Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

To fluer på forfanget

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Sarup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sappe

Tilmeldt:: 03 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sappe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: To fluer på forfanget
    Sendt: 04 Mar 2011 kl. 15:37
På hvilken måde knytter jeg en line til mit forfang til brug for en ophænger, og bruger men den tjavs som følger forfanget i retning mod ende fluen eller den tjavs som "stritter" ud næsten vinkelret på forfanget? det skal for en god ordens skyld nævnes at dette set up skal benyttes på fluestang og ikke bombarda hvis det ellers gør en forskel.
Jeg er klar over at dette nok øger muligheden for kludder, men vil gerne høre andres erfarring også med hensyn til afstanden mellem fluerne.
God weekend til alle.
/Jørgen
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 15:49
Tror det her giver det bedste svar
 
 
Super godt tip - supergode film
- håber det hjælper
Til top
Lars Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars bs pedersen

Tilmeldt:: 13 Feb 2003
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars bs pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2011 kl. 16:12
Hej. Jeg bruger en blodknude når jeg fisker med ophænger. Du skal bare lave den ene ende 25cm. længere når du binder de 2 sidste stykker af forfanget sammen. Blodknuden gør at ophængeren hænger lidt væk fra hovedlinen. Jeg har ca. 1 - 1.25 meter mellem fluerne.
Til top
Martin Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
masimo

Tilmeldt:: 27 Jan 2005
Geografisk: Fredericia
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér masimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 13:03

Hej

Er der nogen der har et bud på hvilken knude man bruger til det rig, hvor man binder endefluen i krogbøjningen på fluen foran.
 
Hilsen
Martin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres