Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opretning af hjulholder

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Opretning af hjulholder
    Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:01
Jeg har købt en brugt Scott STS 906 hvor hjulholder er monteret forkert. Den er vinklet ca. 1/5-del omgang så hjulet sidder derfor skævt i forhold til skydeøjer.
 
Vil man selv kunne fixe uden at hele molevitten skal skilles ad?
 
på forhånd tak
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:05
Tror der er nemmere at skære skydeøjet af og dreje det istedet, er det ikke kun et øje det drejer sig om ?

Mvh Mads



Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:06
Hej Jesper,
det er muligt at du ved at varme hjulholderen op med en varmepistol kan blødgøre limen så meget at den kan drejes - men hvordan kork osv reagerer er svært at svare på.
 
vh
Peter
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:07
Er du sikker på at den er skævt monteret? Ofte er det fordi hjulfoden er for smal til selve holderen, og glider ud til siden når man skruer hjulet på. 1/5 del lyder dog af meget.
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:23
hej jesper
 
Du kan varme hjulholderen og limen op med kogende vand... Ved dog ikke om du kan lade limen  hærde op igen eller om den skal have en omgang igen...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:26
Citat: mads77

Tror der er nemmere at skære skydeøjet af og dreje det istedet, er det ikke kun et øje det drejer sig om ?

Mvh Mads
Det drejer sig selvfølgelig kun det første øje så det er da en oplagt mulighedSmile
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:28
Citat: Klaus Neilsen

Er du sikker på at den er skævt monteret? Ofte er det fordi hjulfoden er for smal til selve holderen, og glider ud til siden når man skruer hjulet på. 1/5 del lyder dog af meget.
Jeg har aldrig oplevet dette og slet ikke på en Scott men hjulholder er monteret MEGET skævt og jeg har checket om der er plads til at hjulet kan vrides på plads men det er ikke muligt.
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:29
Hej Jesper
 
Jeg ville tage hjulholderen af og eftermontere den igen.
Kogende vand er sagen!
Jeg ville ikke tage øjet af da det, hvis det skal blive flot, skal bevikles med den samme tråd som der er brugt originalt.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:30
Citat: team grayling

hej jesper
 
Du kan varme hjulholderen og limen op med kogende vand... Ved dog ikke om du kan lade limen  hærde op igen eller om den skal have en omgang igen...
Mon ikke bunddub går tabt ved en sådan behandling? Følger bunddub med af hvis opvarmningen gør at hjulholder kan trækkes af? Hvis man kan vride den på plads skal der jo nyt lim tilføres. Hvorledes kan det ske hvis man ikke vil skille håndtaget i atomer?
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:35
Hej Jesper
 
Hjulholderen kan hvis du er uheldig godt gå til, men du burde med lidt lirken kunne få den af i et stykke, og derefter hjulholderen.
Når det så er afmonteret ville jeg få fjernet alle limresterne fra klingen og hjulholderen.
Derefter tapes det op og monteres igen med epoxy.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:45
Citat: mahon

Hej Jesper
 
Hjulholderen kan hvis du er uheldig godt gå til, men du burde med lidt lirken kunne få den af i et stykke, og derefter hjulholderen.
Når det så er afmonteret ville jeg få fjernet alle limresterne fra klingen og hjulholderen.
Derefter tapes det op og monteres igen med epoxy.
Har du et bud på hvem der kan udfører denne rep? UssingBech vil sikkert kunne udfører det men er der andre?
 
Jeg er ikke en ørn til denne slags operationerWink
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 21:54
Hej jesper
 
Ja jeg vil kunne gøre det, men der er lidt langt til Hammel, men du vil også kunne gøre det, det er meget nemt.
Men du må ikke begynde at bruge magt, det skal varmes op til det punkt hvor det slipper ved et let vrid i hjulholderen.
Hold fat om håndtaget og hjulhldere med nogle klude og så vil du kunne vride det fra hinanden. Hvis ikke du kan gøre det på den måde er det ikke varmet nok op.
 
 
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 22:00
Citat: mahon

Hej jesper
 
Ja jeg vil kunne gøre det, men der er lidt langt til Hammel, men du vil også kunne gøre det, det er meget nemt.
Men du må ikke begynde at bruge magt, det skal varmes op til det punkt hvor det slipper ved et let vrid i hjulholderen.
Hold fat om håndtaget og hjulhldere med nogle klude og så vil du kunne vride det fra hinanden. Hvis ikke du kan gøre det på den måde er det ikke varmet nok op.
 
 
Jeg gør forsøget men da jeg tit er i Bjerringbro(familie) kan det være jeg vil give et par flasker rødvin for din assistanceSmile
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 22:02

Du skal være velkommen, smid en PB hvis du skal forbi.

Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum