Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tråd

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tråd
    Sendt: 13 Apr 2011 kl. 22:50
Hej med jer.

Kan man bruge almindelig sytråd til fluebinding?
Hilsen Kim.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 00:33
Hej Kim,
 
min første flue bandt jeg i sin tid med sytråd, i mangel af bedre, og jeg må indrømme, at resultatet blev mere sjældent end kønt.
God fluebindingstråd har mange fordele i forhold til sytråd, nærmere bestemt lav diameter, relativ høj brudstyrke og holdbarhed samt en smule elasticitet.
At investere i en god tråd og ikke mindst en god trådholder er penge give godt ud.
 
Bedste hilsner samt knæk & bræk
 
Torben Thinggaard
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 00:51
Hej Torben.

Så fortsætter jeg bare med fluebinder tråd. Kom til at lave en ulykke igår med min hvide tråd. Jeg skulle lakere en flue  og så endte der en ordentlig klat Hardhead lak ned over trådholderen og ned på min bindetråd. Jaja, man lærer af sine fejlSmile
Hilsen Kim.
Til top
Torben Thinggaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TT101 Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2008
Geografisk: Vestjyl./Århus
Status: Offline
Beskeder: 528
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TT101 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 01:05
Forestod selv en ufrivillig lakering af mit gulvtæppe forleden dag LOL
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2011 kl. 01:16
Så kan man lære detLOL
Hilsen Kim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres