Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

auktioner

 Besvar Besvar
Forfatter
jens madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
madsen

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: auktioner
    Sendt: 05 Mar 2011 kl. 14:06
hej
hvor længe mener i man bør vente, efter betaling, på sine varer ved en vunden auktion.
 
og hvor længe skal man vente på betaling når en auktion er slut.
 
hvad er god auktionshandel (moral/etik)  både som køber og sælger.
 
venlig hilsen
jens madsen Smile
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 14:16
Både køber og sælger kender jo tidspunktet for hvornår en auktion slutter så jeg vil mene at følgende tidsfrister er rimelige:
 
1. efter auktionsslut bør sælger inden for 3 dage fremsende kontooplysninger så køber kan betale.
 
2. Denne betaling bør så ske inden for 2-3 dage.
 
3. Når sælger har registreret betaling bør varen afsendes inden for 2 dage.
 
Hvis der er omstændigheder der gør at man ikke kan overholde ovenstående kan man jo vælge ikke at byde på en auktion. Dvs. man bør være klar til at gennemfører handlen og ikke tage på 3 ugers ferie til de varme lande uden at informere sælger.
 
Det var mit bud.Smile
Til top
Tonny Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mauser98k Avatar

Tilmeldt:: 10 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mauser98k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 14:28
Ret enig :-), jeg har dog selv oplevet at mails ryger i spam filtre så lidt "elastik" begge veje synes jeg er godt, men over en uge synes jeg er sjusk :-)
mvh tp 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 15:05
Citat: madsen

hej
hvor længe mener i man bør vente, efter betaling, på sine varer ved en vunden auktion.
3-4 hverdage.
og hvor længe skal man vente på betaling når en auktion er slut.
2-3 hverdage
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 15:15
Hej Jens
Det er jo individuelt hvor tålmodig man nu er.
Men som udgangspunkt er det min erfaring at der er en stor del af dem som byder på auktionerne , gør det af kedsomhed og dem hører du aldrig fra.
 
Men en vis konduitte fra begge sider må der være.
Jeg vil sige at normalt skal en handel være gennemført indenfor en uge, det må være normalen. Og sælger bør senest dagen efter auktionen have skicket en mail til vinder af auktionen med kontooplysninger mv.
 
Men der kan være særlige forhold der gør at det ikke kan lade sig gøre at afslutte handlen indenfor en uge.Køber er måske på weekendophold, ferie, syg etc...
 
Med hensyn til betaling kan der faktisk også være andre forhold der gør sig gældende. Det kan være køber skal i banken fordi han ikke har netbank osv..
Jeg har selv (som køber) for en tid siden været 10 dage om at få en overførsel igennem, fordi jeg havde problemer med min nem id til netbanken. Men så kontakter man selvfølgelig sælger og informerer.
 
Men efter min mening er grundreglen: 1 uge så skal handlen være i orden.
 
/frede
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 18:59
Betaling inden for 3 dage går ikke for nogen banker tager det 3-4 dage for at overføre penge og man kan ikke overføre i wekeenden. Jeg selv giver en frist på 7 dage med betaling, det mener jeg er ret rimeligt, og jeg sender mail inden for 24 timer efter endt auktion med betalingsoplysninger. Men hvad der er ret og rimeligt er nok op til hver enkelt at vudere.
Til top
richard kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rich Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2006
Geografisk: lolland-falster.
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 20:39

1-3 dag mht betaling, 3-5 dage mht levering, efter at sælge har modtage beløbet på solgte vare. har selv for vane at indsætte beløbet dage efter jeg har modtaget mail fra sælger, og forventer så at varen komme inden for 5 hverdage.

men der er vel ikke nogen regl om det, det er vel et spørgsmål om tillid til hinanden  køber som sælger, er aldrig blevt snydt. og har stort set fået mine vare ret hurtig.så jeg skal ikke klage,
mvh richWink
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 20:43

i er da paranoide.....

Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 20:48
Citat: tobis

i er da paranoide.....

 
Ja, præcis som ham "idioten" der gik på jagt efter havørred med et haglgevær, right?
 
Har kun en enkelt gang oplevet problemer på auktionen her på 123nu - en Michael Kristensen gad tilsyneladende ikke købe alligevel )-:
 
Ellers vil jeg sige at det vigtige er at der bliver etableret en kontakt mellem sælger og køber. Om pengene så falder inden for 2 eller 5 dage spiller ikke den store rolle for mig ((-:
 
/M
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cimo Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 21:59
er der ikke nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe billig fisk rundt omkring i landet jeg har virkelig bruge for det, jeg har forgæves søgt på google i flere timer men det hjælp ikke ,,,,,,,,,,,,, ,,,,m m,,,....
på forhånd tak
Til top
Lars Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars N.

Tilmeldt:: 11 Feb 2011
Geografisk: Haslev
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 22:02
Citat: cimo

er der ikke nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe billig fisk rundt omkring i landet jeg har virkelig bruge for det, jeg har forgæves søgt på google i flere timer men det hjælp ikke ,,,,,,,,,,,,, ,,,,m m,,,....
Clap
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 22:04
Citat: cimo

er der ikke nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe billig fisk rundt omkring i landet jeg har virkelig bruge for det, jeg har forgæves søgt på google i flere timer men det hjælp ikke ,,,,,,,,,,,,, ,,,,m m,,,....
Jeg har da nogen saltvands akvariefisk som du kan købe, men de er nu ikke så billige
Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 09:01

Citat: cimo

er der ikke nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe billig fisk rundt omkring i landet jeg har virkelig bruge for det, jeg har forgæves søgt på google i flere timer men det hjælp ikke ,,,,,,,,,,,,, ,,,,m m,,,....

Til top
Jørgen Frost Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Asafrost Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Asafrost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 09:03

Citat: cimo

er der ikke nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan købe billig fisk rundt omkring i landet jeg har virkelig bruge for det, jeg har forgæves søgt på google i flere timer men det hjælp ikke ,,,,,,,,,,,,, ,,,,m m,,,....

 
Der er da masser af den dejlige hajmalle til salg i diverse butikker. Det er meget billigt....Pris og kvalitet hænger fint sammen.
 
Frost
 
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 13:22
Hallo martin pedersen.
Hvad har det med noget at gøre?????
Fjols....!!!
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 14:07
Tjaah, min kommentar er vel ikke mere stupid end din "I er da paranoide", eller?
 
Om jeg er et fjols? Jaa, det må du jo være den rette til at udtale dig om på baggrund af en enkelt bemærkning herinde.
 
Jeg vil ikke kalde dig et fjols men alene nøjes med at bede dig byde ind hvis du ikke allerede har udtømt din holdning til det emne tråden drejer sig om.
 
/M
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 16:03
Hvor er det en skam at der er nogle der ødelægger en tråd omhandlende et emne der optager mange.
Hvorfor er det nødvendigt at bryde ind med diverse spørgsmål om fiskekøb og andet udenomssnak.
Byd jer dog til med svar på emnet tråden omhandler, hvis i ellers har en mening om det.  Føler i trådens emne er uinteressant er der jo ikke noget krav om at alle absolut SKAL komme med en kommentar.
/frede
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 19:45
ClapClap
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cimo Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 23:58
jeg tænkte mere på ørreder og brassen altså opdraget fisk det er der nogen visse steder men kan få fat i dem rundt omkring i landet og det er lige meget hvad for nogen fisk jeg kommer til at få fat i hehe,
 
hvad er det dog for et fisk du har fanget på dit billed den ser fin ud er den til salg :P
på forhånd tak
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
cimo Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cimo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 23:59
jeg tænkte mere på om der er nogen der kender steder hvor men kan få opdraget fisk fx laks eller ørreder det er ubegrænset hvad for nogen slags jeg vil gerne have fat i
på forhånd tak
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 18:27
Hej Martin,jeg byder ind her.på intet tidspunkt har jeg da tvivlet, ej blevet skuffet over de mange mange auktioner jeg har budt på, men at vi skal blande nævnte personer ind i jeres  frygt ,må ikke nævne "paranoia" det er da way out,aldrig blev jeg brandt af har lige købt en fed hardys stang.ingen har nogensinde snydt mig, så alt den snak rykker mig ikke een meter.
Hvis du mener min makker er en idiot, så skal jeg da gerne give din mening vidre, men det er da ikke en meming at have ,Mvh Morten Drews
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 18:58
Morten,
 
Jeg har aldrig givet udtryk for at din kammerat er en idiot men jeg vil dog vove pelsen og påstå at han både gør jægerstanden og lystfiskerstanden en bjørnetjeneste ved at gå rundt og skyde fisk - og bagefter spørge om det er lovligt.
 
Det er et totalt sidespring i forhold til trådens emne så foreslår at den bliver liggende der.
 
Mht. om folk herinde er paranoide må det jo stå for din regning/samvittighed. Det er selvf. fint at du aldrig er blevet snydt herinde. Det er jeg heller ikke endnu - og jeg har selvf. heller aldrig snydt nogen (-: Og dog, så sent som i forrige uge var jeg udsat for en af de "købere", der ikke ønsker at stå ved sit bud = ingen svar på mails. Havde jeg bare sendt varerne afsted som jeg plejer havde jeg nok haft den første rynke i panden by now.
 
Mange andre herinde er blevet tørret noget så grundigt så debatten er vel ok, eller hvad?
 
/Martin
Til top
Max Bonte Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Pømske

Tilmeldt:: 07 Maj 2004
Geografisk: VestJylland
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pømske Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 20:01
 Jeg vente stædig på en ,for 2 dag siden vandt jeg  en bog om verdens fiskepladser på  123 nu.aktion .Spørgt om hans banknr  osv.
ikke et tegn fra vedkommende.Så tænk jeg bare lade ham holde sin  lort.
  Vh .Max
Til top
jens madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
madsen

Tilmeldt:: 02 Okt 2003
Geografisk: frederiksborg amt
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 21:58
tak for de mange svar Smile de fleste af dem var gode og informative og da andre svar var hmmmmm. noget andet.
jens madsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres