Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Greys , Fenwick - Daiwa ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Greys , Fenwick - Daiwa ?
    Sendt: 24 Mar 2011 kl. 20:44
Fenwick - Greyes- Daiwa ?
hvad skal man vælge ?
det skal være en 11 el 12 foods til fastspolehjul - gerne med en lidt stiv helaktion..
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 20:51
Stiv hel-aktion? Den var sværSmile
 
Er det til kyst eller å?
 
Til top
Lau Jepsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lau Jepsen

Tilmeldt:: 17 Apr 2010
Geografisk: Ribe
Status: Offline
Beskeder: 33
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lau Jepsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 20:55
Sportex Carat Zander 10 ft.  , RST M1 spin 10 ft.   det ville jeg gå efter.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 20:58
Kan til enhver tid anbefale Greys stængerne men har det svært med Fenwickstængerne omend de har en fed finish..
 
/Martin
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:00
Hej Bruno
 
Prøv at kikke lidt efter Daiwa Whisker stængerne.
De har en behagelig helaktion der ikke er slatten, og der er utroligt stærke.
Jeg har selv en 10' whisker som virker mange gange stærkere end min "gamle" 10' Samurai.
Og jo, en stiv helaktion kan sagtens findes da stivheden jo intet har med aktionen at gøre.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:08
Citat: mahon

Hej Bruno
 
Prøv at kikke lidt efter Daiwa Whisker stængerne.
De har en behagelig helaktion der ikke er slatten, og der er utroligt stærke.
Jeg har selv en 10' whisker som virker mange gange stærkere end min "gamle" 10' Samurai.
Og jo, en stiv helaktion kan sagtens findes da stivheden jo intet har med aktionen at gøre.
Uenig i at man blander de 2 udtryk for beskrivelse af aktion men jeg forstår hvad du mener(tror jeg)Wink
 
Aktionen kan være mere eller mindre parabolsk. Samtidig kan man beskrive den som hurtig eller langsom. Daiwa Whisker er en super stærk stang til å-fiskeri men jeg vil være ked af at anvende den på kyst.
Til top
Søren Rosendal Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
srosendal Avatar

Tilmeldt:: 12 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér srosendal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 21:12

Er det kyst du skal fiske, og er det mellem spin? Fenwick IF ll er ret populær hos mange. Den har gode egenskaber i selve kastet, men jeg syntes den er lidt tung i fronten, og det greb omkring gevindet føles for slankt.

Daiwa er begrænset på det danske marked,  men de har det hele i tyskland for eksempel. De har nogle lidt dyre serier, og jeg købte en Morethan distancemaster 10,7 fod. Den overgår langt fenwick i kasteevne og har en meget lav vægt, men igen var balance i stangen et problem for mig.
 
Greys har godt greb, og lav vægt. Den ville jeg vælge i dag..Hvis jeg ikke var røget på fluenClap
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 22:27
Med hensyn til balance, så er de bedste af Sportex stængerne faktisk med variable vægte i bunddubben, så det kan tilpasses fiskerens stil.
 
www.hav-shop.de har virkelig mange sportex stænger - og meget andet interessant.
 
mvh hcg
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 22:48
Hej igen
og tak for de mange svar..  ja jeg kender godt daiwa Whisker. prøvede engang en 13 foods med multihjul   hold da kæft hvor kunne den kaste ! men ja rigtig en lidt tung stang  men med rygrad !  Det er primært kyststang jeg skal bruge.. til Skjern Å har jeg en tohånds SGD - dem er der vist ikke mange af og de er ude af produktion men ligner meget whisker i styrke og kasteevne - men langt lettere faktisk en fremragende stang der ligner Salmonidae stængerne meget i finishen.
Jeg tænker meget på Greys - eller måske Scierra ? de har en 12 foods tredelt. Men kender dem ikke, - det skal være noget der matcher  Fenwick stængerne - men den Morethan fra Tyskland kender jeg ikke..
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2011 kl. 22:56

Hardy/Fibatube feks. Seatrout 2000 eller Favorite. Helaktionsstænger der ligesom daiwa stængerne besidder stor kraft i klingerne!

Mvh
Henrik
Til top
Peter Bjerg Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjerg36

Tilmeldt:: 04 Aug 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjerg36 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 09:10
Jeg bruger selv Greys 10 fod, der kaster fantastisk på kysten. Jeg synes dog, den bliver lidt tung efter et par timer. Har kastet med Fenwick Ironfeather 10 fods, og den var super fed og dejlig let. Hvis du skal bruge en, der er længere, tror jeg der er en Fenwick Ironfeather 11 fod på brugtbasen.
MVH
Peter
Til top
Bruno Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Boss

Tilmeldt:: 18 Jan 2011
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 267
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Boss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2011 kl. 13:34
Hej
Tak skal du have . Jeg har kigget på brugtbasen  og kan se en 10 fods fenwick til salg  og  med en mindre kastevægt. jeg tror det er her fejlen like med den silerwings jeg har købt- istedet skulle jeg have valgt en med mindre kastvægt.. men var bange for at den var for slasket. Men den Ironfeather med 16 - 54 i kastevægt er nok også for stiv..
Så har jeg kigget på sierra 12 food bombarda hos jagt og fiskerimagasinet til en tusse, tredelt. den har lidt højere kastevægt en Greys, så den kan måske være med rygrad nok til spin også
Men jeg kender ikke Scierra stængerne.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres