Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny fiskejakke maks. 1600 kr?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ny fiskejakke maks. 1600 kr?
    Sendt: 01 Jan 2011 kl. 20:53

Beklager hvis jeg er lidt langsom, men jeg ved desværre ikke hvilken rabat du/I snakker om.

Er det nede i Seatrout man kan få rabat?  :)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 20:56
ahh ok
Den rabat jeg snakker om er i friluftslageret. De giver 20% hvis man er medlem af deres explorerklub (koster intet) og man melder sig ind i den ved at oprette sig på siden... Jeg ved bare ikke lige hvordan rabatten fåes online
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:00
Det vil jeg meget gerne vide ....!
Skal du derned i morgen eller mandag?  :)
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:04
Hvis du skal bruge haglöffs så kan jeg give dig 25 % rabat  .....


Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:06
Hvis du vil ofre noget mere, fx 2000-2500kr så kan du komme langt! Hav evt lidt tålmodighed, da der jævnligt kommer jakker på tilbud.

Kan anbefale Haglöfs spitz, creva, arete og ratio jakken. De har gode lommer til fiskegrej (jeg har dog normalt en rygsæk med da jeg ikke gider have lommerne fyldte)

Jeg ville klart tage en tur i butikken og få noget vejledning i fald du er hooked på en ordentlig skaljakke, de er meget kompetente i butikken. Og du får altså bare mere for pengene i forhold til at købe en fiske-skaljakke, som på ingen måde matcher
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:08
Stenn T, hvis du kan det, så vil jeg meget gerne have en måde at kontakte dig på. Jeg køber en del i friluftslageret, og vil da hellere have 25% rabat end 20% rabat!
Jeg har købt de jakker jeg skal bruge (4 stks) men mangler en hel del andet, såsom dagrygsæk, rejserygsæk, skalbukser osv

Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:10
Hej Sten.
Jeg vil også gerne vide, hvordan kan du få så mange rabat?  Gælder det alle Haglöfs modeller på friluftslageret?  :)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:15
http://www.friluftslageret.dk/Login.aspx?Text=explorer_club
her er der ihvertfald adgang til 20% rabat i friluftslageret! Bare husk at det ikke er på produkter der allerede er sat ned
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:17

S.G.:

Gælder det på ALLE deres ting på hjemmesiden?  Hvordan får man rabatten?  :)
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:37
Jeg er blevet lidt hooked på denne skaljakke fra Haglöfs.
Hvad siger I til den :
 
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:42
Når du eks. vælger alm. skaljakker, så vil jeg mene du kommer til at miste det vigtigste ved en god jakke, nemlig store gode front lommer, ikke mindst masser af lommer til diverse boxe tingel tang.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:47
ja tak, det vil være fint hvis du vil høre dem ad.
jeg er enig i at de jakker er mindst lige så gode som "vade jakker", jeg bruger en orvis vest og har ikke brug for alle de lommer.
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 21:49
Tja måske.
Men når jeg tænker nærmere over det, har jeg det mest grej i min fiske-taske, så jeg får ikke rigtig brugt store lommer.
 
Jeg har forelsket mig i en anden jakke:
 
 
Ville det ikke være et godt bud på en lækker fiskejakke, som jeg også kan bruge i andre henseende?  :)
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 22:14
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 22:33

Hagløfs og andre ski/klatrejakker er langt mere kropsnære end fiskejakke.  Husk det når der skal være plads til flece og neoprenwaders under.

Hvis formålet er at være vand/vindtæt og behovet for lommer løses med en vest kan en skaljakke fint anvendes men find en model med plads til at rører sig i.
 
 
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:31
Ole jeg synes klart at du skal tage et besøg i butikken. Det er også meget nemmere at vælge når man står med varerne i hånden. De har også masser af andre jakker dernede end Haglöfs.

Mht lommer (som der er en der kommenterer på) jeg bruger dem ikke, men der er rigelig plads i min jakke til kasser osv. 

Mht at jakkerne er tætsiddende/kropsnære, så kommer det meget an modellen. Jeg har  4 jakker fra haglöfs og et par fleece. De kan alle kombineres uden problem, også de tætsiddende modeller. De skal ikke købes så de sidder for løst, da det går ud over komforten. De er formsyet således at de sidder perfektm selv hvis man har armene over hovedet. Derudover så er justerbare overalt, og justeres nemt til indertøjet. Har man først prøvet Haglöfs hætter på jakken gider man ikke andre jakker ;) det er et genialt system!
Køber man en dyr skaljakke, så ofrer man også på enten en god fleece eller en fiberjakke, så kan den nemlig bruges selv når det er meget koldt. En skaljakke alene har ingen varme! Men det der med at man skal have lang undertrøje, bluse, uldsweater osv osv på indenunder holder ikke. En god fleece eller en fiber eller dun jakke, så er man rigelig varm. 


Redigeret af S.G - 01 Jan 2011 kl. 23:33
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:36
Ole sørg for at vælge en neutral farve så du ikke skræmmer fiskene ;) Min den grønne er perfekt til åen, kan komme tæt på fiskene uden at skræmme dem, og så er den fed i farven til hverdagsbrug
http://www.naturligvis.com/shared/0/0e25d9ab6c6ec9e7f7026f37dd70b4ff_h800w800_min.jpeg
Mht rabatten så gælder den på alle deres produkter der ikke er sat ned i forvejen 

Derudover så skyller man selvfølgelig jakken efter et besøg i saltvand. Saltvand er hårdt ved alt, også jakkerne. Jeg smider min i en spand med vand og ryster den tør bagefter. 
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:37
Steen T jeg er stadig interesseret i at høre om de 25% rabat. Det lyder nemlig godt :)
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:43

Jeg bor desværre ikke i nærheden er friluftslageret, så det bliver svært at besøge butikken. Desværre.

Jeg har besluttet mig for, at det skal være en af disse to jakker. Spørgsmålet er bare hvilken:
 
 
eller
 
(selvfølgelig i sort)    ;)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:49
ja det er jo så det ;) Begge er gode jakker! :)

Husk at tjekke nettet om du skulle kunne finde en et andet sted der er billigere. Jeg plejer at gøre det inden jeg køber, men med de 20% rabat har jeg endnu ikke fundet andre steder hvor det har været billigere. Heller ikke i udlandet.. 
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:51
Jeg har prøvet for sjov skyld at bestille en Haglöfs jakke derinde for at se - selvfølgelig uden at fuldføre ordren.

Men når jeg kommer betalingen, har jeg ikke mulighed for at få noget rabat - selvom jeg er logget ind?  :(
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2011 kl. 23:53
Hvis I kan fortælle, hvordan man får rabatten, vil jeg meget gerne vide det! :)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 00:00
Jeg tror du skal skrive i kommentar feltet at du er medlem og hvad dit medlemsnavn er, så burde de trække de 20% fra.
Jeg fandt det her på en anden hjemmeside

Få rabat på udstyr og beklædning

FRILUFTSLAGERET
Når du rejser med Adventure Kompagniet kan du få 20% rabat* på køb hos Friluftslageret i Odense. Du kan opnå rabatten på to måder:

  • Vis dit medlemskort ved køb i butikken
  • Ved køb online skal du skrive "Adventure Kompagniet + faktura nr i kommentarfeltet.

Når du køber online skal du godkende det fulde beløb. Når Friluftslageret behandler din ordre fratrækkes 20%, så det kun er det reducerede beløb, der hæves fra din konto.

* Enkelte varegrupper er undtaget af rabatten: GPS'er og proviant

Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 00:02
Så mon ikke du skriver "friluftslageret explorer klub - xxxxxx" xxxxx er så dit medlemsnavn
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 00:02
Tusind tak S.G.   :D
 
Hvilken af de to jakker ville du personligt selv vælge??
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 00:09
Har ikke prøvet en jakke fra montane, så kan ikke rigtig udtale mig uden at være farvet af at jeg har en del fra Haglöfs. Jeg skal ned og købe en Montane smock her i næste uge dog. 
Jeg kan ihvertfald stå inde for Haglöfs jakkerne. De er geniale! Dog er jeg sikker på at de montane er ligeså geniale, da de er ret peniblen med deres udvalg i friluftslageret
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 00:15
Jeg har en Haglöfs Cuda i overskud hvis det var noget ;)

Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 09:57
Jeg er mest interesseret i en 100% vandtæt skaljakke, ellers mange tak  :)
 
Vil I også mene at en sort skaljakke ikke egner sig til fiskeri?
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 18:48
Ved ikke med sort. Om natten er den vil god medmindre man står op af en klar himmel :)

Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:08
En seriøs besvarelse kunne også være brugbar!   ;)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:18
Har 5 sorte fiskejakker og er ikke blevet væk endnu:-)
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:22
Hej Ole,
 
Sort er OK.
 
Den type jakke du kigger på er til aktivt brug som ski eller klatring. ved fiskeri står man typisk stille i længere tid hvorfor du har behov for mere isolering inden under. De ekstra lag vil fylde hvilket du skal checke om der er plads til. Hagløfs er meget slanke i deres snit.
 
Er det til fiskeri vil jeg stadig vælge en jakke der er beregnet til dette. Du vil mangle lommer og løsningen med en fluevest udover er vel ikke den bedste løsning i regnvejr. Vesten bliver tung og de færreste veste har vandtætte lommer.
En vest med vandtætte lommer vil koste det samme som en "rigtig" fiskejakke.
 
Hos www.lystfisk.dk er der nu Geoff Andersen WS på tilbud til 499 i str. M og 699 i str L. Til prisen en kanon og gennemprøvet jakke.
 
Til den pris kan du købe en fritidsjakke til "fint brug" ved siden af.
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:48
Hans Erik --> Det gælder jo netop om at "blive væk", så fiskene ikke opdager én ved åens kant  ;)
 
Jepser -->  Jeg har en Ron Thompson fiskejakke som er foret til kolde efterårs- og vinterdage. Jeg søger derfor en lækker tynd skaljakke til den lidt varmere periode, hvor der stadig kan opstå regn, blæst og lign :)
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:50
Jeg kunne jo selvfølgelig også gøre det, at jeg købte en lækker fleece-jakke med wind-stopper, som er beregnet til jagt/fiskeri..
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:55
Jesper det er jeg absolut ikke enig med dig i.
De skaljakker Haglöfs laver er lavet til at kunne have isolerende indenunder på trods af at de er slanke i snittet og formsyet. De er desuden justerbare overalt, justerbare med en enkelt hånd. jeg bruger det jævnligt afhængig af hvor tyk inderlaget er.. 
Jeg bruger mine om sommeren og om vinteren. Om sommeren har jeg af og til kun en tshirt inden under. intet problem, trækker bare lidt mere i snorene. Om vinteren en fleece og nogen gange oven på den en dunjakke. Heller intet problem. Bruger en str Large, er 192cm høj og 92kg. Problemet kommer når man ikke har noget ordentligt inderlag, fx tager man en uldsweater på og en tyk bomuldstrøje, så vil det sikkert nok fylde for meget og man vil fryse og kroppen vil ikke kunne ånde. Det gælder om at få noget der binder luft, en god fleece, fiberjakke eller dunjakke



Redigeret af S.G - 02 Jan 2011 kl. 19:58
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:59
Jeg kender også flere som er temmelig begejstret for Haglöfs. Spørgsmålet er så bare hvilken jakke, man skal vælge?
 
Der er jo tonsvis af modeller på markedet. Og det bliver jo nok ikke nemmere når udsalget for alvor starter :)
 
Jeg modtager meget gerne nogle gode ideer til modeller  :)
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 19:59
Citat: S.G

Jesper det er jeg absolut ikke enig med dig i.
De skaljakker Haglöfs laver er lavet til at kunne have isolerende indenunder på trods af at de er slanke i snittet. De er desuden justerbare overalt, justerbare med en enkelt hånd. jeg bruger det jævnligt afhængig af hvor tyk inderlaget er.. 
Jeg har 2 skaljakker fra dem hvor der er plads til både fleece og dunjakke. Det er der også i mine 2 softshells.
Er der også plads til neopren-waders eller bruges jakken kun til å og P&T?
 
Jeg vil stadig savne store lommer placeret højt samt evt. ryglomme.
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:01
Jeg skal i hvert fald kun bruge jakken til å og Pute&Take, som jeg skrev i mit oplæg  ;)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:03
Citat: Ole Sander

Jeg kunne jo selvfølgelig også gøre det, at jeg købte en lækker fleece-jakke med wind-stopper, som er beregnet til jagt/fiskeri..

Ja det kunne du, men når det så pisser ned bliver du kold, da du vil blive våd, og når det er sommer hænger jakken i gaderoben, da den er for varm ;) Og så er den ikke så velegnet til almindelig hverdagsbrug

Skaljakker er vejen frem. De kan bruges helårligt og er vandtætte og super åndbare.
Har jeg min fiberjakke på og skaljakken udenom, så er jeg varm i lang tid, også når jeg står stille. Er det 15minusgrader kommer der en fleece på under fiberjakken og så er jeg stadig varm . Cykler jeg fx på arbejde med fuld skrald, så kommer jeg ikke til at svede mig våd, da det hele ånder...Det er uanset om det er vinter eller sommer. 
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:05
Man skulle næsten tro, at du var sælger... smiler ;)
Hvis du kan sende et par links til et par lækre skaljakker, vil jeg blive rigtig glad :)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:07
Jeg fisker med både åndbare og neopren waders (ikke på samme tid dog ;) ) Jeg har jakken indeunder når jeg er i saltvand (for at beskytte den) og udenpå når jeg er ved åen. Så ja der er plads. Har du haft nogle af deres skaljakker og prøvet dem mht pladsen? For jeg har ikke haft nogle af de pladsproblemer du beskriver.

Det med lommerne er jo nok en smagssag. Jeg har ikke så mange ting med og skal jeg have lidt mere med, tager en rygsæk på. Kassen kan nemt ligge i brystlommer på min jakke sammenmed det andet jeg også bruger.
Man kan evt kombinere med en chestpack hvis ikke man vil have noget der ligger i rygsækken


Redigeret af S.G - 02 Jan 2011 kl. 20:15
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:13
Ja var jeg bare det :) Men nej jeg så bare lyset sidste år efter jeg har haft en del fiskejakker.  Solgte en Geoff Anderson WS3 til fordel for en Haglöfs, og har ikke fortrudt et sekund. 
Mht links så kig på friluftslagerets hjemmeside. Der er også andre hjemmesider, men jeg har ikke kunne finde samme rabat. Fx outdoor living, seuf osv. Derudover har de deres fysiske butik i den by jeg bor, så kan se om prøve tingene inden jeg køber.

Jeg kan godt lide friluftlageret, for de tager kun produkter ind som de står inde for og har testet selv. Dvs de har nødvendigvis ikke alle mærkers sortiment, men kun dem de mener er ok til pengene. Derudover så er de bare gode til at vejlede når man er dernede og giver en super service.
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:18
Tak for de detaljerede svar...   Men jeg har kigget derinde, og der er ikke særlig mange Haglöfs skaljakker som kan købes for min lette pengesum  :(
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:18
På kysten skal jakken da ud over for at undgå vand indenbordsWink
 
En fiskejakke er også en SKALJAKKEWink 
 
 
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:19
Så gå på ebay ;) Hvis du kan smide 2000-2500 så er der flere derinde. De "billige" af dem er ikke dårlige! tværtimod
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:21
Jeg er en fattlig studerende, desværre !   :(   Så jeg er glad for, at jeg kan brugt sølle 1600-2000 kr på en jakke :)
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:21
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:25
http://cgi.ebay.de/Haglofs-Lim-Ultimate-Jacket-Gr-L-lush-green-/360266763817?pt=Sport_Alle_Sportbekleidung&hash=item53e1928e29#ht_1986wt_800


De mountain hardwear som jeg linkede  er ret lækre også. Har haft et par stykker på af dem på men desværre eje rjeg ikke en.
Denne he er klart bedste bud til prisen. 


Redigeret af S.G - 02 Jan 2011 kl. 20:26
Til top
Ole Sander Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Ole Sander

Tilmeldt:: 25 Dec 2010
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole Sander Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:25
Den sidste du henviser til ser ret spændende ud, synes jeg.
 
Hvad med denne her:
 
 
i sort.
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2011 kl. 20:27
Den linkede jeg til igår :) Den er også rigtig fin. 
Den jeg lige har skrevet er god til prisen, husk på det er en kombineret med fiber, så den går ikke om sommeren
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres