Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fredning

 Besvar Besvar
Forfatter
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fredning
    Sendt: 15 Feb 2011 kl. 18:07
Hej alle i gæve lystfiskere
 
jeg har lige et ? vedr tempelkrogen, er det rigtigt at man overhovdet ikke må fiske i tempelkrogen mere (har man måtte det) og hvornår er det den særlige fredning på broen østside ophører, grunden til dette ? er at jeg har set folk fiske på den vestlige side af broen, for nogle år siden, og hvis jeg nu skulle ud og fiske, så ville jeg lige være på den sikre side, jeg har oplevet at fredning.dk nu er flyttet til en borgerservice side, og at de har lavet om på kortet, og de oplysninger, som der stod tidligere.
 
Kort sagt hvor er det jeg må fiske i tempelkrogen ??
 
Mvh Fætter JR
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 18:35
Hej jesper.
Kort delen på fredning.fd.dk er elendig.
du er nød til at læse lovteksten samtidig.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=86519
Check specielt § 6.
Og læg mærke til at der er kommet helårs fredning på ejbyå selvom den ikke er 2 meter bred.

/Allan
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 18:53
Hej Allan
 
Tak for det hurtige svar, og jeg kan jo godt regne ud at man kan fiske på den nordlige side af traktørstedet, her efter den 15 januar, det der undre mig er at jeg for få år tilbage, så en masse lystfiskere fiske inden i selve tempelkrogen, de vil sige vadefiskeri omkring det som hedder marsvineholmene, og ud fra det jeg kan læse og se på kortet, er dette så ikke fiskeri midt i fredningszonen ???
 
mvh Roholm
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 19:44
Hej Jesper
 
Du må godt vadefiske inde i tempelkrogen, bare du holder dig udenfor de fredningsbælter der er, at hele tempelkrogen er markeret som helårligt fredningsområde vedrører de undtagelser der er nævnt i paragraf 6 som Allan henviser til Smile
 
Og hvor ville det dog være rart med et ordentligt kort på fredning.fd.dk Dead
 
Mvh
Lasse
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Feb 2011 kl. 19:45
Det er kun i fredningsbælterne ved å-udløb, at man ikke må fiske... I den del af Tempelkrogen, som du henviser til, der er den eneste begrænsning i lystfiskeriet, at man ikke må dørge...
- Det "nye" kort med fredningsbælterne er misvisende, da den røde farve i Tempelkrogen både bruges ved helårs fredningsbælterne og som markering af at der er særlige bestemmelser.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres