Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flash - hvad skal jeg vælge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flash - hvad skal jeg vælge?
    Sendt: 11 Jan 2011 kl. 21:44
Lettere skuffet må jeg konstatere at jeg ikke har været tilfreds med de sidste to portioner flash jeg har hjemtaget. Underlagt faren for at blive slagtet afholder mig fra at offentliggøre hvor jeg har købt lortet......
Jeg har ovenikøbet været i telefonisk kontakt med biks nr 2 for at sikre mig at det jeg hjemtog havde en vis styrke, det er ikke helt tilfældet......Jeg gider ikke klage for de småpenge det her drejer sig om men blot udfritte dig
, JA DIG, hvilket flash du kan anbefale undertegnede og selvfølgelig resten af fora at anvende.
Nå, mit spørgsmål til hin frådende masser er ganske enkelt hvad faen skal jeg så vælge??
Jeg har et væsentligt krav:
STÆRKT! - dette krav er relativt stort, det er primært her de to andre har svigtet. Hjælp - og på forhånd tak.
/Tom



Redigeret af TBH - 11 Jan 2011 kl. 21:45
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 22:02
hmm
Hvad skal det bruges til,, siden dit købte ikke duer,,, har kun oplevet for billig julepynt
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 22:04
ja hvad skal det bruges til??
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jan 2011 kl. 22:07
Hej Tom,

Send os en email og vi kan fremsende lidt prøver...

Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 08:38
Jeg ligger ikke skjul på at det er til en flue af helt egen kreation - sådan et ret hem´lig nemlig mønster!!!
Jag har brugt det primært under vingen - men det brækker ret nemt efter 5 - 10 kast, og det mener jeg er for ringe kvalitet. Har bla. prøvet mylarrør i en ussel, ussel udgave men til en ret høj pris. Det holder ikke i min verden at det er væk efter få minutters fiskeri.

Jeg vil til at eksperimentere med at kreere mere direkte flash fluer, og derfor kunne det være rart at få nogle forslag til et mere fornuftigt materiale valg.

Tak for tilbudet Kenneth - unihiiir@yahoo.dk
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 09:09
Den originale Flashabou er stadig uovertruffen, synes jeg. 
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 09:40
Hej Tom
Crystal mirror flash er ret stærk, jeg bruger det blant andet til halen på laksefluer.
Michael
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 10:02
Jamen ..
Sportshusets(i Horsens) "billige" flash, bruger jeg til rene Aborre flashfluer (dolly parton), og iøvrigt alle mine geddefluer,, Jeg oplever ikke problemet med flashen knækker..

meget lak?,,,binder du meget stramt ?
Til top
oliver bugge hunt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
oliverbugge

Tilmeldt:: 22 Okt 2010
Geografisk: beder
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér oliverbugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:25
hej kenneth hvis det kunne lade sig gøre er jeg også intra i noget flash. Prøvet også og finde ud af hvad noget jeg skal brug 

KB oliver
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:31
Citat: TBH

Jeg ligger ikke skjul på at det er til en flue af helt egen kreation - sådan et ret hem´lig nemlig mønster!!!
Jag har brugt det primært under vingen - men det brækker ret nemt efter 5 - 10 kast, og det mener jeg er for ringe kvalitet. Har bla. prøvet mylarrør i en ussel, ussel udgave men til en ret høj pris. Det holder ikke i min verden at det er væk efter få minutters fiskeri.

Jeg vil til at eksperimentere med at kreere mere direkte flash fluer, og derfor kunne det være rart at få nogle forslag til et mere fornuftigt materiale valg.

Tak for tilbudet Kenneth - unihiiir@yahoo.dk
 
Hvor mange gange rammer fluen land og vand i bakastet inden du sender den adsted? har aldrig oplevet problemer af den karakter du nævner og jeg bruger altså bare alm flash eller købefluer Big smile
 
/M
Til top
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:34
Tom - uden at spille smart, så vil jeg tro at hvis flashen knækker af din flue efter 5-10 kast, så er det dit kast og ikke fluebindingsmaterialerne, der er noget galt med!
 
Lars
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:34
Har haft en par mere fluekyndige end jeg selv til at glo på de endelige værker og processen. De er samstemmende enige om at materialet ikke har haft den fornødne kvalitet. Jeg HÅBER naivt på at der kunne være et mønster i bare nogle af svarene.
Ellers vil jeg bliver jeg jo nødt til at fortsætte med at prøve mig frem... Sværere er det jo ikke. Smile
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:38
hmm lyder som du er ude i noget hvor evt lim eller andet, kan gøre flashen "skør" hvor den går ind i epoxy eller andet ,, :-))
Men med kortene så tæt til kroppen  :-)
hemlig nemlig,,  held og lykke med projektet
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 15:52

Nu kan jeg godt se at du ved fra starten at have kaldt materialerne noget "lort" har svært ved at offentliggøre navnene på butikkerne.

Kan du sige hvilke mærker du kører med? (hvis det stor på indpakningen)  I givet fald kan det være der er andre der har prøvet tilsvarende og som kan afkræfte eller bekræfte dine antagelser?
 
/M
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:41
Martin, det kunne jeg godt men jeg vælger altså at lade være. Gider ikke pege fingre af butikker hvor jeg kan købe masser af andre varer jeg er 100 % tilfreds med - bare ikke lige deres flash....(og ja jeg har påpeget det mere end en enkelt gang...)
Jeg er ikke helt skarp i alle de forskellige produkt navne der er på flash så vil ikke name droppe - det er derfor jeg spørger til andre erfaringer.
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 16:46
hvad med at kaste ordenligt og binde dine fluer ordenligt!
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 17:02
Citat: TBH

Martin, det kunne jeg godt men jeg vælger altså at lade være. Gider ikke pege fingre af butikker hvor jeg kan købe masser af andre varer jeg er 100 % tilfreds med - bare ikke lige deres flash....(og ja jeg har påpeget det mere end en enkelt gang...)
Jeg er ikke helt skarp i alle de forskellige produkt navne der er på flash så vil ikke name droppe - det er derfor jeg spørger til andre erfaringer.
 
No problem, spurgte efter producenterne og ikke forhandlerne. Da det (formoder jeg) er købt i DK er du næppe den eneste der har bundet med dette flash. Dermed vil andre kunne bidrage med om de har samme problemer eller om det er enkeltstående. Er der samme problem hele vejen rundt er det jo noget møg. Er der derimod kun problemer hos dig må du jo vurdere om det er materialet Ouch
 
/M
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 18:16
Jeg VED det ikke er enkelt stående, beklager forøvrigt at jeg fik relateret til butikkerne. De kan ikke gøre for at der er noget lort der bliver lavet, og derefter taget hjem og forsøgt solgt som kvalitetsflash. Det er helt klart noget jeg skulle have pointeret tydeligere.
My bad.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 18:18
Citat: mogens jensen

hvad med at kaste ordenligt og binde dine fluer ordenligt!


Tro mig, det ved du ikke en meter om jeg gør - eller ikke gør.
Er der andet vi skal have afløb for? Det er jo onsdag......
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 18:29
Jeg har prøvet meget forskelligt flash.. til gedder fluer,rørfluer,kystfluer endnu har jeg ikke oplevet at noget af det er "knækket" Ermm
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 19:00
Citat: Claus Bech-Petersen

Den originale Flashabou er stadig uovertruffen, synes jeg. 
 
Helt enig med Claus...!
Til top
mogens jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mogens jensen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mogens jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jan 2011 kl. 19:13
nej hold dig heller til mure snoren...
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 14:14
Find pakkerne frem og skriv producentnavnet/ne her som foreslået, så er den prut hurtigt ude af verden. Når vi ikke ved hvad flashtype du er ude efter, er det jo umuligt at guide dig. Til grovere flash er Original Flashabou fra Hedron super og de laver ligeledes Mirage flash som også holder maks og giver en mega fed effekt, hvis man er efter noget der kan ses.

Eksempel på Flashabou (speckled silver + opal/red mirage blend):
http://picasaweb.google.com/swebbe/100607Fluer#5480102486078891330

Eksempel på Mirage Flash i Opal og Chartreuse, kombineret med andre materialer:
http://picasaweb.google.com/swebbe/100909Fluer#5514985005042093746

Eneste flashtype jeg har oplevet sådan rigtigt smides undervejs er angelhair, som er fortrinligt, men også utroligt fine i fibrene og derfor ikke særligt holdbart til grovere fiskeri. Men det giver en mega fed effekt og bevægelse og til rette formål fungerer det også som det skal (se bare KB's rørfluer etc.).
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum