Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaste Kursus ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kaste Kursus ?
    Sendt: 22 Mar 2011 kl. 21:42
Hej derude..
 
Udover at spinne med bombarda på kysten heletiden har jeg altid haft lyst til en fluestang. Så har jeg endelig fået mig den fluestang, hjul, line og over 100 P&T fluer Big smile
Det eneste problem er at jeg ikke kan kaste langt nok, jeg ved at jeg laver mange fejl, har set masser af videoer og alt det der.. snakkede da også med et par fluefiskere men altså det var bare "du gør da bare lige sådan her og sådan der" Men når jeg så prøver selv du'r det jo ikke. :) Gider ikke spilde min tid på at øve mig på at lave fejl.
 
Så ville jeg lige hør jer herude om hvor man kan få et fluekursus i Randers og omegn. (Østjylland) har søgt på google uden held :/
Til top
Leif Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
leif!!! Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif!!! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 21:52
Bliv medlem af FFFD og kom derefter til gratis kasteinstruktion  i maj mm.Smile

< ="-" ="text/; =utf-8">http://aarhus.fffd.dk/

Mvh Leif
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:07

Lyder rigtig godt :) - Hvis ikke der kommer noget før, må jeg da helt sikkert melde mig ind.

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:09
Hej
 
Hvis du ikke gider øve dig og lave fejl, så lære du aldrig at kaste med flue!
Men det er en rigtig god ide at få et kursus, de kan lære dig de grundlæggende principper og det gør det så meget lettere at træne selv.
Og så skal du i starten ikke fokusere så meget på længden i kastet, du skal fokusere på om forfanget strækker. Hellere kaste fluelinen 2 meter kortere med et strakt forfang end længere med et forfang der ligger i en klump.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:18
Du har ret, men har også prøvet et par gange og mere til. Synes bare at det ender med det samme resultat. Og jeg håber på at finde et kursus snarest så jeg kan komme igang med at øve mig og få styr på de grundlæggende ting som du selv siger. :)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:21
Hvis du ikke kan vente til maj så har www.grejbiksen.dk ofte nogle kurser som er udemærkede. Men FFFD kurserne er med nogle virkelig dygtige instruktørere som ud over at kunne kaste bedre end de fleste også er rigtig dygtige til at lære fra sig. Og hvem ved, måske ses vi på et kursus til maj, jeg skal nemlig også med!
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2011 kl. 22:34
smid en post hvis du bor i Randers området ,,, så finder vi ud af noget
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 13:22
Melder mig til FFFD.dk uanset hvad nu, altid godt med ekstra kurser :)
Til top
Martin Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nejjegvilej

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nejjegvilej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 22:35
i fald du finder noget omkring randers før fffd's kastekursus, må du meget gerne sige til, jeg står i lidt samme situation som dig :)
 jeg ved at jafi i viborg også afholder et kursus i maj, meeeen der er jo lidt lang tid til :P
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 22:59
Hej Slatan & Martin.

Der er jo fluemessen i Kolding i denne uge/weekend, hvorfor kommer i ikke derned og får lidt inspiration og lidt hjælp.
Der er flere udstillere der har deres egen udendørs kaste-pool, her kan i prøve det nyeste grej og få lidt hjælp til at kaste.

LOOP har egen stand her, og i kan prøve vore nyheder og vi er flere der gerne vil hjælpe jer med kasteteknik.
Vil i så efterfølgende lære det rigtigt kan i tilmelde jer kurser i april måned.

Med venlig hilsen
Michael Ladefoged
LOOP TACKLE DESIGN
www.fluefiskerikursus.dk
Til top
Martin Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nejjegvilej

Tilmeldt:: 23 Mar 2011
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nejjegvilej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 23:28
jeg har også planlagt at tage derned et smut lørdag, ser meget frem til at prøve lidt "ordentligt" grej :)

Til top
Marc Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lucius Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 482
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lucius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 23:31

Hej

JAFI i Viborg afholder noget, det koster vist en flad 300 mand.
 
Find det på www.jafi.dk
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 14:44
tak for de gode henvendelser :)
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 14:48
Hej Michael
 
Jeg er skal ved at pakke stængerne til turen til Kolding!
Mangler en kortklumpet line til min nye #5 stang.
Og jeg håber jeg kan finde den line på Messen.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 16:09

Så fik jeg sku en vellykket tur til Arden P&T (www.medestedet.dk) 3 fisk på flue og den første blev lidt over 4 kg :D - Efter lidt øvelse og nye polaroidebriller blev det MEGET sjovere :)

Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 16:56
Thumbs Up
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum