Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Viking neopren waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Viking neopren waders
    Sendt: 29 Jan 2011 kl. 13:56
Hej,
 
Mine gamle waders har tjent mig trofast igennem de sidste 12 år. Nu er tiden kommet, hvor de skal pensioneres. Så jeg skal have mig nogle nye.
 
Mit umiddelbare valg, er at købe et par magen til de gamle - hvilket vil sige Viking. De sidder godt og har aldrig voldt mig problemer.
 
Men.... kan det virkelig passe, at de er helt umulige at få fat på? - Ved nogen af jer, hvor de er på lager i str. 44/45? - enten web eller butik i østjylland.
 
Hvis jeg bliver nødt til at opgive tanken om at skaffe et par Viking'er, hvad skal jeg så se efter. Kravene er 5mm neopren, faste støvler med filtsål - og så gør det naturligvis ikke noget, hvis de holder fusserne tørre :)
Til top
Hans Peter Fryd Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HPFJ

Tilmeldt:: 06 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HPFJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 14:04
Ikke helt Østjylland men tæt på....
Til top
Jørn Krogh Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskekrogh

Tilmeldt:: 25 Mar 2007
Geografisk: Vejen
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskekrogh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 14:16
Jeg har købt mine ved Carl Backs i Esbjerg, det er desværre ikke østjylland, men de koster ikke så meget der,  som ved grejhandlerne (750 kr)
Til top
Hans Chr. Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Salmo22

Tilmeldt:: 02 Sep 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmo22 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 14:22
Hejsa.
Vil anbefale dig at kigge dig om efter nogle andre, Viking har desværre efter min mening slækket gevaldigt på kvaliteten.
Har selv før i tiden Ca. 10 år siden haft to par som holdt ca. 3 år hver, så var der INGEN sål tilbage. (Ja, jeg har ikke noget imod at gå langt på mine fisketure Big smile)
Købte derfor igen Vikings waders, men det ene par var utæt efter 3 ture, og det næste par jeg fik var gummiet i støvlen mør, så der var slidt hul efter ligeså mange ture.
Heldigvis fik jeg pengene tilbage, takker grejforhandleren, og investerede i et par Simms bootfoot Clap..
Der er desværre flere af mine fiskevenner der har haft de samme problemer med deres Viking waders, og det er ærgeligt de har mistet grebet, for de har jo en super pasform, og dejlig blød neopren og støvle...
Det skal dog lige siges at jeg ikke ved om de har ændret på kvaliteten siden jeg havde dem..
Men afhængigt af hvad du vil betale er der flere mærker og kvaliteter jeg selv syntes og har hørt godt om.
Begge Simms neoprenwaders, men også Kinetic Godspeed
 
Her er det Zubzero Wadersèn som er på tilbud til 700,-
 
Her var i hvert fald lidt at gå efter..
Knæk og bræk
Til top
Carsten Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lai Avatar

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2011 kl. 14:33
Hej
Jeg har også et par Viking og de har fulgt mig i 6 år uden problemer
De sælges flere steder, du kan finde Viking her på 123 , øverst til højre på
siden, der står Viking Rubber Co. Deres kontor ligger i Fåborg på fyn.
Carsten Lai
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 14:17
Hej Mikael
 
Jeg har også tidligere været stor tilhænger af vikings vaders. Jeg har fra midten af 90'erne haft 2 par som hver har holdt 5-6 sæsoner. :0)
 
Desværre er kvaliteten blevet meget ringe. Det 3. par jeg købte tilbage i 2008, var døde efter knap 6 mdr. Utætte i stort set i alle svejsninger + støvlerne var revnede og næsten rådnet op.Garantien på produktet er samtidig stort set ikke eksisterende, så jeg vil ikke anbefale vikings vaders mere - desværre :0(
 
Desværre er jeg bange for at kvaliteten på de fleste mærker er faldet. Jeg har gennem de sidste par år prøvet rigtigt mange forskellige waders, hvor jeg har reklameret, byttet  og fået penge tilbage. De sidste jeg har købt er et par Bare Clearwater og endeligt ser det ud til at skidtet holder.
 
Mærker jeg har prøvet siden 2008 (alle blevet utætte i svejsning):
 
Scierra Tundra: ca 5 ture før utætte
Kinetic Goodspeed: 2 ture før utætte
Scierra Tundra (igen): ca 1 time før utætte :0(
Ron Thompson seal force: ca 10 ture før utætte
Ron Thompson Crosswater: ca 15 ture før utætte
Kinetic Pinedock: ca 15 ture før utætte - Har her brugt 1 hel tube lim, men utæthederne (i svejsninger) kom hurtigere end jeg kunne lappe :0(
Bare Clearwater: Indtil videre omkring 30 ture og stadig tætte ;0)
 
Jeg har også prøvet et par Rapala Montauk som jeg købte billigt over nettet. De var så smalle i det øverste af støvlen at jeg ikke havde en chance for at få foden i. Jeg bruger str 45 og de var købt i str 46/47. Min gamle far som bruger str 43 kunne kun lige akkurat få foden igennem, for bagefter ikke at kunne holde ballancen i de store støvler ;0) 
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 14:44

I gamle dage sagde man om vaskemaskiner at Det ender altid med en Miele.

Om waders må man bare sige at det ender med et par BAREWink
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres