Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

P&T / Erhvervsfiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: P&T / Erhvervsfiskeri
    Sendt: 13 Mar 2011 kl. 14:38
Vi har idag, været på fisketur i Bakkegårdens Lystfiskeri ved Rødekro i sdr Jylland.
 
Vi indløste kort kl 11.45 og købte 4 timer med 1 stang hver (2x100kr).
 
Kl 13.05 har vi fanget 9 fisk da ejeren kommer forbi. Han farer med det samme op og spørger om det er os der er startet kl 13. Vi oplyser navne og starttidspunkt og han godkender. Han kigger på vores fisk og fortæller at vi må fange 1 mere, så skal vi forlade søen. Da vi spørger efter grund, farer han igen op og fortæller at det er erhvervsfiskeri vi har gang i. Han understreger at det er en advarsel og han siger det kun én gang. Når vi har fanget 10 skal vi forlade stedet.
 
Vi spørger om han har fangstbegrænsning og han henviser til danske ørredsøer, at man maks må fange 10 fisk sådan er det alle steder. Vi spørger om vi så får penge tilbage for tabt fisketid, men han kører bare væk uden at svare.
 
Da vi har 10 fisk tager vi stængerne op og forlader stedet efter ca 1,5 times fiskeri.
 
Vi er selvf. lidt undrende over bortvisningen, da der ikke er skiltet nogen steder med fangstbegrænsning. Bør der ikke skiltes? Fiskene er jo til ejet forbrug og vi mener egentlig ikke at 5 pr mand er at overdrive.
 
Vi har fisket fast derude i et par år og har været rigtigt glade for det. Vi opfører os ordentligt og overholder reglementet. I bund og grund lejer vi jo fiskeretten i søen, vi køber jo ikke fiskene. Havde vi ikke fanget noget ville vi jo heller ikke få pengene tilbage.
Til top
Dansenegeren Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmuslaustsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 462
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmuslaustsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 14:50
Han lyder da som om han har rotter på loftet!!!Thumbs Down
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 14:54

Vil man håndhæve sådanne regler bør det efter min mening fremgå tydeligt af fiskekortet eller andet steds på området.

Sån' en bandit!
 
/Martin
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 14:59
Tja. jeg kan heller ikke se den omtalte regel på Danske ørredsøers hjemmeside. Så mon ikke det bare en endnu en P&T ejer der ikke kan tåle at se folk hente fisk hos ham!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 15:08
Du syntes ikke du har fået fisk nok for pengene?
/J
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 15:18
Det er jo et helt andet spørgsmål?
 
egentlig synes jeg heller ikke 5 fisk er overdrevet vildt mange men det kommer jo an på hvor mange gange man fisker og hvor meget man snitter pr. tur.
 
Selv håber jeg at komme ud på fredag - hvis nogen vil med fra KBH så sig til.. og der er det da meningen at jeg skal ryge ind i et rigtigt bonanzafiskeri da jeg desværre ikke får fisket igen før påske )-:
 
Det kunne jo også være man ville fiske videre og genudsætte eventuelle fangster..
 
/Martin
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 15:25
Det er noget pjat han har lukket ud.
 
I danske ørredsøer er der som dgangspunkt ikke en fangstbegrænsning
da det påhviler den enekelte kort udsteder og lods/sø ejer at fremstille den slags regler
 
så hvis han ikke skilter med at der er fangsbegrænsning ved søen har i været i jeres gode ret til at fiske til kortet udløb
personligt havde jeg nægtet at forlade stedet medmindre jeg fik refunderet
pengene og samtidig vil jeg opfordre jer til at klage til danske ørredsøer
over den behandling i har fået
 
 
Til top
Per B, Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Per Bjerring Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Bjerring Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 15:36
Det lyder, som en ejer, der har en dårlig dag, og fedter det af på de første han møder.
Lad ikke jeres dag ødelægge af en sådan stakkel.
Regler bør fremgå tydeligt på fiskekort eller ved skiltning. Det er jo ikke os alle, som har adgang til internettet, når vi er på fisketur.
Næste gang i møder ham, og han forhåbentlig er i bedre humør. Måske en torsdag morgenWink, kan i sikkert få ham til at indse problematikken.
Er det ikke forbudt ved lov, at være så snyde heldige med fiskeriet ?Hug.
Hvad størrelse garnmaske eller håndgranat har i brugt Thumbs Up
 
RED VILDLAKSEN, KØB IKKE NORSKE DAMBRUGSLAKS !!!
Per B. Sørensen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 16:35
i er desværre ikke de eneste der rundt omkring er stødt på put and take ejere som føler at nogle tager for mange fisk med hjem..

hvis der ingen fangstbegrængsning er skiltet med, er der ingen og får man så 50 fisk er det jo bare fint..

kan heller ikke se problemet i folk får mange fisk, og han får jo også penge når folk intet fanger..

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 18:20
Hedensted P&T, Bregnholm P&T, Haurum P&T, kommer altid og roser en´ fordi man kan finde ud af at fange fisk.
Hedensted P&T har jeg oplevet at ejeren Jens, først kom hen til mig og roste, derefter hen til de andre og sagde de skulle bruge en grøn flue, for det var det fisken ville have, det havde han afluret fra mig Wink
En anden gang fik jeg en god ørred på krogen samtidig med at ejeren stod og snakkede, skulderklap og så gik vi sammen op og vejede fisken, på vejen op og tilbage var han ikke ordknap til at rose.
Jeg synes I skal ringe op til jeres fiskesø på mandag og få en snak, for det er ejeren der har fejl, der er ikke fangstbegrænsning i DANSKE ØRREDSØER hvis det ikke er oplyst ved betalings-stedet!
Det er så nemt at sidde her bag skærmen og give gode råd.
Jeg ville aldrig mere komme i denne sø, og den er kommet i min kalender som dårlig.
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 18:22
@Jørgen S
 
Vi er såmen meget godt tilfreds med fiskene og havde også været tilfreds med mindre...
 
Sagens kerne er vel at vi er bortvist uden at have overtrådt nogle regler.
 
I et lejemål som dette, er der jo "risici" for begge parter. Nogle gange betaler vi prisen og andre gange er vi heldige og ejer betaler prisen ;0)
 
Det der skulle ha' været nogle hyggelige timer, blev i stedet til en rigtig flad oplevelse :0(
 
Jeg har i øvrigt skrevet til danske ørredsøer og svaret er ret klart. Prisen vi har betalt for at fiske stemmer slet ikke overens med de udgifter ejer har haft på os. Og vi skal i øvrigt prise os lykkelige over at han gider være til grin for at vi kan have et sted at fiske...
 
Thumbs Down
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 18:25

hvis det var mig ville jeg aldrig besøge hans sø igen

 
sikke en klovn
 
 
mvh henrik
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 18:30
Citat: DinoSS

@Jørgen S
  
Jeg har i øvrigt skrevet til danske ørredsøer og svaret er ret klart. Prisen vi har betalt for at fiske stemmer slet ikke overens med de udgifter ejer har haft på os. Og vi skal i øvrigt prise os lykkelige over at han gider være til grin for at vi kan have et sted at fiske...
 
Thumbs Down
 
Det svar var ventet, da det er Kim Kølerfeldt der er formand.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 18:44
Ham der har bakkegårdens lystfiskeri er jo en direkte tumpe!  Jeg har da aldrig været ude for noget lignende.
De fleste P&T ejere jeg kender har da et naturligt ønske om at folk fanger noget, og gerne så meget som muligt. Det er jho godt for butikken, folk kommer jo igen så. Og "rygrters byro" skal nok rundsende hvor der er fisk nok at fange.
 
Herude omkring Karup er der et par P&T ejere der såfremt man ikke har fanget noget siger at man kan snuppe en halv time gratis, bare man lover at prale med det såfremt man fanger noget. De ved sq hvad der er godt for deres forretning.
 
Glem det fjols dernede ved Rødekro, og find et sted hvor man bliver behandlet ordentlig!
 
/frede
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 18:55
Jeg synes faktisk svaret fra danske ørredsøer er ret bekymrende. De skriver jo at de er til for at højne niveauet i søerne... Ikke at de er til for at beskytte deres medlemmer  med (undskyld) "øregas" Dead
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:31
Nu er det jo svært at udtale sig om en sag man kun har hørt fra en side og derfor ikke kender de præcise omstændigheder omkring denne.
Ofte opstår en fjollet uoverensstemmelse af den simple grund at folk er så "kemisk mistilpasset" ift hinanden at situationen ikke levner almindelig sympati eller gensidig respekt...så kan det sgu være svært at tale sig til rette.
 
I de fleste Put-søer er en dagsbegrænsning på 5 fisk pr kort vel ganske almindeligt, nogle steder endda kun 5 fisk.
 
Nu kan de jo sagtens tænkes at den pågældende fangstbegrænsning i omtalte sø fungerer rimeligt fornuftigt i det store hele og at der generelt er så ok en selvjustits at folk ikke behøver at skulle skovle fisk på for at føle at de har fået noget for deres penge.
At stille krav om få refunderet nogle af pengene med 9 fisk efter 1½ times fiskeri er sgu da også en lidt smålig opførsel, så det er da ikke svært at forstå hvis søens ejer som måske oven i købet har fået det forkerte ben ud af sengen, flipper lidt ud og bliver slet irriteret for helt ærligt...kan man forlange en trillebør fuld fisk for en flad hund ?
 
Man kunne jo feks have udsat et par stykker i starten nu da det kørte så godt...så havde man jo behændigt undgået en så tåbelig uoverensstemmelse.
 
Mvh
Jim. 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:32
PS...jeg mente faktisk 3 fisk pr dag.
 
Jim.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:36
De herrer..

Nu vil jeg ikke påstå at jeg er upartisk, da jeg jo er igang med et lille P&T projekt..

Jeg kan simpelthen ikke forstå ejerens reaktion, da han jo sikkert (kender ikke selv detaljerne omkring søen) reklamerer med fri fangst - og ihvertfald ifølge jer IKKE skilter med begrænsninger i fangstkvote.
Det BURDE jo være sådan en fangst han skyndte sig at tage en masse fotos af, og fortalte om i den kommende uger, til enhver lystfiskergæst som gad høre om det - det er jo lige til en reklame.

MEN der er jo nok sket det, at han har kigget på jeres fisk - og ved simpel hovedregning opdaget hvad i IDAG har kostet ham..

Jeg har selv valgt IKKE at melde mig ind i Danske Ørredsøer, da jeg med ganske få google søgninger kan se at de ikke holder orden i eget hus - der er simpelthen for meget "salgsgas", og i rigtig mange tilfælde direkte løgnagtig markedsføring fra deres medlemmer.. Det burde de slå ned på, hvis man en eller anden dag skal kunne forbinde "varemærket Danske Ørredsøer" med en kvalitetsmæssig blåstempling af den givne sø.

Eksempelvis udsætter "nogle" stadig steelheads og laks, endda op til 15 kg. - selvom de ikke findes længere - og ikke har gjort det LÆNGE..
Desuden kan det meget let bevises, at mindst én sø her på Sjælland så sent som i sidste uge opdaterede med en udsætning, som ikke fandt sted.

Det er sgu ikke et selskab jeg har lyst til at være en del af.
Til top
Steffen dantoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dantoft Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: kolding
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dantoft Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:39
Har været der 3 gange med min kone.
Hver gang med 2 gange 2 stænger.
Vi har fanget en fisk derude, og det er fint, sådan er gamet.
Men rammer jeg den rigtige dag, så tar jeg også med hjem hvad jeg fanger.
 
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:43
Hvis der ikke skiltes med fangstbegrænsning, så gokker man hvad man fanger indtil ens fisketid er udløbet, forstår slet ikke man kan være i tvivl der? Jeg ville ikke have stoppet fiskeriet!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:46
Citat: scott

Nu er det jo svært at udtale sig om en sag man kun har hørt fra en side og derfor ikke kender de præcise omstændigheder omkring denne.
Ofte opstår en fjollet uoverensstemmelse af den simple grund at folk er så "kemisk mistilpasset" ift hinanden at situationen ikke levner almindelig sympati eller gensidig respekt...så kan det sgu være svært at tale sig til rette.
 
I de fleste Put-søer er en dagsbegrænsning på 5 fisk pr kort vel ganske almindeligt, nogle steder endda kun 5 fisk.
 
Nu kan de jo sagtens tænkes at den pågældende fangstbegrænsning i omtalte sø fungerer rimeligt fornuftigt i det store hele og at der generelt er så ok en selvjustits at folk ikke behøver at skulle skovle fisk på for at føle at de har fået noget for deres penge.
At stille krav om få refunderet nogle af pengene med 9 fisk efter 1½ times fiskeri er sgu da også en lidt smålig opførsel, så det er da ikke svært at forstå hvis søens ejer som måske oven i købet har fået det forkerte ben ud af sengen, flipper lidt ud og bliver slet irriteret for helt ærligt...kan man forlange en trillebør fuld fisk for en flad hund ?
 
Man kunne jo feks have udsat et par stykker i starten nu da det kørte så godt...så havde man jo behændigt undgået en så tåbelig uoverensstemmelse.
 
Mvh
Jim. 
Hvorfor???
 
Jeg betaler gladeligt mit årlige statslige fisketegn, men jeg ville sgu osse ryge i flint, hvis der en dag stod en politiker og sagde, at nu havde jeg fanget nok for i år, så nu stod den på fluebinderi resten af året. Og at du forsøger at køre den af på smålighed viser da med al tydelighed, at du ikkke har fanget pointen.
Ejeren af søen har al mulighed for at skilte med, hvis han ønsker fangstbegrønsning - lissom et supermarked kan skilte med "max 2 ks. pr. kunde". Hvis Fleggaard reklamerede med, at de kun ville sælge 2 ks. øl/sodavand pr. kunde, ville mange nok vælge et andet sted - det er risikoen. Lissom mange måske ville vælge et andet P&T, hvis de var blevet oplyst op fangstbegrænsning.
VALGET er ordet - man har et valg. P&T ejeren vælger her IKKE at have fangstbegrænsning, så han får både de kunder som ville været kommet alligevel samt de kunder, som ikke ville være kommet. Det er så naturligvis ikke i orden, at han bare efter forgodtbefindende enten blæser at vil have mel i munden.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:49
Citat: Mivs

Citat: scott

Nu er det jo svært at udtale sig om en sag man kun har hørt fra en side og derfor ikke kender de præcise omstændigheder omkring denne.
Ofte opstår en fjollet uoverensstemmelse af den simple grund at folk er så "kemisk mistilpasset" ift hinanden at situationen ikke levner almindelig sympati eller gensidig respekt...så kan det sgu være svært at tale sig til rette.
 
I de fleste Put-søer er en dagsbegrænsning på 5 fisk pr kort vel ganske almindeligt, nogle steder endda kun 5 fisk.
 
Nu kan de jo sagtens tænkes at den pågældende fangstbegrænsning i omtalte sø fungerer rimeligt fornuftigt i det store hele og at der generelt er så ok en selvjustits at folk ikke behøver at skulle skovle fisk på for at føle at de har fået noget for deres penge.
At stille krav om få refunderet nogle af pengene med 9 fisk efter 1½ times fiskeri er sgu da også en lidt smålig opførsel, så det er da ikke svært at forstå hvis søens ejer som måske oven i købet har fået det forkerte ben ud af sengen, flipper lidt ud og bliver slet irriteret for helt ærligt...kan man forlange en trillebør fuld fisk for en flad hund ?
 
Man kunne jo feks have udsat et par stykker i starten nu da det kørte så godt...så havde man jo behændigt undgået en så tåbelig uoverensstemmelse.
 
Mvh
Jim. 
Hvorfor???
 
Jeg betaler gladeligt mit årlige statslige fisketegn, men jeg ville sgu osse ryge i flint, hvis der en dag stod en politiker og sagde, at nu havde jeg fanget nok for i år, så nu stod den på fluebinderi resten af året. Og at du forsøger at køre den af på smålighed viser da med al tydelighed, at du ikkke har fanget pointen.
Ejeren af søen har al mulighed for at skilte med, hvis han ønsker fangstbegrønsning - lissom et supermarked kan skilte med "max 2 ks. pr. kunde". Hvis Fleggaard reklamerede med, at de kun ville sælge 2 ks. øl/sodavand pr. kunde, ville mange nok vælge et andet sted - det er risikoen. Lissom mange måske ville vælge et andet P&T, hvis de var blevet oplyst op fangstbegrænsning.
VALGET er ordet - man har et valg. P&T ejeren vælger her IKKE at have fangstbegrænsning, så han får både de kunder som ville været kommet alligevel samt de kunder, som ikke ville være kommet. Det er så naturligvis ikke i orden, at han bare efter forgodtbefindende enten blæser at vil have mel i munden.
Spot on, kan ikke siges mere præcist!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:55
@Jim

Der er jo ingen (synlig) fangstbegrænsning på stedet. Man kan jo ikke gætte sig til det?

At blive overfaldet på den måde, hører ingen steder hjemme. Ejer kunne jo bare have forklaret pænt, at han synes det var nok nu - så var det nok også blevet accepteret. Og det blev det jo også!! Vi trodsede ikke hans ord, men forlod stedet som han havde ytret ønske om.Wink

Der blev ikke stillet krav om penge tilbage - vi synes da også vi har fået nok fisk for pengene. Til gengæld har vi ikke fået den tid og hyggelige stund vi havde betalt for. Spørgsmålet til ejeren om refundering, var jo egentlig bare ment som et argument for uretfærdighedenWink.

Ang. selvjustits, så havde vi da vi mødte ejeren faktisk kun en stang i vandet og en bajer åbnet + der blev eksperimenteret med andet agn. Vi havde nok heller ikke taget mange flere fisk og sikkert også kørt hjem før tid. Vi fik bare ikke muligheden til selv at afgøre det, på trods af et 4 timers lejemålWink.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2011 kl. 19:57
Netop!
I har lejet fiskeretten i 4 timer. Ikke "mulighed for at fange op til 5 fisk indenfor max 5 timer"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres