Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stang snak.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stang snak.
    Sendt: 11 Mar 2011 kl. 19:58
Jeg har førhen fisket udelukkende med #7 stang, men for 1 år måske mere siden fik jeg min en #6 stang og har været vant til i lang tid at kun bruge #6 stang. Nu når jeg så tager fat i min Scierra CTC 9' #7 stang, så kan jeg bare ikke forene mig med den. Den vejer 103gr. mens min Loop Multi PWR 9' #6 er i 90'er skalaen. Så det er jo ikke fordi vi snakker voldsom forskel, men jeg kan simpelthen bare ikke forene mig med den.
Nogen andre der har prøvet det? Ved ikke om det handler om aktionen? Min Loop stang har rimelig mange kræfter af at være en #6 og Scierra stangen er da sådan lidt hurtig i det.

Kunne være interessant at høre om andre har prøvet det samme.?
Hilsen Kim.
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 22:09
Kender det godt når man skifter meget.
 Du skal bare igang med den igenLOL
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2011 kl. 22:10
Hej Kim !
Det kommer sig meget af kvalitet, og balance i klingen ! Har selv oplevet det mange gange og det er svært at forklare hvorfor ! (læs: Det vil jeg lade andre kloge hoveder om at forklare, i stedet for at gætteSmile
Lige præcis med Scierra CTC, så er det efter min mening, en af de ringeste stænger, jeg nogensinde har oplevet (nok også derfor, den på et tidspunkt var gratis, ved køb af et par flueliner :)? Taperingen af stangen, er helt til grin, og det får den til at virke "tung i næsen " :)
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 00:58
Scierra CTC er ikke spor sværere at kaste med en nogle som helst andre stænger, den kaster fremragende, virker dejlig progressiv, let og hurtig men i den lidt "blødere" ende hvor den ikke må presses unødigt men blot kastes med en rolig bevægelse med markante stop, så får du al den fart på din line du kan forlange men igen...vær opmærksom på at dens optimale arbejdsområde fordrer vægte som ligger inde for et relativt begrænset område.
 
CTC har bestemt udmærket kasteegenskaber men mangler den fleksibilitet og bredde som andre af markedets bedste stænger besidder.
 
Min Winston Bllx 9`#9 kan både sætte fuld fart på et 18-19 grams skydehoved gennem en frisk vind, eller et 14-15 grams hoved i stille vejr med al den timing og feeling man kan drømme om...så her skiller vi virkelig bukkene fra fårene.
 
Som sagt...stort set alle stænger kaster godt...de gør det bare på hver sin måde og under "ret forskellige forhold".
 
Håber at det giver mening.
 
Mvh
Jim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres