Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gudenåens Stallinger.

 Besvar Besvar
Forfatter
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gudenåens Stallinger.
    Sendt: 28 Mar 2011 kl. 16:41

Hej derude....

Jeg vil meget gerne ud og opleve noget godt fiskeri efter nogle stallinger i gudenåen omkring Tørring og Uldum Kjær.
 
Men hvor kan jeg købe dagkort henne?
Og er der nogle hjemmesider som jeg ville kunne bruge i min jagt?
Hvilke stræk ville i anbefale mig?
Hvordan skal fiskene fanges alt efter årstiden?
Hvilket grej er ideelt (stang, hjul, line, fluer mm.)
Hvornår begunder fiskene at tage føde til sig både under og på overfalden?
 
Håber virkelig i kan hjælpe migBig smileTongueSmileWink
 
 
Hvis der er nogle som har oplevet noget godt fiskeri ved andre åer her i foråret så skriv gerne.
 
 
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 16:49

Hej Thomas.

Vi kan snakke om det til fluebinding i morgen jeg har måske noget du kan bruge
hvis du kommer.
 
Hilsen.
 
Peter Ø Nielsen.
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 16:49
Hej thomas
 
stalling bestanden er i stærk tilbage gang og vi kan nok forvente en lands dækkende fredning inden for den nærmeste fremtid... har ikke noget bud på hvor de4r kan findes fornuftigt stalling vand i DKCry
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 16:50
Jeg kommer imorgenWink
Til top
peter ø nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter ø

Tilmeldt:: 05 Mar 2011
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 16:57
 Super kan du tage billeder med af den lille gedde du fangedeClap
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2011 kl. 17:01

jep

Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 11:51
Der burde kunne købes dagkort ved Brugsen i Rask Mølle, til et stræk af åen ved Åle. Det står der ihvertfald på HOS´s hjemmeside.
 
MVH Frank
Til top
thomas smed larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
thomassmedlarsen Avatar

Tilmeldt:: 08 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomassmedlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 12:17
ok...
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 14:07
Hej....
Bageren i Uldum sælger/ eller har ialtfald slogt til uldumkær og gudenåen.
Giv dem et ring. tlf.  75 67 81 01
//thomas
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 14:35
Hej
 
Er bageren i Uldum ikke lukket? (kører igennem meget sjældent og jeg mener bestemt den har været lukket et stykke tid, men jeg kan tage meget fejl)
 
MVH Frank
Til top
THOMAS KNUDSEN Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
omalley Avatar

Tilmeldt:: 01 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 143
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér omalley Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 16:21
Ja det var også min første tanke. Men googlede lidt og læst mig frem til en anden måske skulle have overtaget sidste år. og deraf telefonnummeret. Man kan altid prøve om der er liv i bixen....
 
// thomas
Til top
Hans E. Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HE Avatar

Tilmeldt:: 03 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 16:41
Hej!
 
Brugsen i Rask Mølle sælger kort til Horsens og Omegns Sportsfiskerforenings vand ved Åle.
 
Foreningen har dog som en konsekvens af den stærke nedgang af Stallinger valgt, at stoppe for hjemtagninge af Stallingen fra Gudenåen
 
M.v.h.
 
Hans E. Nielsen
formand
Horsens og Omegns Sportsfiskerforening
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 17:26
Faktisk er Stallinger fredet fra 15/3 til 15/5 så det må vente lidt, medmindre det er ren C/R
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 17:34
uanset om det er en c&r er fisken fredet og ikke tilladt at fiske efter...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Thomas Dyekjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Dyekjær Avatar

Tilmeldt:: 04 Jul 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 62
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Thomas Dyekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 18:13
Netop.. helt rigtigt Marc Thumbs Up...!! nu siger Thomas jo ikke noget om hvornår han har tænkt sig at fiske stalling, men et målrettet fiskeri efter en art der er rødlistet giver ikke megen mening i min optik... og da slet ikke i dens fredningstid.... hvert eksemplar tæller hvis arten skal overleve. Husk under alle omstændigheder modhageløse kroge på fluerne hvis du fisker i et stallingevand og glem alt om spin- og medefiskeri det holder de ganske simpelt ikke til.... men lige nu skal de sidste tilbageværende stallinger allerhelst have fred og ro!!
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 19:29
Man kan vel ikke sortere stallingerne fra bækørrederne FØR end de har hugget, eller hvad? Jeg har nemlig tænkt mig at prøve ved omtalte strækning her i foråret efter en bækker, da det snart er 15 år siden jeg sidst fangede en bækker og faktisk bor 500m fra Gudenåen... (sorry, jeg spørger af uvidenhed, og ikke for at starte en diskution)
 
MVH Frank
MVH Frank
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Mar 2011 kl. 20:05
Nu er det en del år siden, men jeg har fanget rigtig mange stallinger i Kongeåen på spin. Synes der var en klar tendens til at de stod mere frit på lavere hurtigtstømmende vand end bækørreden. Så jeg undgik bare de steder hvis det blev for meget med stallingerne, som ikke var mit mål med fiskeriet, men helt slippe for dem kunne man ikke. Idag kan det være svært at forestille sig, men i halvfemserne var de faktisk en plage i Kongeåen, det var umuligt at drive et målrettet fiskeri efter bækørreder
 
Og enig i at det er forkert at fiske C&R på fredede fisk...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres