Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tangeværket

 Besvar Besvar
Forfatter
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tangeværket
    Sendt: 08 Mar 2011 kl. 16:41
Udklip fra Bjerringbro avis...
kik selv ind forbi avisens side og alle reaktionerne...
 
Per
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 16:47
nææææh, så er der jo et lille håb...... Clap
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 16:51
Ikke hvis det står til Kristian Pihl Lorentzen http://viborg-folkeblad.dk/bjerringbro/tange-soe-skal-ikke-vaere-en-myggesump Censored
 
Mvh
Henning
Til top
Per M Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Per M Sørensen

Tilmeldt:: 01 Jun 2002
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per M Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 19:43
nu ser det dog ud til at han ikke bliver spurgt denne gang... 

Redigeret af Per M Sørensen - 08 Mar 2011 kl. 20:56
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 20:33
Det lyder spændene. Håber det  Lykkes  Tongue
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:57
Citat: Per M Sørensen

nu ser det dog ud til at han ikke bliver spurgt denne gang... 
 
Nu er jeg ret sikker på, at hverken Kristian Pihl Lorentzen eller bestyrelsesformanden for Gudenåcentralen Bent Kornbek, sidder og venter på at blive spurgt om deres mening, netop disse to, har efter min overbevisning, været den største forhindring for en acceptabel løsning ved Tange.
 
Mvh
Henning
Til top
RH Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Randersfjordfisker

Tilmeldt:: 03 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Randersfjordfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 00:14
Wow Clap
Med lad os nu ikke have for høje forventninger.
Lad os i stedet kæmpe for at få Gudenåen tilbage Wink
Vi skal nok vinde !
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 07:25
det optimale vil være at fjerne søen, men at tømme den, er meget optimistisk at tro det hele bliver som vi vil have det.....problemet er at der er så meget lort på bunden fra papirfabrikken i silkeborg efter den lukkede. dvs. at alt det skal renses op, og hele bunden af søen skal genetableres...og ved en udtømning af søen, skal man nok regne med at nedre gudenå og sikkert også fjorden vil uddø i en årerække....hvis vi får lagt åløbet udenom, så vil man kunne tage stilling til udrensning af bunden med tiden.hvis vi kan skabe lige så gode gydeforhold i omløbet for laksen som der var inden søen kom, kan de da godt beholde deres sø....

men det er rart at se at kommunerne er ved at være med på den....et arbejdende museum der kun lever på tilskud for at løbe rundt for et mindre antal gæster, eller en kæmpe lystfiskerturisme, der tjener sig hjem mange gange, og kommunerne vil blive attraktive.... de er ved at vågne....
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 08:32
Citat: madsppp2000

problemet er at der er så meget lort på bunden fra papirfabrikken i silkeborg efter den lukkede. dvs. at alt det skal renses op, og hele bunden af søen skal genetableres...og ved en udtømning af søen, skal man nok regne med at nedre gudenå og sikkert også fjorden vil uddø i en årerække....
 
Hej Mads.
 
Har du, eller kan du henvise til noget dokumentation vedrørende ovenstående?
 
Mvh
Henning
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 08:50
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 11:14

Tak for linket Mikkel.

Noget kunne jo godt tyde på, at der kan findes kviksølv i bundlaget, men som jeg læser det rapporten, viser undersøgelsen i 1981 et markant fald i fiskenes kviksølvindhold, på de prøver der blev taget i perioden 1973-1975.

Da der nu er gået tredive år mere, og der i mellemtiden er etableret nye rensningsanlæg, må det vel være således, at kviksølvindholdet i fiskene er blevet så lavt, at det er et af de mindre problemer!

 

Hvad der virkelig pisser mig af angående Tangeværket er, skiftende politikere gennem de sidste 90 (halvfems) år, har godt vidst at Gudenåcentralens koncession udløb i år 2001, hvordan kan det så gå til, at man først efter koncessionens udløb, skal til at spekulere på hvad man så skal foretage sig? Alt imens politikerne klør sig i nakken (eller hvor mon) fiser der et par lokale sø/tangeværks tilhængere rundt, og laver en masse lobbyarbejde for at gavne egne interesser, men til skade for Gudenåen, blandt andet lykkedes det at få værkets bygninger fredet, men målet var at frede sø og det hele, - sådan gik det heldigvis ikke, der er stadig håb om frigivelse af Gudenåen.

 

Jeg har ikke længere tal på, hvor mange gange (4-5 gange?) man har udskudt beslutningen om, hvad der skal ske med spærringen ved Tange, men det har hver gang været begrundet med, at man skulle bruge ekstra tid og flere undersøgelser, for at kunne tage de rigtige beslutninger. Hvis man fra starten af, havde sparet pengene til de utallige undersøgelser, og i stedet var påbegyndt det lange omløb, model nr. 11 på dette link http://www.ft.dk/samling/20061/almdel/mpu/bilag/390/369087.pdf , kunne åen vel have haft frit løb nu.

 

Mvh

Henning

Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 11:45
Hej alle her !
 
Det lyder skøn musik i ørerne, hvis der endelig kan komme et gennembrud m.h.t.
Gudenåens fremtid.
 
Så en hr. Kristian Pihl Lorentzen udtale sig på TV - - ynk ynk ynk !!! Cry
Gad vide om samme hr. K.P.Lorentzen selv er ejer af en bolig ved Tange Sø ? - Nåh, som det tyder på, er det vel begrænset hvad K.P.L. og hans lidelsesfæller får af magt fremover !!!!! Clap
 
Jeg begynder efterhånden at få min barnetro tilbage...... Der må findes højere magter.
mvh
michael frandsen
Wink
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 13:23
Stor ros til Viborg kommune !
Langt om længe kommer der endelig et løsningsforslag fra Viborg og formentlig samlet enighed fra de øvrige kommuner omkring gudenåen,-det er rigtig godt gået,-man kan jo ikke beskylde den nuværende miljøminister for at aktiv i denne sag,-derfor er det gældeligt at der fra kommunerne er en enig indstilling til en løsning.
Der er sikkert mange lodsejere og campingpladser oven for tangeværket  der vil få gavn af en sådan løsning,-det er jo ikke lige det hr. K. Pihl-Lorenzen har stået for,-det bliver jo snart muligt ,-ved hjælp af stemmesedlen - at sige sin mening om hans manglende indsats de seneste år.
Jeg er selv meget ivrig laksefisker ved gudenåen,-alligevel ser jeg gerne at tange sø bevares,da søen jo også har mange andre værdier som fritidsområde,-og fuldendes projektet med et stisystem omkring søen og omløbet bliver det afgjort et attraktivt område,-helt uden hjælp fra Hr. K. Pihl-Lorenzen.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 14:44
Tror ikke på en skid, før jeg ser at gravearbejdet er i gangConfused
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 15:44
Citat: fransirn

Hej alle her !
 
Det lyder skøn musik i ørerne, hvis der endelig kan komme et gennembrud m.h.t.
Gudenåens fremtid.
 
Helt enig! 
 
Citat: fransirn

Så en hr. Kristian Pihl Lorentzen udtale sig på TV - - ynk ynk ynk !!! Cry
Gad vide om samme hr. K.P.Lorentzen selv er ejer af en bolig ved Tange Sø ? - Nåh, som det tyder på, er det vel begrænset hvad K.P.L. og hans lidelsesfæller får af magt fremover !!!!! Clap
 
Lidt Googlen på hans navn, afslører at han har haft flere boliger i Ans!Question
 
 
Citat: fransirn

Jeg begynder efterhånden at få min barnetro tilbage...... Der må findes højere magter.
mvh
michael frandsen
Wink
 
Det håber jeg også.
 
Mvh
Henning


Redigeret af Henning - 09 Mar 2011 kl. 18:43
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 18:20
det bliver fantastisk, men vi mærker jo først effekten i 2020 og frem efter, så det er ikke for tidligt at få gjordt noget i 2014....det bliver også spændende at se hvordan fiskeriet bliver i de første år derefter, og en masse nyt vand skal affiskes på nye måder, og fiskene er nogle helt andre steder måske...... man kan næsten kalde det nogle kommende pionær år for gudenåfiskeren....
det bliver for fedt.....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2011 kl. 20:19
Det vil være sindsygt at grave et omløb, som kun vil medføre endnu flere naturødelæggelser, den eneste rigtige løsning er en naturgenopretning, hvor Tange Sø tømmes og Gudenåen får sit oprindelig forløb tilbage.

Aflejringerne på søbunden er ikke et stort problem, og der vil højst gå nogle måneder efter tørlægningen, så vil ådalen være dækket af vegetation, især hvis man aktivt spreder frø fra de arter, som naturligt er hjemmehørende i en ådal.

MVH
NRE
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 06:45
Citat: Niels Riis Ebbesen

Det vil være sindsygt at grave et omløb, som kun vil medføre endnu flere naturødelæggelser, den eneste rigtige løsning er en naturgenopretning, hvor Tange Sø tømmes og Gudenåen får sit oprindelig forløb tilbage.

Aflejringerne på søbunden er ikke et stort problem, og der vil højst gå nogle måneder efter tørlægningen, så vil ådalen være dækket af vegetation, især hvis man aktivt spreder frø fra de arter, som naturligt er hjemmehørende i en ådal.

MVH
NRE


du glemmer lige at der er oplagret sediment fra gudenåsystemet å bunden, har hørt om op til 4m snask på bunden.....
Born to fish, forced to work!!!
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 08:36
Jeg vil da også stemme for at der graves et nyt løb uden om søen og at søen så bevares, hvis man altså bliver spurgtWink
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2011 kl. 09:15
[[/QUOTE] Mikkel Pedersen skrev bl.a.:
du glemmer lige at der er oplagret sediment fra gudenåsystemet å bunden, har hørt om op til 4m snask på bunden.....
[/QUOTE]
 
De ting der findes på bunden af Tange Sø er næppe noget der ikke i forvejen findes i udtørrede søer og ådale. Så selvom mængden 4 m snask (?) skulle være tilfældet - så bliver selv det meste 'snask' jo tørt, når vandet forsvinder - så intet nyt i det.
 
Den reetablerede ådal vil ikke opføre sig meget anderledes end andre ådale, der går nogle få år - så skal du bare se naturen tage over - og den er modsat tåber fra Hedeselskaber og andre 'fremsynede' - rigtig god til det !
 
mvh
Heinz
 
ps: Lad bare Værket stå - vi har tradition for skamstøtter i dette land !


Redigeret af tackler - 10 Mar 2011 kl. 09:18
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 07:46

Desværre bliver man ikke overrasket, nu begynder Viborg kommune at trække i land!Thumbs Down http://viborg-folkeblad.dk/bjerringbro/tange-soe-skal-ikke-roeres

Det ender såmen nok med, at de mener den nuværende (uduelige) fisketrappe, er rigelig passage!
 
Henning 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 08:00
Lad bare Værket stå - vi har tradition for skamstøtter i dette land !

Ja så sæt en af Kristian Pihl Lorenzen ved siden af, men pynter den...... nej!


Redigeret af Taonga - 18 Mar 2011 kl. 08:01
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 09:55

At tømme søen er jo et meget kraftigt naturindgreb, som også har indvirkning på huspriser. Jeg kan da godt forstå, hvis husejere omkring søen vil kæmpe med næb og kløer for at bibeholde sø. For mig er et langt omløb den eneste realistiske løsning og det må være muligt at genskabe det gamle åløbs unikke forhold på bunden af et nyt omløb.

Lad os være realistiske og gå efter den løsning, der passer flest mulige. Der er ingen tvivl om, at værket skal lukkes ned. Lav det til et museum for vedvarende energi der og byg så et par store vindmøller ved siden af og lad så skolebørn og andre(venstrefolk etc.) se, at natur og vedvarende rene energikilder står side om side...ligesom os mennesker!
 
14 dage og der tælles ned...
Til top
jan wendelin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wendelin Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 13:14

Elproduktionen i tangeværket udføres af 3 generatorer, der alle stammer fra 1920, og lev. ca. 14 Mega Watt Timer. Det er ca. det 4 store havmøller kan producerer.

Hvis man hænger sig i, at det udgør et vigtigt bidrag til den forureningsfri energiproduktion i Danmark. Kan man opstille et regnestykke der ca. ser sådan ud.

For at producerer en 3 Mega Watt. Vindmølle bruges der ca. 20 Mega Watt. Det fremstiller den ca. på 7 måneder, og i løbet af dens levetid - ca. 20 år - bliver det til ca 35 x ”fremstillingsenergi”

Tangeværket er et andelsselskab ejet af NRGI, Energi Midt, og Galten Elværk. Gør jeres indflydelse gældende over for jeres rep. I jeres elselskab!

Gør tangeværket til det museum det er!



Redigeret af wendelin - 18 Mar 2011 kl. 14:56
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 17:05
Jeg kan ikke være mere enig " Gør Tangeværket til det museum det er". Utallige er de erhverv, som er forsvundet siden 1920, fordi de ikke har relevans længere. Min gamle far på 82 fortæller mig, at min oldefar var en af de førende kræfter i projektet, Tangeværket. Deraf også mellemnavnet Bjerring, som er en udkant af Bjerringbro. Jeg er desværre ikke stolt af min oldefar, men dengang vidste man jo ikke bedre. Dengang var Hedeselskabet Danmarks fremtid og var det stadig 40 år senere. Der er meget økonomi og mange følelser i dette emne. Jeg stemmer for løsningen med et omløb. Alt andet lige, tjener det mere eller mindre alles interesser. Søen med sin fauna bevares, og der hvor omløbet kan ligge er kun mark og engarealer, hvis værdi både økonomisk og miljømæsigt vil stige væsentligt. Tag et kig på Skjern Å, og sig at jeg er fuld af løgn.
Jeg stiller gladeligt op, som efterkommer af min oldefar, til den snarlige festlige indvielse af Gudenåen, Laksens naturlige gyde, opvækst og hjemsted .Big smile
Jan har ret :

Tangeværket er et andelsselskab ejet af NRGI, Energi Midt, og Galten Elværk. Gør jeres indflydelse gældende over for jeres rep. I jeres elselskab!

Fortsat god kamp, og held og lykke med reetableringen af Gudenåen Thumbs Up



RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 17:59
Så har Favrskov kommune fulgt trop og støtter også op om det lange omløbsstryg.Thumbs Up
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Dennis Jørgensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
zinkoid

Tilmeldt:: 12 Nov 2010
Geografisk: Horsens
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér zinkoid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2011 kl. 18:01
Per Ejner - Du kan roligt være stolt af din oldefar. At fornægte sin historie er at fornægte sig selv. Som du selv siger så vidste man ikke bedre dengang og værket havde dengang stor betydning for udvikling i området. At vi ved bedre idag gør jo ikke deres hensigter for samfundet mindre. Nogle af de ting vi tror vi gør rigtigt idag vil helt sikkert også vise sig at være helt forfejlet om 100 år.
Men lad os dog få rettet op på fortidens syndere og lad os håbe at vi bliver klogere for hver generation der går.
 
Dennis
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres