Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Auktioner må/må ikke?

 Besvar Besvar
Forfatter
René Lodsgaard Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
RLS Avatar

Tilmeldt:: 05 Mar 2004
Geografisk: Horsens Fjord & Omegn Og Bygholm sø.
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RLS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Auktioner må/må ikke?
    Sendt: 06 Apr 2011 kl. 22:43
For og gøre det klart er det ikke noget med en auktion herinde.

Forrige weekend var der som mange bekendt flyfestival i kolding afholdt af FFFD.

Her havde Normark fået en til og bygge en skulptur af G Loomis' logo skeletfisken, som de så om søndagen ville auktionere væk.

en af mine kammerater som er meget Loomis fan bød på skulpturen, men så begynder normark selv pludselig og overbyde ham hver gang og ender med til sidst og byde 3500,- for den og vinder den. Personlig syntes jeg det er forkastelig og reklamerer med at du kan vinde skulpturen på auktion når de som afholder auktionen selv har i sinde og byde over alle. Ved mange brokkede sig over det, og der var meget hovedrysten over måden normark gjorde det på.

men hvad syntes i? hvordan ville i reagerer i situationen?


thight lines
/René
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2011 kl. 22:48
Sædvanligvis er det vel god skik ikke at byde på sine egne auktioner = ussel optræden fra Normarks side hvis du spørger mig.
 
Reklameværdien er sikkert også mere værd hos en glad kunde end hos Normark selv?
 
/Martin
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Apr 2011 kl. 22:55
Det er ikke meget auktion over det,når ejeren byder,føjConfusedThorvald
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 00:26
 det er forhåbenligt løgn!!!     ellers er det sgu godt nok  et selvmål af de helt  grælle,,   godt at man ikke har sådan en drønert tatoveret i  nakken !!!!
Til top
Jim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jimjensen Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2005
Geografisk: Sdr. Jylland
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 06:12

Principielt enig. Man skulle måske have sat en mindste pris, da hele formålet var at få nogle penge til miljøformål i FFFD regi.

Ideen, og formålet er ædelt, men auktionen kunne måske have været afviklet lidt bedre, dog dejligt med penge til at ophjælpe fiskebestandene, se evt. mere på fffd.dk hjemmeside og deres restearerings / miljøarbejde
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 08:05
Citat: RLS

men hvad syntes i? hvordan ville i reagerer i situationen?


thight lines
/René
Skandale - jeg ville have brokket mig højlydt før auktionen var afsluttet og forsøgt at få skabt en folkestemning, der kunne resultere i en lynchning eller en gang buksevand af vedkomne der gav bud på sin egen vare
Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 08:41
Rigtig dårlig stil fra Normark's side
 
MVH
Thomas
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 08:48
Hvis formålet fra Normarks side har været at øge beløbet til FFFD så synes jeg det er en ædel tanke omend andre føler sig lidt snydt.

Målet helliger midlet.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 08:50
Citat: Jabber

Hvis formålet fra Normarks side har været at øge beløbet til FFFD så synes jeg det er en ædel tanke omend andre føler sig lidt snydt.

Målet helliger midlet.
 
Sædvanligvis klares den ved at sætte en min.pris man som sælger vil acceptere. Ved den fremgangsmåde Normark har udvist er potentielle køber jo fuldstændig overladt til Normarks vold.
 
Håber da de nyder synet af statuen hjemme i Randers (-;
 
/Martin
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:05
Citat: Jabber

Hvis formålet fra Normarks side har været at øge beløbet til FFFD så synes jeg det er en ædel tanke omend andre føler sig lidt snydt.

Målet helliger midlet.
Hvis det var det, der var målet, så er Normark da mega uintelligente, når de jo bare kunne give en donation uden samtidig at tage røven på folk. Der er absolut intet ædelt ved den slags kalkulerede selvmål.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:15
Jeg har svært ved at se at Normark tager røven på nogen. For det første er det ikke en vare de selv har medbragt, det er noget der er blevet fremstillet på deres foranledning. For det andet går beløbet ikke til dem selv. Det ryger til Fffd.

Skulpturen var da fed. Jeg kan da godt forstå de også gerne ville have den stående.
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:26
Hej Martin
 
Det er noget vrøvl, han kunne jo bare byde mere en Normark.
 
Ole
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:31
Sådan er det jo altid, du kan altid byde mere hvis du vil have en vis genstand. Altid, ingen tvivl.
 
Men som sælger på auktion er det da fuldstændig uhørt at byde på sine egne auktioner, enhver der påstår andet er i mine øjne fuldstændig blottet for etisk sans.
 
Ved auktioner må sælger forsvare sig mod lave og uacceptable bud ved at sætte en mindstepris.
 
Bud på egne auktioner er vist også noget der kun finder sted her på 123nu og så åbenbart på messen i Kolding. Ved ethvert professionelt auktionshus vil jeg tro at det er ganske ureglementeret at byde på egne varer for at få prisen i vejret - det gælder naturligvis også selvom overskuddet går til ædle formål.
 
/Martin
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:36
Martin

Nu er det jo ikke en vare som Normark selv har medbragt. Det mener jeg gør en stor forskel.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:40
Enig, jeg læste nu bare det første indlæg sådan at det var en vare der var produceret på Normarks opfordring - og som de ved så betaler for  - og som de så bortauktionerer?
 
Er det ikke deres vare er det naturligvis noget andet, så byder man da bare ind - enig ((-:
 
/Martin
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 09:42
Nej
 
Hos Brun Rasmussen og andre steder kan du byde løs på egne varer, der står jo ingen ejer navn, men du skal betale salær, hvis du vinder.
 
Tror faktisk også det bliver brugt hos Grejsamlerne, men er lidt i tvivl.
 
Mener i er nogle pivedyr, vågn op skulpturen blev solgt for under halvdelen af prisen på en af deres deres stænger.
Og pengene er gået til et godt formål, hvad kan man ønske sig mere.
 
Ole
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 10:03
Det er nu heller ikke noget der bringer mit p.. i kog. Nu er jeg en af dem der sidder og ser de gale mcbyggere på Discovery. De bruger også den måde til at få beløbet op når de har bygget en kværn, som bliver doneret til velgørende formål. Det ender som regel med at de selv køber dem. Det drejer sig vel om at få max beløb ind til formålet og ikke et spørgsmål om en person får en billig skulptur med hjem.
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 10:18
Men som Steen siger så er de jo mere end velkomne - formoder jeg - til at donere et yderligere beløb hvis de værdsætter formålet så højt (-:
 
Når det så er sagt så er det nu heller ikke noget der får mit pis i kog - vil nok fortsat købe Normark produkter selvom de bød på egen eller andres eller hvem der nu stod bags auktion..
 
/Martin
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 12:44
Hej Steen
Du skriver.
Hvis det var det, der var målet, så er Normark da mega uintelligente, når de jo bare kunne give en donation uden samtidig at tage røven på folk. Der er absolut intet ædelt ved den slags kalkulerede selvmål.
 
Det er barske ord du her skriver, og på mig virker du meget dum.
Jeg var ikke tilstede under auktionen, var det en flink smed/kunster der stod for skulpturen og skænkede den til formålet, eller var det Normark der betalte ham for at lave den, og hvor mange timer brugte han på den, i forholdet til den pris den gik for.
Jeg mener at Normark skabte noget nyt og sjovt på messen, faktisk et dygtigt stunt med masser af god reklame, at de valgte at byde på skulpturen, er der intet galt i, udover at jeg mener den skulle have indbragt flere penge, det kunne være sket hvis der var flere med nosser til at byde dem op, frem for at ynke sig selv her på siden. 
 
Hvis man er så syg for at få en skulptur af fisken, kan man vel hører kunsteren om han vil lave en mere og hvad den koster, det er vel meget enkelt.
 
Ole  
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 14:50
Citat: tranholm

skrev bl.a.:
 
Hos Brun Rasmussen og andre steder kan du byde løs på egne varer, der står jo ingen ejer navn, men du skal betale salær, hvis du vinder.
 
Tror faktisk også det bliver brugt hos Grejsamlerne, men er lidt i tvivl.
  
Ole
 
Du har ret Ole - da vi ikke bruger mindstepriser - er det op til fremlæggerne selv at beskytte egne lots. Syntes man ikke man vil lade et godt hjul ryge for 100 kr. kan man selv byde på det og evt. byde det hjem selv.
Da ingen kender fremlægger - agerer han som enhver anden byder - og skal naturligvis betale de 10% salær også på egne ting.
Andre auktioner har min. priser - hvor man starter ved et givet beløb - men hos os starter alle auktionerne i teorien ved startprisen 80.- kr. uanset om det er en kasse pirke - eller et sjældent gl. Hardy hjul.
mvh
Heinz (grejsamler klubben)
 
ps: Det er vildt naivt at tro, at bilauktioner, kunst- og antik-auktioner ikke bruger samme system - om ikke åbenlyst, så er det vist helt alm. kendt at der bliver indgået mange sære aftaler - om hvem der skal købe hvad (hvis jeg undlader at byde på den ting - skal du holde dig fra den og den ting) - mellem prof. opkøbere.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Apr 2011 kl. 17:03
Jeg syntes ærlig talt det er noget klynkeri at hænge Normark ud på den måde.
Dels var det jo godt at prisen gik op, men dels havde alle andre jo mulighed for at byde mere hvis de ville vinde auktionen.
 
/frede
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres