Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til rep. af vadestøvle

 Besvar Besvar
Forfatter
Anders Rosenberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
John_West

Tilmeldt:: 03 Aug 2008
Geografisk: Malmö
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John_West Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjælp til rep. af vadestøvle
    Sendt: 13 Mar 2011 kl. 11:46

Jeg har et par kinetic vadestøvler som er 3 år gamle, hvor filtbunden er ved at falde af. Hvordan laves dette bedst?

Jeg går ud fra at jeg skal have hele sålen af og rense støvle og sål for gamle limrester? eller skal der bare knaldes lim ind der hvor sålen sidder løst?
 
Hvis hele sålen skal af, hvordan klares dette bedst uden bare at rive den af og ødelægge den?
Hvad skal jeg bruge til at fjerne limrester med?
og hvad skal jeg lime dem med?
 
Tips/guide og links ønskes, også links til produkter ville være rart
 
Mvh
Anders
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 12:24
Anders, jeg syntes bestemt ikke at du skal "rive den af" her og nu, specielt ikke hvis du ødelægger den ved det Smile den skal vel bruges igen.......
 
Nå spøj til side. Hvis sålen bare er gået løs så plejer jeg efter at støvlerne har stået til tørre:
-fjern gamle limrester brug evt cellulosefortynder der også af fedter sål og støvle.
- bøj flappen op og kom kontaktlim på den løse flap og støvlen, hold dem fra hinanden med et par tandstikker eller lign indtil kontaktlimen er så tør at sålen skal presses på støvlen.
Wupti støvlen kan bruges igen.
(og du kan rive den af i ventetiden Censored he he...)
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 13:01
Hej Anders
 
Jeg har haft samme problem med en flaprende filtsål på et par af mine Waders (irriterende lyd) Cry
Træk sålen af så langt du kan, uden at beskadige den. rens med rensebenzin eller cellulosefortynder.
Jeg fik stor succes med en klar siliconelim, som man også bruger til at lime glas i akvarier, "Dow Corning 3140".
Jeg er nu sikker på at de fleste siliconelim, som er vandbestandige, kan bruges.
Brug godt med snor til at holde sålen på plads, og efter et døgn falder sålen ikke af i "stille vejr".
Jeg tror siliconelim er mere holbart i vand end kontaktlim. Men lad nu præsterne om at tro, de får jo penge for detLOL
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres