Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C&R er noget lort....eller hvad?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Claus Julius Blomgreen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cjbhare Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 195
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cjbhare Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: C&R er noget lort....eller hvad?
    Sendt: 02 Feb 2011 kl. 19:47
Jeg synes Steen har ret. C&R er det rene dyrplageri, vi skal have det stoppet hurtigst muligt!!! C&R fiskere burde skamme sig - I kan da seriøst ikke fiske efter sagesløse fisk, pine dem gennem en fight og så derefter sætte dem udmattede tilbage i vandet!!!! I kunne da i det mindste knalde dem en på låget og smide dem op i hegnet.
Alle vinder i den situation hvor fisken er blevet slået ihjel, der kan tages mange billeder, der kan danses en hånlig sejrsdans rundt om dyret, den kan vejes op til flere gange på forskellige vægte og man kan også lige skære den op og kigge på hvad den sidst har sat til livs - så slutter vi med et langt kast op i hegnet, så skal fiskene da ikke bøvle med at komme sig over en hård fight.
Lad os droppe C&R og indføre C&K (Catch and kill) - det er ikke dyrplageri.........
 
Tag di sammen steen og start en strikkeklub, så kan du diskutere garnfarve med dine strikkemodstandere!
 
Det var bare lige mit tåbelige bidrag til en tråd der blev smadret for længe siden.
Mvh Claus
 
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 20:24
Selvfølgelig kommer Ole og Qwer med et par sjove kommentare.

Jeg er ALDRIG gået over gevind!

For det andet HEDDER jeg Jonathan Morten xxx xxx schultz.

så der er ingen forvirring i mit navn. Kan i hygge jer i andedammen.


Morten.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 20:28
Citat: FD

Jeg er ligeglad Steen, det rager ikke dig hvad jeg mener om definitionen på  "unødvendig smerte", for det er slet ikke min indgangsvinkel til emnet. Jeg gider heller ikke debattere selve emnet med dig før du begynder at forstå, og erkende vi andres ret til at skrive vores holdninger til og betratninger om emnet, uden at faste præmisser og andet mundlort du kommer med, først skal stemmes af og godkendes af dig. Hvem har bildt dig ind at vi ALLE først skal forholde os til dit "unødvendig smerte" mantra du uafbrudt kommer med, før vi kan sige noget som helst andet om emnet? Hvem Steen, dig? Hvem f..... tror du da du er din forumtrold?
Du vil have ret! Du vil have vi andre til at godkende dit vrøvl! Du forstår ikke at på et debatforum som dette, kan der godt udveksles meninger og holdninger UDEN at det partuot skal være en kamp om at få endegyldigt ret, med retsgyldige beviser og pis, og samtidigt bevise andres uret på lignende vis ....hvor tykpandet kan man dog være? Fatter du intet mand? Hvor er alle dem du påstår tænker som dig ...herinde på forum er du alene med dine rabiate, infantile og i mine øjne arrogante og hensynsløse holdninger. Du brænder for emnet, du vil gerne diskutere ...men de kort har du nu spillet dig af hænderne.
 
Det er for dumt af mig at blive ved på dit latterligt lave plan.
 
ABSOLUT sidste pip herfa.
 
Nu er "unødvendig smerte" jo bl.a. det, som madfiskere i denne debat bruger til at dømme C&R lystfiskere for dyreplagere og samtidig frikender madfiskerne sig selv fra at være dyreplagere, så det er sgu da hamrende væsenligt at få defineret begreberne, da man ellers ikke debattere det, som det drejer sig om, men det som den enkelte nu tror, at det drejer sig om og det er sgu da fuldstændig gak gak at prøve på at debattere seriøst, hvis ikke man har den samme opfattelse af et ords/begrebs betydning. 
 
Unødvendig smerte: At påfører en smerte selvom, der er et alternativ, som indebærer mindre smerte/slet ingen smerte.
 
Der er ikke en skid rabiat over mine holdninger med hensyn til lystfiskeriet - de er veldefinerbare og vidt udbredte i lystfiskerkredse blandt medefiskere, geddefiskere, aborrefiskere og C&R lystfiskere generelt mv. At de ikke deltager mere aktivt i denne tråd, det skyldes til en stor del, at selvretfærdige madfiskere jo er fanatiske og snævrtsynede og ikke acceptere andres holdning/meninger - hvis du går tråden igennem, så vil du selv kunne se, at der er tilkendegivelser, som støtter/deler de holdninger omkring lystfiskeriet, som jeg fremfører.
 
 
 
 


Redigeret af Stone05 - 02 Feb 2011 kl. 20:35
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 20:48

Hvorfor fanden fisker du i det hele taget?

Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 20:54

tror ikke han fisker...

Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 20:55
jo der var sku hvis noget med en vandpyt....  må ikke hænge mig op på det!
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:02
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér&nbsp;Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 21:45
Madfisker - øh!, når det gælder ørredfiskeri, så genudsætter jeg 95-96% af de fisk jeg fanger, det bliver måske til 4-6 fisk pr. år, så en rigtig madfisker vil jeg ikke betegne mig selv for at være.

Som langt største delen af de øvrige lystfiskere her i DK, så fisker jeg for at fange - at ikke skulle bruge den mest effektive metode i en given situation, det kan jeg sgu ikke rigtig se noget formål med, medmindre man enten ikke har den mest effektive metode til rådighed eller man måske har lavet et eller andet vædemål om at kunne få en fisk til at hugge på et eller andet tilfældigt - f.eks. har jeg engang vundet en øl af en kammerat, da jeg fangede en torsk på en knogle fra et kyllingelår, som jeg havde sat fast på en krog med en elastik, men jeg vil nu ikke kalde det for sport nok nærmere sådan lidt fjollet og grinagtigt.
tror ikke manden ved hvad han mener...
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:17
Citat: MÆHLISEN

tror ikke manden ved hvad han mener...
Kan du uddybe dette udsagn???
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:24
Madfisker - øh!, når det gælder ørredfiskeri, så genudsætter jeg 95-96% af de fisk jeg fanger, det bliver måske til 4-6 fisk pr. år, så en rigtig madfisker vil jeg ikke betegne mig selv for at være.

Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:24
din dyreplager...
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:26
Citat: Stone05

Citat: King

Orv Steen det er jeg sørme ked af. Jeg havde fået indtryk af, at dine argumenter (Alt fiskeri er drevet af lyst derfor er det irrelevant hvad man gør med fisken.. cirka) for C&R Fiskeri frit kunne overføres til mit C&R Jagt.. Havde ikke lige set at de kun gælder lige der hvor de passer ind i dit verdensbillede.. My bad..
 
Nu er det ikke mit verdens billede - det er det samfundsmæssigt accepterede verdensbillede... men det er du jo nok for snævertsynet til at kunne forstå.
 
At noget er samfundsmæssigt acceptabelt retfærdiggør det ikke, samfund har taget og tager til stadighed fejl på mange plan, desuden skal der med nutidens manipulations/propaganda midler ikke meget til for at ændre samfundsholdninger.. Så det giver jeg ikke meget for..
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:26
Citat: MÆHLISEN

Madfisker - øh!, når det gælder ørredfiskeri, så genudsætter jeg 95-96% af de fisk jeg fanger, det bliver måske til 4-6 fisk pr. år, så en rigtig madfisker vil jeg ikke betegne mig selv for at være.

???
Hvad vil du med dit udsagn???
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:31
Madfisker - øh!, når det gælder ørredfiskeri, så genudsætter jeg 95-96% af de fisk jeg fanger, det bliver måske til 4-6 fisk pr. år, så en rigtig madfisker vil jeg ikke betegne mig selv for at være.

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:37
Citat: King

 
At noget er samfundsmæssigt acceptabelt retfærdiggør det ikke, samfund har taget og tager til stadighed fejl på mange plan, desuden skal der med nutidens manipulations/propaganda midler ikke meget til for at ændre samfundsholdninger.. Så det giver jeg ikke meget for..
 
Når noget er samfundsmæssigt accepteret, så er det ikke nødvendigt at skulle retfærdiggøre det overfor andre - end måske ens egen samvitighed, hvis man da har behov for det.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:38
Citat: MÆHLISEN

Madfisker - øh!, når det gælder ørredfiskeri, så genudsætter jeg 95-96% af de fisk jeg fanger, det bliver måske til 4-6 fisk pr. år, så en rigtig madfisker vil jeg ikke betegne mig selv for at være.

Kan du ikke uddybe, hvad du vil med dit indlæg???
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:39

syntes du skal satse fuld tid på put and take, hvor fiskene ikke har mindstemål eller er fredet.

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:40
MÆHLISEN??????
 
Du må da have et budskab med det du skriver? det bliver ikke mere forståeligt af at du bliver ved med at gentage det
 
EDIT: sorry, fik svar inden jeg postede...


Redigeret af Klaus Neilsen - 02 Feb 2011 kl. 21:41
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:45
Citat: MÆHLISEN

syntes du skal satse fuld tid på put and take, hvor fiskene ikke har mindstemål eller er fredet.

Jeg fisker stortset ikke i P&T, så hvorfor skulle jeg dog satse fuld tid på det???
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:51
så stop da med at fiske hvis det så synd for en fisk at den bliver fanget, genudsat og fanget igen. du kan da på ingen måder undgå at fange en undermåler eller en fredet fisk i ny og næ. med mindre du holder helt med at fiske...
 
men syntes da vi skal mødes til messen i kolding og få diskuteret det her ansigt til ansigt!
for så er jeg da sikker på du ikke bare sidder herinde for at være rasmus(steen) modsat og kun gør det for at underholde dig selv... 
 
 
 
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:56
Citat: Stone05

Citat: King

 
At noget er samfundsmæssigt acceptabelt retfærdiggør det ikke, samfund har taget og tager til stadighed fejl på mange plan, desuden skal der med nutidens manipulations/propaganda midler ikke meget til for at ændre samfundsholdninger.. Så det giver jeg ikke meget for..
 
Når noget er samfundsmæssigt accepteret, så er det ikke nødvendigt at skulle retfærdiggøre det overfor andre - end måske ens egen samvitighed, hvis man da har behov for det.
 
Lige præcist den holdning har op gennem historien været skyld i talrige krige, masse-mord, terror og alt muligt andet lort..
 
At du vælger ikke at sætte spørgesmålstegn ved C&R er din sag - Men det forekommer så bare mærkeligt at du udtaller dig gang på gang i en tråd der gør..
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 21:57
Citat: MÆHLISEN

så stop da med at fiske hvis det så synd for en fisk at den bliver fanget, genudsat og fanget igen. du kan da på ingen måder undgå at fange en undermåler eller en fredet fisk i ny og næ. med mindre du holder helt med at fiske...
 
men syntes da vi skal mødes til messen i kolding og få diskuteret det her ansigt til ansigt!
for så er jeg da sikker på du ikke bare sidder herinde for at være rasmus(steen) modsat og kun gør det for at underholde dig selv... 
 
 
 
Det giver slet ikke mening, det som du skriver ---> Hvad vil du med det???
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 22:15
Citat: King

Citat: Stone05

Citat: King

 
At noget er samfundsmæssigt acceptabelt retfærdiggør det ikke, samfund har taget og tager til stadighed fejl på mange plan, desuden skal der med nutidens manipulations/propaganda midler ikke meget til for at ændre samfundsholdninger.. Så det giver jeg ikke meget for..
 
Når noget er samfundsmæssigt accepteret, så er det ikke nødvendigt at skulle retfærdiggøre det overfor andre - end måske ens egen samvitighed, hvis man da har behov for det.
 
Lige præcist den holdning har op gennem historien været skyld i talrige krige, masse-mord, terror og alt muligt andet lort..
 Nu er det altså ikke en holdning, men en forklaring på, hvad det betyder, når noget er samfundsmæssigt accepteret.
 
Jeg er meget interesseret i at høre, hvilke krige, hvilke massemord, hvilken terror og hvilket alt muligt andet - som det er du mener, at ovenstårende "holdning" skulle være skyld i ---> kan du ikke bare nævne eet eksempel???
 
At du vælger ikke at sætte spørgesmålstegn ved C&R er din sag - Men det forekommer så bare mærkeligt at du udtaller dig gang på gang i en tråd der gør..
 
Jeg betragter lystfiskeri som en helhed, så hvorfor skulle jeg sætte spørgsmålstegn ved kun den del af lystfiskeriet, som alle lystfiskere praktisere enten i form af bevidst C&R eller i form af tvunget C&R ved fangst af undermålere/fredet fisk.
- Nu er det vel ikke så mærkeligt, at jeg udtaler mig i en tråd om C&R, da mine indlæg jo primært er et forsvar af C&R - der er jo en del madfiskere, som dømmer C&R for dyreplageri samtidig med at de "frikender" madfiskeri fra værende det samme og på den baggrund enten direkte eller indirekte ønsker C&R forbudt.
 
 
 
.
 
 


Redigeret af Stone05 - 02 Feb 2011 kl. 22:15
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 22:20
steen hvad er det du ikke forstår??
 
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 22:45
Citat: MÆHLISEN

steen hvad er det du ikke forstår??
 
 Citat: MÆHLISEN

så stop da med at fiske hvis det så synd for en fisk at den bliver fanget, genudsat og fanget igen. du kan da på ingen måder undgå at fange en undermåler eller en fredet fisk i ny og næ. med mindre du holder helt med at fiske...
 
 
 
Jeg forstår ikke, hvad du vil med det, du skriver - Er det mig der skal stoppe med at fiske????
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 22:49
Steen>>> Kvinde afbrændinger som hekse, 2 verdenskrig, er et par eksempler på hvad der sker når et flertal i befolkningen ikke mener at det er nødvendigt at sætte spørgesmålstegn ved den verden der omgiver dem, men bare ukritisk følger med strømmen...
 
Okay vi er så en del der mener at C&R og "madfiskeri" ikke er det samme.. men der er vi så forskelige..
 
Jeg ønsker ikke noget forbudt. Jeg ønsker bare at se nogle seriøse etiske overvejelser og nogle argumenter der beretiger C&R - Indtil videre har vi ikke set nogen..
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:05

ja for kan jo ikke opfylde de krav du selv stiller...

 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:23
Citat: King

Steen>>> Kvinde afbrændinger som hekse, 2 verdenskrig, er et par eksempler på hvad der sker når et flertal i befolkningen ikke mener at det er nødvendigt at sætte spørgesmålstegn ved den verden der omgiver dem, men bare ukritisk følger med strømmen...
Hekse-afbrændingerne var som sådan ikke samfundsmæssigt accepteret - de var et redskab i et religiøst diktaturs undertrykkelse af masserne.
2. verdenskrig skyldtes ikke, at et flertal i den tyske befolkning ikke satte spørgsmålstegn ved den verden, som omgav dem - Flertallet af den tyske befolkning var fuldt bevidste om, at de ville erobre verden, da de mente, at deres race var andre overlegen.   
 
Okay vi er så en del der mener at C&R og "madfiskeri" ikke er det samme.. men der er vi så forskelige..
 Alle lystfiskere udøver C&R på den ene eller anden måde, så på den måde er det jo det samme.
Jeg ønsker ikke noget forbudt. Jeg ønsker bare at se nogle seriøse etiske overvejelser og nogle argumenter der beretiger C&R - Indtil videre har vi ikke set nogen..
Jeg kunne godt tænke mig at se nogle seriøse etiske overvejelser og nogle argumenter der berettiger selektivt madfiskeri - indtil videre har jeg ikke set nogen hvis betydning, som ikke også vil kunne berettige C&R.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:25
Citat: MÆHLISEN

ja for kan jo ikke opfylde de krav du selv stiller...

 
Hvilke krav er det, som jeg ikke kan opfylde og hvad er det for en sammenhæng, som du henviser til???
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:35

vi er da heldigvis frit stillet for hvad vi gør med de fisk vi fanger..... endnu!

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:51
Citat: MÆHLISEN

vi er da heldigvis frit stillet for hvad vi gør med de fisk vi fanger..... endnu!

Altså nu må du sgu da tage dig sammen og skrive noget, som giver mening - de der enkelt linie indlæg giver absolut ingen mening.
 
Hvad er det, som du vil sige med dine indlæg????
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:52
Alt lystfiskeri er dyreplageri - det udøves af lyst uden, at man er nødtil det for at kunne overleve.
Det er nøjagtigt det samme, som en fisk udsættes for mens den er på krogen ved alle former for lystfiskeri, nemlig dyreplageri.
Om man sætter fisken ud igen eller slår den ihjel gør ikke nogen forskel, da man ikke er tvunget til at fange fisk med stangen for at kunne overleve.
 
Der findes en alternativ fangstmetode til lystfiskeriet, hvor der stort set ikke er dyreplageri indblandet nemlig UV-jagt. Så at forsøge at retfærdiggøre sit dyreplageri ved lystfiskeriet med, at man da spiser fisken holder ikke en meter, da man helt kan undgå dyreplageriet ved at fange sine fisk ved UV-jagt.
 
Lystfiskeri er et enten eller - når man først har taget beslutningen om at være lystfisker, så har man også accepteret, at man er en dyreplager overfor de fisk, som man får på krogen.
Definitionen på hvad dyreplageri er, den kan man nu engang ikke lave om på. Det fisken udsættes for mens den sidder på krogen, altså fighten, det er dyreplageri, da du plager fisken mod dens vilje og du gør det uden at være tvunget til at gøre det for at kunne overleve og dermed er det altså en unødig skade/smerte, som du påfører fisken med din krog.
Jeg har ikke sagt, at der skulle være noget som helst i vejen for at fange en fisk, da den form for dyreplageri der finder sted ved lystfiskeri jo er fuldt ud samfundsmæssigt acceptabelt.
 
At noget er acceptabelt er jo ikke ensbetydende med, at det ikke er dyreplageri.
Nu er det jo ikke menneskets påvirkning af naturen, som debatten handler om, men at den form for dyreplageri, der er forbundet med udøvelsen lystfiskeri, den ikke er nødvendig for, at det enkelte menneske kan overleve. Og at man derfor ikke kan retfærdiggøre denne form for dyreplageri udfra et etisk synspunkt men blot vedkende sig og acceptere, at man udøver dyreplageri ved lystfiskeri. 
 
1. - Det er et faktum, at man plager fisken mod dens vilje, mens den sidder på krogen - altså dyreplageri.
2. - Det er ligeledes et faktum, at udøvelsen af lystfiskeri ikke er nødvendig for at kunne overleve.
3. - Det er et faktum, at man kan skaffe fisk til spisebordet med andre metoder, som stort set eleminere elementet af dyreplageri.
 
hvor mange vil du ha...
 
du mener det er dyreplageri, så hvorfor får du ikke købt uv udstyret og melder dig ind i naknemo.dk. hvis du mener det er bedre!
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 23:56
Citat: Stone05

Citat: MÆHLISEN

vi er da heldigvis frit stillet for hvad vi gør med de fisk vi fanger..... endnu!

Altså nu må du sgu da tage dig sammen og skrive noget, som giver mening - de der enkelt linie indlæg giver absolut ingen mening.
 
Hvad er det, som du vil sige med dine indlæg????
 
hvad helved vil du sige med dine?
du snakker dyreplageri og alt muligt andet sh*t, men stadig fisker du...
drop fiskeriet, og så kan du komme med dine kommentare om dyreplageri bagefter...
gir ikke en skid for det der...
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 00:51
Citat: MÆHLISEN

Citat: Stone05

Citat: MÆHLISEN

vi er da heldigvis frit stillet for hvad vi gør med de fisk vi fanger..... endnu!

Altså nu må du sgu da tage dig sammen og skrive noget, som giver mening - de der enkelt linie indlæg giver absolut ingen mening.
 
Hvad er det, som du vil sige med dine indlæg????
 
hvad helved vil du sige med dine?
du snakker dyreplageri og alt muligt andet sh*t, men stadig fisker du...
drop fiskeriet, og så kan du komme med dine kommentare om dyreplageri bagefter...
gir ikke en skid for det der...
Øh!, hallo!, Jeg har ikke noget problem med den form for dyreplageri, som der er forbundet med lystfiskeri - jeg er lystfisker fordi, at det giver mig livskvalitet, at mit lystfiskeri er ensbetydende med en form for dyreplageri på de fisk, som jeg får på krogen, det er bare ærgeligt.  ---> så hvorfor skulle jeg dog droppe lystfiskeriet???
Hvad er det, som du ikke giver en skid for???
 
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 07:21
Citat: King

Okay vi er så en del der mener at C&R og "madfiskeri" ikke er det samme.. men der er vi så forskelige..
 
Jeg ønsker ikke noget forbudt. Jeg ønsker bare at se nogle seriøse etiske overvejelser og nogle argumenter der beretiger C&R - Indtil videre har vi ikke set nogen..
 
...Hvor er jeg dum, nu bliver jeg ved ...igen (men jeg er ikke så konsekvent som overdommer Steen). Der er vel nærmest ved at gå sport i denne udfordring: At få Steen til acceptere og respektere at der er andre mennesker og holdninger end ham/hans her i verden. 
 
Præcis min holdning til trådens emne og ide du beskriver her Peter, og formodentlig også mange andres i denne tråd. Og præcis dette må vi altså ikke udtale os om, og uddybe for Steen, uden først at forholde os til hans præmisser ...som jo bl.a. er at der ikke er noget debattere: Alle etiske og moralske overvejelser vedr. lystfiskeri er fastlagt på forhånd ....af Steen.
 
Steen ville jo omgående dømme vores tanker og overvejelser "ligegyldige statements" og useriøst snak, uanfægtigt at vi er en stor skare der IKKE mener det forholder sig sådan. Og fordi Steen tror at al debat = kamp om ret/uret og endegyldige universielle sandheder, spammer han enhver tråd der lægger op til subjektive meningsudvekslinger. Jeg fortæller dig dette gang på gang Steen, men du bliver ved med at sætte DINE betingelser og præmisser op for alle andre i debatten, som om det var et lovkrav. Det ville klæde dig at forholde dig til dette! Netop dette har du ikke formået (eller bevidst undladt) i ALLE dine indlæg! ...og i bund og grund tror jeg heller ikke du kan, der virker til at være for meget larm inde i dit hovedWink
 
"Kære" Steen, hvorfor kan vi andre ikke få lov at debattere/diskuttere/udveksle meninger på andre end dine præmisser? Kan du bevise at dine præmisser er mere rigtige end andre? Kan du bevise at et flertal ønsker at denne debat SKAL styres så stramt som du ønsker, og nærmere bestemt af dig? Eller er det underordnet? Vil du kun høre dig selv messe til masserne? Vi andre har for længst fattet hvad DIN holdning er -men vi er ikke enige med dig (uha, rolig nu), hvorfor bliver du ved med at gentage dig selv? (...tja, og hvorfor gør jeg?)
 
Du har da ret Steen, der er måske andre der tænker som dig, eller måske bare føler trang til at "sniffe bagdel" på dig. Men erkend dog i det mindste at vi er en del der ikke er enige med dig, hverken dit syn/definition på C&R, madfiskeri, C&R jagt Wink, dyreplageri, hvad der er samfundsacceptabelt og ikke mindst hvad der PÅVIRKER denne norm! Kort sagt Steen, det er prisværdigt at du er så overbevist om din ufejlbarlighed og at du mener at have ret i alt ...men arrogance står for fald, din manglende ydmyghed og situationsfornemmelse udstiller dig.
 
Du er om muligt den mest ynkeligt snævertsynede debattør herinde, og det ville i princippet være ok hvid du da for f....... bare ville levne lidt plads til vi andre.
En stor del af denne tråds over 230 indlæg (de fleste OT), er jo netop en stor skare af debattører der egentlig bare kæmper for deres ret til at udtale sig, UDEN at blive patroniseret og irettesat af dig Steen ....prøv at læse de tidligere tråde. Jeg har f. eks. ikke engang berørt mine holdninger til emnet endnu, for det drukner i dit spam.
 
Du opfører dig meget barnligt. Og vi er nok mange der ville være kede af hvis en som dig og med dine holdninger skulle være ambassadør for lyst/sportsfiskeriet, for som Peter sagde, så er det præcist sadanne firkantede, barnlige og kompromisløse holdninger der KUNNE vende folkestemningen mod det vi går og laver ....ved godt at du er hævet over at forholde dig til sadanne petitesser, men det er vi andre ikke. Hav dog bare lidt respekt for dine medmennesker! Få evt. en til at forklare dig hvad der står i mit indlæg her, for indtil videre har du ikke fattet en bjælde af hvad jeg skriver.
 
I øvrigt Steen så skrev du dette:
2. verdenskrig skyldtes ikke, at et flertal i den tyske befolkning ikke satte spørgsmålstegn ved den verden, som omgav dem - Flertallet af den tyske befolkning var fuldt bevidste om, at de ville erobre verden, da de mente, at deres race var andre overlegen.   
 
....Tror lige du skal konsultere nogle historiekyndige, for HER er du ude hvor du ikke kan bunde ....men bare du mener det så er det vel også nok til at ophøje til lov i din verden ....kæft hvor er du en sjov troldParty, stop nu hellere inden du griser dig selv mere til i bukserne, sgu' da prima underholdning det her!
 
PS, Peter, har du nogle ideer til noget UV-jagt på land? Wink
 
 
 
 


Redigeret af FD - 03 Feb 2011 kl. 08:51
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 09:18

Kære Steen, har du prøvet at tale med en her:

Ballerup

Psykiatrisk skadestue, Psykiatrisk Center Ballerup
Ballerup Boulevard 2
2750 Ballerup

Telefon:38 64 50 03

Med venlig hilsen fra din sande ven
Per Hansen

 
 


Redigeret af Taonga - 03 Feb 2011 kl. 09:31
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 11:01

Steen>>> Igen har du ret kære Steen, massiv propaganda og manipulation var ikke grunden til at deportationer og krig blev samfundsmæssigt acceptabelt. Tyskerne er bare født onde, det er danskere ikke og derfor behøver vi ikke forholde os kritisk til vores omgivelser.

Nej Steen, at fiske for at få fisk at spise er ikke det samme som at fiske for at få et billede af sig selv med en fisk..

Finn>>>  I uv jagt skyder man fisken med en harpun, lidt i stil med hvalfiskeri, bare på et mindre plan. Det er FAKTUM at der intet dyreplageri er forbundet med det og det er derfor et brugbart alternativ.. Følgende video af UV jagt bekræfter ovenstående;

 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 12:17
Tyskerne var ikke onde, Nazismen var/(er) ond ---> Nazismen var som sådan ikke samfundsmæssigt accepteret, da folket ikke havde noget andet valg, f.eks. så blev de folk som netop stillede spørgsmålstegn ved Nazismen enten dræbt eller undertrykt.
 
Fin video - som man kan se, så er der ingen undermålere/fredet fisk, som skal genudsættes og dermed er der mindre dyreplageri forbundet med UV-jagt end ved lystfiskeri.
 
Madfiskeri er brug af unødvendig smerte og da der er et alternativ, som indebærer mindre smerte, man kunne jo også blive vegetar, altså udøves madfiskeri for sjov = dyreplageri.
 
Med din argumentation, så kan jeg jo bare sætte mig op på en crosser og jage krondyr ude i dyrehaven med en kølle, at der slipper et par ungdyr fri efter en ordentlig gang stress og måske med halv lemlæstede kroppe, det betyder sgu ikke noget, når bare jeg får gokket et enkelt stor dyr og spiser det.... Hurra hurra - jeg er sgu ikke dyreplager.
 
----------------------------------------------------------------------------------------
Mennesket lever ikke af mad alene, man er nød til at udføre handlinger, som giver det enkelte menneske livskvalitet, da man ellers vil syne hen og miste lysten til at leve - C&R lystfiskeri er altså ren overlevelse - bevares, der er andre muligheder, som ville indebærer mindre dyreplageri eller slet ingen dyreplageri ---> men nu har C&R lystfiskeren truffet det valg at fange fisk på samme måde, som madfiskeren har truffet sit valg om at fange fisk.
 
C&R lystfiskeren opnår netop livskvalitet ved at udøve sit lystfiskeri, han gør det ikke for sjov, da det ikke er dyreplageriet af fisken, som er formålet med at fiske, formålet er sporten i at fange en fisk og dyreplageriet er en nødvendighed for at kunne opnå livskvalitet og altså for at kunne overleve og hvorfor ikke genudsætte den - denne smukke og dejlige skabning fortjener da helt klart at leve endnu en dag oven på sådan en brav kamp for sit liv og lystfiskeren har jo opnået sin livskvalitet og maden kan jo klares med en gang minestrone...


Redigeret af Stone05 - 03 Feb 2011 kl. 12:21
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 12:27

http://www.youtube.com/watch?v=in7yLZJ7A6Y


Venlig hilsen

Jesper

Redigeret af fishmadman - 03 Feb 2011 kl. 12:34
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 12:34
Citat: King

Steen>>> Igen har du ret kære Steen, massiv propaganda og manipulation var ikke grunden til at deportationer og krig blev samfundsmæssigt acceptabelt. Tyskerne er bare født onde, det er danskere ikke og derfor behøver vi ikke forholde os kritisk til vores omgivelser.

Nej Steen, at fiske for at få fisk at spise er ikke det samme som at fiske for at få et billede af sig selv med en fisk..

Finn>>>  I uv jagt skyder man fisken med en harpun, lidt i stil med hvalfiskeri, bare på et mindre plan. Det er FAKTUM at der intet dyreplageri er forbundet med det og det er derfor et brugbart alternativ.. Følgende video af UV jagt bekræfter ovenstående;

 
 
Ja, det er jo den traditionelle udgave af UV-jagt ...havde nu mere forestillet mig noget i retning af en crosser med UV-lys om natten, og så et koncertflygel til at passificere krondyret (eine kleine nacth musik, eller en tilfældig nocturne)
 
Tak for historietimen Steen ...fint forsøg på redde stumperne. Fandt du lige en bog om emnet? Din sidste definition på årsagen til 2. verdenskrig er jo unægteligt lidt mere velovervejet, omend noget mangelfuld ...men det er jo din stil: simple løsninger på store komplekse problemstillinger og dilemmaer, godt gået, ufatteligt vi andre ikke kan se det Ermm


Redigeret af FD - 03 Feb 2011 kl. 12:41
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 12:39
Citat: FD

[
 
... Og vi er nok mange der ville være kede af hvis en som dig og med dine holdninger skulle være ambassadør for lyst/sportsfiskeriet, for som Peter sagde, så er det præcist sadanne firkantede, barnlige og kompromisløse holdninger der KUNNE vende folkestemningen mod det vi går og laver....
  
 
Det er jo netop det, der er min pointe - at C&R lystfiskeriet ikke skal ekskluderes fra lystfiskeriet på den måde, som nogle madfiskere gør ved at kalde C&R for dyreplageri og samtidig frikende madfiskeriet - det er en trussel mod retten til at udøve C&R-lystfiskeri, da sådanne holdninger kunne vende folkestemningen mod det C&R lystfiskerne går og laver.....
 
- Så derfor er der ikke en skid barnligt over min ageren, da jeres holdninger er en trussel mod mit C&R lystfiskeri - så sgu da fanden, at jeg er kompromisløs overfor madfiskere med den slags holdninger ---> jeg prøver på at gøre jer opmærksom på, at hvis jeres holdninger vender folkestemningen omkring C&R, så er der altså en stor risiko for, at madfiskeri ryger med i faldet ---> så det smarteste er vel at madfiskerne acceptere C&R og i stedet for koncentrer sig om det der i virkeligheden betyder noget, nemlig udøvelsen af bæredygtigt fiskeri ikke kun lystfiskeri, men fiskeri generelt.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 12:58
Jeg er vildt imponeret over din argumentationsteknik Steen, vender og drejer alt til din fordel. Uanset hvad, så er dine kompromisløse og firkantede udsagn ikke til gavn for at bevare en positiv folkestemning, selvom du nu trækker i land og glatter ud ....ynkeligt.
 
Jeg er totalt skide lige glad med at et par madfiskere kalder C&R dyreplageri, og at et par C&R'ere (frelste eller ej) bliver fornærmede; det interesserer mig ikke at debattere, SÅ FAT DET DOG MAND! Jeg fisker ikke selv forudbestemt og decideret C&R, det ved du jo. Men jeg dømmer ikke i andre rendyrkede C&R'ere (for gerningen). JEG kunne bare aldrig selv gøre det, for det giver mig ingen mening og livskvalitet ...og det forventer jeg ikke engang du skal forstå, bare acceptere. Ligesom jeg accepterer dem der fisker 100% C&R for sjov ...fred være med det siger jeg og hilser høfligt på dem.
 
Men derfor giver det dig stadig ikke ret til at bestemme hvad vi andre mener er kernen i debatten ....Du kan jo ikke engang selv bestemme dig: Nu er det bæredygtighed der er præmissen, før var det noget med at føle smerte, og tidligere vare det accept af begrebet dyreplageri i forbindelse med fiskeri. Ja og så glemte jeg lige: Hvad er nu det med denne kamp madfiskere vs. C&R fiskere? Forstår dig ikke Steen, og emnet interesserer mig ikke synderligt.
 
Det jeg gerne ville debattere og udveksle meninger om herinde var moralen, etikken og dilemmaerne, som en del af os sagtens kan se ...men det må vi jo ikke for dig, for det er alt for flygtigt, højttravende og udefinerbart for dig, ikke? Du forstår os ikke -men kunne du ikke bare lade os vrøvle i fred så ...derfor kalder jeg dig forumtrold! Får du altid din vilje i det virkelige liv Steen? ....eller er der tale om det modsatteWink 


Redigeret af FD - 03 Feb 2011 kl. 13:04
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
martin Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MÆHLISEN

Tilmeldt:: 07 Jun 2010
Geografisk: roslev
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MÆHLISEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 13:03
Citat: Stone05

Citat: MÆHLISEN

Citat: Stone05

Citat: MÆHLISEN

vi er da heldigvis frit stillet for hvad vi gør med de fisk vi fanger..... endnu!

Altså nu må du sgu da tage dig sammen og skrive noget, som giver mening - de der enkelt linie indlæg giver absolut ingen mening.
 
Hvad er det, som du vil sige med dine indlæg????
 
hvad helved vil du sige med dine?
du snakker dyreplageri og alt muligt andet sh*t, men stadig fisker du...
drop fiskeriet, og så kan du komme med dine kommentare om dyreplageri bagefter...
gir ikke en skid for det der...
Øh!, hallo!, Jeg har ikke noget problem med den form for dyreplageri, som der er forbundet med lystfiskeri - jeg er lystfisker fordi, at det giver mig livskvalitet, at mit lystfiskeri er ensbetydende med en form for dyreplageri på de fisk, som jeg får på krogen, det er bare ærgeligt.  ---> så hvorfor skulle jeg dog droppe lystfiskeriet???
Hvad er det, som du ikke giver en skid for???
 
steen gider sku ikke bruge mere tid på dig! håber at jeg en dag kan møde dig og få diskuteret det her. men tror sku ikke det bliver en mulighed da du jo sidder herinde 168 timer om ugen...
 
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 13:31
GAAAAAB !!!

Et forumindlæg skal være som en nederdel: 
Langt nok til at dække emnet, men kort nok til stadig at virke interessant.
Ib.
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 13:47
Citat: ibrl

GAAAAAB !!!

Et forumindlæg skal være som en nederdel: 
Langt nok til at dække emnet, men kort nok til stadig at virke interessant.
Ib.

Nice! Big smile
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 13:51

Steen>>> Ja det kan så diskuteres…

Nej så er du jæger, dine udskejelser har det formål at du skal have mad og ikke bare have poppet dit ego lidt.. Metoderne du bruger kan så diskuteres.

Finn>>>  Ideen som sådan er god nok det bliver bare svært at køre og spille samtidig.. Tongue

 

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 14:33
Citat: FD

Jeg er vildt imponeret over din argumentationsteknik Steen, vender og drejer alt til din fordel. Uanset hvad, så er dine kompromisløse og firkantede udsagn ikke til gavn for at bevare en positiv folkestemning, selvom du nu trækker i land og glatter ud ....ynkeligt.
 
Jeg er totalt skide lige glad med at et par madfiskere kalder C&R dyreplageri, og at et par C&R'ere (frelste eller ej) bliver fornærmede; det interesserer mig ikke at debattere, SÅ FAT DET DOG MAND! Jeg fisker ikke selv forudbestemt og decideret C&R, det ved du jo. Men jeg dømmer ikke i andre rendyrkede C&R'ere (for gerningen). JEG kunne bare aldrig selv gøre det, for det giver mig ingen mening og livskvalitet ...og det forventer jeg ikke engang du skal forstå, bare acceptere. Ligesom jeg accepterer dem der fisker 100% C&R for sjov ...fred være med det siger jeg og hilser høfligt på dem.
 
Men derfor giver det dig stadig ikke ret til at bestemme hvad vi andre mener er kernen i debatten ....Du kan jo ikke engang selv bestemme dig: Nu er det bæredygtighed der er præmissen, før var det noget med at føle smerte, og tidligere vare det accept af begrebet dyreplageri i forbindelse med fiskeri. Ja og så glemte jeg lige: Hvad er nu det med denne kamp madfiskere vs. C&R fiskere? Forstår dig ikke Steen, og emnet interesserer mig ikke synderligt.
 
Det jeg gerne ville debattere og udveksle meninger om herinde var moralen, etikken og dilemmaerne, som en del af os sagtens kan se ...men det må vi jo ikke for dig, for det er alt for flygtigt, højttravende og udefinerbart for dig, ikke? Du forstår os ikke -men kunne du ikke bare lade os vrøvle i fred så ...derfor kalder jeg dig forumtrold! Får du altid din vilje i det virkelige liv Steen? ....eller er der tale om det modsatteWink 
- Det var ikke et forsøg på at trække i land, det var et forsøg på at komme tilbage til debatten (ynkeligt, at du ikke benytter chancen???) - jeg står skam ved mine holdninger; hvis madfiskerne går efter at vende folkestemningen mod C&R, så vil jeg gøre mit til at trække madfiskerne med i faldet - længere er den ikke.
 
Du har din holdning, den er fin nok... men nu er min argumentation gennem hele tråden jo ikke rettet mod dig - Debatten tager jo netop den drejning, som den gør, bl.a. da nogle madfiskere i tråden argumentere for ikke at acceptere C&R.
 
- Det har fra min side af hele tiden været bæredygtighed, der er den vigtigste præmis - det er den første linie, som jeg skrev i det første indlæg i denne tråd... herudover, så vil du kunne gå tilbage til alle andre tråde og se, at det er med udgangs punkt i bæredygtigheds principper, som jeg mener, at lystfiskeri skal udøves. 
De andre ting du nævner, de er jo et resultat af, hvad debatten kommer til at dreje sig om.
- Jeg er selv interesseret i at debattere de ting, som du nævner - men nu tager debatten jo den drejning den nu engang gør bl.a. fordi at de personer, som deltager ikke anerkender de andre deltageres argumenter og holdninger, herudover, så er der jo desværre nogle personer, der kommer med debatmæssigt uvedkomne kommentarer/indlæg, som jo absolut ikke virker befordrende for en debat - og i den forbindelse, der undre det mig da gevaldigt meget, at Du eller andre ikke gå i flæsket på disse personer.
 
- Hvis man gerne vil debattere etik og moral, så synes jeg, at det ville være fornuftigt at få defineret nogle ord/begreber - så vi er enige om, hvad det enkelte ord/begreb betyder, da det jo ellers forplumre debatten, hvis den ene sige noget i en mening, mens den anden tilægger det skrevne en anden mening.
- Et eksempel er f.eks. mit brug af ordet hykler - jeg brugte ordet hykler i den betydning, som stod i de første 2 linier i din wiki-henvisning - mens du mener at ordet hykler har en anden betydning.
 
- Om jeg altid får min vilje.... Nu drejer det sig jo ikke om at få sin vilje, men om at kunne argumentere for at få sin vilje og respektere, hvis modpartens argumenter enten gennemhuller ens egne eller er tungere vejende.


Redigeret af Stone05 - 03 Feb 2011 kl. 14:54
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 14:43
Citat: King

Nej så er du jæger, dine udskejelser har det formål at du skal have mad og ikke bare have poppet dit ego lidt.. Metoderne du bruger kan så diskuteres.

Du har stadigvæk valget; at blive vegetar - du har valgt at poppe dit ego og bruger som undskyldning at skulle have mad.
 
C&R fiskeren har valget; at lade være/blive madfisker - men har valgt at poppe sit ego og bruger som undskyldning at skulle have livskvalitet.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 15:56

Som du siger mit fiskeri handler i sidste ende om at skaffe mad, mens dit handler om at tage billeder for at tilfredsstille dit ego..

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 16:10
Citat: King

Som du siger mit fiskeri handler i sidste ende om at skaffe mad, mens dit handler om at tage billeder for at tilfredsstille dit ego..

Nej, mit handler om at skaffe livskvalitet, hvilket er lige så vigtigt som mad for at kunne leve.
 
Hvad laver du i dit liv, som giver dig livskvalitet - for du spiser vel ikke kun fisk og sover hele tiden???
 
Dit fiskeri handler også om at tilfredsstille dit ego - mad kan du skaffe på andre måder.


Redigeret af Stone05 - 03 Feb 2011 kl. 16:12
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2011 kl. 16:23
Citat: Stone05
- Det var ikke et forsøg på at trække i land, det var et forsøg på at komme tilbage til debatten (ynkeligt, at du ikke benytter chancen???) - jeg står skam ved mine holdninger; hvis madfiskerne går efter at vende folkestemningen mod C&R, så vil jeg gøre mit til at trække madfiskerne med i faldet - længere er den ikke.
Du er paranoid Steen ...som sagt, god kamp mod vindmøllerne
 
Du har din holdning, den er fin nok... men nu er min argumentation gennem hele tråden jo ikke rettet mod dig -Nej, den er rettet mod alt og alle - Debatten tager jo netop den drejning, som den gør, bl.a. da nogle madfiskere i tråden argumentere for ikke at acceptere C&R. Nej Steen, debatten tager kun den drejning du bestemmer ....for du tillader jo ikke andet!
 
- Det har fra min side af hele tiden været bæredygtighed, der er den vigtigste præmis Ja Steen det har jeg fattet, hvorfor bliver du ved? hvad er der galt med dig? Har du også fattet at du er den eneste i debatten der betragter det som den vigtigste?- det er den første linie, som jeg skrev i det første indlæg i denne tråd... herudover, så vil du kunne gå tilbage til alle andre tråde og se, at det er med udgangs punkt i bæredygtigheds principper, som jeg mener, at lystfiskeri skal udøves. Hør dig selv: ...som jeg mener, at lystfiskeri skal udøves! Skal Steen, arrogante tågehorn
De andre ting du nævner, de er jo et resultat af, hvad debatten kommer til at dreje sig om.
- Jeg er selv interesseret i at debattere de ting, som du nævner - men nu tager debatten jo den drejning den nu engang gør bl.a. fordi at de personer, som deltager ikke anerkender de andre deltageres argumenter og holdninger, herudover, så er der jo desværre nogle personer, der kommer med debatmæssigt uvedkomne kommentarer/indlæg, som jo absolut ikke virker befordrende for en debat - og i den forbindelse, der undre det mig da gevaldigt meget, at Du eller andre ikke gå i flæsket på disse personer.
Jeg går i flæsket på dig udelukkende for at kæmpe for min og andres ret til at ytre sig, uden ustandseligt at skulle forholde sig til dine præmisser! Du kværner jo løs og gentager dig selv i en uendelighed hvergang en ny kommer på banen ....du har ødelagt tråden Steen, dig! Din skyld! Du har spammet den og jaget alle seriøse debattører væk, hvilket ofte sker i tråde du deltager i. (og det vil så sige at jeg ikke er helt seriøs når jeg sidder her og mundhugges med dig ...men som antydet, nu er det mest for sjov, og for at se hvor meget du vil udstille dig selv og din indskrænkethed.) Tror du vinder, din udholdenhed og manglende selvopholdelsesdrift er intet mindre end imponerende. I øvrigt så er at anerkende ikke det samme som at samtykke og give ret ...tror det eksempelvis er her det går galt for digWink
 
- Hvis man gerne vil debattere etik og moral, så synes jeg, at det ville være fornuftigt at få defineret nogle ord/begreber - så vi er enige om, hvad det enkelte ord/begreb betyder, da det jo ellers forplumre debatten, hvis den ene sige noget i en mening, mens den anden tilægger det skrevne en anden mening. Ja det har jeg også forstået Steen, du gentager dig selv. Og siden jeg har forklaret dig at vi er en del der ikke er enige i dit udsagn her, og bare ønsker at udveksle holdninger (ligegyldige statements som du så flot kalder det, flab), så fremstår du jo ufatteligt arrogant og patroniserende ...for du VIL jo have disse præmisser gennemført. Ellers ville du vil ikke bruge al den tid på at ødelægge det for vi andre ....hvis jeg har så meget uret Steen, så er det sgu' da mærkeligt at der ikke er andre end dig der modsiger mig, synes du ikke?
- Et eksempel er f.eks. mit brug af ordet hykler - jeg brugte ordet hykler i den betydning, som stod i de første 2 linier i din wiki-henvisning - mens du mener at ordet hykler har en anden betydning.
Ja det gjorde du Steen, og derved misbrugte du ordet! Fatter du ikke at man ikke bare kan udplukke den del af en SAMLET tekst der passer i ens kram. Fatter du ikke at de to første linier ikke kan bruges alene? Betydningen af ordet kommer først frem når man læser lidt videre. Du må bruge ordet og tolke det som du vil, men når du antyder at jeg skulle være hykler, så får du igen! For det ER et groft personangreb at påstå hykleri  ...noget du ellers har så travlt med at beskylde andre for (altså personangreb) i dit selvvalgte martyrium.
 
Hykleren handler med Bevidsthed og i den Hensigt at skuffe Andre.
fra ODS (ordbog over det danske sprog)
 
- Om jeg altid får min vilje.... Nu drejer det sig jo ikke om at få sin vilje, men om at kunne argumentere for at få sin vilje og respektere, hvis modpartens argumenter enten gennemhuller ens egne eller er tungere vejende.
Nej Steen og atter Nej, det er muligt at det for DIG handler om at kunne argumentere for at få sin vilje. De fleste andre herinde kan nøjes med at udveksle meninger og holdninger. Hvis alle var som dig var der krig! Hvorfor tror du at stort set alle tråde du deltager i ender sådan her? Er det fordi alle andre end dig er svage, dumme og ude af stand til at argumentere? Nej Steen, det er fordi de er vokset fra den barnlige opførsel du udviser ved at ville have ret for enhver pris. Du fatter simpelthen ikke at det er dig der skaber alle problemerne. Har sgu' egentlig lidt ondt af dig ...tænk ikke at have overskud nok til at lade andre ytre sig som de nu helst vil.
 
 
Vi kunne lav en afstemning herinde:
Hvor mange afholder sig fra at skrive i en tråd hvor du (Steen) er med, ikke fordi man er bange for at blive modargumenteret og jordet, men fordi man VED at det ender i en gang lort, hvor man ikke kan få et ord indført for Steen. Lad os høre!
 
 [/QUOTE



Redigeret af FD - 03 Feb 2011 kl. 16:48
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 34567>

Skift forum