Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tørfluemiddel

 Besvar Besvar
Forfatter
Reno Mike Broe Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jensen21 Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2008
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensen21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tørfluemiddel
    Sendt: 02 Feb 2011 kl. 00:00
hej Smile har brug for lidt hjælp med Tørfluemiddel!! hva bruger i ???
på for takWink
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 08:43
Reno:

Hvad for tørfluer skal du...flyde... ?

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann

Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 11:19
Hej Reno.
 
Flydemiddel er i dag mange ting, og noget af det er noget rod, det skal vælges med omhu.
 
På det link her er nogle forslag:
 
 
Fisker du med CDC fluer, så brug det ægte CDC olie.
 
Kig evt. forbi det link her:
 
 
Noget af det tørfluemiddel, som er i pulverform, hvor fluen rystes i en beholder, kan være rigtigt godt, men det skal så være i vande, som ikke er forurenet!
 
Jeg har fisket med tørflue i mere end 40 år, og bruger idag flg. tørre / imprægnerings midler:
 
CDC olier.
 
CDC anderumpe fedt / Loon Hydrostop / Orvis WaterShed.
 
Den gamle type Highfloat, men det er svært at skaffe i den originale udgave.
 
Easy Dry pulver / kugler.
 
Ønsker man at få lavet noget selv, så er 100% ren silicone opløst i sprit en løsning, som jeg bruger på mine helt store tørfluer.
 
Ren silicone flydende bliver brugt til smøring i hospitals miljøet.
 
Silikat tørepulver, er godt alternativ til tørring af fluen, før imprægnering, det findes i små eller store mængder i poser, da det bruges, som fugtfjerner alle steder.
 
Mvh
P.K.
 
 


Redigeret af PK - 02 Feb 2011 kl. 11:31
Til top
Reno Mike Broe Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jensen21 Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2008
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensen21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 13:14
jeg takker mange gange!! det er ikke CDC fluer jeg bruger!! havde kan det her bruges til noget eller http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=179&l1=179&l2=&l3=&v_id=13797&pg=1 eller det her??
 
http://www.grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=179&l1=179&l2=&l3=&v_id=12733&pg=1
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2011 kl. 17:13
Reno:

Jeg imprægnere tørfluer til laks... altså relativt tunge tørfluer der skal flyde højt...

Jeg bruger Thames Fishing tackle Mucilin...flydende...Dypper fluerne heri og lader dem tøre 24...noglegange dypper jeg dem endnu engang..

Ved vandet bruger jeg igen Thames Fishing tackle Mucilin...men denne gang i fast form... Jeg varmer det lidt imellem fingerene og smøre fluen lidt på krop og hackle...

Nu er den klar til fiskeri...

Når jeg har fanget fisk på fluen... starter jeg på en ny flue... Den fangende flue går i boksen for at blive tørret på radiatoren ...senere..

I særligt grelle tilfælde...hvis fluen er blevet smurt mange gange eller har skidt på sig...vasker jeg dem i lunken vand med lidt sæbe....

Når den er ren starter jeg forfra på processen...

Venlig hilsen Jesper Fohrmann

http://fishmadman.auctivacommerce.com/Floatant-for-dry-flies-C156136.aspx?sid=8375
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres