Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluer og liner til orkla

 Besvar Besvar
Forfatter
Damsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hanfisken

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hanfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluer og liner til orkla
    Sendt: 23 Mar 2011 kl. 15:41
Hej kan godt bruge lidt hjælp her.
 
Jeg skal på min første laksetur og den går til orkla nermere bestemt skal vi bo på grotte gård og det er i uge 33.
 
Jeg har en guideline licie 12,6 klasse 8/9 med scierra skydehoved sæt Håber jeg er dækket godt nok ind. men hvilke fluer , farver og størrelser og hvilke type line skal jeg bruge . ved godt det kommer meget an på vandstand men hvad og hvornår.
 
håber der er et par stykker der kan give et par tips
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2011 kl. 16:30
Jeg har fisket en hel del på Grøtte Gård, og på den tid, du skal fiske der, er det helt klart en flydeline eller en flydeline med sinktip. Fluerne skal på den tid ikke være store men i størelsen # 6-8-10.  Små sorte fluer var effektive, ellers diverse rørfluer i dæmpede farver vil jeg anbefale. Men det er jo smag og behag der tæller. Der er flere rigtig spændende steder bla. Go Cartbanen, lige neden for gården ved den hvide bro opstrøms etc. 
Rigtig meget Knæk & Bræk
Per Hansen
 


Redigeret af Taonga - 23 Mar 2011 kl. 16:32
Til top
Damsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hanfisken

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hanfisken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 15:14

tråden røg temmelig hurtigt ud af listen så prøver lige igen

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 15:27
Prøv evt. at kontakte Go Fishing = Erik Kyrping, han ved en masse om Grøtte Gård og fiskeriet.
MVH
Per
Til top
Ulrik Dyrbye Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ulrik1977

Tilmeldt:: 03 Jan 2009
Geografisk: Nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ulrik1977 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 15:41
Hej
 
Har fisket et par sæsoner i Orkla også.
 
Til den tid, du skal afsted vil jeg bestemt også medbringe nogle små Alleys Shrimp og nogle Sunray Shadow til aften fiskeriet.
 
Knæk & bræk
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down