Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Natura 2000

 Besvar Besvar
Forfatter
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Natura 2000
    Sendt: 30 Mar 2011 kl. 14:27
For nogen tid siden skrev jeg under på en underskriftindsamling for Natura 2000 områderne. Jeg har i dag modtaget følgende. Jeg tænkte at der måske var nogle der var interesserede i arrangementet og måske nogle der endnu ikke har skrevet under:
http://www.greenpeace.dk/redhavet

Uddrag fra mail:
Den 6. april imellem 15.00 og 15.30 har jeg aftalt med miljøminister Karen Elleman, at hun kommer ned på Højbro Plads i København for at modtage de underskrifter, vi har samlet.

Jeg vil gerne invitere dig til at komme og være med til overrækkelsen og dermed vise Karen Ellemann, at der også er handling bag ordene, og at beskyttelsen af vores fælles hav er noget hun skal tage alvorligt og arbejde ambitiøst med.


Program

14.00 – 15.30: Kom og mød Greenpeace, snak om vores visioner for de danske havområder, og få mere at vide om kampagnen for en fuld beskyttelse af de marine Natura 2000-områder.

14.00 – 15.30: Mikkel Maarbjerg og Nikolaj Kirk vil sørger for lidt mad og vil samtidig fortælle om deres syn på og arbejde med bæredygtighed blandt andet indenfor fisk og skaldyr.

15.00 – 15-30: Miljøminister Karen Ellemann kommer ned på Højbro Plads og modtager underskrifter samt Greenpeaces høringssvar for en fuld beskyttelse af de marine Natura 2000-områder.


De marine Natura 2000-områder skal fungere som en slags nationalparker til havs og med beskyttelse af både dyr og natur.

Problemet er, at områderne ikke er beskyttet. Det er for eksempel ikke ulovligt at trække store, tunge bundtrawl henover stenrev og sandbanker, at suge tonsvis af sand op fra bunden til benyttelse i byggeri samt at dumpe havneslam. Der er ingen lovgivning, der sikrer disse havreservater en fuld beskyttelse imod alle de trusler, der er mod livet og naturen i havet.

Det vil Greenpeace gerne have lavet om på, og derfor kræver vi en fuld beskyttelse af Natura 2000-områderne.


Det kræver pres på beslutningstagerne at få en sådan beskyttelse på plads, derfor vil jeg endnu engang sig tak for din underskrift, og derudover håber jeg at se dig på Højbro Plads den 6. april.


Med venlig hilsen

Hanne Lyng Winter, havbiolog,

Greenpeace


Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres