Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

splitcane fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: splitcane fluestang
    Sendt: 20 Feb 2011 kl. 17:59
hey forum har lige købt en The Perfectionist  kl 4 men hvad for et hjul ku være godt til sådan en stang??
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 18:13
Hej Casper
Tillykke med træstangen.
Det er et meget bredt spørgsmål - for det kommer jo an på hvad Du foretrækker; skal det være moderne, skal det være klassisk - og hvad vil du ofre på sagen - nu du har ofret en pæn sum på en stang ? Så prøv at svare på disse spørgsmål - så er der sikkert en del der kommer med gode forslag !
mvh
Heinz
 
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 18:59
jeg har nogen hardy hjul nu men det skal jo være et lidt ældre hjul som der passer sådan en stang :)
Til top
Henrik Romsdal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Romsdal Avatar

Tilmeldt:: 24 Maj 2003
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Romsdal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 19:31
Hej Casper
Stort tillykke med pinden.Det er smag og behag,men det Hjul jeg bruger til min Perfectionist er et Hardy Golden JLH Ultralite,synes selv det ser rigtig godt ud.
Fik  også anbefalet Hjulet  af Carsten Jørgensen,der har bygget stangen.
Et andet Hjul jeg kunne tænke mig ville passe ,er et Hardy Featherweight ,det gamle,Made in England.Lidt snob har man da lov at være.
Prøv at kigge på Ebay,der er de stadig til at betale.
mvh Henrik
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 21:07
Citat: bonzzo

hey forum har lige købt en The Perfectionist  kl 4 men hvad for et hjul ku være godt til sådan en stang??

Hej Casper,

Ikke for at virke sur eller noget, men er denne kategori af forummet ikke kun tiltænkt fluebinding? Wink

Jeg kan ikke rigtig finde rundt på 123 efterhånden. Jeg synes at der postes indlæg om alt muligt i kategorier der intet har med noget at gøre Confused
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 21:21

det har nok været en fejl skal du se.... alle kan lave fejl thomas..

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 21:30
er der mennesker indblandet, så kser der fel...
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2011 kl. 22:43
Citat: schreiber

Citat: bonzzo

hey forum har lige købt en The Perfectionist  kl 4 men hvad for et hjul ku være godt til sådan en stang??

Hej Casper,

Ikke for at virke sur eller noget, men er denne kategori af forummet ikke kun tiltænkt fluebinding? Wink

Jeg kan ikke rigtig finde rundt på 123 efterhånden. Jeg synes at der postes indlæg om alt muligt i kategorier der intet har med noget at gøre Confused
 
Thomas
 
Ikke mange får lige chekket kategorien i farten - du valgte f.eks at placere dit indlæg om fotografering under 'fluebinding' hvilket jo også kan være lidt misvisende (det har ret beset ikke meget med fluebinding af gøre, ud over man bl.a. kan fotografere fluer) så du er selv et eksempel.
 
Men gør som de fleste - de tager oversigten og ud fra denne vælges de indlæg man ønsker at se nærmere på. (Jeg tror rent faktisk det er de færreste der kun vælger ud fra kategorierne).
 
mvh
Heinz  
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 08:31
Hej Caper,
Det er en let stang, så jeg synes det skal være et relativ let hjul.
Hardy LRH Lightweiht eller Orvis CFO.  Det er begge to "klassiske" hjul, som klæder en splitcane stang. Er du til noget mere "fancy"  kunne et Ari T Hardt hjul være en mulighed. Ellers synes jeg ikke at "moderne" storspole hjul klæder splitcanestænger.

Lige som brede alu-fælge på en flot ældre "vintage" bil også er malplaceret.

Venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Karsten Eckardt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kariec

Tilmeldt:: 08 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 128
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kariec Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 11:46
Hej.
Jeg bruger selv et Hardy LRH Lightweight til min Hardy Palacona. Ikke noget med stilbrud her ;-)
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 16:04
Hej !

Hardy lightweight serien ( ikke de nye, dem der er lavet i UK skal det väre, der er altså forskel på finishen ) et Golden Price 5/6 gör sig også godt, men hvorfor ikke välge det bedste hjul som Hardy nogensinde har lavet - et Golden Sovereign, det er let, det könt, körer som en dröm osv.

Tight lines  Steen
Til top
Christian Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Saltflyfish

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Saltflyfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2011 kl. 17:22

Et andet bud kunne være et Hardy Bougle - naturligvis Made in England.

Mvh
Christian 
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 08:49
tak for jers på hvike hjul jeg sku  have:) vil kigge på dem:)
Til top
Martin Kildeberg Frederiksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin Frede Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2005
Geografisk: Sydsverige, Sjælland, Norge
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Frede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 12:55
Tillykke med stangen! Bliver altid helt glad inden i når nogen køber en rigtig græsstang Big smile Altså græs som i lavet af, ikke kaste på....
Så længe du vælger et klassisk hjul som Hardy Bougle 3'', Perfect 2 7/8'', Featherweight, St. George o.lign. har du ingen bøf med mig Wink 
Om de så er fra England eller Asienmandens land styrer du helt selv... De nye Bougle'er, Mk VII (7) er faktisk rigtig fine kopier af de skønne Mk IV'er (4) og til en ganske fin pris.

Vh 
Martin
Til top
casper juhl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bonzzo

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Geografisk: borup
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bonzzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 14:03
okay mange tak.. men hvis i har et hjul som i ikke bruger så send mig et billede og pris :)
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 14:39
Citat: Martin Frede

Tillykke med stangen! Bliver altid helt glad inden i når nogen køber en rigtig græsstang Big smile Altså græs som i lavet af, ikke kaste på....
Så længe du vælger et klassisk hjul som Hardy Bougle 3'', Perfect 2 7/8'', Featherweight, St. George o.lign. har du ingen bøf med mig Wink 
Om de så er fra England eller Asienmandens land styrer du helt selv... De nye Bougle'er, Mk VII (7) er faktisk rigtig fine kopier af de skønne Mk IV'er (4) og til en ganske fin pris.

Vh 
Martin
Hej !

Det var ikke min mening at kritisere produkter fra öst - fine ting, men der er altså forskel på nye og äldre Hardy-grejer, der mangler ligesom noget ved de nye, og det gälder ikke bare dem fra öst, også de sidste modeller fra England, det er måske noget med at fräsen er gået lidt for hurtigt og at kanterne ikke rigtigt er pudset ned, detaljer måske men man ( jeg ) lägger altså märke til det, fra ca. 2003/2004 begyndte der at ske noget med Hardys fluehjul synes jeg. At få et af de helt nye replica-hjul i hånden er lidt en skuffelse synes jeg men jeg har måske väret med for länge, nye tider kräver sit.
Knäk og bräk  Steen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 14:57
Hej Steen
 
Din kære nordbo i det kolde.
 
Kan desværre ikke genkende det du skriver om de nye hjul fra Hardy, og har efterhånden haft nogle stykke i hånden.
 
Hvis du har set den film fra Hardy, her siger de selv, vores maskinpark var efterhånden så nedslidt at vi ikke kunne producerer hjul i den kvalitet som vi ønsker og er kendt for.
Derfor har vi valgt at få de fleste af vores produkter produceret i østen, på en af de mest moderne fabrikker med det sidste nye i teknologi.
 
hilsen Ole  
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 16:14
Steen
Jeg må give Ole ret - jeg har haft en del f.eks. Bouglè hjul igennem hænderne - og jeg har minutiøst sammenlignet UK og Asia hjul - og jeg har nærmest set detaljer der måske endog falder ud til de aiatisk producerede hjuls fordel. Men en CNC maskine i Korea, Kina eller Japan - er jo fuldt på højde med en i UK - desuden er tingene jo underlagt Hardy's kvalitetskontrol. Også de nyere replika af f.eks. St. George og Perfect er meget meget flotte.
 
Desværre har amerikanerne set sig skæve på de asiatisk producerede ting (det gibber stadig i en US Marine såsnart der står Korea og Japan på tingene) og jeg er af den overbevisning, at det KUN er følelserne der skiller Hardy's hjul fra øst og vest.
mvh
Heinz
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 16:22
Ikke for at være materiel, men er lidt misundelig ;-)
Kunne bare godt tænke mig at vide hvad sådan en sag ligger i rent prismæssigt ? 

Mvh Stefan
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 16:30
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 16:53
Det er da billigt, dem jeg finder på nettet koster omkring $4500?
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 17:09
dem finder du også i dk...
 
mik (der også er misundelig af h... til)
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 20:02
Citat: tackler

Steen
Jeg må give Ole ret - jeg har haft en del f.eks. Bouglè hjul igennem hænderne - og jeg har minutiøst sammenlignet UK og Asia hjul - og jeg har nærmest set detaljer der måske endog falder ud til de aiatisk producerede hjuls fordel. Men en CNC maskine i Korea, Kina eller Japan - er jo fuldt på højde med en i UK - desuden er tingene jo underlagt Hardy's kvalitetskontrol. Også de nyere replika af f.eks. St. George og Perfect er meget meget flotte.
 
Desværre har amerikanerne set sig skæve på de asiatisk producerede ting (det gibber stadig i en US Marine såsnart der står Korea og Japan på tingene) og jeg er af den overbevisning, at det KUN er følelserne der skiller Hardy's hjul fra øst og vest.
mvh
Heinz
Hej I syd !
Jeg kan altså ikke give dig ret, kig på farven på de nye the Perfect! Det er en meget anden finish og overflade en du havde ti år tidlige, ja,ja jeg ved ingen Perfect lavedes dengang, men vel Marquis og Lightweights. Som du ved så har jeg et Hardy-hjul eller to liggende, mest små, mine to Bouglé Agat og Lightweight har ikke sammme läkre finish som de lidttidligere, og mit Angel Featherweight ( förste model ) har det heller ikke, men ok som "kun" fiskehjul så spiller det jo ingen rolle og faktiskt mit Caspapedia ll det var da kälet for og det märkes når man får det i hånden. Men det er nok mest nostalgi fra min side alligevel, og faktiskt priserne på de nye Lightsweights er jo sunket en del. 
mvh.  Steen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Feb 2011 kl. 22:12
Citat: stefanskovbo

Det er da billigt, dem jeg finder på nettet koster omkring $4500?
 
Det er en generel misforståelse at splitcane er voldsomt dyrere end så mange andre stænger. Der fåes f.eks. en Hardy enhånds Palakona splitcane i brugt men fin fin stand for et par tusinde, skal det være rigtig guf måske en tusse mere - og til 3000 - 3500 kan man sågar får en Orvis splicane.
Men bestiller du en fabriksny hos f.eks. Hardy - ja så får man ørerne i maskinen og må til lommerne - meeeen mindre kan jo gøre - og en lang række dygtige stangbyggere laver da stænger der er til at komme i nærheden af. Stænger til de nævnte $4000 - 5000 er uhyre sjældne - og er forbeholdt de tunge cane-nuts med tilsvarende tunge tegnedrenge !
mvh
Heinz


Redigeret af tackler - 22 Feb 2011 kl. 22:13
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 00:44
Hej Steen
 
Det må være kulden hos dig den er gal med Wink. Det nye  Hardy Perfect som ligger her på bordet er ikke produceret i østen men i England, man skal virkelig være kender med stort, for at se forskel på de gamle og de nye, farve nuancen ( forskellen) er så lille, men det var de også på de gamle i de forskellige årgange på dem jeg har.
Jeg har også det nye som gamle Marquis Salmon nr.3, her passer de gamle spoler også på det nye, lyden er det samme, kvaliteten er det samme ifølge den værktøjsmager som også samler og udtaler at det er smukt håndværk, farve nuancen er ligegyldigt da det gamle er lavet i flere nuancer.
 
Men du har ret i en ting, de gamle hjul vil altid fylde mere i min glæde over godt grejTongue vi er vel lidt smågale.
 
hilsen Ole
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 08:39
Citat: mikkell

dem finder du også i dk...
 
mik (der også er misundelig af h... til)
 
Bortset fra den prisliste snart er 10 år gammel og hvis jeg ikke er helt gal på den bygger BF vist ikke mere ?
mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 08:41
Citat: tranholm

Tongue vi er vel lidt smågale.
hilsen Ole
 
Joooh - men det er meget ulige fordelt - nogle er væsnetlig mere 'gale' end andre Hr. Tranholm - uden jeg så'n vil fremhæve nogen.......Ouch
Mfg
H.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Feb 2011 kl. 10:37
Hr. Heinz Gerhard
 
Jaah - aldrig forstået dem der samler på gamle bilerWink
 
vi ses
 
Ole
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum