Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken polaroid briller

 Besvar Besvar
Forfatter
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvilken polaroid briller
    Sendt: 20 Jan 2011 kl. 22:00
ja da jeg i sin tid startede med at fiske flue købte jeg et par meget billige polaroid briller som jeg brugte indtil jeg desværre måtte få rigtige briller..

har tit tænkt på at få mig et par polaroid briller til at tage ud over mine almindelige briller, men aldrig fået købt nogle..

men har nu fået kontaktlinser, så det gør jo udvalget af polaroid briller noget større, men hvad skal man købe og hvad skal man ofre..

der er jo polaroid briller fra 100 kr og op, og kan se at oakley bla laver briller med polaroid glas til en 1500 kr og op efter..

men hvad skal man satse på, hvad har i gode erfaringer med og hvad skal man se efter når man skal finde et par polaroid briller til fiskeri på kysten og i åen, og hvad farve glas skal man satse på..

specielt ved åen kan man jo risikere og komme til at gå hvor der er knap så meget lys, mens man kan risikere og gå på kysten når solen står op, skal man have to par eller kan de samme bruges til begge dele Confused

vil nok helst max ofre en lille 1000 kr's seddel, men får man et par meget bedre briller for lidt over kan det da være en løsning også, dog kan jeg se at oakleys linser koster omkring 1200 kr for polaroid glas hvortil stel så kommer..

Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 22:19
Hej Rene...
 
Jeg har en par Smith Action med kobber glas og skifter efter lysforholdene. Dem bruger jeg, når solen står højt.
 
Det meste af tiden bruger jeg faktisk et par Loop Pullover med gule glas, selvom jeg ikke bruger briller til daglig. De passer bare perfekt til mit ansigt, lukker helt tæt, så der ikke kommer lys ind.
 
Men ta ud og prøv dem på, det er faktisk det vigtigeste...Thumbs Up
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 22:52
Jeg har Oakley Fuel cell og den er go, og så kan den jo bruges udover fiskeri, var dog heldig af finde min på en brugt annonce uden den var brugt til halv prisThumbs Up

http://www.sunglassesshop.com/solbriller/oakley/fuel-cell/mat-sort-oo9096-05-polarised/16915.aspx

Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 22:56
jeg går med   sameo (twentyforseven) til mit kystfiskeri  , et sæt der indenholder 4forskellige sæt linser , og passer kanon til mit ansigt 
her er et link til forhandleren
 http://www.effektlageret.dk/product.asp?product=16445

et kanon fedt sæt fiske briller , kan varmt anbefales herfra !!



Redigeret af fiskeren321 - 20 Jan 2011 kl. 23:06
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 23:13
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2011 kl. 23:46
tak for de svar jeg har fået.. oakley bliver droppet, dem man kan skifte glas i er rimelig dyre og de andre er rimelig dyre hvis man skal have to par..

hvad med guideline trout seeker nogle der har prøvet dem??
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 07:44
Jeg skrev et lille indlæg på et andet forum for nogen tid siden omkring forskellen på polarisering, det kunne være interessant for trådstarter:

http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=861
Til top
Robin Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rob.

Tilmeldt:: 25 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rob. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 08:06
De bedste solbriller jeg nogensinde har haft er Costa Del Mar,de er nogle af de bedste solbriller i verden, de fås også med læsefelt tror jeg det hedder.

De kan købes her:
http://sportshuset.eu/group.asp?group=505

En artikkel fra FiskeFeber om dem:
http://fiske-feber.dk/andet/costa-del-mar-polariserende-solbriller.html




Redigeret af Rob. - 21 Jan 2011 kl. 08:09
Til top
Jens Lygum Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Lygum

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lygum Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 08:37
Hej René.
 
Der kan købes polaroid briller i alle farver til billige penge. Ud over briller er det også det direkte led til den berømte FC-spinner http://www.lwnn.dk/fc-spinner/catalog/
 
Knæk og bræk til alle i 2011
Med venlig hilsen
Jens Lygum
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 08:57
Hej.

Jeg bruger flying fisherman. De koster ikke så meget som Costa Del Mar, men jeg synes de er lige så gode. De fleste af deres solbriller er også nogle du kan bruge ved siden af fiskeriet.



Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 09:26
Hejsa Rene køb det du syntes der er det beste og passer til dig. har selv prøvet en del og pruger pt Smith Action optik fed briller med rigtig glas. costa del mar er også en fed brille men de er bægge to dyre briller til over 1200 kr
 
 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 15:31
der er ingen tvivl om man får hvad man betaler for, og de dyre briller er helt sikkert nogle lækre produkter..

men har det også sådan, hvorfor betale ekstra for noget du kan få billigere, bare fordi der står et andet navn på produktet..

der er er bestemt noget og tænke over, og tror jeg må ud og prøve nogle forskellige, og se hvad der sidder bedst på hovedet, for der må vel ikke komme lys ind fra siden..
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 19:29
Citat: dmj

Jeg skrev et lille indlæg på et andet forum for nogen tid siden omkring forskellen på polarisering, det kunne være interessant for trådstarter:

http://www.fiskevand.dk/showthread.php?tid=861
 
Jeg hiver lige fat i denne tråd igen.. Er der nogen steder man kan se lignende test af polaroid briller??
 
Jeg har brugt cocoons og loop poolover, i de seneste år.. Men nu skal der nyt til nu brillerne endelig er skiftet med linser..
 
Men er i tvivl om hvor den bedste polarisering findes, og om der findes nogle af de billigere modeller som er i ordentlig kvalitet..
 
Men det kunne jo være fedt at sammenligne dem igennem test osv..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 19:51
Hej René Jeg bruger Rapala Prowear, faktisk købt hos Brasholt for vel ca 5 år siden. Gode briller der funker og til at betale. Der udover har jeg et par med gule glas, købt sammen med et abonnement på Fiskefeber, billige og fortrinlige på overskyede dage. Sidst men ikke mindst har jeg et par Serengeti, men de ligger på den gode side af 2500,- dem kunne jeg aldrig drømme om at bruge under fiskeri, da man uundgåeligt vil få ridser i sine briller. Kan varmt anbefale Rapala og mener de andre hedder Fishwear.... eller fisheye???? Serengeti brillerne er en klar vinder, men ikke så meget bedre at jeg kan nænne at bruge dem til fiskeri.
Mvh Lars
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 19:58

Tak for svaret..

Jeg må indrømme jeg er meget i tvivl om hvad man skal vælge, der er klart mange fede og dyre briller.. Men synes at 1000+ er mange penge for solbriller.. Har kigget på wiley x og costa del mar som almas forhandler.. Men er i tvivl om de reelt er de mange penge værd..
 
Har tit bare gået med mine almindelige briller under fiskeri, fordi jeg følte at de overtræks var lidt for klodsede..
 
kan se jægeren og lystfiskeren har et godt udvalg af guideline briller til flere forskellige priser.. Er der nogen som har erfaring med dem??
 
Og er photocromic linserne funktionelle til fiskeri, eller er det bedre med linser i en farve. 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
ole skaarup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ole skaarup

Tilmeldt:: 11 Dec 2010
Geografisk: Hobro
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 20:01
At brillen ikke lukker af i siderne betyder ikke alverden jeg tror ikke at det er polariseringen der er problemet men tilslibningen af glasset som er forringe og der opstår spændinger i glasset. Jeg har lavet den simple test med nogle råglas som endnu ikke er slebet til og udsættes glasset for et pres skabes spøndinger som ligner loop brillernes i den linkede test. Jeg tog derefter et par billige pol briller til 149,95 og udførte samme test med lignende resultat hvorpå jeg afmonterede glas og testede dem uden stel med perfekt resultat rettede indslibningen til og testede brillen igen med perfekt resultat.

Der hvor jeg vil hen med indlægget er ag det ikke behøver at være en dyr brille bare den er lavet korrekt.

Mvh
Ole
( optometrist studerende)
Til top
Henrik Hvass Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hvass

Tilmeldt:: 18 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hvass Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 20:29
  Jeg har købt her til super priser. De har butik 
  • Frederiksborgvej 236
  • 2400 København NV
  • http://dinsolbrille.dk/shop/polaroid-solbriller-17c1.html 
    Det er bedst at prøve dem da der er forskel på folks hovederWink
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 20:47
    tak for de saglige svar..
     
    Jeg har tidligere haft et par af de helt billige rapala, til 99 kr.. Der savnede jeg noget i lidt bedre kvalitet..
     
    Men er svært at finde noget omkring de 500-700 kr.. Enten er det 150-200 kr eller 1000+ i mange tilfælde..
     
    Guideline kunne som sagt være en mulighed, og dem kan jeg også få prøvet før køb..
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    Jan Johansen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Jan Johansen Avatar

    Tilmeldt:: 04 Apr 2003
    Geografisk: Sjælland
    Status: Offline
    Beskeder: 717
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 20:51
    Dyre briller er uden tvivl lækre briller, og de har helt sikkert også en anden teknologi end de billige briller. Eller har de? jeg ved det ikke.
    Jeg måler mine briller udfra, hvordan de fjerner de reflekterende lysstråler fra vandet, og hvor godt jeg kigger igennem vandet (når snakken kun er på glasset)
    Stellet har betydning for min pasform.
     
    I de sidste år har jeg brugt Scierra's polaroid-briller med stor fornøjelse (hvad glasset angår) Jeg mangler dog stadig at finde den brille som sidder helt perfekt på mit tynde fjæs, og udformning af glas/stel, så jeg har fuldt synsfelt.
     
    Pt. har jeg underkanten af stellet i synsfeltet når jeg skal kigge nedad (for at finde en ny flue eller binde en knude).
     
    Jeg har prøvet flere udgaver af Maui Jim-briller, og "desværre" var der kun ét par som nærmest smøg sig om mit ansigt som ellers kun kvindelår skal gøre det (beklager sammenligningen da mindreårige læser med, men briller til fiskeri er en årelang investering og de skal sidde, og være perfekte for at passe)
    Når jeg skriver "desværre", er det fordi det var en af de dyreste modelller af M.J.
     
    MEN, da jeg bruger mine briller rigtig meget, er jeg også villig til at investere hvad der skal til. Det kræver dog lige en mindre opsparing, så der går lidt tid inden de sidder permanent på mig. Men, så har jeg også briller de næste mange mange år.
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 20:59

    problemet er bare at de færreste forhandlere har en å eller lignende i baghaven..

     

    nej spøg til side, men det var egentlig derfor jeg søgte nogle test.. for i den test der tidligere er linket til er alle samme type glas i forskelligt stel..

     

    maui jim, oakley, wiley x, costa del mar og serengeti er fede briller.. men omvendt så er jeg i tvivl om der vitterligt kan ses forskel i polariseringen..

     

    costa får jo ganske god ros overalt næsten, så er bare om man skal spare op og så købe et godt par en gang for alle.. De holder jo nok i mange år hvis de passes lidt på.. Og de kan findes lokalt og prøves før der købes..
     
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    Dennis Jensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    dmj Avatar

    Tilmeldt:: 15 Mar 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 204
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 21:07
    Jeg har haft haft en stribe briller igennem siden jeg lavede testen. Nogle købt ved danske forhandlere andre gennem ebay o.lign. Jeg kender ikke oprindelsen af dem alle, men en ting er sikkert, jeg har ikke haft et par Costa Del Mar igennem som skuffede i førnævnte test.
     
    Som sagt, testen er ikke videnskabelig, ej heller giver den nogen indikation af om det betyder noget i en fiskesituation. Den viser dog at der er forskel på glas og jeg er overbevist om at des mere jævn og ensartet polariseringen er, des bedre er brillen når man skal se noget under vandet.
     
    Jeg tvivler på det gør nogen forskel i det meste fiskeri, men eksempelvis på New Zealand hvor meget fiskeri er sight fishing og det kan være nok så svært at se fiskene, så kan marginalerne gøre en forskel.
     
    Til den første test var Sportshuset venlige at sende mig flere par jeg kunne prøve, skal nogen have nogle Costa del Mar briller vil jeg anbefale at hive fat i dem. Jeg har altid fået god behandling og super service, så sent som i denne uge (Jeg har hverken aktier eller "god kunde" status i butikken, jeg får ingen procenter eller på anden vis forbundet til butikken. De leverer bare altid god service og derfor får de en anbefaling med).
     
    Det ser også ud til at polriseringen er mere jævn på rigtigt glas fremfor plastik og polycarbonat og hvad der ellers findes, hvilket måske er det vigtigste at have i tankerne når man kigger briller. 
    Til top
    Søren. Se Drop Down
    Aktiv bruger
    Aktiv bruger
    Brugernavn:
    Søren. Avatar

    Tilmeldt:: 31 Mar 2012
    Status: Offline
    Beskeder: 96
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Dec 2012 kl. 21:08
    Kan klart anbefale Guidelines briller. Har selv Guideline Opus og Guideline Long Key. 
    Opus brillen har linser i polycarbonat, og er dermed en meget hårdfør brille som kan tåle lidt knubs. Pasformen er fænomenal (til mit ansigt).
    Long Key er en fotokromatisk brille som tilpasser sig lysforholdene. Også hos denne brille er pasformen rigtigt god, og så er designet ikke så sportspræget som hos mange andre fiskebriller, hvilket jeg selv godt kan lide.
    Prisen er hhv. ca. 850 og 500 kr. 
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 07:13
    Dennis-->>
    jeg er ikke i tvivl om at costa del mar laver gode briller..  Men jeg fisker kun i åen, primært med flue..
     
    Det meste er synkeline fiskeri nedstrøms, her får jeg nok alligevel ikke set fisken uanset brillerne.. Opstrøms skumfluer kan de måske gøre lidt forskel, men er jo omvendt tit på lang line der fiskes.. Dog kan det være at længere oppe i de større vandløb ville det være fint og kunne se mere.. Til spinnefiskeri er det fint og have mulighed for at opdage fiskene lidt før og muligvis kunne flytte stang og spinneren det sidste stykke så fisken tager.
     
    Derudover skal brillerne bruges når gydebækkene skal besøges, og der skal kigges på fisk på bankerne.. Mine loop poolover virker umiddelbart bedre end mine cocoons eksempelvis..
     
    Har du prøvet nogle briller til omkring 500 kr som skiller sig mærkbart ud i din test?? Både positivt og negativt..
     
    Søren-->>
    Ja der er flere designs som gør man ogå kan bruge dem i bilen til og fra pladsen.. Der er loop poolover ikke den fedeste model..
     
    Virker det photocromic efter hensigten??
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    Dennis Jensen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    dmj Avatar

    Tilmeldt:: 15 Mar 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 204
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 08:08
    Fællesnævneren indtil videre er at rigtigt glas har en langt mere jævn polarisering end alternativer i plastik, polycarbonat og hvad der ellers findes.
     
    Når du er ude og kigge briller kan du lynhurtigt lave testen med din mobiltelefon (forudsat at du har en smartphone eller anden telefon med en farve LCD skærm).
     
    Og så tror jeg det er vigtigt at købe en brille der sidder godt og som man tror på, der er ingen grund til at lægge mere i testen end man selv gør det til. Testen beviser jo ikke at der er forskel under praktisk brug, kun at der er en forskel i hvordan filteret ser ud.
     
    I 500 kr klassen har jeg ikke noget bud, men jeg ville umiddelbart holde mig fra grejproducenternes briller. Det er mit indtryk at man altså får det bedste produkt fra en producent som er dedikeret det de specifikt laver.
    Til top
    ole skaarup Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    ole skaarup

    Tilmeldt:: 11 Dec 2010
    Geografisk: Hobro
    Status: Offline
    Beskeder: 201
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole skaarup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 08:16
    Vision briller produceres på Bolle fabrikken i Frankrig de har en fantastisk bærekomfort og linserne er af en meget fornuftig kvalitet. Hold jer fra glas briller grundet holdbarhed. Men i er selvfølgeligt over 18 så i bestemmer selv.
    Til top
    mikkel hemmeshøj Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    mikkell Avatar

    Tilmeldt:: 15 Okt 2003
    Status: Offline
    Beskeder: 1047
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 08:33
    Citat: MadsAndersen

    Hej.

    Jeg bruger flying fisherman. De koster ikke så meget som Costa Del Mar, men jeg synes de er lige så gode. De fleste af deres solbriller er også nogle du kan bruge ved siden af fiskeriet.




    at sige at flying fisherman er lige så gode som costa del mar, er imø lidt af en tilsnigelse... kvaliteten på stellet kan ikke sanmenlignes, og linserne er slet ille sammenlignlige...
    ovenstående er mdd udgangspun i de modeller af de to mærker keg har haft

    jeg bruger selv et par smith optics model tennet med photochromic glas linser, der skifter farve efter lysforholdene... men de koster så noget mere end dit budget

    mik
    Til top
    Ove Leif Petersen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    leif P Avatar

    Tilmeldt:: 14 Feb 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 265
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 10:44
    Har selv været igennem div. Polariseret solbriller, af de billige udgaver.
     
    Men  for en 3-4 år købte jeg Smiths Tlt Polarized Glass og Costa del Mare med læsefelt...Det er da kvalitet der vil noget, sidder og passer godt på næsen...Fantastisk  lysbrydning uden forvrængning...Ikke noget med glas der falder ud eller løse stænger som på de billige solbriller (0: Dyre ja, men de holder så også i mange år  Big smile
    Leif P
    Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
    Til top
    Henning Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Henning Avatar

    Tilmeldt:: 09 Okt 2005
    Status: Offline
    Beskeder: 1317
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 10:55
    Bortset fra at glassene er lidt tunge på min Cebé polaroid briller, er det de bedste jeg hidtil har prøvet, - men de er heller ikke helt billige.

    Så vidt jeg er orienteret, kan man få disse briller lavet med styrke, hvis det ønskes.


    Mvh
    Henning
    Til top
    Jeppe Lyngsø Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Swebbe Avatar

    Tilmeldt:: 25 Apr 2003
    Status: Offline
    Beskeder: 614
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 11:26
    Citat: Jan Johansen

    Dyre briller er uden tvivl lækre briller, og de har helt sikkert også en anden teknologi end de billige briller. Eller har de? jeg ved det ikke.
    Jeg måler mine briller udfra, hvordan de fjerner de reflekterende lysstråler fra vandet, og hvor godt jeg kigger igennem vandet (når snakken kun er på glasset)
    Stellet har betydning for min pasform.
     
    I de sidste år har jeg brugt Scierra's polaroid-briller med stor fornøjelse (hvad glasset angår) Jeg mangler dog stadig at finde den brille som sidder helt perfekt på mit tynde fjæs, og udformning af glas/stel, så jeg har fuldt synsfelt.
     
    Pt. har jeg underkanten af stellet i synsfeltet når jeg skal kigge nedad (for at finde en ny flue eller binde en knude).
     
    Jeg har prøvet flere udgaver af Maui Jim-briller, og "desværre" var der kun ét par som nærmest smøg sig om mit ansigt som ellers kun kvindelår skal gøre det (beklager sammenligningen da mindreårige læser med, men briller til fiskeri er en årelang investering og de skal sidde, og være perfekte for at passe)
    Når jeg skriver "desværre", er det fordi det var en af de dyreste modelller af M.J.
     
    MEN, da jeg bruger mine briller rigtig meget, er jeg også villig til at investere hvad der skal til. Det kræver dog lige en mindre opsparing, så der går lidt tid inden de sidder permanent på mig. Men, så har jeg også briller de næste mange mange år.


    Lige et tip - prøv lige et par WileyX Airrage - Det er deres mindste/tyndeste model - Den jeg bruger og har været stort set hele kataloget igennem og der er bare ikke nogen af de andre der tilnærmelsesvis sidder lige så godt på kraniet. Desuden er de med gummi på stellet, som gør at de næsten er umulige at ryste af hovedet i modsætning til et utal af andre modeller. De laves i 2-3 modeller med pol. glas mener jeg og nogle uden pol. filter.

    Alternativt er deres "Jake" model også ret smal og af en noget anderledes udforming.
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 11:51
    ja det ser jo ud til at dem som har prøvet de billigere og nu har dyrere modeller, stort set alle er enige om at forskellen i pris godt kan retfærdiggøres...
     
    Jeg har som sagt to par PT, men begge er af modellerne til at tage ud over almindelige briller.. Så kan godt være man skal slå koldt vand i blodet og få købt nogle af de bedre en gang for alle..
     
    wiley x og costa del mar kan jeg som sagt købe lokalt.. Og derfor prøve dem op i mod hinanden i direkte sammenligning og hvad der sidder bedst på hovedet.. Oakley kan jeg få her i byen også til rimelige priser, og de koster vel stort set det samme som wiley
     
    Men tusind tak for de mange gode svar.. Som alle er taget til efterretning..
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    Dansenegeren Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Rasmuslaustsen Avatar

    Tilmeldt:: 05 Dec 2009
    Status: Offline
    Beskeder: 462
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 12:48
    Jeg skrev tidligere om at jeg havde oakley, den er skiftet til Wiley x model jake, den er simpelthen hammer nice, sidder pisse godt og så er "glasset" brudsikkert, så en vildfaren flue med cone head ikke smadre øjet hvis man skulle være uheldig! 
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Dec 2012 kl. 12:55
    Citat: Rasmuslaustsen

    Jeg skrev tidligere om at jeg havde oakley, den er skiftet til Wiley x model jake, den er simpelthen hammer nice, sidder pisse godt og så er "glasset" brudsikkert, så en vildfaren flue med cone head ikke smadre øjet hvis man skulle være uheldig! 


    hvordan opleves forskellen i stel, kvalitet af plastik og linserne Confused

    oakley er jo et mærke alle kender, og som har været fremme i mange år.. men har aldrig selv ejet et par eller prøvet kvaliteten af dem..

    må nok indrømme at det rette vel er at købe dem man helst vil have i første omgang, og så fokusere mindre på prisen.. for ved af dyrt købt erfaring at jeg alligevel ender med at skifte ret hurtigt hvis jeg køber for billigt LOL
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2012 kl. 19:55
    lige en lille opdatering..
     
    Tog i dag turen i almas mens jeg ventede på den ene af dem jeg kører med.. Og valgte at få prøvet lidt briller og få en snak om tingene..
     
    almas har et rimeligt udvalg af costa del mar og wiley x.. Prøvede flere wiley x hvor flere sad rigtig godt.. Prøvede både modeller med og uden gasket i.. Begge var ret behagelige og sad godt..
     
    Costa prøvede jeg et par af, men bryder mig ikke af de tyndere stænger som virker mindre robuste.. Wiley x virker som noget der kan tåle og blive brugt..
     
    Pris kiggede jeg ikke lige på, da deres priser er med pris garanti..
     
    Mir umiddelbare indtryk er at mine kommende briller bliver wiley x, men slår lige koldt vand i blodet og ser om der kommer nogle tilbud her I januar måned..
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    Niels Åge Skovbo Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    niels åge skovbo Avatar

    Tilmeldt:: 20 Apr 2007
    Geografisk: Århus
    Status: Offline
    Beskeder: 728
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 09:44
    Hej Rene,

    Jeg har haft en del solbriller, men er nu havnet med et par Maui Jim.  Det er rigtig gode briller og jeg har valgt en med HT glas. Det er en gul/grøn glas, som er rigtig rigtig gode også når det er  gråvejr. Selv i dagens sidste lys bruger jeg dem og så naturligvis når jeg kører bil  :-) (HT er lavet til lystfiskere).

    De findes i polycabonat og så glas. Jeg vil til enhver tid vælge glas, da de ikke bliver ridset og så har de en meget bedre kontrast. Glas er en smule tungere end polycabonat, men du kan så have dem mange flere år i top kvalitet. 

    Glas er meget lettere at rense (hårdt) og en hurtig tur gennem t-shirten og de er helt tip top. De er også 100 % som nye indtil du træder på dem  :-)

    Køber du en god brille i glas, vil du have en super brille i mange mange år, så prisen bliver vel det samme i sidste ende.

    God fornøjelse
    Niels Åge Skovbo


    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Dec 2012 kl. 11:11
    hej Niels Åge-->>
    tak for dit indspark.. Jeg er bare kommet frem til at jeg vil handle et sted jeg kan prøve brillerne..
     
    Wiley x kan jeg prøve både her i byen og i Aalborg.. Jeg kan prøve costa del mar i Aalborg og guideline i Aalborg..
     
    Som du skriver er prisen set over en årrække nok stort set den samme.. Mere lækkert og fuldført produkt man køber jo længere vil man også bruge det..
     
     
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 17:38
    jeg var lige ved optikeren og hente linser i torsdags og fik en god snak med ham.. Da jeg får rabat PGA linseabonnement var jeg interesseret i hvad han kunne tilbyde..
     
    Han havde ikke en masse hjemme lige PT, men fik meget hjem i februar eller marts.. Han fik to store mærker ind han desværre havde glemt hvad var.. Men ellers kørte de meget med rayban hvor alt kunne skaffes hjem..
     
    Er der nogen der har prøvet rayban polaroid??
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
    Lars Thomsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    Larstthomsen Avatar

    Tilmeldt:: 04 Sep 2002
    Status: Offline
    Beskeder: 216
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 18:08
    Hej René fik mine Serengetti med linseabonnement, så måske du skulle prøve dem. Jeg er meget glade for mine.
    Mvh Lars
    Til top
    René Hylager Carlsen Se Drop Down
    Meget aktiv bruger
    Meget aktiv bruger
    Brugernavn:
    René H.N. Avatar

    Tilmeldt:: 16 Apr 2007
    Status: Offline
    Beskeder: 1211
    Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2012 kl. 18:38
    Citat: Larstthomsen

    Hej René fik mine Serengetti med linseabonnement, så måske du skulle prøve dem. Jeg er meget glade for mine.
    Mvh Lars
    jeg kan ikke lige huske hvad de havde af mærker, og hvad de fik..
     
    For det eneste der sådan var på hylderne var rayban..
    med venlig hilsen
    René Carlsen
    Til top
     Besvar Besvar

    Skift forum