Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

landmændene igen

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: landmændene igen
    Sendt: 20 Mar 2011 kl. 12:05
Citat: kraghdet

har lavet et indlæg på første side om os selv i denne tråd men det er der ingen kommentar til folk har så travlt med at svine andre til herinde at man ikke kan se andet sørgeligt men sandt prøv at ta ud når der er åbent landbrug men det er der jo nok ikke nogen der gør for folk er så satans kloge herinde
Nu er emnet for tråden jo; landmændene igen.  og din kommentar om manglende kloakering er jo lidt ligegyldig i forhold til den samlede udledningsmængde af nærrigssalte til vandmiljøet, idet den manglende kloakering i nogle områder "kun" forårsager nogle få % af den samlede udledningsmængde.
-  Jeg bor ganske tæt ved et velfungerende landbrug, som ofte holder åbent hus og jeg har været forbi flere gange og herudover, så har jeg tilstrækelig viden om emnet til, at jeg kan tillade mig at svine store dele af det konventionelle landbrug til.
 
Til top
Palle Johnsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PJ Avatar

Tilmeldt:: 11 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 12:31

@Steen KehlerClapClapClapClap

Til top
peter andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kraghdet

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: holmegaard
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kraghdet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 12:35
ja ja typisk ingen har en holdning til hvad vi selv sviner
Til top
Kurt Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Petersen

Tilmeldt:: 02 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 14:10
Citat: kraghdet

har lavet et indlæg på første side om os selv i denne tråd men det er der ingen kommentar til folk har så travlt med at svine andre til herinde at man ikke kan se andet sørgeligt men sandt prøv at ta ud når der er åbent landbrug men det er der jo nok ikke nogen der gør for folk er så satans kloge herinde
Jeg synes at dette indlæg er sørgeligt, det er ikke så sært at hvores miljø har det dårligt når man ikke kan indse at der skal gøres noget
Til top
Arne Kristensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ajk

Tilmeldt:: 01 Okt 2010
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ajk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 15:00
Alle der er vant til vores velfærdssamfund, tror tingene kommer lige fra himmelen af. VI KAN IKKE UNDVÆRE VORES LANDBRUG, selv om jeg ikke har med denne industri at gøre, kommer vi til at mangle pengene. Vi er godt på vej..........
Heldigvis har vi allerede indført begrænsning på dagpengeperioden, det næste bliver at vi skal betale en højere forsikringspræmie for at kunne gå derhjemme og fede den af!!!!
Dertil betale MINDST 500 for at gå i vagtlægeklubben eller være med i apotekerforeningen.
Vi skal kort sagt til at lære at tage vare på vores eget liv og ikke altid vente på den store sociale barnepige.
Vi (de fleste af os) lærte at gå som 1 årig..........................
Men dem der VIRKELIG IKKE KAN skal også have hjælp, men ikke alle snyltere om de er hvide, grå eller sorte.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 15:39
Citat: kraghdet

ja ja typisk ingen har en holdning til hvad vi selv sviner
Der er masser, der har en holdning til; "hvad vi selv sviner" .... hvis du gerne vil debattere det emne, så kan du jo bare starte en ny tråd med det emne istedet for at spille tøse-fornærmet i denne tråd... 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 15:44
Citat: ajk

Alle der er vant til vores velfærdssamfund, tror tingene kommer lige fra himmelen af. VI KAN IKKE UNDVÆRE VORES LANDBRUG, selv om jeg ikke har med denne industri at gøre, kommer vi til at mangle pengene. Vi er godt på vej..........
Heldigvis har vi allerede indført begrænsning på dagpengeperioden, det næste bliver at vi skal betale en højere forsikringspræmie for at kunne gå derhjemme og fede den af!!!!
Dertil betale MINDST 500 for at gå i vagtlægeklubben eller være med i apotekerforeningen.
Vi skal kort sagt til at lære at tage vare på vores eget liv og ikke altid vente på den store sociale barnepige.
Vi (de fleste af os) lærte at gå som 1 årig..........................
Men dem der VIRKELIG IKKE KAN skal også have hjælp, men ikke alle snyltere om de er hvide, grå eller sorte.
Jeps!, du har fuldstændig ret - landbruget skal lære at tage vare på deres eget liv og ikke altid forvente, at den store sociale barnepige pylrer om dem, som om de var en folk hjælpeløse babyer.
Til top
peter andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kraghdet

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: holmegaard
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kraghdet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 16:58
steen det plejer ellers ikke at være et problem at springe rundt i trådene og er ikke fornærmet
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 22:25
man bliver snart lidt træt i hovedet af at høre på argumenter om at landbruget er kilden til dansk velfærd - dette er ikke sandt. lige nu lave vi nogen omsætning på landbruget - men ikke særligt mange rede penge. på sigt skal vi poste penge i naturgenopretning og rensning af drikkevand etc.
at holde kunstigt liv i konventionel landbrug er som at pisse i bukserne - det varmer lidt nu og her, men det bliver skide koldt fremover. omlægning til økologi er ikke ensbetydende med at landbruget ligges død - det er bare andre præmisser for fremstillingen, samt andre konsekvenser for mig, dig og naturen. skal vi putte støttekroner i erhvervslivet, er det da alt andet lige bedre at putte støttekroner i ikke forurenede landbrug og teknologi til fremme af naturen - men det bedste udgangspunkt ville alt andet lige være, at vi hverisær betaler det varen koster, og så får støtte til erhvervslivet udfaset.
noget jeg syntes er spændene er at følge det konventionelle landbrugs medier - de vil at vandrammedirektivet skal udsættes til 2027, for de er ikke klar endnu til at indfri kravene. så skulle man jo syntes at der forelå en masse spirende arbejde i hvordan indfrier vi så vilkårene i 2027 - men der er ikke et ord om det nogen steder ?? jeg fatter ikke deres arrogance - tro mig om 15 år råber de igen - vi kan ikke indfri kravene - fordi de ikke er parate til at bevæge sig i en retning gående mod at opfylde vandrammedirektiverne. landbruget er nok det ringste erhverv til at sælge synspunkter - fordi der ikke er nogen visioner i deres retorik udover at øge produktionen - skræmmende. jeg håber eu holder fast i at 2027 er datoen hvor dispentationerne udløber ( og dk har mig bekendt endnu ikke fået godkendt at udsætte til 2027). man kan undres over hvorfor det lige netop er i 2027 (året for sidste frist) at landbruget tror sig istand til at indfri kravene - hvorfor ikke 2023 bare som et eksempel.
lad os blive selvproducerende i økologiske fødevare og bevare den rest af rent grundvand vi har mulighed for
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 12:19
Helt ad helvede til går det da vidst ikke for landmændene....
 
/Søder
Til top
Kurt Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Petersen

Tilmeldt:: 02 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 13:16
Citat: Lange 1

Helt ad helvede til går det da vidst ikke for landmændene....
 
Det har altid været sådan at hvis landmanden klager så går det godt
Til top
peter andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kraghdet

Tilmeldt:: 21 Maj 2010
Geografisk: holmegaard
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kraghdet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 18:42
NU SKAL MAN JO IKKE KUN LÆSE OVERSKRIFTEN
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum