Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AGNFISK NU !!!!!!!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Carlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tc 10

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tc 10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: AGNFISK NU !!!!!!!!
    Sendt: 10 Feb 2011 kl. 11:21
Hjælp Hjælp skal ud og fiske gedder i morgen men har ikke kunne finde agn fisk, har været ved randers med kastenet og forfoder men uden held, er der nogle der ved om der er fisk ved broen ved silkeborg, eller hvis der er andre steder så ville jeg være glad hvis I kunne give et godt sted.
TC10
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 13:52
hej torben.
søen i aars (vesthimmerland) ved siden af tvebjerg er der skaller i ?!?! men det er jo lidt langt at køre

mvh brian
Til top
Steffen Toft Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Steffen Toft Avatar

Tilmeldt:: 20 Jan 2007
Geografisk: Gudenåen og Tange Sø.
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffen Toft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 14:12
Jeg har en del skaller i fryseren.
Bor i Bjerringbro, men skal også til Langå i aften.
Til top
Torben Carlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tc 10

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tc 10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 14:36
Hej Brian ja det er lige lidt langt, jeg ville gerne finde et sted lidt tætere på, til Steffen det sødt af dig men jeg har selv en rørfuld skaller i fryserne men det jeg ville havde var levene skaller såååå.Har du været nede ved silkeborg for nylig?????.
TC10
Til top
Rene Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rs-madsen Avatar

Tilmeldt:: 29 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 140
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rs-madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 14:40
Ringvejsbroen var helt død her til morgen, men jeg har ladet mig fortælle at der blevet taget et par gedder ved viborgbroen i går, hvilket jo godt kunne indikere at skallerne stadigt er der.
 
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 14:52
Torben - skulle alt andet svigter (prøv lige et 'hiv' i en branddam/gadekær - hvis der er isfrit - karrudser er glimrende) er en håndfuld sildefilleter ikke at kimse af (=9,2 kg/Gyrstinge Sø) 
K&B
HeinzWink


Redigeret af tackler - 10 Feb 2011 kl. 14:53
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 14:58
Mon ikke der er skaller i Gudenåen nedstrøms stryget, der har jeg selv set masser af skaller godt nok tilbage i august, men måske der stadigvæk er noget at komme efter:
Til top
Torben Carlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tc 10

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tc 10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 16:02
Tak til alle. Ja stone05 det var lige der jeg mente men jeg ved ikke om der er skaller nu, og jeg ville lige høre andre om de viste det.
TC10
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 19:05
hvad med dæmningen ved ans..... ved de står der i foråret....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Torben Carlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tc 10

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tc 10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 19:17
Hej Mikkel på hvad side af dæmningen????.
TC10
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 20:15
Hej jeg er ked af at sige det, men der er total dødt ved kanogangen ved stryget i silkeborg..... der slet ingene ting:( mangler også selv agnfisk.
Til top
Torben Carlsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Tc 10

Tilmeldt:: 26 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 38
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tc 10 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 20:18
Hej Thomas det er da nået pis så må jeg jo fiske med de døde, men det er jo ikke det samme.
TC10
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Feb 2011 kl. 21:32
Fisk da med død agn i stedet... !
 
Så behøver du heller ikke at torturere en stakkels forfrossen skalle eller karusse bare for at fange en gedde...
 Wink
 
Mvh
Rasmus Hansen
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 05:39
kør ned til et dambrug køb en spand ørreder på 20 cm.... fin gedde agn
Til top
Jeppe Grynderup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thyfiskeren

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Thisted
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thyfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 13:13
Hej Brian.... Hvor kører man ned, hvis man vil ned til Tvebjerg søen?
Fisker tit på de kanter om sommeren, men agnsfisk er altid en mangelvare. Plejer at fange dem i Navnsø, men der er efterhånden langt mellem snapsene;-)
 
Mvh Jeppe
 
Hellere end dårlig fisketur end en god dag på arbejde;-)
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 13:23
Hej
Nu fisker jeg ikke med agnfisk, men er der ikke noget med at man ikke må flytte rundt på sådan levende agnfisk... sådan fra sø til sø, ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
 
/J
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 13:58
Citat: rasmushansen.com

Fisk da med død agn i stedet... !
 
Så behøver du heller ikke at torturere en stakkels forfrossen skalle eller karusse bare for at fange en gedde...
 Wink
 
Mvh
Rasmus Hansen


Thumbs Up

Nemlig!


Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 15:48
gennemløbet ved dæmningen..... plejer også at blive taget en gedde i ny og næ der...
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 16:06
DEt har du helt ret i,  Jørgen.
 
Det kan være et stort problem, når man fanger agnfisk et sted for at bruge dem et andet. DEt er helt klart noget man skal holde sig fra, da der nemt bliver ført smitte fra et vand til et andet. Nogen steder i  udlandet har det været en katastrofe med "invasive species".
 
Og så er det ikke noget man skal skrive om på et åbent fora, det med at fange agnfisk et sted for at bruge dem et andet
 
Til RamsusHansen.com, død agn er måske ok, men levende er bare bedre...
 
 
 


Redigeret af Klaus Neilsen - 11 Feb 2011 kl. 16:08
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 17:19
Citat: thyfiskeren

Hej Brian.... Hvor kører man ned, hvis man vil ned til Tvebjerg søen?
Fisker tit på de kanter om sommeren, men agnsfisk er altid en mangelvare. Plejer at fange dem i Navnsø, men der er efterhånden langt mellem snapsene;-)
 
Mvh Jeppe
 
Hellere end dårlig fisketur end en god dag på arbejde;-)

Hej jeppe.
du kører ned i bunden af tofteparken (fra gislumvej) og så er der 200m ned til søen :) 
mvh brian
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 17:40
Citat: Klaus Neilsen

DEt har du helt ret i,  Jørgen.
 
Det kan være et stort problem, når man fanger agnfisk et sted for at bruge dem et andet. DEt er helt klart noget man skal holde sig fra, da der nemt bliver ført smitte fra et vand til et andet. Nogen steder i  udlandet har det været en katastrofe med "invasive species".
 
Og så er det ikke noget man skal skrive om på et åbent fora, det med at fange agnfisk et sted for at bruge dem et andet
 
Til RamsusHansen.com, død agn er måske ok, men levende er bare bedre...
 
 
 


nu vil jeg ikke blande mig for meget, men en skalle fra en sø, til en anden. det er ikke ligefrem "invasive species"........ og med hensyn til smitte farer, så er den vel lige så stor om fisken er død eller levende......??? ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Feb 2011 kl. 21:11
Nej, skallen er nok ikke så skadelig, men det er en regel der er lavet for at undgå a der bliver sat alt muligt tilfældigt ud i vores søer. Prøv at se hvor galt det er gået i USA med sølvkarper og snakeheads. Sidstnævnte er sat ud af en akvarist der var blevet træt af dem, og som sidenhen har formeret sig katastrofalt (altså fiskene, ikke akvaristen...)
 
Smittefaren er nok den samme ved døde som levende agnfisk, nogensteder har man også indført at der kun må fiskes med døde saltvandsfisk, som ikke kan overføre smitte fra saltvand til ferskvand.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Feb 2011 kl. 06:37
ellers så agn op med en halv hornfisk makrel eller hel sild
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres