Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rapala Max Rap

 Besvar Besvar
Forfatter
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rapala Max Rap
    Sendt: 20 Mar 2011 kl. 11:07
Nu er der jo mange agn, der gør krav på at være den bedste kystagn.
 
I det nyeste nr. af Sportsfiskeren er det så Normark, der i annoncen skriver at Max Rap nok er den bedste kystagn.
 
Jeg har endnu ikke set nogen bruge denne wobler på de kyster jeg kommer - er der nogen herinde, der har prøvet denne wobler til kystens havørred og hvad er erfaringerne?
 
/Martin
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2011 kl. 16:27
jeg er også lidt nysgerrig her
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 09:37

Jeg har fisket med Maxrap 13cm siden april sidste år. Jeg tør ikke påstå at den er bedste kystagn, men den er blevet min favorit i nogle situationer. Jeg har også brugt den til trolling. Den er neutral i vandet, i princippet hverken flyder eller synker den. Den går højt i vandet, mindre end 1 meter dybt. Men jeg fisker den uden mavekrogene (jeg synes 3 trekroge er voldsomt) og det får den til at stige meget langsomt ved spinstop. Fordelen er at den ikke går i bunden og kan bringes sikkert over tangbuske mm. Prisen taget i betragtning er det meget vigtigt!

Den markedsføres på kastelængde. Det skal tages med et lille gran salt. Den kaster på ingen måde så langt som en gennemløber. Men meget længere end woblere med ske normalt gør. Vægtoverføringssystemet virker.

Maxrap har en anden gang i vandet end jeg er vant til fra andre Rapala woblere. Den bevæger sig langsomt og uregelmæssigt fra side til side og ruller samtidig om længdeaksen. Ikke de hidsige vrik som andre woblere har.

Ved praktisk fiskeri er det især i spinstoppet jeg har fået hug. Jeg har set følgere som har cirklet omkring den under spinstop, for så at hugge kontant på den stillestående wobler. I parentes bemærket: jeg har også haft følgere som ikke huggede. Og så er maxrappen den bedste hornfiske agn nogen sinde. Jeg har, når hornfiskene slår til andet endegrej uden at blive kroget ordentligt, skiftet til maxrap. Resultat: mindst 4 gange så mange hornfisk på land. Dels gav den flere hug, dels blev de kroget i kæbevinklen. Det lader til at de forsøger at sluge den.

Den fungerer også til trolling, men jeg har indtil videre kun taget hornfisk og torsk på den ved trolling. Også ved trolling ser det ud til at den flerdobler fangsten af hornfisk. Ved overfladetrolling med maxrap på den ene stang og rapala original på den anden tog maxrappen mindst 4 gange så mange hornfisk.

Hvad angår havørred kan jeg ikke udtale mig sikkert. Mit statistiske grundlag er 4 fisk, 2 som huggede og 2 følgere som ikke huggede. Men taler vi om hornfisk er jeg sikker, maxrap udfisker alt andet jeg har prøvet. Ikke bare på en enkelt tur, men på adskillige ture. Så er dem der hader hornfisk advaret!

Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 09:58
ok takker for god info peter Thumbs Up

men så længe den er kanon til  næpdyr , må jeg hellere holde mig fra wobleren ,
hadder næp-dyr Smile
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 11:51

Takker for info, måske jeg skulle stikke et par i kurven næste gang jeg er på shoppingtur (-:

 
K & B
 
/Martin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres