Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flextec - Erfaring søges

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flextec - Erfaring søges
    Sendt: 13 Jan 2011 kl. 12:08
Hej der ude.




Syntes generelt at jeg har dannet mig en positiv mening omkring disse stænger. Jeg er klar over at de sikkert ikke kan konkurrere med 4000+ stænger som SAGE osv. Men tror umiddelbart at det ville være en fin stang til mig, da jeg søger en jeg kan bruge på havet og i å/mose efter gedde.

Overvejer at bestille en Flextec CRX88 9' #6/7 eller 7/8 - Måske endda en 10' 6/7 på http://www.tacklediscounts.co.uk/p-8582-flextec-crx88-trout-fly-fishing-rod.aspx 

De tilbyder livstidsgaranti i stil med de dyre stænger.

Vil gerne pointere at anmelder understreger, at stangen måske ikke er 100% så god som hans dyre stænger - men kommer tæt på. 
Til mit niveau tror jeg det er meget passende.

Jeg søger folk som har prøvet disse stænger eller som har en anden holdning til dem? 

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 12:24
Jeg har brugt Flextec stænger i et par år nu - i flere forskellige klasser, og kan sige god for dem.
 
De var forholdsvis dyre, da de kom frem, jeg har både luxus og almindelige udgaver, og prisen fra starten, var omkring 3000 kr.
 
Jeg har mest stænger i brug i kl. 8/9/10 og jeg bruger dem til havørred / laksefiskeri, og mener, at jeg har lige så meget kasteglæde ved dem, som mine Sage, og andre topmærker.
 
Jeg skal dog bemærke, at jeg som gammel konkurancekaster, måske er lidt "blind" når snakken går på kaste egenskaber. Der er ikke ret mange stænger, jeg ikke kan kaste med, så det måske ikke lige undetegnede, der skal vejledeWink
 
Flextec har i mine øjne været overset i Danmark, grund, ja ingen reel markedsføring, men pt. er der nogle rigtig gode billege Flextec på banen, så 500 kr. , er et godt køb.
 
Mvh
P.K.
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 12:31
Hej Per.

Tak for et godt svar!

Jeg er bestemt heller ikke ny, har da fisket med flue i snart 15 år. Jeg har bare aldrig rigtig gjort så meget ud af det som jeg gerne ville, det håber jeg på kommer til at ske i det nye år.. :)

Jeg tror jeg bestiller en Flextec 9' 7/8, er dog også lidt lun på en 10' men har hørt at man let bliver udmattet af at fiske med en 10' ?
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 12:48
jeg har 2stk, købt hos en grejhandler i england, og er fulkdt tilfreds, de fungerer fint til mit fiskeri, blandt andet en tur til lapland i sommers ;o)
 
en 88´er og en 66´er, ka ik huske hvilken af dem der er hvad, men det er en 10fod klasse 5/6 og en 9fod klasse 5/6. og ligeledes deres aerotec hjul.
 
det skal sige, at da jeg købte den første stang, 10fods stangen, knækkede den efter 5min øvekast på græsset, MEN, det var min ejen fejl, da jeg ikke havde sikret ferrulerne på nogen måde, så den gled simpelthen fra hinanden midt i et sving, så "han"-delen kun sad inde i "hun" delen 1cm og så sagde det "smæk" og så knak den, hurra for livs tids garantien.
 
jeg mailede til dem om mandagen, og fortalte om episoden, og om torsdagen havde jeg en ny stang med posten(kender ikke en eneste dansk webshop, der ville kunne præstere samme service) og fik en ekstra stang med til særdeles god pris. derfor jeg nu har 2. eller faktisk 3stk og 3stk rør og sok, dog er den ene stang så knækket i den ene del(de resterende 3kan bruges til reservedele)
 
 
 
smid dem en mail inden du handler, og be om et tilbud, det kan godt betale sig, de har været til at handle med alle de 4gange jeg har handlet der.
 
ellers sælger de også via ebay, hvor der ofte er auktioner med kæmpe besparelser
 
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 12:53
hov, overså lige at det er selv samme sælger du linker til.  de kan varmt anbefales ;o)
 
ang kvalliteten, af stængerne. så er det saføli ikke det samme som en 4000kr stang, men jeg er ganske tilfreds når man ser prisen i betragtning.
og jeg er af den overbevisning, at de resterende penge, op til en 4000kr stang, hellere, skal bruges på en flybillet til kiruna/lapland og en fed fiskeoplevelse ;o)
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 13:38
Syntes ikke der er meget som taler imod, at jeg skal købe et par stænger i England inden længe :)
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 13:39
Ang. deres auktioner på Ebay, så er der lige den finte at på Ebay koster deres fragt 29 pund mod 5 pund på siden, så det bliver næsten det samme alligevel. Og tak for svaret Peter!
Til top
Stig Funder Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Stig Funder

Tilmeldt:: 25 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stig Funder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 17:33
Hej Anders, Jeg har selv en XRD 44 i 10,6' # 7/8, har dog ikke brugt den meget endnu men umidelbart er det en fin stang. hvis du går efter en #7/8 ville jeg nok kigge på 44 serien istedet da den er betydeligt lettere en de andre, hele 46 gr, i 9' #7/8
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 19:30
Har en XRD 44, 9 fod klasse 7/8 - aldrig brugt, i pose samt mahogny rør du kan få til 500
Til top
Anders NT Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndersNT

Tilmeldt:: 19 Feb 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndersNT Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2011 kl. 19:51
Hvordan kan det være at du sælger stangen?

Det er 75 kr. billigere end jeg kan få en helt ny for incl. levering og garanti, så tak for tilbudet men nej tak. Vil give 300 for en "brugt" stang.


Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2011 kl. 07:39
ang fragt på ebay. så ka man nok finde en løsning til at omgå den, hvis man skriver en mail...  bare fordi der står en pris, behøver det jo ik altid være den faste pris, de er som sagt til at handle med ;o)  men ja, de vil klart hellere sælge uden om ebay, da ebay opkræver et gebyr fra dem for hvert salg.
 
men smid dem en mail og be om et tilbud
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down