Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken flue

 Besvar Besvar
Forfatter
søren kuntz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
surfingsam

Tilmeldt:: 15 Jan 2011
Geografisk: almind
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér surfingsam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvilken flue
    Sendt: 21 Jan 2011 kl. 05:12
Er helt grøn inden for havørred fiskeri, Har dog besluttet at i år skal det være.
Vil prøve lykken i Kolding fjord.
Hvilen flue kan anbefales til denne årstid, i nævnte fjord.
Håber på  lidt gode råd til vinterfluer.

Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 05:26
Jeg tager ingen steder uden en pattegris i boksen Wink
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 06:28

Hej Søren,

Dare devil er den rette medicin de næste 4 måneder.. :-)
 
 
K&B

Jacob
Mr. Dare Devil
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 08:07
Brenda, kobberbassen, polar magnus, stf reje brunlig. De er gode ligemeget hvor og hvornår i mine øjne :D
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 13:02
Hej.
 
Kan virkelig anbefale dig at prøve Jacobs Dare Devil. Var så heldig sidste år igennem Jacob at få fingrene i et par stykker - og de er nu ofte første valg ved vandet - i forskellige størrelser...p.t. fra str. 4 til str. 10
 
Jeg er spritny m.h.t. fluebinding ('09), men Dare Devil'en er så tilpas nem at binde, at jeg efter et par forsøg selv har kunnet lave dem....og der skal ikke anvendes ret mange (og ikke dyre) materialer....
 
Prøv dem - vinter, forår, sommer og efterår. Smile
 
Knæk og bræk
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 13:16
Hej igen...

Fluebinding for mit vedkommende er siden vinter '10 og ikke '09 - Clap 

Jeg fisker forresten de samme vande, som du gør Søren - d.v.s. Kolding Fjord, Vejle Fjord, Lillebælt-området samt Vestfyn - og der kan HØ'erne godt lide Dare Devil'en....

M.v.h. Mads
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 16:05
Hej Søren.
 
Prøv denne flue hvis du vil have fisk med hjem:
 
 
 
Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 16:06
Prøver lige igen:
 
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Steffen Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stewy Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2009
Geografisk: Vejle området
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stewy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 17:05
Jacob Albertsen > kan du lave nogle af de dare devil til mig..?
Send mig en mail så :) spultz@live.dk
Tight Lines
Steffen Mortensen
<3 Love Flyfishing <3
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2011 kl. 21:43
Åh gud hvor er jeg træt af den evindelige reklame for den der pink godbid !! Dead
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
søren kuntz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
surfingsam

Tilmeldt:: 15 Jan 2011
Geografisk: almind
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér surfingsam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2011 kl. 04:50
Tusind tak for alle de gode svar.
Venter bare på at fjorden bliver isfri, så vil jeg nødig være havørredSmile
Til top
søren kuntz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
surfingsam

Tilmeldt:: 15 Jan 2011
Geografisk: almind
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér surfingsam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2011 kl. 15:40
Fisker du i de samme vande.  Ok jeg fanger de store så er der de små til dig.LOL
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2011 kl. 19:10
Hej
 
Den ser rimelig fræk ud den Dare Devil...
 
Er kroppen og halen ikke lavet af organza og er det en flourescerende rød/orange organza eller bare den almindelige ikke-fluorescerende farve?
 
 


Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jan 2011 kl. 20:47
hehe om det er en reklame for en godbid eller en dare devil er vel et fedt?? det er jo reklame for egne kreationer som giver masser af fisk... sikkert fordi det er den der sidder på forfanget for det meste... sådan en flue har jeg også selv som jeg har fanget mest på. For nogle er det en pattegris som bindes af de dyre dyre spey nakker... for andre er det en tot kobberdubbing på en krog som også fanger masser. Vi har alle favoritterne... om de så hedder
magnus
polarmagnus
juletræ
kobberbasse
glimmerreje
pattegris
daredevil
honeyshrimp
red tag
brenda
 
bare sæt en af de mest omtalte fluer på og fisk røven ud af bukserne, så finder man sikkert favoritten, hvis man ikke énder med at lave sin egen (som sjældent er helt unik)
 
Jeg synes det er dejligt at folk er behjælpelig med erfaringer og egne mønstre... tænk nu hvis den kunne blive lige så populær så om et par år så er den i alles æsker... kig i fluebasen efter en kobbermagnus, så har du min hehe... den fanger også godt.
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2011 kl. 09:58
Hej,
 
Jep - det er med fluerne som andet indenfor fiskeri - hvad man selv tror på virker - som regel.....
 
Jeg bruger Jacobs Dare Devil meget, idet den virker for mig - og så bliver min pengepung ikke helt så "ked" af det, hvis/når jeg mister et par stykker henover året Smile
 
Herunder en bindevejledning, Mr. Dare Devil tidligere har lagt på nettet:
 
Den er bundet på en gamakatsu krog str. 6 el. str. 8 Halen bindes med en lang tot Hot Orange Fluro fiber, når du har lavet halen bruger du det resterende fluro fiber til at lave kroppen med. Derefter klip 2 gange kroppens længde mylarør i str. S af og bind det på. Øjerne monteres til sidst hvorefter hoved også laves.
 
God fornøjelse - og knæk og bræk
 
Mvh Mads
Til top
mads kongshaug Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Madskm Avatar

Tilmeldt:: 31 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 197
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Madskm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Jan 2011 kl. 09:59
Forresten - alle materialerne har jeg fundet hos Korsholm - men kan helt sikkert også købes mange andre steder.....
 
 
Til top
søren kuntz Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
surfingsam

Tilmeldt:: 15 Jan 2011
Geografisk: almind
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér surfingsam Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 05:27
Hrmm Har et problem med den der dare devil , Har ikke selv udstyr til at binde den.
Ihvertfald ikke endnu.
De andre fluer som anbefales kan jeg købe. Men kan ikke finde den d d på nettet nogle der vil påtage sig opgaven betaler alle udgiftrer.
Mail til mig surfingsam@gmail.com.


Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 06:47
På søndag skulle vejret være godt til en kysttur, så tag du bare afsted om formiddagen. Så er du også klar til håndbolden kl.17.
Af fluer vil jeg anbefalde pink juletræ,frede med blodtud og pattegris- god tur.
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 11:12
Hej Kennet,
 
Kan du oplyse lidt om materialevalgene til din Pink Godbid?
 
/Nicolai
Til top
peter andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
p.andersen

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p.andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 12:01
Hej Søren
Jeg fisker rigtigt meget i Kolding Fjord og i Lillebælt, udelukkende med flue.
Jeg har meget held med fluen der kaldes "flammen" specielt her i foråret, men også hen over sommer og efteråret. Størstedelen af de HØ jeg fanger sker med denne flue, men jeg tror også på den, derfor. Polar Magnus, Dare Devil. pattegrisen, glimmerrejen og alle de andre, er lige så fremragende, fisk med hvad du tror på, det er det vigtigste. Wink
Så snart isen er væk, så prøv Rebæk Strand, pas på fredningsbæltet.  Du kunne også prøve Gamborg Fjord. Kør til P-pladsen ved Svenstrup Strand og fisk til venstre, hen mod den lille odde, så skal du bare se løjer. Gamborg Fjord fisker her i det tidlige forår, efter min mening, bedre end Kolding Fjord. Prøv dig frem, der er masser af muligheder.
 
K&B
Peter Andersen
Kolding.
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres