Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

for og bag på Rio skydehoved?

 Besvar Besvar
Forfatter
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: for og bag på Rio skydehoved?
    Sendt: 08 Mar 2011 kl. 22:17
Jeg har købt 2 skydehoveder Rio scandinavian seatrout.

Jeg er blevet i tvivl om det er den tykke eller tynde ende jeg skal binde til skydelinen?


Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 22:32
hvis det er til geddefiskeri,, den tynde ende mod  skydelinen
ellers til normalt brug  modsat,,
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 22:37
"seatrout" Klaus :)

intermediate #6 og # 7 til kysten
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 23:40
På Rio Seatrout`s skydehoveder har du en tapering i begge ender, og den korte tapering på ca 15 cm vendes ind mod hjulet.
Grunden er den at den lange (tynde) tapering i modsat ende ikke må generere så meget energi at den vender forfanget for voldsomt.
Ved geddefiskeri hvor man netop har brug for mere energi til at vende en stor og tung flue....ja der er det netop at den "tykke" ende vendes ind mod hjulet.
 
Mvh
Jim.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2011 kl. 23:43
Det var vist noget sludder jeg fik sagt til sidst...jeg mente selvfølgelig ud mod fluen Clown
 
Jim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres