Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MS Fyrholm spørgsmål

 Besvar Besvar
Forfatter
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MS Fyrholm spørgsmål
    Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:19
Hej forum
Vi har booket MS Fyrholm d.26 marts. Vi glæder os til noget seriøst havfiskeri. Imidlertid kniber det faktisk, til vores store overraskelse,  med at fylde båden op, da der verserer div rygter om rederiet. Er klar over at de fleste bliver sure og tvære hvis de tilbringer 12-16 timer på havet uden fangst. Det er selvfølgelig skippers opgave at lægge båden ovenpå vraget, lodde fisk etc.. etc... men skipper kan jo ikke gøre for, hvis vandet eksempelvis er grumset ell.l.
Er der nogen herinde, som har erfaringer med rederiet og turene. Har selv sejlet med Mille med stor tilfredshed.
Hvis nogen skulle være interesserede i at komme med er I velkomne til at kontakte mig.
Det er vigtigt at understrege at denne tråd ikke skal hænge nogen ud - blot vil vi gerne sikre en god tur, som trods alt koster 19000.
MVH Møller
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:33
19000, du laver sjov.
på de både vi normalt fisker på ,er prisen ca 250 for 6 timer, og 400 for en hel dag.
 
Vh
 
LArs
 
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:35
en anden faktor; hvor mange kan der fiske/sejles med?
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:40
Mon ikke prisen er for båden og ikke pr. personage?
 
/M
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:40
Det er fint nok Lars - men kutterne i øresund skal jo nærmest heller ikke ud af havnen for at ramme fiskepladserne ... det skal man altså herovre og så skal der hurtigt smides 19 bananer for hele båden Approve

Tilbage til emnet ... 
Jeg har været med Mille og Fyrholm nogen gange og det har sgu været lidt svingende ... 
Nogen gange med superfint fiskeri efter torsk og lange - andre gange ok men desværre også enkelte gange hvor besætningen absolut ikke viste interesse i at vi fangede fisk Ermm 

Så nu er  9/10 ture for mit vedkommende med Thyborøn som udgangspunkt og det svigter sjældent Thumbs Up

Mvh
Søren


Til top
Lars Vasegaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars_O

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: København og Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars_O Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:22
Har sejlet med både Mille og Fyrholm og har også oplevet dårlige ture, hvilket dog på ingen måde kan tilskrives skipper. Nogle gange er forholdene bare ikke til de store fangster. Mit indtryk har alle gange været, at besætningen gjorde, hvad de kunne.
 
Det er lidt som om folk forventer enorme fangster, når de er på Nordsøen, men som ved alt andet fiskeri, kan det også svinge, uden at skipper kan gøre fra eller til.
Til top
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:54

Fine svar I kommer med. Glad for de sidste - retter sig mest mod spørgsmålet. Det er selvfølgelig for hele båden med plads til 25 mand, hvilket giver 2,5 meter ræling pr stang. Fine forhold. Vi forventer som nævnt indledningsvist ikke at skipper/besætning skal kunne hekse. Der findes bestemt også offdage på Nordsøen! Da jeg aftalte turen blev vi lovet, at vi blev liggende så længe, at vi kunne medefiske og lokke langerne frem.                                                         Meget fin behandling indtil videre.                                                                           Vi drøner vestpå i 3-4 timer og fisker os indad på vragene. Det kan da ikke gå galt hva? Ydermere har skipper præsenteret os for muligheden for et godt fladfiskeri når vi nærmer os kysten.

Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:55
Ja forventninger kan være svære at opfylde - men jeg forventer nu at en skipper forsøger noget andet hvis man i hele og halve timer har drevet på en stengrund uden at der er kommet fisk ombord. Og modsat - ikke har sejlet tilbage til et isoleret spot hvor der er kommet fine fisk ombord men blot har drevet videre - i timevis Thumbs Down
Modsat skal du ingen klager få at høre over _næsten_ nulture pga grumset vand men hvor man virkelig følge skipper gjorde hvad han kunne Wink
- begge dele er hændt for mit vedkommende med pågældende rederi i Hirtshals


Redigeret af sbn - 31 Jan 2011 kl. 18:56
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:20
har ikke erfaringer med fyrholm og de andre, har kun været med mølboen. hvilket gav fin fangst 1. tur. året efter samme tid, var der ikke noget at komme efter. svinger meget efter min overbevisning. 1. tur år 2008 gav mange fine torsk, året efter, 2009, gav 4 pæne lubber, og ikke meget mere.

men mon ikke det bliver godt d. 14/4 når jeg skal afsted igen. (forhåbentligt uden tyskere ombord)..........
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Martin Mødekjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sjulle

Tilmeldt:: 05 Sep 2009
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sjulle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 08:56

Jeg har for 14 dage siden været afsted med Fio. Det er den samme som har alle bådene. Det var en rigtig hård tur, og 16 ud af de 18 som var afsted fik sig en tur ud over siden på båden. Med hensyn til fiskeriet, var det ikke det bedste, men der kan på ingen måde peges fingre af skipper. Han knoklede virkelig for at finde fisk, og i et rimeligt omfang lykkedes det ham også. Hans dæksmænd var super, jeg havde 2 venner med som ikke havde prøvet at fiske på den her måde før, og de fik alt den hjælp som de skulle bruge, og var meget tilfredse med det hele.

Kan ikke sige andet end glæd dig til en god tur, og vær glad for det er fyrholm og ikke fio du skal med hehe. Har aldrig været på en kutter som rullede så meget som Fio :D
Til top
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 17:09
Lyder godt Martin. Vi håber selvfølgelig på ordentligt vejr. I var vel ikke afsted i over 10m/s forhåbentligt? Så længe skipper gør en ihærdig indsats er resten op til os selv. Tak for dit indlæg. Var der noget som gav mere end andet på turen? Vil jo gerne være klar med den pirk der bare tager fisk.
Til top
Lars Andersen. Køge Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
KøgeLars Avatar

Tilmeldt:: 02 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 448
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér KøgeLars Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 18:03
jeg kan anbefale dig at prøve drop shotting med evt dying minnows eller grubs.
 
Så skal du nok få alles opmærksomhed på båden, hvis du formår at lure teknikken
 
VH
 
LArs
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 18:51
Hej Møller.
Vil du evt. uddybe hvad div. rygter drejer sig om?
Jeg har dog mine anelserErmm
Mvh.  IJ
Til top
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 19:39
Hej Ivan
Ønsker ikke at sprede ubekræftede rygter. Men vil gerne høre fra folk, som har gode og  dårlige oplevelser. Melder gerne tilbage efter turen hvis det ønskes? Bliver dog bekymret når du skriver at du har dine anelser.. Er det noget du selv har oplevet?
MVH Møller
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2011 kl. 20:22
Hej Møller.
Det har ikke noget med rederiet at gøre som sådan, men en af deres ansatte.
Håber i får en god tur, og vil gerne have en lille turrapport.
K&B.  IJ
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 09:12
Hej
De 19 stærk for turen, skal vel dels mellem.... antal deltager på turen eller deles ud på antal pladser ombord?
Måske skulle du fortælle hvad turen koster for den enkelte deltager du forsøger at skaffe her på dette forum.  Det er jo lidt vigtigt om de 19 stærke skal deles mellem 2 deltagere eller 30 deltagere.
 
som kan læse om Fyrholm på ders hjemmeside
 
 
M/S Fyrholm har tilladelse til 50 personer i sommersejlads og 35 i vintersejlads.  
M/S Fyrholm er ISM/SMS certificeret, dette betyder at skibet og besætning til enhvertid opfylder alle
sikkerhedskrav
der
måttes stilles til passagerskibe og bliver synethvert år af Søfartsstyrelsen.
 
 
Vi anbefaler max. 30 fiskere, dette giver hver mand min. 2 m plads, så der er meget god plads ved,lønningen,
til både grej og kurve. Under dæk er der opvarmet salon og fuldt udrustet kabys,der er desuden 9 køjer til
overnatning.
 
/J


 
Til top
Martin Mødekjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sjulle

Tilmeldt:: 05 Sep 2009
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sjulle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 10:04
Nej vejret var faktisk rigtig fint, men der var meget store dønninger hehe. Der var en del folk med fra andre lande, som fiskede med meget let grej, men føler ikke det gav det helt store udsving. Fiskene blev fordelt meget pænt over hele båden. Torskene som vi fangede var meget tynde. Jeg fangede selv en på 5 KG. men på et andet tidspunkt havde den været meget tungere.
God tur derude.
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 11:50
er meget interesseret, kommer an på pris pr. næse, og om der er mulighed for at køre med nogen fra Århus eller andet sted i nærheden. send evt. mail: gaffagunnar@live.dk
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 16:47
Prisen er 900 pr mand. Vi bliver (forhåbentligt) 25 ombord. Tror ikke der kommer nogen øst fra, da de fleste kommer fra skive. Prisen inkluderer morgenmad og gratis agn i form af skalrejer. Der er afgang kl 03 fra Hvidesande!
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 17:53
meh 900 x 25 er ikke 19k ;) men 22.5k . nevermind.

Jeg har kun hørt godt fra rederiet, men er kun 2 persons fortællinger så skal ikke komme med min egen vudering. generelt holder jeg mig fra åbent hav efter min kaos debut tur til det gule rev!! det sker ALDRIG igen!


God tur.

Morten.
Til top
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 18:34
Hej Morten
Du har selvfølgelig fuldstændig ret.. Prisen er selvfølgelig kun 760. Hmm.. En ren foræring. Eller sagt på en anden måde: prisen bliver de 19000 divideret med antal deltagere.. Det der er i det for mig er at jeg i næste uge skal smide et depositum på 6500 og derfor er ude efter at få fyldt båden.
Mvh Anders
Til top
Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Møller

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Karup å og Limfjorden
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 19:39
Så er forvirringen vist total.. Sidste gang jeg tager tjansen som turleder..Dead
Hvis vi ikke chartrer hele båden og altså bare booker gennem rederiet er prisen de 900.
Det er altså kort sagt altafgørende for mig som kontraktunderskriver at have tilmeldinger og depositum på plads. Siger sig selv at jeg ikke tager hele charteren hvis jeg kun har 18 mand klar, hvorved prisen ender på de 900, som rederiet tager for en 16 timers vragtur!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres