Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Orm nu??

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Baatrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian B

Tilmeldt:: 12 Jul 2010
Geografisk: galten
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Orm nu??
    Sendt: 24 Feb 2011 kl. 18:44
Hej derude.. Sad lige og læste fangst rapporter, hvor der er en der har fanget på orm, men hvor i hede hule he.... finder man orm på denne årstid??
 
kunne jo være man selv skulle bruge lidt:P
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 18:50
Dem kan du da købe de fleste steder.
Synes du at det er for dyrt at købe, så kan du jo lave en ormefarm om vinteren.
Til top
thor petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thorp

Tilmeldt:: 13 Aug 2003
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thorp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 19:05
ikke optimalt at fiske med orm i åen nu, da der ved denne metode er risiko for at fisken bliver kroget dybt. En del af de fisk der bliver fanget på denne årstid er nedgængere som  som regl ;-) bliver sat ud igen.
men ja du kan købe regnorm mange steder - sikker lidt svært at grave selv...
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 19:06
En spand varm på plænen i haven, et spyd i jorden med en ledning ind til sikringsskabet, ud med sikringerne og ind med et stykke staniol...så skal du bare se orme ! Nuke
 
Mvh
Jim.
Til top
Peter Møller Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
eisenia

Tilmeldt:: 30 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér eisenia Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 19:12
 
 Det bedste du kan gøre er at lave en åben kompost dynge, et sted i haven....når du ved frosten kommer, fodrer du dyngen og dækker med en masse gran-grene.
 Tjekkede min kompost i mandags... der var orm som var aktive.. stor regnorm..og tilførte kompostorme.
 Når der bliver varmt virker den også.. vand hvis der er meget varmt...du har orm året rundt.
 
 Mvh Peter
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 19:16
Jeg ved ikke om det er det bedste..men i hvert fald det sikreste.
 
Jim.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 19:49
andreas havde højst tænkeligt fundet orm et sted under hestemøddingen :) hvis jeg kender ham ret 
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 21:04
De er der nede. Bare grav dybere, og husk at spise dine havregrynBig smile
Til top
Thomas Ask Rasmussen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas_Ask

Tilmeldt:: 13 Dec 2009
Geografisk: Skibhus
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas_Ask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 21:39
Citat: Christian B

Hej derude.. Sad lige og læste fangst rapporter, hvor der er en der har fanget på orm, men hvor i hede hule he.... finder man orm på denne årstid??
 
kunne jo være man selv skulle bruge lidt:P

Hvad med man graver orm når det er tøvejr?? Bare en ide? LOL

Nu ved jeg tilfældigvis at det sådan Andreas har gjort.

Ved jo godt det ikke ændre på du skal bruge orm nu og her :)

K & B
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 22:12
Hej
Har lige siddet og bundet fluer med ham, saa den er god nok ang Orm som agn!!!
Mhv
Bruno
Til top
Andreas k. Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreas k Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreas k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 22:27
Jeg har såmen gravet orm, i vores gamle hestemødding, dengang der var et lille ophør i frosten. Men synes nu godt, at man kan fiske med orm, her om vinteren. Jeg gør det, når jeg fisker i åen med orm, at jeg slår hurtigt til, for nemlig at undgå dybe krogninger med de mange nedgængere som er i åen. Mvh Andreas
Til top
Bruno Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fjord Fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2011
Geografisk: Mariager Fjord
Status: Offline
Beskeder: 77
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fjord Fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 22:45

Andreas

Tak for gode tips og hygge i aften.. Clap
 
Mvh
BrunoSmile
Til top
Andreas k. Christiansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Andreas k Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andreas k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 22:51
Det var da så lidt Bruno og se nu at købe lidt martrialer så du kan binde der hjemme, vi ses lige pludselig Thumbs Up Tight Line!!!
Til top
Lasse Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lc52

Tilmeldt:: 19 Jun 2006
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lc52 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 23:02
Du kan købe orm og mider og alle mulige andre lækre ting i de dyreforretninger hvor de har slanger og krybdyr.  Der ligger en på Valby Langgade.
Men hvorfor ikke prøve en sort dognobler med lang marabouhale. 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Feb 2011 kl. 23:49
Citat: Christian B

Hej derude.. Sad lige og læste fangst rapporter, hvor der er en der har fanget på orm, men hvor i hede hule he.... finder man orm på denne årstid??
 
kunne jo være man selv skulle bruge lidt:P

Køb dig en kompostbeholder til dit biologiske køkkenaffald, og når den er kommet i gang, så tilsæt en håndfuld kompostorm, og efter kort tid har du en uudtømmelig kilde til orm.

Hvis du vil undgå en nedgang i produktionen af orm om vinteren når det er frostvejr, så kan du vælge en isoleret kompostbeholder, se link: http://zenzo.dk/pages.php?sub=miljo&page=kompostbeholdere&expandable=3&_kk=kompostbeholder&_kt=886622e9-10da-4f7e-b2cb-a74ad00abc3d&gclid=CJDI3ePvoacCFYZN3god-XR7JQ

MVH
NRE
Til top
Christian Baatrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Christian B

Tilmeldt:: 12 Jul 2010
Geografisk: galten
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian B Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 13:37
Så fandt jeg orm:D
 
Men tror nu ikke jeg fanger nedgængere, tror ikke havørrederne går så langt op i åen, (Lyngbygaards å) Men aldrig sige aldrig..
Til top
MORTEN ANDERSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MORTEN ANDERSEN Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vallensbæk
Status: Offline
Beskeder: 395
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MORTEN ANDERSEN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 13:47
Citat: scott

En spand varm på plænen i haven, et spyd i jorden med en ledning ind til sikringsskabet, ud med sikringerne og ind med et stykke staniol...så skal du bare se orme ! Nuke
 
Mvh
Jim.
Er du da helt ude i hampen?
 
Det du her opfordre til er direkte livsfarligtConfused
 
Ifølge stærkstrømsbekendtgørelsen afsnit 6 Elektriske installationer: 

621 Forhold over for installationer.

621.1 Ejeren (brugeren) af enhver installation (herunder også brugsgenstande med tilhørende ledninger) skal udvise påpasselighed med hensyn til at afværge, at installationen udsættes for overlast.

Ejeren (brugeren) er ansvarlig for installationens tilstand og vedligeholdelse og skal lade fejl og mangler afhjælpe snarest muligt samt foranledige, at der hurtigst muligt træffes foranstaltninger for at hindre, at fejl eller mangler kan foranledige fare for personer, husdyr eller ejendom.

Forrøvrigt skal der være monteret HFi eller HPFI afbryder, foran stikkontakter m.m. i boliginstallationer.
 
Jeg må på det kraftigste henstille til at ingen forsøger dette.
 
På kanten af det døde hav.
Morten Andersen
 
 
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars N.

Tilmeldt:: 11 Feb 2011
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Feb 2011 kl. 20:08
Citat: MORTEN ANDERSEN

Citat: scott

En spand varm på plænen i haven, et spyd i jorden med en ledning ind til sikringsskabet, ud med sikringerne og ind med et stykke staniol...så skal du bare se orme ! Nuke
 
Mvh
Jim.
Er du da helt ude i hampen?
 
Det du her opfordre til er direkte livsfarligtConfused
 
Ifølge stærkstrømsbekendtgørelsen afsnit 6 Elektriske installationer: 

621 Forhold over for installationer.

621.1 Ejeren (brugeren) af enhver installation (herunder også brugsgenstande med tilhørende ledninger) skal udvise påpasselighed med hensyn til at afværge, at installationen udsættes for overlast.

Ejeren (brugeren) er ansvarlig for installationens tilstand og vedligeholdelse og skal lade fejl og mangler afhjælpe snarest muligt samt foranledige, at der hurtigst muligt træffes foranstaltninger for at hindre, at fejl eller mangler kan foranledige fare for personer, husdyr eller ejendom.

Forrøvrigt skal der være monteret HFi eller HPFI afbryder, foran stikkontakter m.m. i boliginstallationer.
 
Jeg må på det kraftigste henstille til at ingen forsøger dette.
 
På kanten af det døde hav.
Morten Andersen
 
 
Det var sikkert også bare en dårlig joke, som ingen forhåbentligt hopper på.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 09:31
Citat: Lars N.

Det var sikkert også bare en dårlig joke, som ingen forhåbentligt hopper på.

Selve teknikken med at bruge strøm til at fange orm fungerer sådan set godt nok, men ovenstående beskrivelse af hvordan det skal gøres er ikke korrekt. Og jeg vil ikke oplyse den rigtige fremgangsmåde, da den ikke kan fungere på en moderne installation med HFI-relæ. Og i ukyndig hænder er det ikke ufarligt at lege med 220 volt.

Jeg vil i stedet gentage min tidligere anbefaling, køb en kompostbeholder til kompostering af grønt køkkenaffald, der skal bare tilsættes en håndfuld kompostorm, så sørger de selv for at formere sig, så man har en uudtømmelig kilde til orm. Og kompostering er en miljøvenlig proces, som er gavnlig for naturen.

MVH
NRE
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 10:19
Desuden er strømhøstning af orm forbudt lige meget hvilken form der bruges.
Michael
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 10:42

I efteråret blev det meste af køkkenhaveaffaldet fordelt sammen med en balle halm på et fugtigt areal jeg har bagerst i min frugthave. Ovenpå smed jeg to frostmåtter. Når jeg har behov for orm, er det bare at gå ned i haven, flytte måtterne, og grave. Forrige lørdag, gravede jeg 45 orm på 10 min i 14 graders frost!

Mvh
Jesper Hansen
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 14:58
Jeg ved at JC jagt og fiskeri i Sæby har regnorm på lager,
knæk og brækWink
Thorvald
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 16:25
Citat: jehan29

I efteråret blev det meste af køkkenhaveaffaldet fordelt sammen med en balle halm på et fugtigt areal jeg har bagerst i min frugthave. Ovenpå smed jeg to frostmåtter. Når jeg har behov for orm, er det bare at gå ned i haven, flytte måtterne, og grave.

Ja, sådan kan det også gøres, hvis man har en stor have med god plads, er det ikke tilfældet, så fylder kompostbeholderen kun en enkelt kvadratmeter.

MVH
NRE
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 16:28
Citat: santa

Desuden er strømhøstning af orm forbudt lige meget hvilken form der bruges. 

Forbudt... ok, hvilket forbud og hvor står det skrevet...?

MVH
NRE
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 16:32
Citat: MR BIG

Jeg ved at JC jagt og fiskeri i Sæby har regnorm på lager,
knæk og brækWink 

En af mine venner som er en bindegal medefisker, han opbevarer regnorm i en stor beholder med kaffegrums, han siger, at i køleskabet ka' de holde sig i månedsvis.

MVH
NRE
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2011 kl. 18:59
har så sent som idag været i grejbiksen ved trige efter orm...... meen, 30kr for 12 orm??? okay, det er nogle fede orm.....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres