Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Omkostninger ved handel i USA

 Besvar Besvar
Forfatter
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Omkostninger ved handel i USA
    Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:17
Hej alle,
 
Emnet har sikkert været vendt herinde før, men nu spørger jeg alligevel!Tongue
 
Hvor mange procent skal man regne med at lægge til varens pris (told osv.) når man køber ting fra USA - hvis vi nu snakker om fx en stang til over 2000 kr.?
 
/Kasper
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:25
hvis du sætter 375$ (~2000Dkr) ind i shopusa's beregner ender du i knap 3000kr inkl varen, transport og fortolding ...
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:26

Hej

Jeg regner med en $ pris på ca 10-11kr. for varen - så skulle porto, told moms mv. være dækket ind. Er prisen så den samme her i Danmark, køber jeg det her
 
/J
 
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:26
Hej Kasper
 
Afhængig af den valgte forsendelsesmåde kan det variere. UPS er f.eks. meget dyrere end US postal service.
 
Du kan se et eksempel her (taget fra Post Danmark)
 

Køber du varer uden for EU?

Når du køber en vare i et land uden for EU, som har en værdi over 80 kr., skal du betale moms og told af varen samt importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr).

Her kan du se, hvornår du skal betale hvad:
 
Varens værdi:  Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr.  Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr.  Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr.  Du skal betale moms, told og importgebyr

Told
Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.
Læs mere på SKATs hjemmeside om toldsatser

Moms
Momsen er på 25 %. Den udregnes på baggrund af varens værdi, portoen og toldafgiften.

Importgebyr
Ved indførsel af varer i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT. Til dækning af omkostninger ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et importgebyr på 160 kr. inkl. moms pr. forsendelse for varer over 80 kr.

Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet

Hvis du køber et par cowboybukser fra USA til en værdi af 1.500 kr., hvor portoen er 50 kr. og toldsatsen 12%, vil regnestykket se sådan ud:

Told  12% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) = 186 kr.
Moms  25% af varens værdi (1.500 kr.) + porto (50 kr.) + told (186 kr.) 434 kr.
Importgebyr 160 kr.
Opkrævning i alt 780 kr.
 
Toldsatsen på fiskegrej er så vidt jeg husker 6,9%
 
Mvh.
 
Lars
 
PS. Og når nu Kasper har været så regelret at spørge hvordan/hvormeget, kan vi så ikke blive fri for alle de "kreative" forslag til at "spare" penge.

Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:36
Hvor ser du de kreative forslag henne Lars ?
Til top
morten saxtorph nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
saxtorph Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér saxtorph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:37
Hej Kasper
du skal lægge 37% på det fulde beløb
jeg mener at det er +25% hvis det fulde beløb er under 1150kr
Mvh
Morten
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:47
"Fulde beløb" = varens pris + forsendelsesomkostninger ;)
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:57
Hej Søren
 
Indtil videre (kl18:55) ingen, men der har bare været så mange tråde Søren, hvor diverse kreative forslag er blevet bragt til torvs, og det var bare det jeg ville undgå.
 
Beklager hvis jeg har trådt nogen over tæerne ved at opfordre til at "holde tråden (og vores egen sti) ren"
 
God weekend, Søren og I andre derude
 
Lars
 
 
Til top
Per Jacomo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jacce Avatar

Tilmeldt:: 01 Okt 2002
Geografisk: Himmelev
Status: Offline
Beskeder: 248
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jacce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 18:59
Hej  Kasper
 
jeg har noteret mig min gode ven Enken - Enkelunds - kvalitative og meget "pædagogiske" svar til dig  Wink ---- men som en der har handlet møj med USA (på mange måder, herunder omkring fluegrej, tøj, musik o.s.v.), så er mit svar kort:
 
+ 35 %
 
oveni hatten på den opgjorte "fakturapris" på nettet (min. tanke)  
 
og altså en tanke om, at noget til 1.000 dollars koster 1.350 dollars (min.) og så bliver "man" ikke overrasket ...
 
Dernæst skal du altid erindre:
 
1) Mulighed for reklamation
2) Forsendelsesomkostninger i.f.t. evt. ombytning m.v. - hvem betaler hvilke omkostninger u.s.w.
3) Bøvl og besvær omkring garantier (måske)
4) Skuffelser, hvis du IKKE kender til varen i forvejen og pludseligt sidder med et fedt hjul og/eller stang, som ikke var så fedt anyway.
 
En af rødderne jublede for nogle få uger siden over, at hans vare var sluppet igennem "told og skat" m.v. og jeg sagde ..... ro på og 12 dage efter kom der en regning på små 800 danske kroner (jo, de er vaske ved havelågen).
 
Gør din verden udvidet og prøv at gå denne vej
 
 
og husk på, at disse regelsæt er afstedkommet af især EU-handelsrestriktioner og tiltag overfor og omkring USA, herunder også i.f.t. privates handler med dem overthere - længe leve handelsfriheden og den globale samhandel  Clap  
 
Lystfiskerhilsen fra
Mr. Jacomo  Big smile
Who Just Love USA
Himmelev,
Down Under Roskilde Fjord     
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 19:10

Vi har lige købt et par sko i usa

og det kostede ca 40 % ekstra med det hele

mvh Flemming
Til top
morten saxtorph nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
saxtorph Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér saxtorph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 19:26
Ja det Fulde beløb" = varens pris + forsendelsesomkostninger,
også bliver der lige taget et fortolkningsgebyr på 150 kr i lufthavnen på alle ting der skal fortoldes husk der er ingen afgift i hele EU
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 21:35
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 22:39
Citat: saxtorph

Ja det Fulde beløb" = varens pris + forsendelsesomkostninger,
også bliver der lige taget et fortolkningsgebyr på 150 kr i lufthavnen på alle ting der skal fortoldes husk der er ingen afgift i hele EU
 
Hvad er det for en lufthavn hvor der tages et fortoldningsgebyr ?


Redigeret af P.M. - 11 Mar 2011 kl. 22:51
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 22:43
Nogen der har erfaring med ShopUSA?
 
Det må jo vel betyde at man kan købe varer hos privatpersoner som ellers ikke er interesseret i at sende til Europa/Danmark!?
 
/Kasper
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 22:46
Citat: Kasper J

Nogen der har erfaring med ShopUSA?
 
Det må jo vel betyde at man kan købe varer hos privatpersoner som ellers ikke er interesseret i at sende til Europa/Danmark!?
 
/Kasper
 
Her lytter jeg lige med, det må jo være løsningen på eBay når sælger kun vil sende til US
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 22:57
Jeg har brugt dem en enkelt gang til at få nogen reservedele hjem til min pontonbåd fra Creek Company der ellers pure nægter at handle med private udenfor US. Det hele gik i princippet fint - der var dog lidt problemer med registrering af varerne da jeg ramte lige ind i en opdatering af deres danske hjemmeside. Men de var yderst hjælpsomme og kontaktede mig prompte da jeg gjorde opmærksom på problemet pr. email. 
- bare husk at oprette forsendelsen hos shopusa så tidligt i forløbet som muligt så de kan nå at oprette den virtuelle adresse så varerne ikke "bouncer" i virginia fordi butikken er hurtig på aftrækkeren med afsendelsen ;)
Til top
Kasper Johansson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kasper J Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kasper J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 23:06
Citat: Klaus Neilsen

 
Her lytter jeg lige med, det må jo være løsningen på eBay når sælger kun vil sende til US
Lige præcis!
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 23:24
Citat: P.M.

 
Hvad er det for en lufthavn hvor der tages et fortoldningsgebyr ?


Postdanmark hvis det sendes med alm. post. Og ellers det speditørfirma/ pakketransportfirma der ellers ville håndtere varen!
Mvh
Jesper Hansen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 00:09
Citat: Kasper J

Nogen der har erfaring med ShopUSA?
 
Det må jo vel betyde at man kan købe varer hos privatpersoner som ellers ikke er interesseret i at sende til Europa/Danmark!?
 
/Kasper
Jeg har brugt ShopUSA 6 gange indenfor det sidste års tid - enten for at kunne købe hos shops, som ikke sender til DK eller for at spare penge på forsendelsen f.eks. forlanger fleres shops (Bassproshop - Cabelas) 40-45% af en vares pris i forsendelsesomkostninger for at sende en vare til DK.
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 00:26
Måske lidt off topic! Men er der aldrig nogle der handler på egun.de?

Ingen moms, og ingen told! Der findes jo rigtig meget lækkert grej og der er da basisfor en god handel!
Mvh
Jesper Hansen
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 20:14
Citat: jehan29

Citat: P.M.

 
Hvad er det for en lufthavn hvor der tages et fortoldningsgebyr ?


Postdanmark hvis det sendes med alm. post. Og ellers det speditørfirma/ pakketransportfirma der ellers ville håndtere varen!
 
Postdanmark er da ikke en lufthavn Wacko
Til top
Jesper Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jehan29

Tilmeldt:: 31 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jehan29 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Mar 2011 kl. 21:45
Citat: P.M.

Citat: jehan29

Citat: P.M.

 
Hvad er det for en lufthavn hvor der tages et fortoldningsgebyr ?


Postdanmark hvis det sendes med alm. post. Og ellers det speditørfirma/ pakketransportfirma der ellers ville håndtere varen!
 
Postdanmark er da ikke en lufthavn Wacko


Nej men det er nu engang dem der tager fortoldningsgebyr! Det er jo ikke lufthavnen der håndtere den post der ankommer til lille Danmark. Det gør Pestdanmark!Samt de forskellige speditør-/ pakke- firmaer der er godkendt til at modtage pakker til fortoldning.
Mvh
Jesper Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres