileSmile
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 18:00
Kunne vi ikke få lov til at se de domme der er afsagt i sagerne i deres fulde omfang?
 
Ingen kan tage stilling til noget som helst uden at vide hvad der er foregået...
 
 
Mvh Henrik
 
 
 
Til top
SS Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
winner Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 154
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 20:27
Side op side ned.Meget er sagt for og imod.
Uanset hvad!!!!!!!!
En dom er afsagt.
Lad det være op til hver især at dømme.
Men men.Folkets domstol,hvad siger den.?
For mit eget vedkommende:Jeg holder sq med den"lille".No matter what.
Latterlig sag,som skulle ha været mindre end ingenting.Konduite???
Tak til Ole,tak til Morten.Hos Jer var det her aldrig sket.
MORALE:Vælg dine Grejforhandlere med omhu.





Til top
Ulrik P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rickolie

Tilmeldt:: 18 Aug 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 21:02
Citat: winner

Side op side ned.Meget er sagt for og imod.
Uanset hvad!!!!!!!!
En dom er afsagt.
Lad det være op til hver især at dømme.
Men men.Folkets domstol,hvad siger den.?
For mit eget vedkommende:Jeg holder sq med den"lille".No matter what.
Latterlig sag,som skulle ha været mindre end ingenting.Konduite???
Tak til Ole,tak til Morten.Hos Jer var det her aldrig sket.
MORALE:Vælg dine Grejforhandlere med omhu.


Ja slut nu




Redigeret af rickolie - 26 Dec 2010 kl. 21:11
Til top
Ulrik P Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rickolie

Tilmeldt:: 18 Aug 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 17
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 21:05
Citat: rickolie

Citat: winner

Side op side ned.Meget er sagt for og imod.
Uanset hvad!!!!!!!!
En dom er afsagt.
Lad det være op til hver især at dømme.
Men men.Folkets domstol,hvad siger den.?
For mit eget vedkommende:Jeg holder sq med den"lille".No matter what.
Latterlig sag,som skulle ha været mindre end ingenting.Konduite???
Tak til Ole,tak til Morten.Hos Jer var det her aldrig sket.
MORALE:Vælg dine Grejforhandlere med omhu.

Ja slut nu.



Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2010 kl. 22:49
Citat: rickolie

En dom er afsagt.
Lad det være op til hver især at dømme.
Men men.Folkets domstol,hvad siger den.?
For mit eget vedkommende:Jeg holder sq med den"lille".No matter what.
Latterlig sag,som skulle ha været mindre end ingenting.Konduite???
Tak til Ole,tak til Morten.Hos Jer var det her aldrig sket.
MORALE:Vælg dine Grejforhandlere med omhu.  

Normalt vil jeg også sige, at man skal støtte den svage part, for de rige med dyre sagfører skal nok få ret, og i nogle tilfælde mere ret end de egenlig har krav på.

Men på den anden side, så ved jeg også af egen erfaring, at der findes brokhoveder og kværulanter, som aldrig bliver tilfredse, og Internettet har desværre skabt en masse muligheder for, at disse kværulanter kan lave massive og urimelige smædekampagner mod butikker og firmaer, som de har set sig sure på. 

Når vi her i et fora som dette læser indlæg fra en bruger, som er utilfreds med handel, så er det ret beset kun den ene parts udlægning af sagen som vi får kendskab til, og som det bør være de fleste bekendt, så er der altid mindst to sider af den samme sag.

Og jeg har trods alt så meget tiltro til vort retssystem, at jeg nægter at tro på, at en dommer ikke har været opmærksom på, at forbrugeren er den lille og svage part i en handel, og hvis der har været en antydning af grundlag for de beskyldninger som Jan H har fremsat, så var de ikke blevet dømt ubeføjet. 

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 26 Dec 2010 kl. 22:51
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2010 kl. 09:18
Ynkeligt - nu også med det danske retsvæsens stempel.
Til top
Jan Hagen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JH

Tilmeldt:: 24 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 180
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 22:17

Jeg er dybt fortørnet over den usande og stærkt fordrejende pressemedelelse Grejbiksen har usendt.
 
Jeg må forsat konstatere, at advokat H. P. Grønborg Pedersen stadig fortolker efter eget forgodtbefindende og kun ønsker, at komme med uddrag af en lang dom. Han ønsker heller ikke at oplyse, hvad det er for 20 sætninger han har plukket ud af en sammenhæng, ligesom han ikke ønsker at offentliggøre de to domme der er afsagt i sagen indtil videre. (Dommerne er uenige)
 
Dette finder jeg forkastelig og groft manipulerende.
 
Da sagen startede i sin tid brugte både Lars Aagaard og Grønborg Pedersen udtryk som de beskyldninger jeg skulle have rettet mod Grejbiksen - uden jeg er  klar over hvilke. Jeg skrev til begge og fik ikke noget svar. Nu kan jeg se i pressemedelelsen, at man forsat bruger dette udtryk.
 
Så spørgsmålet er - hvilke beskyldninger?
 
Den advarsel jeg udsendte i sin tid indeholder ingen beskyldninger og er blot en sagsfremstilling - helt i overensstemmelse med sandheden og de oplysninger der forelå dengang.
 
Så selv 5 år efter er der ikke blot et udtryk jeg finder behov for at ændre i advarslen.
 
Nu er det så heldigt, at jeg under hele forløbet har tilbudt advokat Grønborg Pedersen, at såfremt der er noget han ønsker ændret, så skal han bare sige til. Det gør jeg gerne. Men det ønskede han ikke. Han ville ikke have noget dementi, hvilket man vist også skal lede længe efter i advarslen - han ville blot have 10.000 kr.
 
Dette virker jo helt forkert, det vigtigste må da værre at få rettet eventuelle misforståelser eller direkte usandheder.
 
Det er således vigtigt at forstå, at advokat Grønborg Pedersen eller for den sags skyld Lars Aagaard ikke gav mig nogen ærlig chance for at rette noget - naturligvis af gode grunde.
 
Faktum er, at advokat H. P. Grønborg Pedersen ikke kan dokumentere bare et sted i det lange sagsforløb, at jeg har nægtet at rette noget. Jeg kan derimod dokumentere, at jeg ikke har fået besvaret mine mange tilbud herom, ligesom jeg kan dokumentere, at forretningens indehaver ikke har benyttet hverken mit fastnetnummer eller mobilnummer til en samtale med mig - end ikke en besked på min telefonsvarer trods anmodning herom.
 
Så i min verden er det til at brække sig over, at man i en pressemeddelelse skriver man ikke ønskede sagen skulle ekskalere og forsat bruger uforståelige udtryk som beskyldninger - selv efter 5 år.
 
Når man kalder mig kværulant, fuldstændig grundløs, giver en usand sagsfremstilling, kræver mig idømt fængselsstraf (og taber med et brag) - så er det vist Grejbiksen og ikke mig der fremsætter direkte beskyldninger. Dette finder jeg forkastelig - specielt når det sker bistået af proffessionel advokat.
 
Så kære venner - hvad er det for nogle beskyldninger?
 
Advokat H. P. Grønborg Pedersen forsætter med sine stærke fordrejninger, når han skriver, at jeg forsatte med mine beskyldninger. Dette er ikke sandt. Det korrekte er, at jeg forsatte med at forsvare mig mod de tråde Grejbiksen foranledigede oprettet, og det gør en stor forskel.
 
Forinden havde jeg foreslået advokat H. P. Grønborhg Pedersen, at vi sammen rettede henvendelse til webmaster der ikke svarede på mine henvendelser og vi fik Grejbiksens tråde nedlagt. Dette ønskede H.P. Grønborg Pedersen ikke. Han oplyste mig, at han var godt tilfreds med debatten - jeg måtte blot ikke forsvare mig.
 
Så han burde efter min opfattelse have en tudekiks for sin pressemeddelse. Problemet er vel, at det var ham selv der skabte sagen og fik den til at ekskalere. I stedet for at oprette tråde på internettet, nægte at medvirke til at få dem nedlagt - så skulle han i stedet have besvaret mine breve. han valgte i stedet at fremsende trusler, girokort m.v. åbenbart for sagen ikke skulle ekskalere. Dette tager jeg stor afstand fra. Sådanne tiltag får vel netop en sag til at ekskalere.
 
Kæden springer helt af, når H. P. Grønborg Pedersen skriver, at enhver dialog med mig var frugtesløs. Hvilken dialog. Man svarede jo ikke på mine henvendelser og advokat H. P. Grønborg Pedersen foranledigede skrevet på diverse internetsider, at han havde forlagt dokumention for, at hans klient intet ulovligt havde begået. Når jeg så bruger tid på at spørge hvilken dokumentation, så vil han ikke svare.
 
Hvilken frugtbar dialog har man med en kunde, når man fremsender varer til denne som ikke er bestilt og efterfølgende kræver, at kunden selv skal betale for emballage, fragt og det væsentlige selv påtage sig risikoen ved returnering.
 
Er jeg nu blevet ufrugtbar - blot fordi jeg sagde pænt nej tak til disse helt forkastelige krav. Jeg fik oplyst, at hvis varerne var beskadiget - ville jeg aldrig få mine penge tilbage. Kom varen ikke frem (blev væk i posten) ville jeg heller aldrig få mine penge tilbage. Jeg måtte end ikke pakke fluelinerne ud for at se, om de ved modtagelsen havde skader - så var varen jo brugt og så ville jeg heller ikke kunne få mine penge tilbage - altså penge som forretningen havde hævet på min konto uden aftale herom.
 
Dette er for mig ikke nogen frugtbar samtale - tværtimod. Det er heller ikke et udtryk for, at man ikke ønsker at en sag skal ekskalere.
 
Ifølge advokat H. P. Grønborg Pedersen skulle jeg bare pakke fluelinerne ind i avispapir, da han ikke ville betale de 15- 20 kr. en forsvarlig indpakning ville koste. Dette skulle jeg gerne gøre, da det jo ikke var mine varer - men problemet var ikke 15- 20 kr. for mig - det var klausulen om, at jeg bar risikoen og advokat H. P. Grønborg Pedersen således sammen med Grejbiksen bestemte, om varen var kommet frem og om varen havde skader. Så jeg forfulgte det mål at få mine penge tilbage og bad allerede i den første samtale, at advokat H. P. Grønborg Pedersen lige sendte mig skriftligt, at Grejbiksen tilbagekaldte tidligere krav om mine pligter for varer jeg aldrig havde bestilt - men det ville han ikke. Det kunne ellers været klaret på to linjer. I stedet valgte H. P. Grønborg Pedersen truselvejen og udtog i stedet stævning med ca. 300 bilag.
 
Dette er da helt ude af proportioner - tænk to linjer hvor han blot skrev, at Grejbiksen betaler emballage, fragt og påtager sig risikoen - mere skulle der ikke til for at få konklikten neddroslet. En konflikt jeg ikke selv havde skabt - jeg havde overholdt vores endda skriftlige aftale fuldt ud.
 
Jeg tilbød endda H. P. Grønborg Pedersen i vores første telefonsamtale, at jeg ville betale både fragt, emballage og påtage mig risikoen. Dette skyldtes, at han påberåbte sig, at det havde jeg pligt til ifølge loven og han iøvrigt derfor ikke ville stille mig bedre end denne ukendte lov for mig. Så jeg bad ham om, at oplyse skriftligt, hvilken lov der var tale om, det ville han heller ikke.
 
Så kunne H. P Grønborg Pedersen ikke lige gerne i en pressemedelselse forklare, hvor det frugtbare er i denne fremgangsmåde fra hans side.
 
Så det er en skarp fordrejning, at jeg ufortrødent forsatte mine beskyldninger mod Grejbiksen - jeg forsvarede mig blot mod de utilstedelig angreb, trusler og de tråde Grejbiksen fik oprettet. Med andre ord - det er noget vrøvl Grejbiksen fremkommer med, der er ingen dokumention og er egnet til at give læseren et helt forkert indtryk af det faktisk passerede.
 
På et tidligt tidpunkt i sagen anmodede jeg H. P. Grønborg Pedersen, at formidle en kontakt mellel mig og indehaveren, hvilket han heller ikke ønskede. Jeg skulle bare betale ved kasse 1 og tingene stod ikke til forhandling. Så H. P. Grønborg bærer efter min opfattelse et stort ansvar i denne sag og har været sin klient en meget dårlig rådgiver, som jeg har oplevet det.
 
Der har således ikke været et forligsmøde, hvor jeg har måtte være til stede og Grejbiksens udgangspunkt er - står ikke til forhandling. Hvor en dialogen henne her - den er noget ensidig - det frugtbare mangler helt.
 
Er det frugtbart, at advokat H. P. Grønborg Pedersen opdigter et svimlende beløb i markedsforstyrrelse, bruger 4 år på det og taber med et nul. Så det frugtesløse kommer fra ham selv ( det er da vist kun ham der tjener kassen og en advokat har da også endda skriftlig gjort ham opmærksom på, at han gør sin klient en bjørnetjeneste ved søgsmålet.)
 
Så kære venner - jeg har fuld forståelse for, at hele forekommer ubegribeligt. men det er forkastelig og helt uacceptabelt, at advokat H. P. Grønborg Pedersen til stadighed plukker i uddrag, kommer med sine egne fortolkninger m.v. - og til tider udtaler sig helt usandt. Her skal man huske på, at ifølge H. P. Grønborg Pedersen er det mig der taler usandt, afgiver oplysninger mod bedre vidende og derfor skal i fængsel. Han har end ikke kunnet få mig dømt for at have afsagt blot en sætning mod bedre vidende - det er vel derfor han ikke ønsker at fremkomme med dommen.
 
Så når man som H. P. Grønborg Pedersen hiver ting ud af en sammenhæng, fortolker efter eget forgodtbefindende - ja så kan man da sige hvad som helst og fortolke biblen, som fanden gør det.
 
Så hvad har du gjort der gavner din klient kære advokat - lad mig høre. Allerede i den første telefonsamtale og senere skriftlig har jeg oplyst, at han skader sin klient. Det mener jeg forsat.
 
Ifølge advokat H. P. Grønborg Pedersen har denne sag kostet hans klient dyrt, hvilket jeg da tror på. Det har den også for mig. Det glædelig er, at det ikke er mig der har anlagt sagen.
 
Nu forholder det sig sådan, at de fleste respekterede advokater fraråder deres klienter at starte en injuriesag. Har modparten kun løst krudt i bøssen når sagen starter - så er der stor fare for, at der under sagen fremkommer oplysninger, der kan betegnes som skarpe skud. Dem har jeg da fået en del af - Grejbiksen ingen mod mig.
 
Jeg tager derfor stor afstand fra pressemeddelsen, hvor man skriver der var ingen anden udvej end en retssag. Man kunne have besvaret mine henvendelser, H. P Grønborg kunne på sin klients vegne have givet en undskyldning for den behandling jeg havde været udsat for og måske endda tilbudt mig et par blink vederlagsfrit, når jeg nu var så flink at ville gå på posthuset og returnerene varer jeg aldrig havde bestilt. Så der var mange andre muligheder - de ligger bare ikke inde i Grejbiksens kundepolitik - og betjening - desværre.
 
I stedet skal man helt til Skive for at hente en advokat - der optræder som reklamationsafdeling. Der må da ellers være mange i Silkeborg og omegn - men de har måske en anden moral og rådgivning end Advokathuset i Skive.
 
Jeg skal således forsat beklage advokat H. P. Grønborgs fremstilling af sagen, der hvis den ikke er direkte usand - så stærkt fordrejet og egnet til at skabe et forkert billede af forløbet.
 
Et væsentlig mål må da være for Grejbiksen - se nu at få offentliggjort de to domme der er afsagt i sagen - således de mange kloge hoveder herinde kan belære mig om, hvad ubeføjet betyder.
 
Men jeg har fuld forståelse for, at dette ønsker Grejbiksen ikke. 
 
Jan
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 22:27
Kan du ikke bare selv offentliggøre dommene?
 
Jeg tror ikke ret mange efterhånden gider høre om denne sag og alle dens mange postulater og detaljer såsom avispapirsindpakninger og returporto til 20 kroner uden at kunne få at vide hvad der egentlig er foregået i retssalen...
 
 


Redigeret af Henrik L. - 28 Dec 2010 kl. 22:27


Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2010 kl. 22:33
Kan du da ikke selv offentliggøre dem? Hvilke domme taler du om? (er nysgerrig)
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 10:36
Kære Jan Hagen
 
Du virker mere og mere som en person efter min opfattelse af en "stand up guy". Den slags personer, som der desværre bliver færre og færre af i dagens DK.
 
Jeg forstår fuldt ud din harme mod Advokaten. Advokater er pr. definition nogle griske møggribbe, der til enhver tid kun tænker på deres helt urimelige og ublu salær. Sig f.eks. ordet "konkursbo" til en advokat, og han eller hun får fråde om munden! For advokater, ja de får altid deres penge! Fanden tage dem.
 
Nå det er sagt/skrevet, så vil jeg sige, at jeg ikke forstår, hvordan en sag kan komme så langt ud, som det er tilfældet med din. Som jeg tidligere har tilkendegivet, er fam. Knabe, mennekser jeg har stor tillid til og megen fidus for. Jeg er helt sikker på, at det aldrig har været deres hensigt, at sagen skulle eskalere, som den er gjort. Hvad der konkret er sket, kan jeg af gode grunde, intet sige om. Men jeg tror du har ret i at ansvaret ligger hos Advokat Grønborg.
 
Jeg har netop søgt mit inderste efter ord, til at forfatte, den tale jeg skal holde i morgen ved min elskede mors bisættelse. I den forbindelse, kommer man ind til det der betyder noget, her i livet. Det betyder i nærværende sammenhæng, at jeg personligt kommer frem til samme konklusion, som forleden, nemlig at du er nødt til at få gang i en dialog med grejbiksen uden om advokaten. Det dur bare ikke, at du går hen og bliver bitter og uforsonlig. Livet er for kort til sådanne følelser, - uanset, at du lige nu synes, at din stolthed er blevet krænket på det groveste.
 
Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du mener, at jeg kan hjælpe dig i denne uheldige sag - på nogen som helst måde. mailen kender du måske:
 
 
ellers ring 2199 5849
 
 
 
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:03
Jan
 
Hvis Du nu er blevet så indlysende uretfærdig behandlet og retten er blevet ført bag lyset af den fæle advokat og urigtige oplysninger, som du endnu engang føler trang til at beskrive her. Så er der nogle helt logiske spørgsmål der presser sig på, især set i lyset af at Du formodes at have haft prof. advokat bistand.
 
Hvis din advokat ligeså klart kan se at dine påstande er rigtige, hvorfor i alverden har han dog ikke anket sagen omgående ?
 
Hvis din advokat på lige fod med dig mener at beviserne ikke er sande og at der er fremlagt urigtige beviser, hvorfor er disse ting så ikke meldt til politiet - med krav om at sagen skal gå om ?
 
Jeg kender en lille smule til retsvæsenet og dommernes hensyn til private kontra firmaer - og den dom Du har fået er meget meget voldsom, hvorfor mon - er det ikke fordi retten har fundet overvældende bevis for det Du er dømt for ?
 
Sidst, men ikke mindst kunne jeg tænke mig at spørge dig om hvad din advokat mener om din fortsatte voldsomme fremfærd i offentlige medier ?
 
Da det er dig der har fået dommen - og dig der skal til lommerne efter de mange penge - må det stå DIG frit for, at offentliggøre dommen i sin fulde ordlyd - hvorfor gør Du egentlig ikke det ?
 
Du har fået en del af det jeg kalder 'automatisk goodwill', fordi folk 'på rygraden' holder med 'the underdog' - men Du skal være ualmindelig tykhovedet, hvis Du ikke kan fornemme, at den goodwill er ved at være opbrugt - så hvis Du fortsat skal fremture - bør der nogle fact på bordet - hvilket kunne være dommen i sin fulde ordlyd !
 
Jan - jeg har ingen skadefryd eller andre hånlige kommentarer til dig om den betydelige dom du har fået - men du har IKKE fået den for ingenting - dertil er den alt for markant. Så som så mange andre syntes jeg Du skulle komme til en eller andet form for fred med denne sag. Sagt lidt mere ligetil; - angrib systemet og de åbenlyse uretfærdigheder Du mener at have været udsat for, og gør det med åben pande - eller stik piben ind, og lev med din dom, som retten har fundet klart bevis for er som den er beskrevet !
 
Med venlig hilsen og godt nytår
Heinz Gerhard
 


Redigeret af tackler - 29 Dec 2010 kl. 11:08
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:10
Citat: Creekking

Kære Jan Hagen
 
 
 
Jeg forstår fuldt ud din harme mod Advokaten. Advokater er pr. definition nogle griske møggribbe, der til enhver tid kun tænker på deres helt urimelige og ublu salær. Sig f.eks. ordet "konkursbo" til en advokat, og han eller hun får fråde om munden! For advokater, ja de får altid deres penge! Fanden tage dem.
 
 
 
Og på den måde adskiller advokater fra alle andre erhvervsdrivende. De lever nemlig af at give deres viden væk gratis, eller?
 
Som bonusinfo kan jeg lige nævne at det ikke er advokaten der fastsætter "sagens omkostninger" men retten. Hvis advoaten udelukkende tænkte på sit salær kan jeg forsikre dig om at der ikke blev ført ret mange af den slags småsager - der er simpelthen ikke penge nok i det.
 
/M
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:17

 Der er tidligere er afsagt udeblivelsesdom i sagen,

 Når det sker afskriver udebliveren (JH) sig automatisk sine rettigheder, og det er svært at komme videre i systemet.
 
Godt nytår
Per Hansen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:20
Kære Henrik
 
Du er en modig mand, dit angreb på Advokat standen generelt, kunne meget vel starte en ny sag, men mod dig selv.
 
De, der sår utopi, høster realitet.
 
godt nytår
 
hilsen Ole
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:46
Citat: Taonga

Der er tidligere er afsagt udeblivelsesdom i sagen,

Når det sker afskriver udebliveren (JH) sig automatisk sine rettigheder, og det er svært at komme videre i systemet.
 
Hvis man skal tro det Jan Hagen skriver, så var han ikke skyld i udeblivelsesdommen.
 
Citat:
Det mest groteske synes jeg er, at dommeren beskikker en advokat mod mit ønske - og da denne ikke giver møde i retten får jeg en udeblivedom. Jeg tog selv fri fra arbejde og vidste end ikke, at dommerens "højre hånd" ikke mødte op. Dvs jeg mødte op - men blev dømt som udeblevet. Længe leve juraen.

Spørgsmålet er jo som om dette passer, for jeg synes der er flere gange hvor der har været tvivl om hvad der egentligt er foregået.
Jan Hagen skriver nu at han flere gange har tilbudt et dementi, men i 2005 skrev han at han afviste adovkatens tilbud, da han ikke havde gjort noget galt. 
Til top
Jan Steffensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jabis Avatar

Tilmeldt:: 21 Aug 2005
Geografisk: Øster Tørslev
Status: Offline
Beskeder: 213
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:52
Det er ikke nemt at forholde sig til hele sagen uden at kende hel dommen, og for mit vedkommende er det dybt mistænkeligt, at man ikke vil offentliggøre den i fuld ordlyd.

Hvis Jan har ret - eller delvist ret - så kalder hans reaktion på respekt. Jeg selv ville nok have betalt for at få sagen til at gå væk.

Hvordan man så forholder sig til Grejbiksen er naturligvis ens egen sag. Nu skal man vel være forsigtig med hvad man skriver, men jeg handler ikke hos dem efter et par dårlige oplevelser for et par år siden. Uanset hvem der har ret i sagen, så gør det, at det er endnu mindre sandsynligt, at vi skulle handle hos bemeldte grejforhandler.

Jan
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:53
OK Frank
Hvis dette er tilfældet at hans beskikkede advokat ikke mødte op, hvilket jeg ikke tror er tilfældet, for så får han da det uhyggeligt svært med at få flere klienter som forsvarsadvokat.
Dernæst at kalde ham dommerens højre hånd er jo i sig selv et særdeles heftigt postulat.... o.s.v.       så jeg vil ikke blande mig mere i denne sag.
 
Var der nogen der sagde: "Michael Ende - Den uendelige historie"......
 
Godt nytår
Per Hansen
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 11:57
Hvis JH's egen advokat ikke mødte op er han erstatningsansvarlig - uden tvivl!!
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2010 kl. 12:03
Citat: Taonga

 
Var der nogen der sagde: "Michael Ende - Den uendelige historie"......
 
Godt nytår
Per Hansen


Jeg kommer nu mere til at tænke på denne historie Shocked

http://da.wikipedia.org/wiki/Processen_%28roman%29
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres