Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alle de kloge 'fluetosser' !

 Besvar Besvar
Forfatter
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alle de kloge 'fluetosser' !
    Sendt: 08 Feb 2011 kl. 23:03
Hvem ved noget mere om disse kroge.
Jeg stødte på nogle i ørredstørrelse for snart 20 år siden - og disse (lakse-størrelse) er mindst ligeså gamle - men hvem, hvor og hvorfor?
 
At sætte en 'svirvel' på en fluekrog virke ikke smart - men nogen har altså produceret disse - i flere størrelser - disse er str. 4/0 - 5/0 - hvad kan der ligge bag ?
 
Så ryst cellerne og se om der skulle være lidt nyttig info - på forhånd tak !
 
mvh
HeinzWink
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2011 kl. 23:48
Hej Heinz, min gode ven,

Det der, det er bare et par vindknuder Tongue.

Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så ligner det vindknuder udført af G.E.M. Skues. Du kan se det lille "vrid" opad som krogene har, det skyldes en let til medium blød splitcanestang på ca 9,2  fod. Vinden har været fra N - NØ.

Jeg vil anslå, bare et kvalificeret bud, at vindknuderne er lavet et par dage før hans død, altså d. 07. august 1949.

Der var ikke mange det vidste det, men den gode George Edward MacKenzie Skues, var faktisk en habil laksefisker, deraf laksekrogen, hans favoritflue var den sagnomspundne "Salar Invisible" netop i bemeldte # 4/0 Wink

Hej fra
Niels Åge Skovbo
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2011 kl. 23:50
God aften Heinz
Er det omvandrene fiske leksikon kommet til kort, eller er det en lille quiz her inden alle premiererne.
Jeg har det bud at det drejer sig om "jydekroge"  også kaldet trailer hooks, Altså kroge du sætter over på en anden krog.
Alternativt kunne det være en stinger krog.
Michael


Redigeret af santa - 08 Feb 2011 kl. 23:53
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 01:29
Hej Heinz.
Jeg har set nogle kroge som kunne ligne.
De hedder EWG Worm hook  eller
EWG Ringed wormhook.

Du kan se dem på  basspro.com

De har en krogguide fra Gamakatsu
Jeg mener at den hedder bass hook guide.
 Venligst Ib.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 09:25
Citat: niels åge skovbo

Hej Heinz, min gode ven,
Det der, det er bare et par vindknuder Tongue.
Og hvis jeg ikke tager meget fejl, så ligner det vindknuder udført af G.E.M. Skues. Du kan se det lille "vrid" opad som krogene har, det skyldes en let til medium blød splitcanestang på ca 9,2  fod. Vinden har været fra N - NØ.
Jeg vil anslå, bare et kvalificeret bud, at vindknuderne er lavet et par dage før hans død, altså d. 07. august 1949.
Der var ikke mange det vidste det, men den gode George Edward MacKenzie Skues, var faktisk en habil laksefisker, deraf laksekrogen, hans favoritflue var den sagnomspundne "Salar Invisible" netop i bemeldte # 4/0 Wink
Hej fra
Niels Åge Skovbo
 
Hej Niels Åge
Ja gamle Skues var en driftig herre, der ikke lod sig nøje med 'fnullerfiskeri' så du har sikkert ret - men hans ørredfluer på samme type krog (fra hans ungdom) er dog de kønneste - ikk'?
mvh
Heinz
(vi ses jo nok i Kolding !)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 09:36
Ib og Michael
 
Jeg tror I er inde på noget af det rigtige - jeg søgte via jeres stikord og fandt flg. to kroge der kunne ligne:
  
Den første kalde - 'ringed hook' og den anden som en rigtig 'trailer-hook'.
 
Alligevel syntes jeg de først viste mest ligner en vittighed - da en almindelige flue vel blot vil tumle/vælte/spinne rundt i vandet - hvilket kunne være ok til en torsketrold - men en lakseflue ell. ørredflue..............?
 
mvh
Heinz 
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 14:06
Citat: tackler

Ib og Michael
 

Jeg tror I er inde på noget af det rigtige - jeg søgte via jeres stikord og fandt flg. to kroge der kunne ligne:

  

Den første kalde - 'ringed hook' og den anden som en rigtig 'trailer-hook'.

 

Alligevel syntes jeg de først viste mest ligner en vittighed - da en almindelige flue vel blot vil tumle/vælte/spinne rundt i vandet - hvilket kunne være ok til en torsketrold - men en lakseflue ell. ørredflue..............?

 

mvh

Heinz 



Heinz: Jeg ville nødig se en ringorm-krog...Jeg har dog også sådanne kroge som du viser... I min box...men det hjælper ikke dig for jeg ved ej hvad de hedder...har dog fået dem af en fra Jylland..

Til sidst: billed 2...Du skriver trailer hook...Kært barn mange navne...På new Z-land og på Østkysten af USA har jeg set denne opstilling benævnt ganged hooks

Her lige et foto fundet ved samme lejlighed

venligst Jesper Fohrmann







Til top
peter andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
p.andersen

Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér p.andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 17:15
Hej dette er da en sjov tråd.
Er der nogle der har overvejet at spørge Piet van Deurs, han er vist kun gået på pensionLOL og har ikke helt sluppet "håndtaget" endnu.
Hvor er det sjovt, at opleve "kolleger" som ligger inde med sådanne herligheder, hurra for vores hobby.
Mit bedste bud er: en tidlig rapalaknude, fra tiden før verden gik af lave i nylon og kulfiber.
Held og lykke med efterforskningen.
K&B
Peter Andersen
Kolding
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 17:41
Hej
Nu har jeg sendt dit billede til en af mine venner ower there on the west coast, han ved det, helt sikkert, hvis ikke giver jeg en omgang.....
Hyg dig!
Per
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 20:52
Hej Heinz.
Jeg har støvsuget nettet for at finde din krog.
Det nærmeste jeg er kommet kan du se her:
rarefishinghooks.com

Se under classic hooks.
Der er nogle der kunne ligne, men de er til at fange langer på, så det nærmeste jeg kan komme er at dine kroge er ålekroge, og drejeleddet er for at de ikke skal vride sig af krogen. 
Det lyder nok åndsvagt, men det kunne da godt være. Wacko
Venligst Ib.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 21:16
Ib, jeg tror de er beregnet til at fange Havål på de vrider og vender sig som ind i h.....
På æsken står der Conger , som er det engelske udtryk for Havål.
Så den skulle være i mål nu.
Knæk & Bræk
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 09 Feb 2011 kl. 21:17
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 22:00
Hej Per.
Ja selvfølgelig.  Ling =lange .
Det er ikke sådan med det engelske engang imellem.Smile
Ja jeg tror også at den er der nu.
Venligst Ib.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Feb 2011 kl. 23:16
Og så tror I i jeres visdom - at man laver en fluekrog helt ned i størrelse 'næsten ingen ting' og op til 5/0 - til Lange-/åle-fiskeri............med al respekt d'herrer - hold jer så væk fra de flasker sådan en højhellig onsdag aften - det ender med jeg pudser pastoren (der er genopstået) på jer !
 
Jamen jeg ved det jo ikke - men den skurrer i mine ører !
 
Jeg vil sove på den - Go'nat !
HeinzSleepy


Redigeret af tackler - 09 Feb 2011 kl. 23:17
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 00:32
Det er underlig at i ikke har afluret den Gamle snu Fluuue til HeeiinzzzBig smile for på det oplæg bliver han jo den klogeste Wink men fint nok med det Thumbs Up for på den måde bliver vi jo alle i samme båd Clap og fisker med samme kroggg Hug
 
Pastoren Big smile
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 08:32
Amen broder Bruno
Hvor har luftet pibekraven og studeret epistlerne de seneste måneder - har du været på afvænning fra de hedenske 123.nu-pinde - eller ?
Nå men godt at have dig tilbage i menigheden - der trænger fandme (sorry) til lidt høvisk input!
Wink
H.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 08:35
God morgen i Domen
Svaret fra United var. " I have never seen such a hook before....så omgangen er hjemme.
Men små ål skal jo også fanges, tænk bare på dem man spiser i Spanien....derfor de små udgaver....smiler
Per
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 10:05
Hej i gutter,
Måske er svaret lige til. Altså at det bare er en fluekrog for at modvirke line-kink.
Traditionelle fluer bundet med fjer-vinge, kan let komme til at dreje rundt i strømmen, hvis ikke lige at vingen er placeret korekt. Altså fluen vil ofte komme til at "stå" skævt i vandet, eller måske ligefrem ligge sig på siden under praktisk fiskeri.
I "gamle dage" da Heins gik i skole iført brun skoleuniform og nypudsede sko, var forfanget meget kraftigere end det er i dag, måske endda af "gut". Tykt forfang har lettere ved at have indflydende på fluens gang i vandet.

Det var blot endnu en teori, men holder den ?

Gode hilsner fra

Niels Åge Skovbo

Og Heinz, du kan da bare tro vi ses i Kolding. Vil glæde mig :-)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 12:16
Bedste Hr. Skovbo
 
Den med skoleuniformen og skoene - den købte jeg - men da den med 'Gut' kom på bordet 'hoppede kæden af' - Du betaler øllet i Kolding !
 
Hvorfor jeg ikke kan få mig forliget med tanken om det med kink ifm fluerne er - at jeg tror disse fluer vil 'tumle' rundt som en spinner (noget de måske gør alligevel ?) og den måde denne grove svirvel er lavet på - tror jeg ikke vil dreje ret meget når der er 'træk' på fluen..............men ?
 
Tak for input !
mvh
Heinz
(Ps: Vi ku' binde en flue på 5/0'eren - iføre os snorkel og korkbælte - og få syn for sagen. Nogen ville kalde det idioti - jeg mener nu det er seriøs forskning !!!)
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 13:12
He he he, herr Gerhard, den der med gutten var ikke for "gut" Wink

Øllet den står jeg for, mon ikke det har en god lokal en af slagsen som behager den herres gane Wink

Tror nu nok alligevel lidt på min teori. Tænk bare på, at det ikke var så let i gamle dage at lave fine tynde kroge med buk og vrid, for slet ikke at tænke på kroge med indbygget svirvel. Derfor kom de små kroge jo netop til, at virke lidt grove og kluntede i det.

At så producenten af krogene ikke laver dem mere, er vel kun et bevis på at deres teori ikke virkede. Netop som du skriver, at det hele kommer til at "tumle" lidt rundt  Wink

Mennnn, mon ikke der kommer nye teorier :-)

Gode hilsner fra

Niels Å


Redigeret af niels åge skovbo - 10 Feb 2011 kl. 13:15
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 13:48
Måske har krogene været beregnet til enten ormefiskeri i strømvand for at forebygge snoningen af fiskelinen, som et bundt orm jo har det med at gøre ved indspinningen eller krogen kunne være beregnet til dørgefiskeri, hvor der jo ligeledes ville kunne opstå snoning af linen... 
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 22:36
Kan man Blive hooked på kroge ?
Ja det er der nogle der kan.
Se bare her:    www.ronlucassr.com
Se under Old Hooks.
Venligst Ib.
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 22:42
Undskyld.  Linket virker åbenbart ikke.
Det skal nok være :  http://www.ronluvassr.com/hook-index.htm
Ib.
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 23:05
Har lige prøvet at slette de sidste to indlæg, uden held.

Den rigtige adresse skal være:
 
http://www.ronlucassr.com/index.htm
Så må vi se om det virker.Confused
Ib.
Til top
Bruno Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bruno Andersen Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2002
Geografisk: Aarhus
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bruno Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 17:04
Heiintzzz min gode Broder Big smile det er jo sådan at godt nok har Gud skabt brødet Thumbs Up men for at få fat i det må vi jo gører en indsat/ enten tjene den danske mønt ved slæb en hæl Big smileel.som sidste sommer var jeg med til årets Høst og må sige det var virkelig en oplevelseThumbs Up så kornet kom i hus på lidt over 14 dage for 8 mand på højtryk -Handshake
grundet mit fravær skyldes arbejde/når man så kom hjem og lige var forbi 123nu - og såå´ de stadig hakkede og udbenede hinanden Thumbs Down var det ikke lige det sted jeg havde overskud til at blive haglet ned/ så jeg fandt ud af at der var andre muligheder for at fange fisk/ Thumbs Up - jeg tror det er sundt lige at stå af Bussen engang imellem/
 
noget af tiden brugte jeg på at tune modtager ind på den overordnet indeholder at denne planetBig smile - jeg har da også rodet med mit fiskegrej og forstillet mig de STORE fisk der gennem tiden har rusket i min Pinnd Thumbs Up så jo det har da fået pibekraven til at rejse sig mod solen med et smil Thumbs Up  epivestal et øje på linjen bliver det jo til hverdag i dagsteksten så min frie tanke ikke bliver spunden i for indviklet fuglerder og frister min tanker og handlinger Cool nu er det jo sådan at alt er efterhånden fordrejet en halv omgang til bagsidenBig smile det er godt nok blevet farlig at værer GladBig smile -men nu er det jo sådan at Guds folk nok skal finde hinanden Thumbs Up de tiltrækker hinanden Big smile og fanger de største Fisk Thumbs Up så det er noget at tiden i mellemrummet gået med min gode ven Thumbs Up
 
der er mange flere detaljer/men de må vente til en anden dag når vi løber på hinandels oplæg Thumbs Up
 
så forsat god fisketur og må den bedste fange den mindste og den erligste den størsteThumbs Up
PastorenBig smile
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:16
Hej Heinz
Det er ålekroge.
Michael
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:24
Citat: santa

Hej Heinz
Det er ålekroge.
Michael
 
I størrelse 5/0 og 6/0 i facon af en laksekrog ?
Jamen andre har tidligere i tråden været inde på det - meeeeen helt overbevist er jeg altså ikke............endnu - beviser min gode mand - beviser !
mvh
HeinzWink
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:39
HWA MÆ......Anacondaer??
 
Så der fik jeg ørene i maskinen.....igen!
Per
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 18:54
Hej Heinz
send mig din mail, så sender jeg dig et billede, desværre kan jeg ikke oploade det.
Michael
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 19:29
Citat: santa

Hej Heinz
send mig din mail, så sender jeg dig et billede, desværre kan jeg ikke oploade det.
Michael
 
 
tackler AT mail DOT dk
mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 19:36
Citat: Taonga

HWA MÆ......Anacondaer??
 
Så der fik jeg ørene i maskinen.....igen!
Per
 
Hvem er hun egentlig - hende Anna Conda - og hva gjorde du siden fik ørelufferne i klemme ?
Ouch


Redigeret af tackler - 13 Feb 2011 kl. 19:37
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 19:46
Censored
Per
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Feb 2011 kl. 20:37
Heinz
billede er sendt
Til top
Hans Aarre Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Hans Pedersen Avatar

Tilmeldt:: 17 Feb 2006
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 14:09
Jeg har skrevet til Mustad og fik følgende svar:
 
"

Hei,

den her er gammel

Vi hadde en versjon i Mustad som var i tinned. Denne svarte her minner om en Partridge krok som heller ikke har eksistert i på mange mange år----

 

Kommer nok ikke til å lage opp noe av denne."
 
Der er desværre ikke skrevet noget om anvendelse.
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Feb 2011 kl. 16:37
Hej.
Burde denne tråd ikke ligge under emnet "Fluefiskeri"?
Underemnerne fungerer tilsyneladende ikke som tiltænkt!
 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres