Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad har jeg gjort galt?

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars N.

Tilmeldt:: 11 Feb 2011
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad har jeg gjort galt?
    Sendt: 25 Feb 2011 kl. 18:42
Hej :)
Jeg har lige købt 150m 0,18mm kinetic fletline som jeg fik til en fin pris. Det ville jeg så spole på mit hjul. Ifølge hjulet, kan der være 240m line ved 0,18mm tykkelse. Jeg har inderst sat omkring 20meter nylon line på og bundet det sammen med fletlinen med en dobbelt uni-knude. Det er også fint nok :) Men da jeg har spolet line på til jeg vurdere at jeg bør stoppe, er der stadig et pænt stykke tilbage på den rulle jeg har købt. Hvad har jeg gjort forkert? Når der står der kan være 240m ved 0.18 tykkelse, burde der da sagtens kunne være små 150m på hjulet.

Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 18:45
Mange fletliner holder ikke rigtigt tykkelse som de er opgivet til.
De er mange gange end del tykkere.
Til top
Tue Blaxekjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Blaxekjær Avatar

Tilmeldt:: 17 Mar 2006
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blaxekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 18:48
Start med at spole fletlinen på dit hjul, når der ikke er mere fletline fylder du resten af spolen med nylonline. Nu skal linen bare af spolen og påspoles omvendt. På denne måde er det nemt altid at få fyldt hjulet til spolkanten.
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Feb 2011 kl. 19:10
det kan være en fordel at gøre linen våd inden du ruller den på.
bem at det kun gælder for flet liner
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum