Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

# 10 saltvandsstang

 Besvar Besvar
Forfatter
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: # 10 saltvandsstang
    Sendt: 07 Jan 2011 kl. 09:05
Hej alle
Jeg er på udkig efter en # 10 saltvands stang til brug under tropiske himmelstrøg. Hvad vil i forslå mig at kigge på? Prismæssigt ligger vi omkring de 2000 kr.
Caspar
Til top
jacob fog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacob f n

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: vestjyllans og sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacob f n Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 09:56
Hej Caspar,
Hvis jeg var dig ville jeg søge en brugt stang i "high end klassen", ex Sage, Orvis, T&T eller lign. Jeg mener det er her du vil komme længst med det budget.
 
Hvad skal du fiske efter og hvor?
 
Jeg har fisket rigtig meget i troperne gennem årene efter alt fra tarpon og nilaborre til giant trevally og sailfish. På de efterhånden mange ture har jeg også set en del fiskere bruge mange penge på selve rejsen og så købe en "billig stang" der svigter når det gælder. Jeg har flere konkrete eksempler på dette!
Det er de færreste "middel-klasse" stænger der har ret meget power i bunddelen, som er en god ting når vilde tropiske fisk skal fightes. Det samme gælder mht manglende kasteegenskaber med store fluer i strid vind og endeligt er holdbarhenden på en "Korea-stang" sjældent særligt god (har set flere knække uden rimelig grund). Det har jeg endnu til gode med ovenstående mærker.
 
I troperne bliver grejet testet på en helt anden måde end herhjemme, og derfor skal ovenstående ikke ses som min generelle holdning til grej.
 
God tur - Jacob
 
 
 
 
 
 
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 10:07

Prøv at tage fat i Peter Mulbjerg, han har to T&T #10 som ser ud som nye han gerne vil sælge til en god pris.

ellers er der:



Redigeret af Bishop - 07 Jan 2011 kl. 10:13
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 10:25
Att Jacob: Jeg har også overvejet at købe en brugt men var lidt i tvivl om hvad det skulle være. Har læst og hørt meget om TFO stængerne som ligger i det rette prisleje.
 
Att Kenneth: Jeg prøver at kontakte Peter. Tak for info.
 
Flere input er velkomne
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 10:29
Udover den Scott STS der er linket til har jeg en Albright EXS #10. Den er også ny.
 
 
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 10:59
Att Jakob Nielsen: Det var planen at jeg ville se efter nogle mindre Tarpon
Til top
jacob fog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacob f n

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: vestjyllans og sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacob f n Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 11:02
Hej Caspar,
Det er meget fine stænger der foreslås af både Jesper og Kenneth - dem går du IKKE fejl af!
Særligt T&T stangen kan jeg give mine varmeste anbefalinger - de er utroligt stærke, pålidelige og kaster aldeles fremragende med store fluer og i stærk blæst. Jeg har flere af dem dem og har aldrig knækket én!
 
Mht TFO - de laver fine stænger til prisen, men igen: Jeg ville IKKE tage en med til troperne med mindre det var som reserve stang!
 
Stangen er vigtig, men det er hjulet også! Derfor går jeg heller ikke på kompromis her. Har endnu flere eksempler på svigt med hjul end stænger!
 
Er du interesseret har jeg et brugt ekstra sæt i #10 i "high end klassen" til en god pris.
Du er velkommen til at ringe eller skrive på 26801622.
 
Bh Jacob
 
 
 
 
 
 
 
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 11:07
Att Jakob:
Kunne godt være interesseret. Vil du sende en nærmere beskrivelse af det sæt du har evt. gerne med billeder til caspar_hansen@stofanet.dk
Mvh
Caspar
Til top
jacob fog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacob f n

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: vestjyllans og sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacob f n Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 11:08
Hej igen Caspar,
 
Fedt - glæd dig!
Hvad er mindre tarpon i denne sammenhæng?
En klasse 10 stang er umiddelbart lidt "over kill", hvis vi snakker baby tarpon vil jeg mene.
 
Oftest fiskes baby-tarpon i mangroven, hvor der er lidt læ for vinden. Dermed er vinden ikke så vigtig en faktor. Fluerne er oftest mindre. Med andre ord kan man ofte klare sig med mindre.
 
Bh Jacob
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 11:10
Att Jacob
Turen går til Los Roques og det er første tur så jeg ved ikke helt præcist noget om størrelsen. Skulle man komme i nærheden af en i rimelig størrelse så vil det jo være surt ikke at have grejet til dem.
Caspar
Til top
jacob fog nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jacob f n

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: vestjyllans og sjælland
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jacob f n Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 11:20
Helt enig!
På LR er en # 10 passende. Der er fine fisk og mindre end # 10 vil komme til kort!
Glæd dig - Jacob
 
 
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 13:12
Att Jacob: Hvilke fluer vil du anbefale til Tarpon på LR (ud over den obligatoriske Gummi minnow som åbenbart er det store hit dernede)
Glæder mig skam også helt vildt. Tager afsted i starten af februar.
Caspar
Til top
Nicolai Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rudskallefisker Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2004
Geografisk: Lolland - Falster
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rudskallefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 17:25
Hej Caspar
 
Jeg bakker meget op omkring Jacob's anvisninger og har selv haft glæden af at fange et par Tarpon på Los Roques - godt nok med en #12 stang;-)
 
Blot for at pirre din rejse og fiskeiver vil jeg gøre opmærksom på dette billedgalleri:
 
 
VH Nico
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 18:42
Citat: Caspar Hansen

Att Jacob: Hvilke fluer vil du anbefale til Tarpon på LR (ud over den obligatoriske Gummi minnow som åbenbart er det store hit dernede)
Glæder mig skam også helt vildt. Tager afsted i starten af februar.
Caspar
hvor kan man købe denne Gummi minnow
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 19:15
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 19:18
Til top
Michael johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michaelhelsingør

Tilmeldt:: 10 Sep 2005
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michaelhelsingør Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jan 2011 kl. 19:20
Efter at have testet diverse stænger i Mexico på flere forskellige fisk og ialt 4 ture kan jeg på det varmeste anbefale TFO Ticr x den holder til det hele og koster det halve :-) 1800,- med stangrør hos korsholm.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres