Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

modhager på agn kroge

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik L. Rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maskinmester

Tilmeldt:: 05 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 199
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maskinmester Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: modhager på agn kroge
    Sendt: 05 Mar 2011 kl. 21:34
hej alle sammen.
nu nærmer den. 1 april snart og sæsonen i Skjern å begynder og det er jo noget vi alle nok har glædet sig til.
 
jeg ved at modhager skal klemmes ind på alle kroge og jeg syntes det er en god og udmærket løsning, så det er slet ikke det spørgsmålet går på, men mere hvad med de modhager som sidder på krog skaftet på agn kroge, skal disse også klemmes ind, da de jo ikke har noget med krogningen af fisken at gøre men udelukkende er der til, at holde agen (ormen) på plads.
 
jeg kan ikke finde nogen entydende omkring dette og jeg har spurgt mine med fiske om de ved noget om det, men de er lige så blanke.
 
så er der nogen som ved noget omkring det så kom ud af busken og fortæl.
 
og nej det er endnu ikke en diskution om modhager eller ikke modhager og omkring kvoter... så drop lige den debatSmile
Til top
Jesper Blæsbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Blæsbjerg Avatar

Tilmeldt:: 29 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 155
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Blæsbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 21:55
Jeg tolker det sådan at alle modhager skal klemmes ind
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2011 kl. 22:33
Man må formode, at det er fornuftige folk med begge ben på jorden, der kontrollerer dernede. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at nogen vil anklage dig for at bruge en krog med ormefastholdermodhagere på skaftet. De hindrer på ingen måde afkrogning af laksen.
Mvh JB
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2011 kl. 00:05
Citat: maskinmester

... hvad med de modhager som sidder på krog skaftet på agn kroge, skal disse også klemmes ind, da de jo ikke har noget med krogningen af fisken at gøre men udelukkende er der til, at holde agen (ormen) på plads.
 
De skal ikke klemmes ind, det er kun modhagen ved krogspidsen, som skal væk/klemmes ind. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres