Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

guideline klumpvægt???

 Besvar Besvar
Forfatter
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: guideline klumpvægt???
    Sendt: 01 Apr 2011 kl. 22:09
hej med jer.   har søgt lidt på henholdsvis guideline coastal og bullet, og kan se at coastal er angivet til at veje 15g. i  #6,  men at man skal op i #7 for at nå 15g. når det gælder bullet, hmmm kan det passe??? det er jo samme producent. jeg modtager begge liner med posten i morgen, men vil være ked af at åbne bullet linen, hvis det er en fejl og jeg alligevel skulle have haft den i en #6.  ved godt at de skriver det på deres hjemmeside, men tænker om det måske er en fejl?   nogen der kan hjælpe mig herSmile?
   mvh. tony
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 22:28
I følge AFTM standarden er vægten angivet på 9,15 meter,Bullet er kun 8,2 meter i #6 så jeg tror ikke at du vil mærke forskel på vægten,men taperingen http://www.mwitt.dk/Fiskeri/Fluefiskeri/Klasser.htm

Der er sikkert en expert der ved mere end mig Geek
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 22:46
Hej tony
 
Har begge omtalte liner #6 bullet linen i #6 har jeg vejet til små 14g(13,6g mener jeg???)...
Certificeret fiskeguide
Facebook: Skjern river guiding
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 23:03
hej marc.  så er den altså 0,6g. tungere end de 13g. de selv oplyser.  så kan jeg egentlig godt frygte lidt, at den 7'er jeg modtager, vejer nærmere de 16g. end de 15g., den er skrevet tilUnhappy.  skal bruge den på en tcx #6  og vil nødig over de 15g.
mvh.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 23:06
Citat: Tony W

hej med jer.   har søgt lidt på henholdsvis guideline coastal og bullet, og kan se at coastal er angivet til at veje 15g. i  #6,  men at man skal op i #7 for at nå 15g. når det gælder bullet, hmmm kan det passe??? det er jo samme producent. jeg modtager begge liner med posten i morgen, men vil være ked af at åbne bullet linen, hvis det er en fejl og jeg alligevel skulle have haft den i en #6.  ved godt at de skriver det på deres hjemmeside, men tænker om det måske er en fejl?   nogen der kan hjælpe mig herSmile?
   mvh. tony
Det er meget normalt, at en længere klump er tungere end en kort i samme #nr. Hvis du vejer klumpen på en #6-klump med 20 meter klump, så kommer du op på meget større "klumpvægt". Mit gæt er, at du vil kaste fint med begge liner på din stang. Jeg bruger dog linerne til forskelligt fiskeri - Coastal på kysten og Bullet i åen. Hvis du kun fisker på kysten, og din stang er af typisk "kystkanontype" kan det dog godt være, at en Bullet i #7 vil passe dig bedre. Den vil i praksis virke som et skydehoved  på 15 g med coated shootingline.
Mvh JB
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 23:16
hej JB. det var opmuntrende nytBig smile, tak. begge liner er tiltænkt brug på kysten. jeg kom bare i tvivl om det nu kunne passe med vægtforskellen, og synes det vil være en skam at åbne den hvis ikke det gjorde.
mvh. Tony
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 23:30

Hej Tony

 
Bare af nysgerrighed, har du fundet et sted hvor Guideline liner er på tilbud siden du køber flere af gangen, jeg kikker nemlig efter en Bullit i #6.
Martin Honoré
http://multifreak.honoré.dk/
There is no use in your walking five miles to fish when
you can depend on being just as unsuccessful near home.
Til top
Tony Hald Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tony W Avatar

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 218
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tony W Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2011 kl. 23:51
Hej Martin. Desværre ikke
Mvh. Tony
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 10:10
Hej Tony !
Fisker selv med en TCX på kysten og den kan SAGTENS bære en line der er et par gram højere end den er påskrevet klassen :) ! 
Har stangen i en klasse 6 og fisker helst med #7 (GPX) når jeg fisker med WF line :)

Mvh Stefan
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 12:54
Citat: stefanskovbo

Hej Tony !
Fisker selv med en TCX på kysten og den kan SAGTENS bære en line der er et par gram højere end den er påskrevet klassen :) ! 
Har stangen i en klasse 6 og fisker helst med #7 (GPX) når jeg fisker med WF line :)

Mvh Stefan
TCX#6 går perfekt med Coastal #6 efter min mening. Når jeg en gang imellem sætter en kortklumpet (Optistream) på er det enten i #6 eller 7. Mht. Bullet, så ligner den Optien i hovedlængde og vægt, så derfor vil begge klasser fint kunne bruges. Noget af den fede TCX-kastefeeling mistes dog ved "overbelastning".
Mvh JB
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down