Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Havørred og Køge Bugt

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth bk jensen

Tilmeldt:: 08 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth bk jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Havørred og Køge Bugt
    Sendt: 21 Mar 2011 kl. 22:22
Hej alle sammen.

Er der nogle der har nogle gode steder at fange havørred ved strækningen, fra Sønderstrand og hele vejen til vejs ende, i Køge Bugt  :)

Har selv haft held ved solgårdsparken i strøby og Ca 200 meter til venstre for å udløbet ved strand skoven for et par år siden.

Men syntes ikke der er nogle af stederne der har har været nogen form for liv i pt.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 22:29
ConfusedConfusedConfused
200meter fra å er i fredningszonen. Du skal tage lidt længere skridt når du måler afstandenWink
 
Der er fisk på Stevns men som de flseste steder skal der slides såler før man finder dem(med mindre man løber ind i en flok i fjorden)
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth bk jensen

Tilmeldt:: 08 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth bk jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2011 kl. 23:28
ups. ja det må jeg vist hellere ;)

Okay, hvor nøjagtig på Stevns ville du mener var et godt bud ?
I Fjorden (Præstø fjord) ?
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 06:45
Kenneth ... Hvis det er ved strandskoven du har fisket så er der mere end 200 meter og du er ikke i fredningszonen ... så den er fin nok ...
Ellers er der faktisk fisk hele vejen der ned ad  ...  hele kystvejen der ned af mod vejsende er fyldt med pladser  .... bare klø på og du vil få fisk ... Hvis du bor i Køge er der ingen grund til og køre helt ned til præstø eller noget ... pladserne ligger i den baghave .... :) 
Knæk og bræk  ...
 
Ellers med dig ind i Køge Sportsfisker forening ... der vil du også kunne få en masse nye fif  ..... og nyt fiskevand  ..... :)
 
Mvh
Steen T
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Bent Kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bent Kristensen

Tilmeldt:: 20 Jul 2002
Geografisk: Køge / Borup
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 07:48
Hej Steen.

Du skal altså lige huske på, at der også er et fredningsbælte gældende for Vedskølle Å.
Så du  bliver altså nød til at bevæge dig 500 meter længere nord på, inden du starter dit fiskeri.

Bent.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 07:51
Ja det ved jeg godt Bent  ...
Men fisker han der i strandskoven hvor man "normalt " fisker så er der ikke noget ... men jo ..ellers så må han jo flytte sig en hel del .... :) 
 
Steen
Hellere 1 flue i vandet end 10 i æsken ....
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 08:19
Der er desværre ofte fiskere, der fisker langt inde i Vedskølle å´s fredningsbælte, også selv om de står i Strandskoven.
Nu er det imidlertid ikke så svært at overholde loven, og man får ovenikøbet hjælp af de kantpæle, som vejvæsenet har opstillet langs vejen. Der er 100 meter mellem hver af disse, så hvis man kan tælle til 5 så går det ikke helt galt. 
Til top
Franco Falander Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
franco

Tilmeldt:: 06 Jul 2004
Geografisk: køge
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér franco Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 12:06
 Hej med jer!
 Hvad med køgeå`s fredningsbælte (å basinet) hvordan kan man forklare folk at
 de skal respekterer reglerne,var der igår folk stod og spinfiskede uhæmet.Angry
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kenneth bk jensen

Tilmeldt:: 08 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kenneth bk jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 14:41
Jeg siger mange tak for alle jeres besvarelser.. Skal helt sikkert nok sørger for de 500 meter fra Vedskølle å også..  Det er ved strandskoven jeg går ud normalt.. og ca en 200 meter fra Vedskølle å.. Men det vil jeg så sørger for er 500 nu :)

Ja ved godt der bliver fanget en del på hele kyststrækningen.. Men syntes nu efter ca 10, nul ture. At det var på tide at spørger om lidt info ;) 

Jeg vil helt sikkert også melde mig ind i Køge sportsfisker forening.

så igen tak for info.


Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 17:39
Citat: franco

 Hej med jer!
 Hvad med køgeå`s fredningsbælte (å basinet) hvordan kan man forklare folk at
 de skal respekterer reglerne,var der igår folk stod og spinfiskede uhæmet.Angry
Det gør man ved at ringe til fiskerikontrollen.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 18:51
Der var tidligere en bænk på stranden men den er gået til i løbet af vinteren. Man skal et stykke forbi den før man er 500m fra åen.
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:21
På  det gamle kort fra fiskeri direktorartet var fredningsbæltet ca 50 m syd for "bænken" på det nye er det ca 50 m nord for. At der står folk med stang i vedskølle Å/Sortebækkens fredningsbælte ser man mindst en gang om ugen om efteråret, garn med mærker ses også ca. en gang om ugen.  Ja det er så dejligt at sidde i et sommerhus og se på alle de svin der ikke kan reglerne.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 20:31
Ja det er så dejligt at sidde i et sommerhus og se på alle de svin der ikke kan reglerne.
 
Det kunne så måske være en ide at informere "svinene" om reglerne?
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 21:00
Citat: Klaus Neilsen

Ja det er så dejligt at sidde i et sommerhus og se på alle de svin der ikke kan reglerne.
 
Det kunne så måske være en ide at informere "svinene" om reglerne?

Jamen prøv det næste gang du oplever noget tilsvarende, og held og lykke med det da.

Har prøvet flere gange - resultatet er som oftest et beskidt svar, fingeren eller trusler om en røvfuld. Men ok, det er ikke første gang jeg er blevet truet af andre lystfiskere, mit liv og min fritid er bare for kort til den slags.
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 09:56
Jeg er blevet fortalt at i jylland der er fredningsbælterne 300 meter så jeg kunne bare ................. og de gutter lød ikke så jyske igen ;-)
 
Jeg melder generalt bare folk hvis jeg har en computer med mig, hvorfor så et svinsk svar når man kan anmelde folk og slippe for at hører på dem. Hvis er er i kamp-humør så fortæller jeg folk det, og de reagere stor set hver gang på samme måde....... en sviner til mig og det er så ligegyldige om man er flink eller sur.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres