Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Edge 3776 Spin

 Besvar Besvar
Forfatter
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Edge 3776 Spin
    Sendt: 20 Feb 2011 kl. 09:54
Hej venner
Jeg var en tur i Sporten i Hvidovre lørdag middag.
Her fik jeg stukket en Edge spinnestang i hånden.
Stangen virkede som om at der var tænkt over detaljer, m.m.
Edge 3776 Spin i 9 fod kastevægt 7-30g, anderledes håndtag, 
Er der nogle af jer andre der har nogen erfaring med denne stang?
Aktion, kaste egenskaber, detaljer m.m.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 14:27
Ingen der har erfaring med denne stang?
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 14:48
Det er Fairpoint der har vækket EDGE til live igen. Jeg mener bestemt at de har tænkt sig at brande mærket som deres top serie spinnestænger. Så jeg vil tro der er kælet for dem.
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 14:58
Hej Nicolai
Ingen tvivl om at det er en "lægger sag" Tongue
Jeg er næsten klar til at hive de 2kg. op af lommen, eneste spørgsmål  er hvordan kaster den?, hvordan er aktionen?
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Nicolai Ulrik Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NicolaiH Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 571
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NicolaiH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 15:12
Man kunne jo gætte på at den lagde sig lidt op ad Greys?? :-) Men ellers så kontakt Fairpoint og få deres (uobjektive) mening :)
Mvh.
Nicolai Ulrik Hansen
www.idus.dk
www.rimte.dk
www.fiskogfri.dk
Til top
Frederik Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Frederik Hansen

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Geografisk: Solrød Strand
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frederik Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 15:36
Hej,
 
Jeg har investeret i en Edge 3776 - 10 fods 7-30 g som jeg skal prøve i Sverige fredag til søndag. Giver gerne en lille rapport herpå.
 
Indtil videre har jeg blot svirpet med den i haven og fightet kommoden og den har en lækker aktion. Lækker finish og håndtaget udformet som en hammer virker også god.
 
For gennemsigtighedens skyld, skal det nævnes jeg er testfisker for Kinetic, men har haft at gøre med udviklingen af denne stang, hvorfor jeg anser mig som værende meget tæt på objektiv:-)
Til top
Allan Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nuggi Avatar

Tilmeldt:: 18 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 153
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nuggi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 15:36
Hej Morten
Køb den og kom med en anmeldelse Wink
Så vi andre ved om vi skal købe en Thumbs Up
 
/Allan
Til top
Mili Saric Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Mili

Tilmeldt:: 28 Dec 2010
Geografisk: Ishøj
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mili Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 17:30
Hej Morten!
Fed stang,har prøvet den i 9" 7-30 gr... er super fed med dyb aktion og kaster bedst med agn fra 15-24 gr...Jens fra Fisk og Fri har haft den længe så prøv  kontakte ham...
Mvh Mili


Redigeret af Mili - 20 Feb 2011 kl. 18:35
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 18:24
Hej Morten
 
Jeg har stangen stående og du er velkommentil at komme forbi mig og prøvekaste den har den i 3 forskellige længder og kaste vægte !
/Søder
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 19:14
Hej Søder
Lyder godt - Hvad er din vurdering af stangen i forhold til de andre Kyststænger vi bruger?
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 13:53
Har netop købt 9 foden for en time siden og regner med at få den prøvet i wekenden. Som der skrives er finishen helt i top og endelig et stangrør der ikke vejer ½ tonTongue
Vender tilbage med en meldin når den er blevet prøvet.
Hans
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 14:43
Hej Morten
 Jeg mener så absolut at den er på højde med Greys program og aktions messigt ligger den tæt op af min gamle hæderkronede Hardy Sea Trout  9.3" vægt messigt ligger den jo så langt under med sine 180g i 9.6" hvilket så heller ikke er så mærkeligt da de fleste af eftertidens stænger har haft netop Hardys dnaske stang i tankerne når de ha fået lavet stænger i østen....
Jeg har ikke haft lejl til andet end græskast endnu, men den ekspederer fint min favorit vægt på 26-28g afsted uder over stepperne og David Thomar som er testfisker hos Kinetic har da heller ikke andet en rosende ord til overs for stængerne
Ligeledes har jeg Deres Nannospeed model stående i 10" men dr bruder jeg mig ikke så meget om hjul monteringen da den er et løst stykke i bunden som skrues ind over hjulfoden efterfulgt af et nøget stykke klinge og kork stykket er ganske enkelt for kort til min måde at holde på stangen på...
Tilbage til Egde stængerne så kræver det måske lidt tilvænding til "økseskaftet" men lige umiddelbart generer det ikke mig endnu...
/Søder
Til top
Torben Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TOBY Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TOBY Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 17:19
Jeg har to edge-stænger, som jeg har elsket at fiske med. Men begge er knækket ca. 10 centimeter over håndtaget - i begge tilfælde skete det ved kast med blink under 30 gram. 
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Dec 2011 kl. 20:07
Det lyder ikke godt, håber garantien dækker.
Jeg har belastet min stang med kastevægte op til 28g. ingen problemer, har fightet HØ op til 3,5 kg, uden problemer.
Jeg er super glad for stangen, fed aktion, fede detaljer, økseskaftet er godt at holde på, specielt når der trækkes igennem i kastet. Eneste ulempe er længden på en 2 delt stang, når den skal transporteres.
 
På kanten af det døde hav
Morten Andersen
 
 
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 14:10
Nu ved jeg godt at det her er en gammel tråd, men jeg er på nippet til at købe denne stang i 10 fod, 7-30 G. Og går og tænker på hvad den kan holde til.

Helt konkret går jeg og tænker på at tage et smut op til Lagan i løbet at foråret og se om det kunne være muligt at fange min første Laks (På spin)
Ville en kæp som den egne sig til det?

Mvh. Nick
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 14:26
Med fare for som sædvanligt at få ørene i maskinen herinde ville jeg ikke anbefale dig at købe ovenstående stang til det fiskeri du beskriver ...den er ganske enkelt ikke stiv nok til at klare hverken fisk eller den belastning det efter min mening kræver at fiske i Lagan ...Der viller jeg klart hellere stå med deres Nannospeed som jeg skriver om i tråden ...
/Søder
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 14:35
Citat: Nick_is

Nu ved jeg godt at det her er en gammel tråd, men jeg er på nippet til at købe denne stang i 10 fod, 7-30 G. Og går og tænker på hvad den kan holde til.

Helt konkret går jeg og tænker på at tage et smut op til Lagan i løbet at foråret og se om det kunne være muligt at fange min første Laks (På spin)
Ville en kæp som den egne sig til det?

Mvh. Nick
Jeg ville sige, at den er lidt for klejn, for det er ofte nødvendigt med lidt tungere vægt for at komme ned i strømmen f.eks. bruger man oftest over 30 g. ved spinflue og ditto blink., herudover, så vil man absolut ikke have noget der ligner kontrol, hvis f.eks. en 8 kg.´s laks hugger og der er gang i strømmen. Jeg ville klart vælge stangen med kastevægt optil 40 gram, hvis det skal være Edge 3776.
 
 
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 16:17
# Henning Søder
Har du Evt. Et link til den beskrevne stang? Har ikke liiige kunne finde den nogen steder.

# Steen Kehler 
Ok - Så må jeg ud og se om jeg kan prøve modellen kraftigere. 
Jeg er dog lidt bange for at den bliver lidt for kraftigt til det "normale" kystfiskeri her på nordkysten.

Mvh. Nick
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 12:09
Prøver lige denne gamle tråd.

Hvordan er stangen i 10" ift. til kastevægt mellem 15-28gr? 
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 13:21
Hey

Den kaster helt perfekt med alt fra 12-28 G. (Min egen erfaring)
Dog når jeg fisker med bombarda bruger jeg 30 G. Men også dette håndterer stangen fint 
 
Jeg bruger som regel gennemløbere & kyst woblere der ligger omkring de 20 G. Og både hvad Ang. Kastelængde & føling med agnen - Kan jeg ikke forlange mere.

Har også stangen i den kraftigere model (Kastevægt 10-40, Bruges til Lakse fiskeri) den er også lækker, men til kyst fiskeriet her hjemme er den "lette" model helt perfekt.

Mvh Nick 
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2013 kl. 21:16
Hej Nick,

Tak for respons!

Er det 10-40gr udgaven du har?
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2013 kl. 09:12
Det var så lidt, bare husk at det er min personlige erfaringer - Så jeg vil ikke hænges op på noget Wink

Jeg har begge modeller i 10 fods udgaven (7-30 & 10-40) Men jeg må nok indrømme at den kraftige af dem bliver brugt for lidt, i forhold til hvad jeg gav for den...
Den bliver kun brugt når jeg er i Sverige efter Laks

7-30 G. modellen er, i mine øjne, den bedste stang jeg har haft imellem mine hænder til det Danske kystfiskeri.
Om du er til blink/gennemløber eller bombarda m. Flue eller Gulp så klare den opgaven uden problemer.

Mvh Nick
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2013 kl. 10:28
Ok! Så til fiskeri med bombarda og blink fra 12 - til 24gr, foretrækker du 7-30 gr. udgaven?
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2013 kl. 10:58
Helt klar ja!

Edge 3776, 10-40 G. Kan virkelig kaste langt, men den er efter min mening alt for stiv til at skulle bruges til bombarda/flåd fiskeri

Og indenfor den kastevægt du spørg til, ville 7-30 G. Modellen være perfekt til dig (I mine øjne)

Mvh Nick
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2013 kl. 12:15
Alright.. Det var lige det jeg skulle vide :)

Svæver dog mellem den, og så shimano Speedmaster Seatrout..

Begge stænger lovprises jo rundt omkring, på diverse forum :)

Jeg må ud og se stængerne..
Til top
Nick Ishøi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nick_is Avatar

Tilmeldt:: 31 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nick_is Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Nov 2013 kl. 14:12
Jeg ved at der er mange der godt kan lide Shimano SpeedMaster Seatrout, og den gør det også rigtigt godt.

Jeg har selv haft den "gamle" speedmaster AX i 10 fod, 10-40 G. 
Jeg ved ikke hvor meget de 2 stænger lægger sig op af hinanden, men mit råd ville være at tage en "blødere" stang hvis du havde tænkt dig at den skulle bruges til bombarda.

Jeg kunne ikke få det til at spille sammen, uanset hvilken type/vægt jeg prøvede med i Div. Bombarda flåd...

Mvh Nick
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres