Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RØRFLUER

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: RØRFLUER
    Sendt: 08 Apr 2011 kl. 09:01
Har længe gået og puslet med tanken om at fiske med rørfluer på kysten efter et bombardoflod, men så var der en der fortalte mig at det bruger man kun til elv og å fiskeri CryCry Så er mit spørgsmål hvorfor bruges det ikke på kysten ????????????????
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 09:11
Rørfluer efter bombarda er meget brugt på kysten, så den du har snakket med, må vist være fra en lukket verden ;-)
 
Da jeg for lidt over 25 år siden startede natfiskeri på kysten, brugte vi boble-flåd (datidens bombarda) med 3 meter line mellem flåd og rørflue, og det er brugt flittigt gennem årene.
Så giv den bare gas med dine rørfluer på kysten. Og kommer du til Norge, så tag dem bare med.
 
Favorit natfluen dengang var 3-4 cm langt rør, sølvkrop, sort egernhale rundt om røret, og gerne med 3 junglecock, slutteligt en orange gummidut til krogen.
 
Samme flue (som forøvrigt af de gamle drenge i foreningen var taget med hjem fra Norge) har også givet mig laks i Gaula.
 
Knæk og Bræk
 
/Jan
 
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 09:31
PK (prøv at Google) har nogle meget originale ideer, om rørfluer til bombarda,
også til alm, fluestang.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 10:02
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 11:13
Takker så må jeg igang i klubben med at binde demClap
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 14:48
Jens Bursel skrev for 3-4 nr siden an artikkel i fisk og fri, om brug af rørfluer til kyst P&T samt store tørfluer... en temmeligt videnskablig tilgang til emnet, men det kan dog sagtens simplificeres...
 
jeg kan evt binde fluer til dig på rør (jeg bandt en del af fluerne til artiklen)
fang mig på :
 
mik
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 15:32
Citat: Motown

Har længe gået og puslet med tanken om at fiske med rørfluer på kysten efter et bombardoflod, men så var der en der fortalte mig at det bruger man kun til elv og å fiskeri CryCry Så er mit spørgsmål hvorfor bruges det ikke på kysten ????????????????
 
 
Hej Jan,
 
Se link her - reje og baithfish bundet på rørTongue
 
 
Jeg har haft fornøjelsen af at se disse fluer i aktion - det ser ud som om de bor dernedeSmile
 
 


Redigeret af fiskefreak - 08 Apr 2011 kl. 15:35
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Apr 2011 kl. 17:03
Hvis man vil ha' mere Pro Tube lir og vil bruge lidt forskellige dele så er sådan noget her jo også en mulighed (bliver godt at få tid til at dyppe den i saltvand snart!):

http://picasaweb.google.com/swebbe/110223SonicTubeBrenda#


Redigeret af Swebbe - 08 Apr 2011 kl. 17:04
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres