Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tipflex eller midtflex

 Besvar Besvar
Forfatter
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: tipflex eller midtflex
    Sendt: 10 Apr 2011 kl. 10:02
hej jeg kikker på en orvis fluestang. til kysten. fisker med skydehoved. så vil jeg hører hvad jeg skal vælge. midtflex eller tipflex. mvh paw holst
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 10:48
Jeg har en #6 tipflex og det er en fantastisk kulpind jeg kan anbefale. Går med et 14 gr. Sage skydehoved. Den er hurtig uden at blive hysterisk og nem at kaste med.
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 10:49
Jeg ville uden tøven vælge tipflex.!
 
Mvh
Henning
Til top
Jørgen Sarup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Sappe

Tilmeldt:: 03 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sappe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 11:28
Hej Paw - du skal prøve dig frem, har selv et "arsenal" af stænger som spænder over flere mærker og aktioner. Jeg skifter meget mellem brugen af stænger som Sage TCR 691 og Orvis Helios 891 mid flex og begge stænger giver mig en god oplevelse. Hvad der er bedst ??? det er nok den stang som du selv føler for.
Min kammerat fisker med en Orvis 891 Tip flex med det samme set up som jeg benytter og der er ingen forskel på kaste længderne, Det kan være at en tip flex i kraftig blæst er at foretrække, men jeg har indtil vidre ikke haft problemer.
Rigtig god søndag til alle.
Til top
Niklas Albrechtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Niklas Albrechtsen Avatar

Tilmeldt:: 27 Jul 2010
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niklas Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 11:48
Hej Paw
Jeg benytter selv Orvis Helios  690 Tipflex på kysten, den har en rigtig god aktion uden at blive for hurtig(stiv). Denne stang bruger jeg 70 % af året selv i ret frisk vind.
Det kommer lidt an på din kastestil samt hvilke behov du har i dit fiskeri.
 
En feks 690 Tipflex er forhurtig til mit sommerfiskeri hvor der ofte ikke er så meget vind. Her vil en 890 Midflex efter min mening være det helt rigtige til dette fiskeri (store natfluer), men kom ind og prøv noget forskelligt, for der er kun en, der kan føle hvad det helt rigtige er for dig.( DIG SELV)Wink
 
Tjek Helios Her..
 
Tjek Access Her.
 
Hilsen
Niklas Albrechtsen
Go-Fishing
http://go-fishing.dk/
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 12:04
Jeg bruger det meste af tiden min tipflex 6'er, den er i øvrigt til salg. Da jeg gerne vil prøve noget andet, skifter for tit...

Når der blæser har jeg en midflex 8'er, den klare jobbet rigtig godt og den føles som en 5/6'er stang mht. vægt
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2011 kl. 15:52
hej jeg takker for alle svarene. Thumbs Up. mvh paw holst. ps. 0 fisk i dag.Cry
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres