Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluer og blink til limfjorden

 Besvar Besvar
Forfatter
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluer og blink til limfjorden
    Sendt: 03 Jan 2011 kl. 16:54

hvilke fluer og blink skal man bruge i limfjorden. når isen forsdvinder engang! hvis i kender et par forårs pladser ville det heller ikke gøre noget!

Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 17:44
jeg lytter lige med her
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 18:08
Hej Mogens.
Her er en side du kan surfe lidt rundt på, kystfiskeriet er vist omkring Limfjorden.
K&B  IJ
Til top
Christian Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ChristianML Avatar

Tilmeldt:: 13 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 227
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ChristianML Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 18:17

det betyder ikke så meget hvilke fluer og blink du bruger. de skal bare have nogle provokerende og synlige farver. havørreden er stort set ligeglad med hvad det er du servere for den. når issen bryder kommer der liv i havørrederne og de hugger stort set på alt. de er meget sultende efter at have været inaktive.

gå efter strømskæl, steder med dybt vand og strøm. og så vær hele tiden aktiv for havørrederne kan afsløre sig selv i overfladen.
Christian M. larsen
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 18:31
dybt vand og strøm...det er jo limfjorden vi snakker omTongue
Til top
Klavs Frederiksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
klavs frederiksen Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2008
Geografisk: Aalborg - Svenstrup
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér klavs frederiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 20:13
Hej Mogens

Dybt vand og strøm finder du bl.a. på spidsen af Jelse odde nord for Lundø camping. Odden strækker sig ud mellem Skive Fjord og Lovens bredning. Der er en offentlig parkeringsplads ved odden og der kan fiskes hele vejen ud til odden. Ved kraftig vestenvind og højvande kan odden være oversvømmet. En plads der har givet mig mange små blanke op til 50 cm og enkelte store nedgængere op til 70-80 cm. Men der er sikkert is endnu.  

Mvh Klavs Frederiksen
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 20:53
ligeledes har jeg personligt været ved at blive skyllet af jegind tap for 10 år siden - som en norsk elv...
Til top
Mikael W Schmith Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelWS Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Salling
Status: Offline
Beskeder: 510
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelWS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 20:54
men udover dette syns jeg nu ikke det er den slags pladser jeg har mest held med på det tidspunkt hvor isen går...
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jan 2011 kl. 23:11
Nej, når isen går så skal du finde lavvandet områder,  tæt ved åer og bække, gerne hvor ålgræs bælterne  er.  Jeg fisker limfjorden, og når isen går bliver det glimmerrejen, pattegrisen, frede blodtud. Ved spin, vil jeg anbefale en lille hvid stripper 7-10 grs, eller abu toby kobber/sølv.
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 12:11
Jeg havde super meget hæld med snurrebassen i den den røde pang farvede med sort sidste år den isen brød ;) der fik jeg henholdsvis 3 fisk på 3 ture over målet :) 2,8kg, 2,3kg & 2,5kg ;) så den kan varmt anbefales ;) og med flue er en kobberbasse hvertfald ikke ved siden af efter min mening ;)
Men jeg fisker stort set mest med kobberbassen, brenda, polar magnus og min elskede neutrale reje lavet i stf dubbing, og den har jeg i både lyse og mørke farver alt efter hvor klart/grumset vandet er ;)

Redigeret af stewy - 04 Jan 2011 kl. 13:30
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres