Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KÆMPE fluegedde.

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: KÆMPE fluegedde.
    Sendt: 12 Mar 2011 kl. 22:08
Hej jeg vil lige raportere fra nok min bedste fiskedag nogensindeTongue
 
Min fiske buddy Emil og jeg havde længe overvejet en tur til gudenåen ved Bjerringbro. Vi havde jo hørt så meget om de store gedder de fanger derude.
Lørdag d. 12/03 blev så dagen og Emil fik arrangeret at vi skulle mødes ved åen sammen med Rasmus Ottesen som skulle guide os ved åen. Mange tak for det!Clap 
Han fortalte os om en hel masse store fluegedder fra åen og viste os hvor de havde taget dem. Han fortalte også en del om laksefiskeriet i åen. Vi startede ved zone 2 og fiskede med synke 5 og synke 7. Rasmus var lige ved at tabe mund og øjne da han hørte det fordi han selv kun fisker med flydeline og så med sinktip. Jeg holdt nu fast i synke 7'eren selv om jeg jævnligt fik fat i bunden. Vi fiskede os lige så stille nedefter. Da vi havde fisket et par timer uden det mindste ville vi ligge en ny plan. Planen blev at Rasmus skulle gå op og hente bilen og så møde os længere nede af åen. Mig og Emil fiskede os ca 2 kilometer ned af åen hvor vi mødte Rasmus ved en bro. Vi skiftede side og jeg skiftede til en synke 3 istedet for 7'eren. Vi gik ned til et spot som så lovende ud. Rasmus fortalte at de før havde fanget store fisk her. Vandet var forholsvis dybt og næsten stillestående. Med andre ord perfekt! vi stod tre mand på række og affiskede spottet, men efter de første kast tabte jeg lidt moddet og sagde til Emil, "det kan sgu da ikke passe at der ikke er fisk her." Så lægger jeg et nyt kast ud og jeg kan tydeligt se fluen komme jiggene gennem vandet en halv meter under overfladen. Pludselig åbner der sig en mund på størrelse med en foldbold og inhalere min copper/guld flue. Den vender siden til og jeg sætter modhugget med ligeså meget kraft som fisken huggede med. "Den er god," siger jeg og vi skyder den til omkring 8 kg. Efter et par minutters god fight så suser fisken nedstrøms og pludselig sidder den urokkelig fast. "Pis!" siger vi, men efter 5 minuters rykken uden held og en tur i åen så tager fisken et udløb og så er den fri. DejligtBig smile lidt efter er fisken klar til landing og Rasmus hopper i vandet. "Den er sgu over meteren," siger han og jeg tænker arhhhh tag nu lige en slapper, men da han løfter fiske op ser jeg hvor massiv bæstet er. Den er trommel fed og vel over meteren! Vi starter med at måle den til 112 cm. Der efter kommer vi fiske en stor vejepose og den bliver vejet til 11,4 kg! Næsten en fordobling af min tidligere pr. Vi skyder ca 25 billeder og lader den store dame svømme videre igen. Den næste time skal jeg lige sunde mig og går for det meste at snakker med Rasmus, men Emil fisker på livet løs. Det lykkedes for ham og han lander og genudsætter to gedder på hhv. 3 og 4 kg.
Er i til smæk og pisk, så tag med mig ud og fisk
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Bech Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2009
Geografisk: Randers guncity
Status: Offline
Beskeder: 246
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Bech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 22:41
Sådan!!!

Stort tillykke, sikke en madamme! Og det er dælme sjovt at fighte dem i den strøm!

Rasmus
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 22:48
Lad os få nogle billeder af bæstet, vi er jo slet ikke misundeligeSmile
Thumbs Up
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 22:57
Tak for den spændende beretning og tillykke med fangsten. meget relvant, da jeg har tilbragt eftermiddagen med at se filmen, Fluefiskeri efter Gedde af Niels Vestergaard. Her ser vi en fight med en gedde af ca. halv størrelse af din, som laver rigeligt med balade i åen.
Det kunne være, man skulle prøve at vaske et par store Flashfluer på Tissø eller Tystrup Sø.
Lige nu peger fluestangen mere i retning af havørrederne, som må være ved at røre på sig i Musholmbugten på Sjælland.
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
Rasmus Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmushansen.com

Tilmeldt:: 21 Sep 2010
Geografisk: Bodø, Norge
Status: Offline
Beskeder: 373
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmushansen.com Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2011 kl. 23:35
Tillykke med din store gedde på fluen! 
 
(forstår din overskrift "KÆMPE fluegedde" bedre når du skriver at den er en fordobling af din tidligere største Clap )  
 
Godt fisket, godt gået !
Med venlig geddefluehilsen
Rasmus Hansen


Redigeret af rasmushansen.com - 12 Mar 2011 kl. 23:40
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 00:05

De fleste billeder to Rasmus og Emil og jeg får tilsendt nogle af billederne imorgen

Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 00:18
kanon... super fisk!!! stort tillykke:-)

mik (der satser på at forbedre sin pr gedde i år ;-))
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 09:36
super mange gange tillykke håber et se billederne en gang i bindelauget
 
 
Hilsen Peter Nielsen
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 10:16
Det kommer du skam til peterWink
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 10:36
Her er et billed af fisken Jeg har ikke fået dem alle sammen endu, men dette er det eneste lige pt
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 10:46
Sådan Thomas
Tillykke med dyret.......
Dejligt at se du har fået dyret filmet...
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Børge Erland Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
BEJ.dk86

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 95
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BEJ.dk86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 11:20
Hej Thomas
Stort tillykkeClap nu må jeg jo ud med stangen igen for du fik mig jo med 400g
vi ses ved vandet ClapClapClapClap
Børge
En færdiguddannet fluefisker,er ikke uddannet,men færdig
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 12:30
Hehe tak. Tongue vi ses vel på tirsdag til fluebinding. Der kan i se alle billederne fra turen.
Til top
Jeppe Højrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jeppe Højrup Avatar

Tilmeldt:: 23 Maj 2003
Geografisk: Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jeppe Højrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 14:25

Stort tillykke med den flotte fisk! Dejlig beretning du har fået skrevet oven i købet:)

Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 15:22
TakTongue
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres