Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vi har 3 fluer der bare funger.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
zdravko lozancic Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
joly

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: als
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér joly Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vi har 3 fluer der bare funger.
    Sendt: 17 Jan 2011 kl. 20:27
 
Tusind tak fordi ud er villig at dele det med os andreWinkTongue
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 15:12
Har mere end 30 års erfaring med kystfluefiskeri. Fortæl mig så fiskefidusen. Gøre det mig til en "proffer"? Jeg fatter virkelig ikke folk kan bilde så inde at nogen er prof. Man kan IKKE være professionel til at fange HØ. Det findes IKKE. Jeg bryder mig ikke om folk kalde hinanden amatør eller professionel. Det er diskriminerende mener jeg. Der findes erfarne fisker og ikke så erfarne fisker. Så er der dem der er uddannet biolog. De har så en kæmpe viden omkring fiskeret end den erfarne fisker har, men det gøre dem IKKE mere professionel HØ fisker end en stander fisker. Held, timing, sted, og tid er alfa og omega! Har fortalt dig. Har en bror der langt fra er en erfaring fisker, men jeg fatter ikke at han næsten fanger fisk gang på gang mens jeg IKKE gøre. Vi bruger stort set samme flue. Der kan du selv se. Selv om jeg har mere end 30 års erfaring, så gøre det mig ikke bedre eller proffer end min total heldig bror er. Han fatter hat af binde fluer, fatter hat på de forskelle valg af stænger, liner, kast mm.  Men han f**king fanger fisk.

Jeg har IKKE kaldt dig amatør, og jeg mener din fluer er dejlig. Men lad være at tro du er bedre end. Du er hverken professionel eller amatør. Du er en erfaring fisker. Jeg er så halv amerikaner og halv dansk. Jeg behøver ikke (som dig) at lægge en lister op omkring mine fangster (ved min overgår din 100%) for at fortælle at jeg IKKE er amatør. Jeg fanger på magnus, steelhead, kæmpe laks, redfisk mm. i USA/Danmark, men jeg vil aldrig se mig selv om en professionel fiske fanger. Ta' en ny ung mand indenfor fluefiskeri. Giv ham èt år med træning mht. kast, klasse på stang, line valg mm. Hverken Thomas Hansen eller andre vil være mere eller mindre bedre end ham den ny. Held har alt at sige. En stang til en høj pris er KUN for fornøjelsens skyld at stå med. Den fanger IKKE flere fisk en en kæp til 600 kr. En ny-begynder KAN fange flere fisk end en mand der har mere end 30 års erfaring.

Der findes ikke professionel havørred fanger. Du startede hele diskussionen med din "proffer" ordet. Jeg kan simpelhen ikke klar at høre man kan være professionel hø fanger. ØMT brækker mig. Jeg respekter stadig din fluer, og dine fangster.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 15:51
Som en nu gammel goofy golfer sagde: "jo mere jeg træner desto heldigere bliver jeg"
 
Det gælder vist også inden for lystfiskeri. Der er simpelthen nogle der konstant ligger i den bedste ende af fangststatistikkerne - sådan er det bare.
 
Om vedkommende kan bruge terminologien "prof" om sig selv og sine fangster skal jeg ikke bedømme. Bruger det ofte og når jeg bruger det signalerer det "en erfaren gut".
 
Men er det noget at fare i flint over?!
 
/M
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 15:54

En prof. fisker er det ikke en, der på en eller anden måde får et økonomisk udbytte af sin kunne/fangster også kaldet erhvervsfisker eller Bi-erhvervsfisker??? Der er da ikke noget der hedder prof. lystfisker da der er omsætningsforbud på lystfiskerfanget  fisk. 

Der findes prof. fluebinder som sælger fluer? Men prof. lystfisker??? Alt andet må da være amatør lystfisker - for vi gør det vel for lysten?
mine fangster - når nu folk skriver sådan lister
 
fjæsing på 213g
skalle 178g
Rudskalle 1,13kg
Gedde 39,9cm
skægtorsk 1,1kg
knurhane 212g
sild 181g
skrubbe 410g
Rødspætte - smørstegt ja, tak
Mult 0,9kg
Måge 3,2kg
Mig selv på flue +100kg
en st 44 grøn gummistøvle
Naboen datter 16år - en god sild
 
og en masse andre fisk, jeg ikke har taget billeder af, men jeg er også en AMATØR LYSTFISKER
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 18 Jan 2011 kl. 15:56
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 15:56
Fuldstændig enig.Til Martin.


Redigeret af Matt - 18 Jan 2011 kl. 15:57
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:11
Jeg tror det var denne kommentar som jeg kom med tidligere i tråden der hidsede ham op:
 
En proff er en der er udlært/skolet til det han/hun laver, hvis i er selvlært i fiskeri er i amatører...
 
It's not the fly, it's the driver!
 
fiskefidusen sagde: Lær eller lad Vær.
 
Jeg siger: Læs og forstå!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:11
Så nu bare nogle der havde lyst til at dele deres fluemønste med andre.
Og så, så jeg nogle der kunne finde en forkert formulerin, de kunne koge suppe på.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:12
Jeg synes nu de er "proffe" nok!! Der er da ingen der dør af at de kalder sig proffer. Det skal da lige være dem, som bliver misundelige.
 
Jeg er ikke proff, men jeg er ekspert i kystfiskeri efter havørred, åfiskeri efter havørred, konkurrencemedefiskeri samt fluebinding.
 
Det er sværere at blive ekspert, for det kræver mere end 10.000 timers erfaring i emnet, at være proff kræver ikke at man er god til nogetWink
 
Hilsen
Peter
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:14
Godt sagt, PeterSmile
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:14
Der er vist nogle i denne tråd der trænger til at komme ud og fange fisk istedet for at fare i flint over, at man tillægger et ord forskellig betydning :) For meget smeltevand ved åen? :)

Og så lige lidt benzin til bålet (med et smil :) )

"Jeg behøver ikke (som dig) at lægge en lister op omkring mine fangster (ved min overgår din 100%) for at fortælle at jeg IKKE er amatør"
Men alligevel har du behov for at sige at din liste overgår hans? :) Er det ikke lidt dobbeltmoralsk :) :) :)




Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:45
Citat: msg1979


"Jeg behøver ikke (som dig) at lægge en lister op omkring mine fangster (ved min overgår din 100%) for at fortælle at jeg IKKE er amatør"
Men alligevel har du behov for at sige at din liste overgår hans? :) Er det ikke lidt dobbeltmoralsk :) :) :)






Nej. Sådan skal det IKKE forståes. Og jeg har IKKE behov for at tekste det. Det er så ligegyldigt om han har fanget 900 eller 9000. Det gøre ham ikke til en "proffer". Fortæl mig, hvordan bliver man prof hø fanger? Det kan man ikke, aldrig. Jeg har fisket med en del kendis, hvor nogen af turene endte med jeg vandt med fangster. Gøre det mig så til en prof fisker når jeg gang på gang har vundet mht fangster? Nej. Det samme eksempel med UFO. Der findes ikke prof UFO forsker. Der findes prof astronomi og astrofysiker. Der findes ikke prof fluefisker. Der findes prof fluekaster/fluebinder. Man kan ikke være prof til at fange en fisk. Det kræver forhel... 1 kast hvis man har spottet end fisk. Ellers forgår mere end 90% af fiskeriet med blind kast til eksempelvis badekar! Det kræver en ikke professionalisme at vælge en flue, binde en flue, kast en flue. Jeg har stort set aldrig mødt en person der har fanget en hø mere end 15 meter fra ham! Det kræver ikke professionalisme.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:48
@Matt, nu er du jo 1/2 amerikaner. Mit indtryk fra mine år i USA er at der er endog en hel del amerikanere, der lever af at være lystfisker? Er jeg helt forkert på den?
 
/M
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:50

Hvorfor ikke bare nyde sin hobby og hvile i sig selv?

Lad der nu ikke gå X-Faktor i det hele - der er jo nok derude, som virkelig tror de er noget ved musikkenWink
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:50
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:50
Tror du missede min pointe. Jeg er sikker på at debatten kommer af at man tillægger ordet "professionel" forskellig betydning, på trods af at ordbøger, wikipedia med mere fastslår hvad ordet reelt betyder.

Generelt kan jeg undre mig over, at folk i dette forum tit farer i flint, hidser sig op, kalder andre grimme ting osv.... Istedet for at prøve at diskutere på et ordentligt niveau. Flere vil tilsyneladende have ret, koste hvad det vil.... Og når der er flere af den slags, så kammer det over... Det sidste her er ikke vægtet på nogle specielle personer, men mere en generel betragtning


Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 16:51
Citat: dantoft

Så nu bare nogle der havde lyst til at dele deres fluemønste med andre.
Og så, så jeg nogle der kunne finde en forkert formulerin, de kunne koge suppe på.
 
Der er intet med at koge suppe på noget her, de fleste brugere på sitet her, har det sikkert bare lidt hen af hvad jeg føler hver gang "fiskefidusen" kommer med noget, og det er at "fiskefidusen" kun er ude på at promovere hans eget sitet og intet andet.
vi har her på sitet en afdeling hvor man kan ligge sine bindebeskrivelser, men nææ nej det dutter ikke....
 
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 17:21
Citat: map

@Matt, nu er du jo 1/2 amerikaner. Mit indtryk fra mine år i USA er at der er endog en hel del amerikanere, der lever af at være lystfisker? Er jeg helt forkert på den?
 
/M


Ja det faktisk sandt. Men det gøre dem ikke prof. Ligesom garnfisker. Jeg ved ikke om du så den program på Discovery med fangster af Sailfish, Marling mm. Det tjener millioner på dette "fiskeri" og kalder sig "professionelle". Jeg ved ikke hvad der er professionel over sæt 900 krog ude i vandet, sejle lidt rundt, og hive tun, marlin, mm op.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 17:28
[/QUOTE]
 
Der er intet med at koge suppe på noget her, de fleste brugere på sitet her, har det sikkert bare lidt hen af hvad jeg føler hver gang "fiskefidusen" kommer med noget, og det er at "fiskefidusen" kun er ude på at promovere hans eget sitet og intet andet.
vi har her på sitet en afdeling hvor man kan ligge sine bindebeskrivelser, men nææ nej det dutter ikke....
 
[/QUOTE]
 
Kunne ikke være mere enig, det er som talt ud af mine tanker!
 
Mvh
Henning
Til top
Charles Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
1448charles

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Geografisk: midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 1448charles Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 17:44
Hvis jeg fangede 900 HØ om året vil i helt sikker også kommer til at høre på mig

Hilsen en glad amatør
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 17:58
Det giver jo i snit 2-3 om dagen.. eller 1-1½ pr mand om dagen...

Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 18:21
Citat: fiskefidusen

Vi har tre fluer der bare funger og har mange fisk på samvitigheden. Wink
 
Dem vil vi gerne dele med jer.
 
Pinky Prinssese.
Pinky Ponk.
Hårbåndsfluen
 
 
Må jeres fiske guru være med jer i det nye år. Thumbs Up
 
ClapClapClapClapClapClapClap
Takker for de tre fluemønstre og tak fordi i tør at vise jeres fangster frem. 
Janeloven kan være barsk her i dette forum. En sjov ide med hårbåndsflue, som skal prøves en dag. 
 
/J - amatør lystfisker
 
Til top
Anders F Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Geddeflækkeren

Tilmeldt:: 15 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Geddeflækkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 18:23
Citat: msg1979

Det giver jo i snit 2-3 om dagen.. eller 1-1½ pr mand om dagen...

Det kan sagtens lade sig gøre, hvis man giver den gas og fisker i fx Mariager, hvor der er et hav af små ørreder.
 
Snakker vi 900 på fx Møn så ER man noget ved musikken;-)
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 19:45
Citat: Geddeflækkeren

Snakker vi 900 på fx Møn så ER man noget ved musikken;-)
 
Næh, så fisker man bare megetWink
Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Jan 2011 kl. 21:47
ja det var nu heller ikke for at stille spørgsmålstegn ved det.. :)

Til top
Jacob Madsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jacob80

Tilmeldt:: 03 Nov 2003
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacob80 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2011 kl. 18:52
Hej

Nu du skriver amatøre.....
Jeg er ikke blevet så bidt af fluefiskeriet at jeg selv er begyndt at binde mine egne fluer.

Er der nogen her i forum der er villig til at binde nogen for mig, selvfølgelig mod betaling?
Jeg har også interesse i geddefluer, selv om jeg dog regner med at de er nemme og binde.

Venlig hilsen

Jacob
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 00:06
Dette forum må ubestridt bestå af de vredeste mennesker på nettet, tænk at fare sådan i flint fordi manden omtaler nogle som proff.

Tak for fluerne det var sku et stort træk, og se så at få tændt for varmen så vi kan få smeltet Isefjorden
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:08

Fluerne blev lagt på siden med en glæde uden lige, men glæden blev hurtigt banket til jorden igen.

 

Lagde billederne ind for og dele glæden med jer andre, glæden vi selv føler ved og finde på noget der virker og som giver en hel del fisk.

 

Vi sammenligner ikke vores fluer med andre fluer, hvorfor skulle vi det, de kan det de kan og vores fluer kan det de kan.

 

Proff  er for os en person der bruger meget tid på sin hobby og er dygtig til det som han hun dyrker.

 

Profesionelle er vi ikke og har aldrig sagt vi var.

 

Promovere vores hjemmeside har aldrig været planen, det var bare nemmere og referere til vores hjemmeside hvor fluerne allerede lå, i stedet for og kopiere dem her over på siden.

 

Hvad listen angår, lagde jeg den ind for og vise jeg godt kan finde ud af og fange fisk og det ikke var løgn det jeg skrev.

 

Blev sur over og blive kaldt en amatør, den misforstod jeg måske, men man når jo ikke og skrive noget før der bliver vendt og drejet på alt det der fra starten bare skulle være et fif man gerne ville dele med jer andre.

 

Vi er 7 mand der fisker inden for fiskefidusen og ja vi fik  900 havørreder store som små sidste år i mariager fjord

 

Stederne der gav mange fisk året i forvejen 2009 gav ingen fisk i 2010, men vi fandt nye pladser og de gav masser af fisk.

 

Vi tæller de fisk vi fanger på fluerne store som små for og holde styr på hvor mange fisk der gider og indhalere fluerne.

 

Ud fra den info, bygger vi videre på nye fluer, som så må vise deres værd på nye ture.

 

Vi bruger for det meste Str 4 Mustad stinger kroge, så det er begrænset hvor små fisk der kan gabe over krogene.

 

Knæk og bræk i det nye år til jer alle.



Redigeret af fiskefidusen - 23 Jan 2011 kl. 22:21
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:33

Okay, under alle omstændigheder er det sgu flot. Og jeg syntes det er helt iorden at i kalder jer proff, utroligt hvad folk kan finde på at bruge tiden på at diskutere. Men jeg troede først i var 2 om de 900 havørreder, og nu kunne det lyde som om i er 7, der er trods alt en forskel, eller osse er der bare mig, der ikke helt har fanget pointen fra start, 900 havørreder til 7 mand er osse rigtig flot, og mere rimlig for os andre.  :-D



Redigeret af limfjord - 23 Jan 2011 kl. 22:34
Til top
Glen Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Glen Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2010
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Jan 2011 kl. 22:55
Nu kunne jeg Alså ikke holde munden Lukket Mer... Nu jeg jeg mødet fiskefidusen (Michael og Donald) nogen gange Ved Randers Havn for et nogen år siden hvor jeg fik et kort til deres hjemmeside og jeg kigge selføldig på den og fant selføldig ud af de fanget mange HØ på en Bestemt Flue så jeg ville lige høre om de hade et binde mønster på denne Flue Her er samtalen.


Hej Michael og Donald (Fiskefidusen)

Vi har mødes nogen gange i Randers havn hvor jeg fik jeres kort til denne hjemmeside og den ser flot ud. Gode billeder fra Dk´s flotte fjor hvor jeg selv fisker meget.
Nu kommer ??? så i om taler meget en flue i bruger i fjoren pinky prinsess. Findes der et binde mønster på den flue eller er den hemlig.!!! :-) Bruger selv Polar Magnus og har haft gode Resultater med den med det kunne være sjovt at prøve at binde den om talte Flue selv. Håber vi vil hjælpe mig.

på forhånd tak

MVH Glen

Hej Glen.
Tillyke med din flote fisk.

Tak for dit spørgsmål og hilsenen på vores hejmmeside.
Jeg vil gerne holde fluen hemmelig lidt endnu og det vil ikke hjælpe dig og give dig bindemønstret, da det ikke er muligt og finde materialerne herhjemme.
Jeg fandt materialerne da vi var på fluemessen 2009 og det er et belgisk firma der er de eneste der har materialerne.
Når vi har testet fluen færdig og finder ud af og finde materialerne, skal du nok få bindemønstret.



Nu skiver i så på jeres Hjemmeside og jeg Dikter 
så kan vi i fællesskab hjælpe hinanden videre til at blive en bedre lystfisker.

Ikke Meget Hjælp jeg fik Men jeg fik selv opsnuset at det i brugte hed Fine Hair fandt også firmaet i Belgien da det var der fra i fundet det fra: ( nu er der ikke så mange Firma i BE der gør i Fluegrej)  Der fandt vi så lige ud af At Korsholm var på deres liste som for Handler Så hved i hvad det tog kun 2 dage hade jeg Martialer til den flue som i ikke ville af med 6 Månder ligge i så fluge mønster op på jeres hjemmeSide Flot.
Og mange Tak for Hjælpen I er sku ikke Proff men nogen Gamle Mænd som når det kommer til stykket ikke vil give Jeres Viden Vider for mig er en Proff en der øser om sig med han har lært..



Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefidusen Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefidusen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 00:49
Hej Glen.
 
Ja du skrev til os den 11-12-2009 og her sagde jeg jeg ville holde fluen hemmeligt lidt endnu og at jeg havde købt materialerne på fluemessen 2009.
 
Jeg sagde også at vi ville finde ud af hvor vi kunne få fat i materialerne.
Det var nemt og finde denne adresse hvor de har fine hair.
 
 
Har skrevet mange gange til dem og fik endeligt et svar efter 2 måneder, hvor de spurgte hvor mange pakker vi ville have, skrev vi gerne ville have 50 pakker og siden den dag har vi ikke hørt noget som helst fra dem til trods for vi har skrevet mange mails til dem siden om hvorfor de ikke vender tilbage.
 
Har flere andre venner der har skrevet til dem og de har heller aldrig fået svar.
 
Ja der er en hel del forhandlere i danmark på deres hjemmeside, kontaktede dem alle dengang og fandt fire pakker ved en af dem som de havde haft hængende længe og fælles for dem alle var at det produkt havde de ikke mere og fik det heller ikke igen.
 
Hvis du siger at du 2 dage efter du fandt den belgiske hjemmeside  kunne købe fine hair ved korsholm, er alle problemer jo løst og så burde vi andre også kunne finde produktet der.
 
Vi kan ikke finde produktet nogen steder og derfor lagde vi bindemønstret på hjemmesiden skulle nogen kunne finde finehair til og binde fluen.
 
Bindemønstret har lagt på hjemmesiden under 2010 Fluer Kyst siden starten af 2010 og her har du jo kunnet se bindemønstret.
 
 
 
 
 


Redigeret af fiskefidusen - 24 Jan 2011 kl. 01:17
Til top
Lars Troels Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lars T. Avatar

Tilmeldt:: 27 Aug 2009
Geografisk: Møldrup
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars T. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 09:18
Uha nogle tråde der sommetider udvikler sig herinde.. suk!
 
Det er en kendsgerning at der findes ganske få professionelle sportsfiskere, hvis man tager ordet 'professionel' i sit egentlige betydning. Altså at den væsentligste del af årsindkomsten hidrører herfra.
 
Alle os der er så rige, at vi kan nøjes med at gøre det for fornøjelsens skyld alene, ja vi gør det med hjertet. Derfor er vi Amatører. Idag anvendes begreberne dog ofte som henholdvis skældsord og superlativ.
 
Men hvad i himlens navn har det med trådstarters reklame for hjemmeside/fluer at gøre.
 
Utroligt som alting kører af sporet herinde..
 
 
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 11:08
Citat: Matt

Har mere end 30 års erfaring med kystfluefiskeri. Fortæl mig så fiskefidusen. Gøre det mig til en "proffer"? Jeg fatter virkelig ikke folk kan bilde så inde at nogen er prof. Man kan IKKE være professionel til at fange HØ. Det findes IKKE. Jeg bryder mig ikke om folk kalde hinanden amatør eller professionel. Det er diskriminerende mener jeg. Der findes erfarne fisker og ikke så erfarne fisker. Så er der dem der er uddannet biolog. De har så en kæmpe viden omkring fiskeret end den erfarne fisker har, men det gøre dem IKKE mere professionel HØ fisker end en stander fisker. Held, timing, sted, og tid er alfa og omega! Har fortalt dig. Har en bror der langt fra er en erfaring fisker, men jeg fatter ikke at han næsten fanger fisk gang på gang mens jeg IKKE gøre. Vi bruger stort set samme flue. Der kan du selv se. Selv om jeg har mere end 30 års erfaring, så gøre det mig ikke bedre eller proffer end min total heldig bror er. Han fatter hat af binde fluer, fatter hat på de forskelle valg af stænger, liner, kast mm.  Men han f**king fanger fisk.

Jeg har IKKE kaldt dig amatør, og jeg mener din fluer er dejlig. Men lad være at tro du er bedre end. Du er hverken professionel eller amatør. Du er en erfaring fisker. Jeg er så halv amerikaner og halv dansk. Jeg behøver ikke (som dig) at lægge en lister op omkring mine fangster (ved min overgår din 100%) for at fortælle at jeg IKKE er amatør. Jeg fanger på magnus, steelhead, kæmpe laks, redfisk mm. i USA/Danmark, men jeg vil aldrig se mig selv om en professionel fiske fanger. Ta' en ny ung mand indenfor fluefiskeri. Giv ham èt år med træning mht. kast, klasse på stang, line valg mm. Hverken Thomas Hansen eller andre vil være mere eller mindre bedre end ham den ny. Held har alt at sige. En stang til en høj pris er KUN for fornøjelsens skyld at stå med. Den fanger IKKE flere fisk en en kæp til 600 kr. En ny-begynder KAN fange flere fisk end en mand der har mere end 30 års erfaring.

Der findes ikke professionel havørred fanger. Du startede hele diskussionen med din "proffer" ordet. Jeg kan simpelhen ikke klar at høre man kan være professionel hø fanger. ØMT brækker mig. Jeg respekter stadig din fluer, og dine fangster.
 
Nu har Fiskefidusen hellere ikke på noget tidspunkt kaldt sig proffesionel, han skrev at fluerne virkede både for nybegyndere og proffer.. Så hele din udlægning om at du er bedre end andre fordi at du ikke kalder dig proff, selvom at du fanger flere fisk end alle andre, er  en anelse fejlslået Wink
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 11:15
Bullsh*t. Skolet af hvem?? en fra FFFD eller hvad. En proff. er bare en der kan sit kram, og som, hvis han boede i USA, kunne leve af sin hobby! Læs f.eks. Carl Hiassen: "Double Whammy" - fed bog.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 11:31

Mer tyrelort. Det er jo det jeg hele tiden har holdt på, man kan ikek kalde sig professionel bare fordi man har lært sig noget selv. Så er man amatør, jævnfør det danske sprog. At andre så vil lave om på meningen af det danske sprog er så en anden sag, og når tilpas mange laver samme fejl, så bliver det danske sprog lavet om, se bare på "majonæse" og "rostbøf"! En der kan sit kram, bliver ikke nødvendigvis en proff! Brug dog ordet erfaren istedet for!!

Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 11:46
Klaus>>> Nu handler den her side ikke om "retstavning og dansk undervisning" men om fiskeri. Hvorfor skal vi andre trættes med Matt´s og din ligegyldige argumentation for korrekt sprogbrug?
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 12:48
Citat: Klaus Neilsen

Mer tyrelort. Det er jo det jeg hele tiden har holdt på, man kan ikek kalde sig professionel bare fordi man har lært sig noget selv. Så er man amatør, jævnfør det danske sprog. At andre så vil lave om på meningen af det danske sprog er så en anden sag, og når tilpas mange laver samme fejl, så bliver det danske sprog lavet om, se bare på "majonæse" og "rostbøf"! En der kan sit kram, bliver ikke nødvendigvis en proff! Brug dog ordet erfaren istedet for!!

 
Hvad med bare at ignorere hvis der er en der får brugt et i dine øjne forkert udtryk? Bruger tit udtrykket "prof" om venner og bekendte - det skal ikke tages bogstaveligt men who gives a s*it. Tror de fleste forstår pointenConfused
 
I øvrigt mener jeg godt at man kan være professionel fordi man er selvlært eller det er måske en del af Wikipedias definition på "prof" at man har studeret fluekast i aktiv fritid på udvidet begynder grund niveau inden man må benytte betegnelsenOuch
 
/M
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Jan 2011 kl. 13:00
Citat: Klaus Neilsen

Mer tyrelort. Det er jo det jeg hele tiden har holdt på, man kan ikek kalde sig professionel bare fordi man har lært sig noget selv. Så er man amatør, jævnfør det danske sprog. At andre så vil lave om på meningen af det danske sprog er så en anden sag, og når tilpas mange laver samme fejl, så bliver det danske sprog lavet om, se bare på "majonæse" og "rostbøf"! En der kan sit kram, bliver ikke nødvendigvis en proff! Brug dog ordet erfaren istedet for!!

Fordi at man er en erfaren lystfisker, så er det ikke ensbetydende med, at man også har forstået at udvikle sine lystfiskerkompetencer optimalt set i forhold til at fange fisk og/eller i det hele taget forstår at gøre brug af den viden, indsigt og erfaring, som man har haft mulighed for at tilegne sig gennem sit liv som lystfisker - så brug af ordet erfaren vil ikke kunne stå alene, da der jo er forskel på, hvor god den enkelte lystfisker er til at fange fisk.
Hvis man f.eks. skulle benytte en skala 1-10, hvor 10 er bedst for at beskrive, hvor god den enkelte lystfisker anses for at være i forhold til andre til at fange fisk, så kan man sige, at de lystfiskere, som befinder sig på 10 også er dem, som mange lystfiskere ynder at betegne som prof. og ordet prof. bruges så fordi, at det for mange mennesker er meget nærliggende/naturligt at drage paralleller til sportens verden og her er det jo netop dem, som befinder sig på 10, der oftest også er professionelle. Ordet prof. bruges i lystfiskeriet altså dermed ikke i sin egentlige betydning, men som en betegnelse på baggrund af paralleldragning og det vil derfor ikke kunne betegnes som værende et egenligt fejlbrug af sproget, men derimod som værende et jargon-ord i lystfiskersproget.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres