Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Når naturen plejes.. til VENSTRE

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Jan M. Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout

Tilmeldt:: 19 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 76
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Når naturen plejes.. til VENSTRE
    Sendt: 04 Jan 2011 kl. 13:58
Se lige dette link:http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2011/01/04/085334.htm
Til top
thomas palusen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
sami Avatar

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sami Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 14:21
VENSTRE    Thumbs Down
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 14:33
SkatteålThumbs Down  nå nej de er jo fredet.Pig

Redigeret af Taonga - 04 Jan 2011 kl. 20:44
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 20:33
Måske skulle man skrive "hva sagde jeg"
Husk det nu denne gang når krydset skal sættes.
Michael
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 20:43
Censored
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Jan 2011 kl. 23:06
Hvorfor er det sådan her i Danmark, at man ikke kan være naturelsker og -forkæmper og samtidig være borgerlig/liberal vælger. Jeg har i hvert fald svært ved at finde et parti, der passer til mig. Måske man skulle starte et selv. Er der nogen der vil være medWink
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 00:50
Citat: LarsH

Hvorfor er det sådan her i Danmark, at man ikke kan være naturelsker og -forkæmper og samtidig være borgerlig/liberal vælger. Jeg har i hvert fald svært ved at finde et parti, der passer til mig. Måske man skulle starte et selv. Er der nogen der vil være medWink
Tja!, måske er det fordi, at det er lidt selvmodsigende, da liberale jo sætter penge og den enkeltes frihed i første række og hensyn til miljøet er dermed noget, som man kun nødtvunget tager og helst skal der være profit i det før, at man tager hensyn.
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bjarne1525

Tilmeldt:: 21 Nov 2008
Geografisk: syddanmark
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjarne1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 02:05
tjah - hvad havde I forventet
 
steen - det har du grundlæggende ret i - jeg vil så lige pointere at man jo også har set de samme tendenser i ideologier med planøkonomi hvis vi lige tager udgangspunkt i østeuropa - hvor dog vægten på produktionsapperatet på papiret tog udgangspunkt i et andet samfundssyn.
 
der findes dog gode elementer i planen for grøn vækst - men alt andet lige er det nok ikke særligt optimalt at det er bondepartiet der skal forme og udføre den - det kan kun ende ud i gylle
 
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 09:46

Jeg mener ikke, der nødvendigvis er en modsætning i at være borgerlig og samtidig passe på naturen. Men problemet er netop, at Venstre stadig domineres af den forholdsvis begrænsede del af Danmarks befolkning, som driver landbrug på konventionel vis og som altid sætter profit over natur. For dem er vandløb f.eks. udelukkende tilstede for at hjælpe dem af med vand fra dræning af deres marker og andre "uønskede væsker".

Iøvrigt har landbruget stort set haft samme vilkår uanset hvilken regering, der har siddet. Man skal langt ud på venstrefløjen for at finde bæredygtige holdninger omkring miljøet. Og det undrer mig.
 
Inde i byerne findes der da masser af mennesker af borgerlig observans, som sætter pris på en bæredygtig natur. Se bare på alle dem, som går ind i Irma og køber dyre økologiske varer og som besøger Camilla Plum på hendes økologiske gård i Nordsjælland og elsker at se Bonderøven på DR2. De har ikke nogen steder at placere deres stemme til det kommende folketingsvalg, så den arbejder borgerligt samtidig med at den arbejder for en bæredygtig natur.
 
Vi må ikke glemme, at vi har lige nøjagtig den natur, vi vælger at have. Vi bestemmer selv hvor mange havørreder, der skal svømme rundt langs de danske kyster og hvor mange blomster, der får lov at smide frø på engene. Selv den højt besungne jyske hede er menneskeskabt. Jeg synes det er urimeligt, at hensynet til en lille minoritet i den danske befolkning skal have lov til at begrænse hensynet til naturen. Og det mener jeg faktisk ikke har noget som helst at gøre med om man er blå eller rød. Men det er unægteligt svært at finde smilet frem, når landets miljøpolitik styres af en regering, domineret af svineproducenter, og som støttes af et parti for hvem bølgende kornmarker er indbegrebet af dansk natur.
 
 
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 09:50
Well said!
 
/M
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 10:13
Prøv her:
 
 
Thumbs Up
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 10:31
Et parti, der på første opslag om deres politik har hovedoverskrifter som dyresex og tyrefægtning beder vist om at blive opfattet som en cirkusforestilling. Der er vist forøvrigt mest tale om en enmands-forestilling Wink.
Hvis det er bedste bud på et grønt parti i Danmark tror jeg, jeg emigrerer!!
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 10:31
Jaaarhh, det er ikke lige det jeg drømmer om. Så hellere vente på at Lars har fået sit på benene ((-:
 
/M
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 10:40
Citat: LarsH

Et parti, der på første opslag om deres politik har hovedoverskrifter som dyresex og tyrefægtning beder vist om at blive opfattet som en cirkusforestilling. Der er vist forøvrigt mest tale om en enmands-forestilling Wink.
Hvis det er bedste bud på et grønt parti i Danmark tror jeg, jeg emigrerer!!
 
Tja, hvis du med "opslag" mener Ekstra Bladets "nationen", så har du sikkert ret - enhver søger sine informationer efter evne LOL - det er i hvert fald ikke opslag på partiets egen hjemmeside.
 
--------
 

Balance - politisk program for Fokus


Du kan navigere til et bestemt emne via menuen i venstre side.

Velkommen til partiet Fokus. På denne side præsenterer vi vores politiske program. Det har titlen Balance, fordi et af vores gennemgående ønsker er større balance på mange forskellige samfundsområder. Vi ønsker større balance mellem opdrættet af dyr til fødevarer og hensynet til dyrenes velfærd. Vi ønsker større balance mellem nybyggeri og energiforbrug og hensynet til naturen og miljøet. Vi ønsker større balance mellem land og by, så landområderne ikke glemmes politisk. Og større balance mellem forebyggelse og helbredelse på områder som sundhed, misbrug og kriminalitet.

Et andet af vores ønsker er flere varme hænder. Vi ønsker flere varme hænder på hospitalerne, i psykiatrien, i ældreplejen og i den sociale indsats. I dag er der alt for mange kolde hænder, som primært er beskæftiget med administration og bureaukrati, i stedet for med pleje af og omsorg for patienter og brugere.

Fokus er ikke sat i verden for at bekæmpe andre partier. Vi er her heller ikke for at overbyde andre partier på populære enkeltsager. Fokus er lige så optaget af generelle problemer som beskæftigelsen, samfundsøkonomien og retten til at kunne gå trygt på gaden, som alle andre er. Men vi savner langt større opmærksomhed om såkaldt bløde emner som dyrevelfærd, økologi og folkesundhed. Med den rigtige satsning kan dyrevelfærd og økologi måske om få år blive den største danske eksportsucces siden LURPAK. I øvrigt er økologi også godt for klimaet, eftersom økologisk landbrugsproduktion er mindre energiforbrugende.

Folkestyret skal der naturligvis værnes om. Vi skal alle sammen være her, og der er brug for alle, der viser respekt for vores demokrati og vores land. Men Fokus vil bekæmpe ethvert forsøg på at undergrave livsbetingelserne for vores efterkommere, hvad enten det gælder demokratiet, miljøet, naturressourcerne, eller Danmarks selvstændighed og frihed.

Fokus vil også gøre vores til at løse internationale problemer. Miljø, klima og sikkerhed er grænseoverskridende emner, som kræver internationale løsninger. Vi er skeptiske overfor EU´s udvikling i retning af Europas Forenede Stater, men vi anerkender, at Danmark af mange årsager er og fortsat skal være medlem af Unionen.

Det er ikke nok at løse nutidens problemer. Vi skal også være på forkant med fremtidens. Det kan kun lade sig gøre gennem et samarbejde i Folketinget. Fokus vil derfor gøre hvad vi kan for at bryde med den traditionelle blokpolitik.

Partiet Fokus, Christiansborg, marts 2010

Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:14

Jeg klikkede mig såmænd bare ind på "partiets" hjemmeside og gik ind under fanen "Politik", og scrollede lidt ned ad siden (ikke ret langt). Så kom jeg til de nævnte overskrifter.

Come on, partiet har da en masse sympatiske holdninger til forskellige emner, men når man skriver på hovedsiden for præsentation af sin politik, at man er imod dyresex og tyrefægtning, så er det godt nok op ad bakke og modvind hele vejen i mål. Men held og lykke. Partistifteren er tilsyneladende ikke helt alene. Men der skal mange til at skubbe bussen op ad bakken. Wink

Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:21
Pas nu på med at tro på sådan en avisartikel.
Det er UTROLIG let at få det resultat som avisen syntes sælger flest aviser på frem, især når det er præsident for Danmarks Naturfredningsforening Ella Maria Bisschop-Larsender bliver interwievet.

Det er blåøjet at tro at det er den fulde sandhed.

Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:24
Diktatur, DET holder........
Al magt til Sergent Skrydsbøl - eller dø!!!
Evil Smile
Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:26
Ih hvor jeg dog glæder mig til den dag hvor socialdemokraterne får magten.. så bliver alle vores problemer løst. Det bliver fantastisk
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:27
Der er så lige det aberdabei at vi ikke får tid til at fiske - vi skal jo arbejde os ud af krisen Dead 
 
Think not..
 
/M
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:37
Clap
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:39
Hej Martin !
Vil du ikke fiske de 5 år du nu senere skal have mulighed for at trække dig tilbage ? Så det er vel ikke sådan at en time mere om ugen er mere skræmmende end muligheden for 5 års senere arbejdsophør, eller hvilken logik er der ellers i dit indlæg ?
 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:45
Citat: LarsH

Jeg klikkede mig såmænd bare ind på "partiets" hjemmeside og gik ind under fanen "Politik", og scrollede lidt ned ad siden (ikke ret langt). Så kom jeg til de nævnte overskrifter.

 
Jamen det er da flot Lars Clap - du glemmer så bare at nævne de 65 andre overskrifter der står under samme fane - og fremhæver 2 som de vigtigste. Det må jo stå for egen regning at du vælger at ignorer alle andre som f.eks. "økologi", "natur" "husdyrbrug" "landbrugsreform" og flere andre, der er uendelig mere interessante for brugerne på dette forum.
 
Men - man kan selvfølgelig også vælge at sætte sig ned og udbrede sin harme på 123nu.dk i stedet for at gå aktivt ind i sagen og forsøge at lave tingene om. Det skal da nok hjælpe på den lange bane LOL.
 
 Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 12:50
Nu arbejder jeg i en branche hvor efterløn ikke er så udbredt. Så jeg får hverken mere eller mindre tid til at fiske hvis efterlønnen afskaffes.
 
Jeg synes i den grad at folk selv skal have lov til at bestemme hvornår de vil fiske. Jeg er dog bare af den opfattelse at resten af samfundet ikke skal betale for at du fisker frem for at bidrage til samfundet.
 
Derfor har jeg også den holdning at jeg selv sparer op til min "efterløn" hvis jeg får lyst til at forlade arbejdsmarkedet før tid. Mine relativt unge alder og allerede flere indlæggelser pga mavesår og stress taget i betragtning er det nok ikke utænkeligt at det bliver det valg jeg må træffe.
 
/M
 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 13:56
Hej Martin
Hvor gammel var du da startede du på dit fuldtidsarbejde,
Nogle håndværkere startede da de var 16-17 år. Hvis de går på efterløn som 61 årige, har de abejdet i 44-45 år, hvor de har betalt deres skat.
Mange højt uddannede, har fået en lang uddannelse samt SU,  de kan takke håndværkeren for deres job.
Michael


Redigeret af santa - 05 Jan 2011 kl. 14:00
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 14:07
Jeg var omkring 17 år da jeg tog til USA for at studere. Herefter direkte på gymnasiet og videre til jurastudiet. Efter endt jurastudie direkte på advokatkontor. Jeg har hele vejen igennem haft studiejobs af forskellig (tvivlsom?) karakter og har faktisk tjent så meget gennem studietiden, at jeg ikke stort set ikke har modtaget SU.
 
For mig var studiet og arbejdet et fuldtidsarbejde og jeg har naturligvis betalt skat gennem hele forløbet så når jeg trækker mig tilbage som 60+ årig vel jeg mene at jeg har fortjent det mindst lige så meget som håndvæærkerne.
 
Jeg er i øvrigt ikke i mod at folk skal have muligheden for at trække sig tilbage. Er man svag/slidt op må samfundet naturligvis stå til rådighed. Men kan folk arbejde mener jeg ikke at jeg skal betale for deres otium blot fordi de valgte en anden uddannelse end jeg gjorde i tidernes morgen.
 
Forstår ikke rigtigt hvorfor jeg skal takke håndværkeren for mit job? Nu er det vel sådan at samfundet hænger sammen og der er heldigvis brug for alle. Så derfor vil jeg tillade mig at mene at håndværkeren har lige så meget brug for mig som jeg har for ham. I hvert fald klagede håndværkerne ikke da de for nylig renoverede mit hus.
 
/M  
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 14:17

lige et hypotetisk spørgsmål, nu er det sådan at jeg mener virkelig du kan takke håndværkeren for dit job, uden deres klassekamp og samfundssind tror jeg ikke du havde fået den. Hvis alle tog en højere uddannelse så var der ingen til at producere det er trods alt produktionen der holder hjulene igang ( og jurister og andre rygriddere der lever af den), der er ingen samfund der kan eksistere alene på papirflytteri

Michael


Redigeret af santa - 05 Jan 2011 kl. 14:21
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 14:29
Det siger jeg heller ikke. Men kan håndværkeren eksistere uden at der er nogen der skal have lavet noget - ud over håndværkeren selv? Ja, i nogle samfund..
 
/M
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 14:32
Sådan var det i årtusinder, lige indtil der var en idiot der begyndte at leve af andres arbejde.Dead
Michael
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 14:34
Og penge blev et godt betalingsmiddelDead
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 14:37
Jep!!
Michael
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 16:00
Citat: map

Der er så lige det aberdabei at vi ikke får tid til at fiske - vi skal jo arbejde os ud af krisen Dead 
 
Think not..
 
/M
Tja!, en sådan kommentar om een times ekstra arbejde pr. uge - det bevidner sgu virkelig, hvor forkælede og snævertsynede mange danskere er... Faktum er; at der er 70 mia. i underskud på de offentlige finanser - enten kan vi lade de svage i stikken/droppe velfærden eller de raske kan arbejde 2½% mere eller man kan sætte skatten op med 2½% ... Den nuværende regering har med al tydelighed vist, hvad den vil, hvilket man f.eks. kan læse her:  http://politiken.dk/uddannelse/ECE1158741/nye-sparerunder---nu-er-der-ikke-en-laerer-til-hver-klasse/- det er absolut ikke den vej, jeg mener er den rigtige vej og absolut ikke noget, som jeg bryder mig om, så hellere arbejde lidt mere og/eller betale lidt mere i skat.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 16:07
Citat: santa

Hej Martin
Hvor gammel var du da startede du på dit fuldtidsarbejde,
Nogle håndværkere startede da de var 16-17 år. Hvis de går på efterløn som 61 årige, har de abejdet i 44-45 år, hvor de har betalt deres skat.
Mange højt uddannede, har fået en lang uddannelse samt SU,  de kan takke håndværkeren for deres job.
Michael
 
Jamen...er det aldrig faldet dig ind at ham med den lange uddannelse er med til at sætte de ting i gang som skaffer job til håndværkerne ?
 
Mvh
Jim.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 16:11
Citat: santa

lige et hypotetisk spørgsmål, nu er det sådan at jeg mener virkelig du kan takke håndværkeren for dit job, uden deres klassekamp og samfundssind tror jeg ikke du havde fået den. Hvis alle tog en højere uddannelse så var der ingen til at producere det er trods alt produktionen der holder hjulene igang ( og jurister og andre rygriddere der lever af den), der er ingen samfund der kan eksistere alene på papirflytteri

Michael
Det var vel ikke sådan, at du liiige kunne uddybe lidt mere her, for det er da det værste nonsens jeg længe har hørtDead
 
Jeg har IKKE en højere uddannelse, derimod en mellemlang uddannelse, og inden den tid har jeg bl.a. arbejdet som ufaglært. Idag har et  godt job jeg for det meste er tilfreds med, og efter at have været på arbejdsmarkedet siden jeg var 17 må der virkelig være noget jeg totalt overset - jeg må ganske enkelt have haft for travlt, for jeg mener bestemt ikke jeg skal takke nogen håndværker for noget som helst. Ligesom jeg heller ikke forventer tak fra nogen håndværker for det samfundssind jeg har udvist gennem årene.
 
Jeg venter spændt på en mere uddybende redegørelse for dit synspunkt, for ord som klassekamp og samfundssind er bestemt ikke tilstrækkeligt!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 16:35
Citat: santa

lige et hypotetisk spørgsmål, nu er det sådan at jeg mener virkelig du kan takke håndværkeren for dit job, uden deres klassekamp og samfundssind tror jeg ikke du havde fået den. Hvis alle tog en højere uddannelse så var der ingen til at producere det er trods alt produktionen der holder hjulene igang ( og jurister og andre rygriddere der lever af den), der er ingen samfund der kan eksistere alene på papirflytteri

Michael
 
Meget morsom betragtning, den glæder jeg mig til at høre mere om.
Men prøv lige først at vende den rundt og tænk på hvad der ville ske hvis ingen tog en højere uddannelse...hvor mange hjul tror du så der var at holde i gang ?
I øvrigt er jeg mere fortrøstningsfuld ved tanken om at lade en ingeniør passe en maskine som laver plastikbøtter end at sætte en maskinarbejder til at lave markedsanalyser.
Så kære Michael, intet samfund kan eksistere uden arbejdere eller akedemikere.
 
Mvh
Jim.
 
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 17:14
Hej igen Martin !
Du er jo uden tvivl blevet voldsomt inspireret af dit ophold i USA, fair nok for det.
I forhold til arbejdstid, så vil en forlægelse af den ugentlige arbejdstid ikke få den fjerneste betydning for dig, du arbejder ikke hverken mere eller mindre af at få sådanne overenskomstmæssige ændringer.
Men godt at du er i stand til at klare dig, og at du har udvist rettidig omhu, og måske være klogere og tidligere set at der ikke bliver nogen mulighed for en rimelig tilbagetrækning fra arbejdslivet.
Men gør det alle andre der ikke har samme indsigt eller haft mulighederne herfor at de skal efterlades på peronen ?
Der er borgmestre der tænker på at hvis man har arbejdet i 40 (kan være et andet tal) skal fortsat have muligheden, hvorledes flugter det med din opfattelse ?
Ja, bare for at det ikke skal skjules, så lad mig understrege at det syntes jeg er en sympatisk tanke.
Jeg kan ikke se folk der tidtigt træder ind på arbejdsmarkedet, skal fortsætte med at arbejde i det arbejdsmarked der findes i dag, helt frem til man er 68 - 72 år ? 
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 17:19
Undskyld, det gik lidt hurtigt, der skal selvfølgelig stå arbejde i 40 år !!
 
Efterløn efter 40 års arbejde er da om noget velfærd, og man bevare vel ikke velfærden ved at afskaffe den ?? 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 17:19
Hej JIM og Ole
Mit svar til martin var egentlig ment som et eksempel, er det virkelig rimeligt at nogle menesker skal arbejde længere end andre?, ud fra den betragtning hvornår  man har  "fortjent" det.
Min pointe er at der kunne laves en enkel regel for hvornår du kan gå på pension, man kunne sige at man begyndte at opsparre pension den dag man fik et fuldtidsjob, når man så havde arbejdet i en årrække (ens for alle) så kunne man gå på pension. Længere er den ikke. 
Michael
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 17:26
Jeg læste et andet sted følgende:
 
1 time mere om ugen x kr. 250,00 er lig med Kr.1000,00 mere om måneden, i posen men....men....så kommer skattefar.......og så er der ca. Kr. 500,00 tilbage.
Egentlig en fed fidus de 2 har fundet på! Kr. 500,00 mere i skat af hver arbejder i Danmark....det er og bliver en skjult skatteforhøjelse.....Thumbs Down
Per hansen


Redigeret af Taonga - 05 Jan 2011 kl. 17:27
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 17:49
Citat: santa

Hej JIM og Ole
Mit svar til martin var egentlig ment som et eksempel, er det virkelig rimeligt at nogle menesker skal arbejde længere end andre?, ud fra den betragtning hvornår  man har  "fortjent" det.
Min pointe er at der kunne laves en enkel regel for hvornår du kan gå på pension, man kunne sige at man begyndte at opsparre pension den dag man fik et fuldtidsjob, når man så havde arbejdet i en årrække (ens for alle) så kunne man gå på pension. Længere er den ikke. 
Michael
Jamen fint nok, men jeg (og det er nok bare mig) forstår stadig ikke, hvor takken til håndværkeren kommer ind i billedet.
 
Og jeg har lidt vanskeligt ved at forestille mig, at forståelsen bliver større når jeg som så ofte før igen står og venter på håndværkeren, der aldrig kom som aftalt, så JEG kunne komme afsted og passe MIT arbejde.


Redigeret af Rådhede - 05 Jan 2011 kl. 17:51
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 18:33
Jammen jeg forstår godt din frustration over en håndværker der ikke dukker op, men nu er det sådan at de fleste håndværkere arbejder i industrien, på fabrikker og lignende.
Det jeg mener med takken, er at et samfund ikke kan eksistere uden at der er nogle deer skal trække læsset (fysisk), derved bliver de mere nedslidte end andre.
Havde det ikke været for den samlede arbejderbevægelse ved århundredskiftet samt under depressionen (den første) havde vi ikke haft den uddannelsespolitik som vi har i dag. Se bare hvordan der bliver skåret nu.
Det store problem idag er at der ikke er nogle der stoler på hindanden.
Et eksempel .: hvis en nedslidt arbejder i dag bliver indstillet til pension fra sin læge skal den igennem flere kommisioner og arbejds prøvninger samt udvalg.
Der er beskæftiget flere papirflyttere end nogen sinde, tænk sig at en politiker skal have spindoktorer,og taleskrivere.
Michael 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 19:36
Citat: santa

Det jeg mener med takken, er at et samfund ikke kan eksistere uden at der er nogle deer skal trække læsset (fysisk), derved bliver de mere nedslidte end andre.
Michael 
Nej, men et samfund kan heller ikke eksistere uden jurister og "papirflyttere", samt alle de andre vi ikke har nævnt. Vi er jo alle sammen ansat i det samme "firma", så skal vi nu ikke bare droppe snakken om, hvem der skal takkesWink
 
Jeg forventer ingen tak for det samfundssind jeg udviser, og til gengæld føler jeg heller ingen trang til at takke specifikke faggrupper for ditto.
 
 
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 20:29
Citat: Jan Persson

 
 Folk der er kloge nok til ikke at engagere sig i politik, straffes ved at blive regeret af folk, der er dummere end dem selv
 
Jeg synes denne kommentar fra Jan lidt længere oppe i tråden fortjener en gentagelse. Genialt Clap
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 20:45
Yes, Jans citat er "spot on"
Jeg kander ham heller ikke som andet end et fornuftigt og storfanger meneske ;-)
også det ved flere lejligheder er blevet udstillet at vi politisk er et godt stykke fra hinanden, når det gælder fiskeri, står vi sammen !!!!!
Godt at vi kan debatere uden ukvemsord mm.
Husk uenighed er ikke det samme som uvenskab.
Til top
Lars Henriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LarsH

Tilmeldt:: 04 Maj 2007
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 21:09
Min bedste fiskeven gennem mere end 20 år ligger meget langt fra mig politisk. Men vi lader bare være med at snakke politik, når vi fisker.
 
Og det er netop det fede ved at fiske: Man behøver ikke tænke på eller tale om politik, når man fisker. At man så her i den kolde vintertid, hvor det meste vand er stift, kan blive så slemt, at der ligefrem kan opstå en debat om efterløn m.v. herinde, det er så hvad det er. Det hjælper i hvert fald mig med at holde varmen. Det er sgu meget underholdende.
 
Godnat, nu går jeg i seng. Skal tidligt op i morgen og til samtale om et højt betalt akademikerjob, som kan sikre mig en fed pension og råd til en tømrer, som jeg jo så lige skal huske at takke, når han er færdig med at lægge nyt tag på huset. Big smile
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 21:21
Citat: santa

... uddannelsespolitik som vi har i dag. Se bare hvordan der bliver skåret nu.
Det store problem idag er...
Michael 
Det store problem i dag er, at den nuværende regering har tænkt alt for kortsigtet med skattelettelser brugt til unødvendigt overforbrug/luksusforbrug - hvor pengene istedet burde være blevet brugt på uddannelses- og forskningsområdet... resultater er, at Danmark er blevet et fattigere land, hvor alt for mange ikke har fået en uddannelse og hvor vi er stærkt på vej til at blive overhalet af en række lande på de forskningsområder, hvor Danmark har haft deres hovedkompetancer.
- Men sådan er det desværre, når der ikke sker en fornuftig og social styring af liberalismen.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 21:34
Det er ikke uden grund, at liberalisme rimer på egoisme...Wink
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2011 kl. 21:40
Jamen Allesammen
det er jo netop vores forskellighed som gør det interesant.
Og jo tak du bare tømmeren for din uddanelse, men lad være med at betale ham sort.Wink
Til jer allesammen  vil jeg sige, måske ses vi ved vandet, så skal jeg nok lade være med at tale politik selv om det kribler.
Michael (medlem af et parti ikke A)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2011 kl. 07:32
Citat: Niels Riis Ebbesen

Det er ikke uden grund, at liberalisme rimer på egoisme...Wink
 
Okay ?.....hvorfor mon "socialisme" så lige rimer på "kapitalisme" ? Wink
 
Mvh
Jim.
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2011 kl. 07:47
Citat: Niels Riis Ebbesen

Det er ikke uden grund, at liberalisme rimer på egoisme...Wink
Og det gør socialisme ikke eller?
 
Ikke det mest gennemtænkte eksempel, men absolut en måde at tilpasse tingene til den virkelighed man lever iLOL
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2011 kl. 09:28
Citat: Rådhede

Citat: Niels Riis Ebbesen

Det er ikke uden grund, at liberalisme rimer på egoisme...Wink
Og det gør socialisme ikke eller?
 
Ikke det mest gennemtænkte eksempel, men absolut en måde at tilpasse tingene til den virkelighed man lever iLOL
Man kan jo sige, at liberalisme "rimer" på egoisme på mere end bare det sproglige plan, da en af hjørnestenene ved liberalismen netop er, at enhver er sin egen lykkessmed. Og på den måde er graden af gennemtænkthed ved NRE´s frase/lignelse vel egenligt lidt lige gyldigt set i forhold til JH.´s og dit eksempel.  
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres