Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Usmagelig DSF aprilsnar

 Besvar Besvar
Forfatter
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Usmagelig DSF aprilsnar
    Sendt: 02 Apr 2011 kl. 07:03
Det kan godt være at netfiskende polske tyvfiskere er noget man joker med i store vestjyske åer. Det er bare ikke nogen joke når man bor på sjælland og ser masser af søer tømt for alle fisk over 10 cm af østeuropæere med net.

Ja det var da tydeligt en joke, men det er altså ikke noget at spøge med, når der sidde mange lystfiskere rundt omkring og ser deres fiskevande blive tømt for fisk. Især ikke når det kommer fra et forbund som stort set ikke bekymre sig om søer som fiskvand.
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 07:28
Arh hva.... tag nu lige en dyb indånding og prøv at overveje hvad der er tilbage at lave sjov med hvis man ikke må bruge "alvorlige" emner?

Det ville fanme være træls hvis der kun var lille-Per vittigheder til.....
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 08:38
Kasper din humoristiske sans er da vist ikke helt bagt færdig, gi den hellere en time mere.......
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 09:17
Det er er jo netop problemet, DSF forstår ikke at lave humor uden at træde folk over, ja hele benet, den er bare ikke så fed den joke. Især ikke i lyste af deres manglende vilje til at kæmpe i mod det massive ulovlige garnfiskeri i ferskvand. Det er jo kun noget de lige har fundet ud af sker på silkeborgsøerne. Det har forgået mange gange voldsommere i små søerne de sidste ti år.

Hvis det havde være sandt at der var fundet garn sættende polakker i de store åer, ja så skulle DSF nok starte en kampange for at få politikkerne til at give fiskeri kontrollen flere penge. Når det kommer til søerne som er tømt så gør man intet. Jow bruger emnet til at joke med.

Jeg vil sidder og leder efter en lille sø i nordsjælland hvor jeg og min søn kan fiske og forvente at fange noget, gerne en mindre karpe, eller skaller. Jeg kan dog ikke finde på steder hvor det er realistisk for alle de søer jeg kender er tømt(eller døde af vinter død), så der er kun 10 cm skaller at fange for knægten på 4 år..........

Så bliver man sku harm over at det u lovlige garn fiskeri i en JOKE.
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 09:24
Løje sø.
Rudeskov.

Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 09:31
DSF har det med at sove dybt,eller er de konfliktsky? hvis en garnfisker smed et garn ud i skjern å så ville de vågne,alt øst for storebælt interesserer dem ikke, hvorfor er medlemstilbagegangen så stor? eller hvis ikke så lad os se nogle tal.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 09:53
I er godt nok nogle rigtige humør-bomber...........
 
"smil og verden smiler til dig"
 
/frede
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 09:56
Utroligt så meget, en lille aprils-nar kan komme ind på livet af folk..
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
Jakob Kjær Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Jakob Madsen

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jakob Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 11:36
Ellers er det fordi folk gerne vil trædes over tæerne!
 
Der arbejdes på at få styr på garnfiskeriet i ferskvand...
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 14:45
Kaspar>>> Du er helt 100 på at det er Østeuropæernes skyld og ikke bare dig der ikke kan finde ud af at fiske?
 
Til top
Kaspar Wendelin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kaspar Wendelin

Tilmeldt:: 06 Aug 2008
Geografisk: gladsaxe
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kaspar Wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 20:47
Peter med 20+ års erfaring i medefiskeri så kan jeg godt fiske, men at jeg gider sidde i lang tid og vente så er det  noget andet når man er en 3-4-5 år gammel dreng. 10 cm skaller keder ham men jeg kender ikke nogen steder i Nordsjælland hvor vi kan finde en sø med en bestand af fisk der er stor nok til at vi fanger noget på de 2 timer han har tålmodighed til. Det er jo heller ikke østeuropæernes skyld, de gør i dk som de gør i østeuropa, men det gør jo ikke noget for det er jo kun fisk i søer det gør ud over.

Jeg kendte vande, men de er enten døde eller tømt for fisk......Ja jeg kan som studerende da købe et dyrt konsortiemedlemskab og få adgang til de gode vand.


DSF skulle have lavet en aprils nar om at nu var det lovligt at sætte alle de nedgarn man ville helt uden at betale i hele Ringkøbing Fjord. Folk var blevet sure, især de folk som kommer og har masser af penge til at betale for P&T laksefiskeriet. Eller hvad med 100 meter zone på kysten er ophævet, eller fra nu af er det blevet tillad for garnfiskeren at fiske i fredningsbælter og stangfiskerne må ikke. Ulovligt fiskeri er ikke nogen man laver sjov med, det er klamt og usmageligt.

Ja DTU er igang med at kortlægge problemerne med ulovlige garn i søerne, de har hovsa opdaget at der ikke er nogen fisk i en masser af søer???? Det er snart 10 år siden østeuropæerne startede med deres garn. Det batter ikke en skid, få det stoppet, DSF kunne rette meget op på deres dårlige image ved at råbe vagt i gevær og komme ind i kampen.

Jeg bliver bare rigtig harm over at man joker med det emne der ødelægger mit fiskeri sammen med min søn, især når man udgiver sig for at tale lystfiskernes sag. Jeg føler man gør de problemer som mit fiskeri lider under til grin. Ja jeg køber hvert år for 240 kr fritidsfisker tegn i det naive håb om at der så også bliver udsætningskroner til andet end fedtfinner.....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2011 kl. 21:53
Det største problem er da, at politiet ikke vil ta' sig af sagen, når man anmelder ulovligt fiskeri, de mener ikke det er noget som de skal ta' sig af.

Jeg og en kamerat dørgede i Bastrup Sø, hvor vi fangede et garn fyldt med store aborrer, vi valgte at skære dem fri af garnet så de kunne genudsættes, og da vi ville aflevere garnet og anmelde sagen til Frederikssund Politi, så blev vi afvist.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2011 kl. 00:04
I Ishøj tager de i den grad ulovligt fiskeri alvorligt. En aften observerede jeg og en kammerat to fiskere på slusen i waders med varevognen osv stående med åben bagsmæk, rensebord og hele molivitten klar, de var ikke specielt snaksagelige så vi kontaktede politiet, ti min efter var der to stk politi biler og et stk motor cykel betejnt på vej ud og snakke med dem! 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down