Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluekroge

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluekroge
    Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:10
Hej.

Jeg har fået fat i nogen Gamakatsu F314 i størrelserne 4, 6 og 8. Men bør jeg have streamer kroge til sådan noget som Brenda og Grå frede?
Eller er dette allround kroge som egner sig fint til alle mønstre?
Jeg fisker fjord/kyst.


Redigeret af Kim Krikau Jensen - 01 Mar 2011 kl. 09:15
Hilsen Kim.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 09:35
Du kan nemt bruge krogene til de mønstre... Det lidt større kroggab kan dog få halen fra  fx magnus til at sidde fast. Jeg bruger stort set kun de kroge til... ja alle fluer! Og det virker skam fint...
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 10:43
Jeg er også begyndt at bruge krogene... De kroger fisken helt fantastisk og jeg synes bestemt ikke det gør noget de er lidt kortereWink
Til top
Jonas Thorborg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jonas thorborg Avatar

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jonas thorborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 12:08
Verdensklasse kroge! Bruger dem til stort set alle fluer! Også grå frede og lign.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 12:47
Krogning og måden hvorpå krogene fisker, har jeg ingen kritik til .. men jeg købte sidste år ca. 100 - 120 af de kroge, og så snart de har været i vandet 2 - 3 gange (uden at blive skyllet efter når du kommer hjem), så begynder de at ruste .. og jeg har prøvet flere gange, at på den 3. og helt sikkert den 4. tur, så begynder krogene at være så gennemtærret af rust, at de knækker i krogbøgningen .. hvilket plejer at være ca. deromkring hvor dine materialer stopper ..

så jeg er stoppet med at købe dem .. men de kroger fint når de er nye .. der er intet at komme efter!
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 17:33
Ørde, er de købt i Hong Kong??LOL Jeg bruger bla de kroge til pattegrisen, og ingen af dem er der så meget som den mindste plet af rust på? De er efter min mening, blandt de bedste kroge. Jeg lader dog altid boksen stå åben i vinduet ved radiatoren efter hver fisketur.
 
 
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 19:14
Ja man kan jo mis/behandle sine fluer på mange måder :) De plejer nu at holde ok her også hvis de får lidt fersk vand og får lov at tørre!
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 20:18
Fedt nok at lige høre jeres erfaringer.
Jeg har også lige i dag købt noget KAMASAN B830 streamer kroge.
Hilsen Kim.
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2011 kl. 21:33
jeg oplever nu også rust på krogene hvis jeg glemmer at skylle dem...  men det tager ikk lang tid at skylle de kroge jeg har brugt... har en af de små bøtter til fotofilm som jeg putter de brugte i bagefter...
De steder hvor jeg fisker hænder det dog at fluen er nede og kysse stenene i bagkastet... så de holder ikke i evigheder alligevel... synes heller ikke jeg kan skærpe dem nok så de bliver som nye...
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2011 kl. 08:17
De er alle købt i Sportshuset, af flere omgange .. og har sågar efter første gang jeg havde oplevelsen, gået ned for at købe nye .. da jeg tænkte at legeringen på dem, kunne være dårlig eller lign. .. men jeg havde 100% samme oplevelse med de nye jeg købte .. men det skal også siges, at jeg havde dem ikke hjemme til tørring/vaskning/skylning eller noget .. men mustad krogene (som desværre ikke kroger ligeså godt, og heller ej er ligeså skarpe), havde ingen problemer på nogle måder ..
Men jeg ved at jeg ikke er den eneste der har haft problemet, div. grejforhandlere skulle gerne være bekendt med, at de kan ruste "ret" godt, der hvor materialerne "starter" ved/efter krogbøjningen.

Men vasker du dem efter hver tur, og tørrer dem herefter, så er der sikkert ingen problemer.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres