Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simms Headwater waders

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Simms Headwater waders
    Sendt: 12 Apr 2011 kl. 12:22
Er den mønterne værd?
3000,- for et par waders er jo også en slags penge. Men da de også skal bruges meget på kysten, og på den årlige norgestur, og gerne holde mere end 2 sæsoner vil jeg gerne ha' noget som kan klare opgaven.
 
En anden tanke er Simms Freestone II, som jeg ser er på tilbud for en tredjedel. Er den model noget værd udfra ovenstående kriterier?
 
Jeg har været meget glad for mine Scierra CC6 gennem tre sæsoner, men det hul som er i skridtet kan jeg simpelthen ikke finde (lynlåsen, måske?).
Jeg søger nogle waders som jeg kan rulle ned (har spurgt tidligere herinde, og søger stadig) Der er for meget at vælge imellem...
 
Nu har jeg så prøvet Headwater, og de sidder fan....e godt på mig.
 
Jeg vil skynde mig at indskyde at jeg SKAL bruge en waders i Long-udgave, så eventuelle input uden denne størrelsesvariant har ingen interesse ;-)
 
På forhånd tak for hjælpen med at bruge lidt af overskuddet på hyggekontoen :-)
 
/Jan
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 13:04
Hej
Kender ikke slidstyrken.. endnu
Købte et par i december

Synes de er smalle fra knæet og ned
Det ville være et problem for mig at bruge
Dem i koldt vinter kyst vand . Jeg har ikke plads
Til nok tøj under , de er simpelhen for smalle i under
Benet .
Men det er nok en fordel i strømvand
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 13:41
Jeg tror jeg ville undersøge pasformen i et par fra Patagonia
/Søder
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 13:51
Hvorfor, Henning?
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 14:01
Nu ligner du jo ikke en der har tykke ankler eller underbenWink så jeg tror ikke du får problemer med pasform i Simms. Mig bekendt skæres aller deres modeller over samme læst og de sidder normalt rigtig godt.
 
Headwater er billigste model med GoreTex hvor åndbarheden er i top.
 
Patagonia´s nye model ser også interessant ud men jeg har ikke set eller prøvet dem.
 
 
Til top
Henrik Arnberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HAJ

Tilmeldt:: 20 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HAJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 15:51

hvad med orvis Guide ? ... godt nok noget pebert i pris men hvad siger folk om dem ? (jeg er nemlig også på udkig efter et par rigtig solide kyst waders long-model, så jerg kigger meget interreseret med her)


Til top
Allan Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Allan999

Tilmeldt:: 01 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 16:03
Hej Jan
 
Jeg har haft mine headwaters i snart 2 år uden problemer.
Desuden har jeg et par patagonia Guidewater, som har langt bedre pasform end mine Simms. Men det er begge gode Waders til prisen synes jeg.
 
/Allan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lange 1 Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lange 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 20:12
Citat: Jan Johansen

Hvorfor, Henning?
 
 
Hej Jan
 
Personligt er jeg pi.... træt af Simms mere end dårlige holdbarhed på lynlåse og efterfølgende garanti i det hele taget så mest derfor
 
PS er selv for høj til andre "stang" waders så har hidtil været låst til Simms åndbare med ekstra benlængde ...på et tidspunkt kunne man også få speciel syet åndbare BARE waders men dette er en saga blot ...
/Søder
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2011 kl. 20:21
vi tager lige den med lynlåsen igenTongue
 
De fleste vadersproducenter anvender samme lynlås så de problemer disse giver gælder alle mærker. Jeg har brugt Simms i mange år(Guide/G3/G4) og der HAR været problemer i de efterhånden mange par men langt mindre end jeg ellers har oplevet med andre mærker. Åndbarheder er noget bedre end eksempelvis CC6 men jeg kender ikke åndarheden på den membrantype Patagonia anvender.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2015 kl. 18:56
Synes faktisk det er ret sjovt, det her :-)

Jeg sidder og søger efter nye waders, da de gamle er ved at være godt sønderskudte.
Og iblandt de mange links på Google, dukker mit gamle spørgsmål op

Jeg kan så fortælle at jeg dengang, for 4 år siden valgte Simms Headwaters, og de har nu 4 års fødselsdag. De blev købt i maj måned.
De er brugt på to gange 1 uge i Norge, og ca. 600 kystture i Dk.
Bevares, de har fået et par lapninger (pinholes), men med sprit og liquisole (eller lign, hvad jeg nu lige havde i skuffen), så har de holdt mig tør og tilfreds.
Nu døjer jeg dog med en utæthed på indersiden af venstre knæ. Det kan passe med syningen, så der er gået ekstra grundigt til værks med lappegrejerne. Men ak og ve, de er stadig utætte...... Måske jeg skulle prøve en gang imprægnering? det har de trods alt kun fået én gang

Ja, jeg er squtte så god til at passe på mine waders, indrømmet. De fleste gange bliver de skyllet i bruseren når jeg kommer hjem, og de får også nogle gange lov til at tørre med vrangen udad.
De af Simms pålimede strimler på sokkerne er ved at falde af, men sokkerne har aldrig været utætte. Bevares, de er godt slidte (den der ekstra neopren-sok, den har vist forputtet sig i gemmerne...)
Seler og låse fungerer upåklageligt stadig.
Velcroen i lommen ligeså, men jeg har faktisk aldrig brugt denne lomme.

Jeg er meget i vandet når jeg er ude at fiske. Men jeg er også god til at holde pauser, og så sætter jeg mig på en sten, en bænk eller hvor jeg kan finde en sidde-plads. Nogle gange husker jeg at tage min sidde-pude op af tasken, de fleste gange gør jeg ikke. Og pudsigt nok, der er ingen huller/lapninger i bagdelen af mine waders. De er alle mellem skridt og knæ.

Jeg synes egentligt, når jeg læser om diverse oplevelser med waders af forskellig fabrikat, at 4 år er vel meget godt gået for et par waders?!
Og, hvis jeg bliver bedre til at imprægnere mine waders regelmæssigt (1-2 gange årligt) blive bedre til at lade dem lufte (vende vrangen ud) og bruge en ekstra neoprensok uden på waders-sokken, så vil mine næste waders måske holde 8 år?

Vi får se, jeg leder stadig efter en værdig afløser. Og jeg må sige, denne afløser har noget at leve op til.

Til top
Finn Sønnik Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fsni

Tilmeldt:: 01 Jul 2007
Geografisk: Hjærbæk fjord med tilstødende åer
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsni Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2015 kl. 21:27
Hej
Jeg har et par Orvis pro guide som kun er brugt 3-4 mdr (ikke til salg), de føles lækre og stærke men hvor længe de holder ved jeg endnu ikke men de virker stærke og super kvalitet og ja de er lidt dyre men det er uden tvivl kvalitet.
Mvh
    Finn
Til top
Henrik Thrane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hat Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2013
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Maj 2015 kl. 21:44
Vil bare indskyde at jeg købte patagonia rio Gallegos, den nye model. Jeg har fisket med dem det her forår og fortryder ikke et sekundt. Rigtig kraftig waders og virkelig mange gode detailjer. 
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 07:11
Jeg vil finde et andet mærke end Simms!
Vi er 4 mand i "flokken" der har slidt hul de samme steder i skridtet på et G3 modellen på mellem 3-6 mdr. De har været inde ved Simms for at blive lappet på deres "No questions asked" garanti, indenfor for det første år - men de bliver afvist fordi de er "slidt / worn-out". Det samme gør sig gældende med adskillige par af deres Freestone model.

Til gengæld har flere af vores bekendtskaber, rigtig gode erfaringer med Vision vaders.
Ja, pasformen er måske ikke på højde med Simms - men hvad skal man bruge pasform til, når vandet kommer ind?

Jeg har satset på et par Vision vaders.
Kan de holde i et år, har de gjort det dobbelt så godt som Simms, bare til 1/3 af prisen.
Og det gør de med al sandsynlighed.

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget du fisker, men er du regelmæssigt på kysten, og går du til og fra dine pladser, så vil jeg vælge noget andet end Simms.
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 09:15
Hej Jan,

Jeg har et par Simms G3 fra 2009 eller 2010. De har været i Slovenien, Norge, USA og Sverige og fisket kysterne tynde i DK. Har aldrig nogen sinde oplevet noget som helst med dem, men det skal så også siges, at jeg skylder dem efter hver tur og tørrer dem et par dage hver gang - det samme med mine støvler og neoprensokker. Har aldrig vasket dem eller impregneret dem. De er stadig stort set som nye og tætte. Den gang Ole Tranholm lukkede Tackleshop, købte jeg et ekstra par magen til som reserve til spotpris. Gad vide om jeg nogen kommer til at bruge dem ;-)

Det der adskiller Simms fra alt det andet jeg har prøvet, er pasformen. Jeg er selv knap et par meter og vejer knap 100kg, og strl XL LONG er perfekt til mig. De kunne ikke være lavet bedre til mig. Har dog set mange andre med Simms waders, hvor pasformen har været mindre flatterende :-)

Anyway. Hvis jeg var dig, ville jeg købe Simms eller evt. kigge efter Patagonia. Har selv støvler fra Patagonia (købt på FFFD messen i 2011 svjh), og det bliver det samme jeg køber næste gang. Jeg kender ingen der passer på sine waders der har haft problemer med Simms waders. Til gengæld er deres støvler noget lort, men det er en anden diskussion :-D
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Rene Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rdfs87

Tilmeldt:: 25 Jul 2013
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rdfs87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 09:29
Thomas Schreiber - Så har du hørt om 4 af dem nu :)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Maj 2015 kl. 11:29
Er pasform ikke noget man æder sig til;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum